Sendt: 18 September 2007 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne sikkert fortælle mange pinlige historier fra min tid som hifi sælger, men det vil jeg ikke. 
Jeg har netop købt en ny DVD, og tilsluttede den. Alt virker som det skal. Så køber jeg nye scartkabler til DVD og DVB-T. Jeg indstiller i menuen, hvad der nu kan indstilles.
Den første film er noget lang i det, desuden er filmen dårlig. Så ryger Dogville på og heller ikke her er billedet som det skal være. Det er ikke muligt at vælge det rigtige format i DVD setup, da menuen er der men ikke kan vælges. p***e DVD tænker man, og på postordre - æv. Lyden kommer nu også kun ud gennem Scart og ikke gennem line-out. Virkelig en skod DVD man har fået købt.
Filmen ses på trods af billedet. Bagefter kommer en CD på. Ingen lyd ud af linieudgangen, kun via SCART. Jeg må ind i set-up og jeg tjekker, at den er på anlog out osv. Det virker ikke, prøver nu at resette til fabriksindstillinger, nada!!!!.
Kommer pludselig i tanke om at flere DVD'er ikke har aktive menuer, når der sidder en DVD i spillen. Ud med DVD'en og vupti kan jeg komme ind i den "hemmelige" menu, og få det rigtige format på.
Og hvad så med lyden. Jo da jeg havde monteret nye Scart stik, har jeg haft de almindelige lydkabler ude også, og de sad nu i Coax out og Video Out.  
|