Emne: Test af billige systemer ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
power watt Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 948
|
| Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
sonyes skrev:
witzel skrev:
sonyes skrev:
Jeg synes der er brug for tests fra alle aldersgrupper. Erfaring mig her og der er fint nok. Men alderdommen lukker også nogle gange af for nye ideer og glemmer lidt hvordan de syntes deres anlæg skulle lyde da de selv var 20. Husk på at det ikke kun er jer aldrende hifi-nørder der skaber denne side |
|
|
det kan du have ret i.. men en hvis erfaring er skam nødvendigt, ellers ender man bare med at blive imponeret over alt man hører. Jeg vil hellere lade en erfaren anmelder teste billigt grej, end en uerfaren.
men som nævnt, der skal nok komme flere tests af grej i den billige ende. Det er et af de mangler vi har i den afdeling, så det skal der rettes op på.
|
|
|
Du har helt ret i at der selvfølgelig skal erfaring til. Bliver bare nogle gange lidt træt af den gammelklogskab, der til tider er her på siden. Specielt når siden hedder hifi4ALL!
Var din tunge unge mand, ungdommens dårskab og hovmod står for fald 
Jeps, flere tests i den økonomiske ende af skalaen ville være fedt
|
|
|
Man kunne måske sende en forespørgsel til redaktionen og skrive en "test" af ens eget udstyr ?
Så kan redaktionen jo ligesom bedre vurdere om man kan se nøgternt og analytisk på tingene, selvom hjertet jo også skal være med.
OT: Sonyes, dit anlæg ser da ihvertfald fint ud 
|
|
|
jeg har skrivet flere gange til hifi4all om at teste mit anlæg men de vil ikke svare på det ?
underligt at redaktionen ikke svare igen tro det er 2 gang der skrivet dem , da det jo
kun mit syn på mit anlæg det kunne jo godt værer lærkket at få analytisk ord på sine ting,
fra hifi4all.
hilsen Rotel Dyr
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes som sådan det er en udemærket idé med test af grej i den billigere ende, både når det gælder stereo & surround.
Spørgsmålet er så bare hvor billigt det skal være. Siden hedder jo HIFI4all. Jeg er personligt meget skeptisk over for hvor meget HIFI man får i en løsning til 3.000 kr og, hvis det er surround, så bliver det da bare endnu værre.
Jeg vil helst ikke åbne op for den gamle diskkusion om "hvad er HIFI", men jeg mener man bør overveje, om det er relevant for hifi4all at teste alt der kan give lyd fra sig, eller om der skal være nogle minimums krav. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Jeg synes som sådan det er en udemærket idé med test af grej i den billigere ende, både når det gælder stereo & surround.
Spørgsmålet er så bare hvor billigt det skal være. Siden hedder jo HIFI4all. Jeg er personligt meget skeptisk over for hvor meget HIFI man får i en løsning til 3.000 kr og, hvis det er surround, så bliver det da bare endnu værre.
Jeg vil helst ikke åbne op for den gamle diskkusion om "hvad er HIFI", men jeg mener man bør overveje, om det er relevant for hifi4all at teste alt der kan give lyd fra sig, eller om der skal være nogle minimums krav. |
|
|
For en del mennesker er selv kr. 10.000,- mange penge for et anlæg, hertil hører jeg. Mit nuværende setup til surround og musik har kostet næsten kr. 15.000,- (sh*t det er løbet løbsk), og det spiller i mine ører ganske flot (heri er ikke medregnet alle de ekstrakøb jeg har gjort men som ikke er i brug endnu  ). Det ville jo netop være rart at få belyst how-lo-can-you-go før det for alvor er skidt. Mange folk der kører Mercedes/Audio kunne jo heller ikke drømme om at prøve en Citroën Berlingo (Verdens bedste småbørnsfamiliebil  ), selvom de nok kunne få sig en overraskelse eller to på nogen områder. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk at der er folk, hvor et surrund anlæge med det hele, til max 3000,- kr. er mange penge (selv om der er blive mange ny rige i Danmark, er
der også blive mange ny fattig), og der er sikke mange der synds at selv 2000,- kr. er mange penge at bruge på et surrund anlæg og let kan leve
med en surrund anlæge til 2000,- kr. og værre glad for det.
For mange er Aldi og Bilka m.m., deres enste lyd og billde butik.
|
| Til top |
|
| |
taff Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med fare for at inlegget mitt er "litt" off-topic, vil jeg allikevel dele min erfaring med surround/stereo til de som vurdere kjøp av billig surround-pakker. Bakgrunnen for innlegget er min erfaring med "billig" (er jo et relativt begrep) surround og "billig" stereo.
Først og fremst vil jeg bare si a FILM låter meget bra i stereo. Visst går en glipp av en del surround-effekter, men lydtrykket fra "gode" stereohøytalere og en "god" forsterker gir en tilfredstillende filmopplevelse (for meg). NEI, følelsen av gode surround-effekter kan ikke erstattes av stereo - men det er min oppfatning at god surroundlyd får man ikke av billige surround-pakker.
Når noen lurer på hvilket anlegg de skal kjøpe, som skal brukes til både film og musikk, er mitt råd alltid å kjøpe stereo. Hovedgrunnen til dette er (innenfor rimelige budsjett (<15k)- som de fleste som stiller dette spørsmålet er ute etter) at i et surround anlegg betaler man for (minst) 3 høtalere, ledninger, effektrinn, osv. mer enn hva man behøver for stero. Det er derfor (med noen unntak selvsagt) vanskelig å tenke seg at man ikke kan få et dobbelt så bra stereoanlegg for samme prisen som et surround anlegg.
Så tilbake til min erfaring: Jeg har benyttet et pakke-anlegg (Pioneer) til ca 10k, både til film og musikk. Anlegget låter bra - så lenge man ikke sammenligner med noe bedre. (Jeg har fortsatt surroundanlegget, men kun i stue nr. 2 som benyttes av barna). NÅ benytter jeg et stereoanlegg til ca 4,5k (Denon minianlegg + Dali): I Stereo låter dette anlegget betydelig bedre enn mitt surroundanlegg. I film er lydkvaliteten betydelig bedre - men jeg har selvsagt ingen surroundeffekter (som jeg allikevel svært sjeldent savner). Anlegget mangler dypbass (pga de små Concept 1 høytalere), men ved bruk av en sub til ca 2,5k (som jeg har lånt, men ikke eier) er bassen, trykket og filmopplevelse bra og bedre enn mitt surround anlegg som totalt sett, (med ekstra sub), kostet 30% mer.
Min konklusjon: - Er du ute etter et anlegg som skal benyttes både til film OG musikk - Har du et begrenset budsjett = Kjøp stereo (Mitt ellers utmerkede minianlegg skal nå i mitt nye hus (med bedre plass) omplasseres til kjøkkenet, og et nytt stereo anlegg (+ "billig" dvd-spiller) i total prisklasse 20-30k skal kjøpes inn til stuen)
(Surround er en døgnflue )
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet med de private brugertests er vel at de oftest udføres lige efter man har erhvervet sig grejet og ejerglæden/stoltheden er størst. I stedet for reglen med alderen (20 år) kunne man måske indføre at man mindst skal have ejet det pågældende udstyr mindst ??? år/måneder eller være tidligere ejer? Det er vel først når man skiller sig af med et apparat at man helt kan være rimelig objektiv omkring det.... eller?
PS: Mit anlæg er verdens bedste og der findes ikke noget overhovedet der når det til sokkeholderne  __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
power watt skrev:
jeg har skrivet flere gange til hifi4all om at teste mit anlæg men de vil ikke svare på det ?
underligt at redaktionen ikke svare igen tro det er 2 gang der skrivet dem , da det jo
kun mit syn på mit anlæg det kunne jo godt værer lærkket at få analytisk ord på sine ting,
fra hifi4all.
hilsen Rotel Dyr |
|
|
jeg er ikke sikker på at jeg helt forstår dit indlæg. Men har du skrevet til os, for at vi skal teste DIT anlæg? det med at vi tester udstyr hos andre, eller giver en vurdering af jeres anlæg. er ikke noget vi har gjort før. Det skal ikke udelukkes at det kan blive en del af fremtiden, men lad mig vende det med resten af redaktionen. hvorfor du ikke har fået svar, skal jeg ikke udtale mig om. Men hvem har du sendt til?
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
For bruger at H4A forum, ville jeg sige at det er et krav at i tester Rotel Dyr´s anlæge, jeg er helt sikke ikke den enste der er intresst i at høre
om Rotel Dyr, hvordan det lyder og hvordan billde se ud, især på grund af de højtaler som Rotel Dyr bruger i sit anlæg, dem kunne vi andre
gerne høre om.
Så være venlig at teste Rotel Dyr´s anlæg
|
| Til top |
|
| |
power watt Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
power watt skrev:
|
fra hifi4all.
hilsen Rotel Dyr
|
|
|
jeg er ikke sikker på at jeg helt forstår dit indlæg. Men har du skrevet til os, for at vi skal teste DIT anlæg?
det med at vi tester udstyr hos andre, eller giver en vurdering af jeres anlæg. er ikke noget vi har gjort før. Det skal ikke udelukkes at det kan blive en del af fremtiden, men lad mig vende det med resten af redaktionen.
hvorfor du ikke har fået svar, skal jeg ikke udtale mig om. Men hvem har du sendt til?
|
|
|
ja det kan jeg ikke huske hvem jeg har skrivet til men bare det bliver vendt med resten af redaktionen lyder som god ide venter spændt med et svar tak.
|
| Til top |
|
| |
power watt Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
For bruger at H4A forum, ville jeg sige at det er et krav at i tester Rotel Dyr´s anlæge, jeg er helt sikke ikke den enste der er intresst i at høre om Rotel Dyr, hvordan det lyder og hvordan billde se ud, især på grund af de højtaler som Rotel Dyr bruger i sit anlæg, dem kunne vi andre gerne høre om.
Så være venlig at teste Rotel Dyr´s anlæg  |
|
|
ja mener at disse højtaler er et vejr at lytte til da min center har nr 72 i verden kan det alså ikke værer en hverdags korst & det samme med de andre højtaler front nr 114 OSV + men alt ialt højtaler for ca 50000 kr med stander + sub alle er håndlavet når jeg siger det rundt i det danske land står mange mensker med åben mund men hvis siger jeg gav 25000 kr for fladskærm lyder det billigt ? men hifi har flytte sig i pris og til mere rigtig penge pung de sidste par år. hilsen power watt
|
| Til top |
|
| |
power watt Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2007 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
power watt skrev:
|
fra hifi4all.
hilsen Rotel Dyr
|
|
|
jeg er ikke sikker på at jeg helt forstår dit indlæg. Men har du skrevet til os, for at vi skal teste DIT anlæg?
det med at vi tester udstyr hos andre, eller giver en vurdering af jeres anlæg. er ikke noget vi har gjort før. Det skal ikke udelukkes at det kan blive en del af fremtiden, men lad mig vende det med resten af redaktionen.
hvorfor du ikke har fået svar, skal jeg ikke udtale mig om. Men hvem har du sendt til?
|
|
|
gud vide om man få svar i år he he ????
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 24 November 2007 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
power watt skrev:
witzel skrev:
power watt skrev:
|
fra hifi4all.
hilsen Rotel Dyr
|
|
|
|
|
|
gud vide om man få svar i år he he ???? |
|
|
der er jo kun gået en måned ..  har ikke noget svar til dig idag, så du må vente lidt tid mere .. men jeg skal gøre mit aller bedste for at du får et svar inden nytår
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 01 December 2007 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
power watt skrev:
witzel skrev:
power watt skrev:
|
fra hifi4all.
hilsen Rotel Dyr
|
|
|
|
|
|
gud vide om man få svar i år he he ???? |
|
|
godt nyt, jeg har et svar  Der er ikke interesse for det fra redaktionens side. Kun hvis det var et setup i særklasse, eller med nogle helt unikke enheder, ville det have interesse fra enkeltes side. selv har jeg ikke den store lyst til, at besøge brugerne for at lave en artikel om det. Tiden det kræver at skrive en artikel, har jeg ikke. I hvert fald ikke på nuværende tidspunkt. Så indtil videre holder jeg mig til "de hovedløse riddere" ..
|
| Til top |
|
| |
abj_eskimo Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
ang. low bugdet anlæg "ala" computer anlæg osv, så tror jeg der er
rigtigt mange der godt kunne gå hen og blive overrasket over hvor meget
lyd (og ikke bare lyd, men også noget man faktisk kan tåle at lytte på)
man rent faktisk får for pengene..
Eks. ejede jeg et logitech Z-680 (2.5K) computer surround anlæg for
nogle år siden. Det gjorde det rigtigt godt i surround (så længe det
ikke skulle bruges i alt for store rum) og var på det tidspunkt rigtigt
imponeret, det samme gjaldt kammeraterne med STORE hifi højtalere
(dali, cw osv  ).. Det er siden blevet udskiffet med noget nyt SS grej bestående af Jamo D6
thx, Yamaha Rxv 2700, dvd 1700, "hifi" kabler osv (alt Ialt ca. 40K). Det er
selvfølgeligt bedre og i stand til at spille et noget større rum op, men jeg er
overhovedet ikke i tvivl om hvad der gav mest lyd pr krone..
Grunden til at jeg skriver er at jeg lyttede til de gamle computer
højtaler for ikke så lang tid siden, og blev faktisk lidt overrasket/imponeret da jeg helt havde glemt at
det faktisk stadig fungerede rigtigt fint trods springet flere
"klasser" op...
Hvis man ser bort fra blære factoren og at jeg nu er istand til at
ødelægge mine trommehinder med det nye anlæg, så steg pris og lyd (mine
subjective og nok ikke helt korrekte opfattelse) således: Pris: steg X;16, Lyd: steg
X;2.5 (ved godt det ikke er så simpelt, men det er i den størrelses
orden vi taler om, igen "hørt med mine ører").. Det kunne forresten være rigtigt sjovt med en rigtig blind test med forskellige SS anlæg inkl. et stk low budget pc sæt hvor personen/erne intet kendte til det udstyr og prisklasse af hvad der skulle lyttes på.. Give de forskellige anlæg numre og så til sidst komme med en vurdering af de forskellige og skud på i hvilket prisleje de ligger i... Elsker sådan noget (også selv hvis det skulle ske mit elskede pc anlæg bliver jordet  )
|
| Til top |
|
| |
power watt Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
power watt skrev:
witzel skrev:
power watt skrev:
|
fra hifi4all.
hilsen Rotel Dyr
|
|
|
|
|
|
gud vide om man få svar i år he he ????
|
|
|
godt nyt, jeg har et svar 
Der er ikke interesse for det fra redaktionens side. Kun hvis det var et setup i særklasse, eller med nogle helt unikke enheder, ville det have interesse fra enkeltes side.
selv har jeg ikke den store lyst til, at besøge brugerne for at lave en artikel om det. Tiden det kræver at skrive en artikel, har jeg ikke. I hvert fald ikke på nuværende tidspunkt. Så indtil videre holder jeg mig til "de hovedløse riddere" .. 
|
|
|
ja ved ikke om det var godt men jeg fik da et svar 
men mit tilbud står åben til test i fremtiden hvis i står i nød til stof til jers indlæg
mener selv at nr 70 (Center) i verden må værer et unikke enhed og nr 114 (front)
eller skal man ned i meget meget små tal ??? ved ikke om mit anlæg er i særklasse
i pris men i lyd er jeg meget tæt på ... tro jeg men det jo min mening 
men kan følge jer i hvis tiden er knap og siger fra for tiden øv 
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|