Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 20:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Køb af dali over nettet. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mr TGS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 13 Januar 2004 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Det lyder da underligt at god service ikke er pengene værd. Jeg gad nok vide hvad det er Jonas så vil have, for at det skal være pengene værd
Til top Vis Mr TGS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr TGS

thomas_ls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Januar 2004 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Vedr. parallel-import, så er det helt og aldeles lovligt!

Lavere priser i Norge, der ikke er medlem af EU, hvad så med Tyskland, der har samme pris-niveau som Norge, stort set!

I Tyskland er der bare konkurrence på markedet, behøver jeg at sige mere!!

Til top Vis thomas_ls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas_ls

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Januar 2004 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

CarrotMan skrev:
Hvorfor skulle du låne noget af deres grej hvis du ikke har tænkt dig at handle der alligevel?

/U.

Nemlig! Men Jonas har lidt svært ved at se hans misbrug som mange andre

CD12 , klimax soloer, AV5103, AV5125, genki, ikemi, 3stk 5105, 3 stk 2250 og 10 forskellige højtalere har jeg handlet hos scala jeg tror ikke de lider nogen nød ;O) så ikke noget misbrug.

Tc er den eneste butik jeg har lidt dårlig samvittighed over for og så alligevel ikke. jeg har testet mange ting i den butik uden at købe noget nævnevædigt kun lige en højtaler stander, men på mine anvisninger har mange af mine kammarter handlet der.

Men hvis man låner grej og bagedfer køber på nettet det er jo op til den enkelte og kan man se sælgeren i øjenen bag efter når man skal have nyt igen ? jeg tror ikke sælgeren vil hjælpe igen.

Det er jo et frit marked.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Sendt: 13 Januar 2004 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
...Det er jo et frit marked...
Derfor kan man jo godt selv have lidt samvittighed/almindelig anstændighed

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

Mr TGS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 13 Januar 2004 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Ingen betvivler jo at det er frit marked vi befinder os  i . Det er det umoralske i at bruge servicen et sted og så handle et andet sted som ingen service har (og derfor kan sælge det billigere). Så Jonas jeg vil vist være så hård, at jeg vil kalde din holdning for umoralsk.
Til top Vis Mr TGS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr TGS

thomas_ls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003
Sendt: 13 Januar 2004 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Netop!

Efter ganske almindelig sund fornuft, så bør man købe noget i de forretninger som man 'bruger' meget, f.eks. til vejledning og udlån!

Men så kan man også forvente service til gengæld!

Det princip har Hifiklubben kastet i havnen, da man har returret der mere!

Men desværre er forklaringen jo, at mange har udnyttet returretten!

Det kan alle vi entusiaster jo lige tænke lidt over!

Til top Vis thomas_ls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas_ls

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 13 Januar 2004 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Mr TGS skrev:
Ingen betvivler jo at det er frit marked vi befinder os  i . Det er det umoralske i at bruge servicen et sted og så handle et andet sted som ingen service har (og derfor kan sælge det billigere). Så Jonas jeg vil vist være så hård, at jeg vil kalde din holdning for umoralsk.

Umoralsk det ved jeg ikke jeg er sku meget ærlig. Lige nu tester ”lytter” jeg højtalere rundt omkring. Jeg siger hvert sted at de 3 bedste højtalere jeg finder vil jeg låne med hjem og se hvilken jeg bedst kan lide. Her bliver der jo 2 tabere og kun en vinder jeg ønsker jo ikke købe alle 3 højtaler typer for at lytte dem hjemme. Dette ser jeg ikke som noget problem hvis blot man er ærlig og fortæller hvad ens plan er.  Jeg har ført lånt noget udstyr og sagt inden, at jeg har fundet en pris på nettet som var billigere og spurgt sælgeren om han kan matche prisen. Det kan de som oftest men ellers plejer de at spørge om hvor meget det er værd for mig at låne det med hjem først og det kan så indgå i prisen. Ærlighed frem for alt så gør det ikke noget man handler på nettet. Vi som købere vil jo også gerne have at sælger er ærlige.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2004 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

<SPAN style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Arial; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-: DA; mso-fareast-: DA; mso-bidi-: AR-SA">Umoralsk det ved jeg ikke jeg er sku meget ærlig. Lige nu tester ”lytter” jeg højtalere rundt omkring. Jeg siger hvert sted at de 3 bedste højtalere jeg finder vil jeg låne med hjem og se hvilken jeg bedst kan lide. Her bliver der jo 2 tabere og kun en vinder jeg ønsker jo ikke købe alle 3 højtaler typer for at lytte dem hjemme. Dette ser jeg ikke som noget problem hvis blot man er ærlig og fortæller hvad ens plan er. <SPAN style="mso-spacerun: yes"> </SPAN>Jeg har ført lånt noget udstyr og sagt inden, at jeg har fundet en pris på nettet som var billigere og spurgt sælgeren om han kan matche prisen. Det kan de som oftest men ellers plejer de at spørge om hvor meget det er værd for mig at låne det med hjem først og det kan så indgå i prisen. Ærlighed frem for alt så gør det ikke noget man handler på nettet. Vi som købere vil jo også gerne have at sælger er ærlige.</SPAN>

OK, så er vi mere rolige

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 13 Januar 2004 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

Jeg har ført lånt noget udstyr og sagt inden, at jeg har fundet en pris på nettet som var billigere og spurgt sælgeren om han kan matche prisen. Det kan de som oftest men ellers plejer de at spørge om hvor meget det er værd for mig at låne det med hjem først og det kan så indgå i prisen. Ærlighed frem for alt så gør det ikke noget man handler på nettet. Vi som købere vil jo også gerne have at sælger er ærlige.

Helt enig. Det er så bare de færeste der gør det. Og de fleste sælgere stiller sig bare på bagbenene og vil/kan så ikke handle. Jeg ville også gerne vide hvem der så ville låne "en" noget udstyr med hjem???

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 13 Januar 2004 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

thomas_ls skrev:

Vedr. parallel-import, så er det helt og aldeles lovligt!

Lavere priser i Norge, der ikke er medlem af EU, hvad så med Tyskland, der har samme pris-niveau som Norge, stort set!

I Tyskland er der bare konkurrence på markedet, behøver jeg at sige mere!!

Jeg ved udemærket godt, at parallel-import i nogle tilfælde kan være lovligt og at det højst sandsynligt også er det i dette tilfælde.

Mht. prisen i Tyskland er det måske fordi der er lavere moms i Tyskland og det er et større marked!?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

K Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 Januar 2004 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Kære Jonas

Uha det tog længe før jeg endelig forstod hvad du mente om det så skyldes at jeg ikke kan læse inden ad eller du har en svær måde at trykke dig ud(udtrykke) ved jeg ikke. Moral eller ikke moral vil jeg ikke gører mig til dommer over, dog kan jeg som tidligere indehaver af en radiobutik fortælle dig at ca. 35 % af alle prøve/låne vare ikke fører til handler fordi kunden allerede inden besøget i butikken har bestemt sig for at handle på nettet. Jeg har fuld forståelse for at man ønsker at handle hvor det er billigst, men benyt lige den service eller mangel på samme hvor du vil lægge din handel i sidste ende. Jeg er godt klar over at der kan være faktore som gør at dette ikke altid kan lade sig gøre, men man har det nu bedst med sig selv bagefter. Det man skal huske på er at alle de små butikker inden en rum tid vil værer væk hvis man til stadighed kun tænker kvantitet frem for kvalitet. Med hensyn til lige netop Klubben, så har jeg det svært med dem, de kan prissætte deres produkter som de vil da andre ikke har deres vare, dvs de kan prissætte feks. deres højttaler til en fuldstændig ublu pris uden vi reelt kan gennemskue priserne. Men som de selv skriver er de jo altid billigerer da der ikke er et fordyrende leverandørled.

K Man

Til top Vis K Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af K Man

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003
Sendt: 13 Januar 2004 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Yderst interessant emne!

FYSISKE BUTIKKER VS. INTERNETBASEREDE BUTIKKER

Der er groft sagt to metoder hvorpå man kan opnå viden omkring en vare og derefter købe den. Ihvertfald ifølge min etiske overbevisning.

metode a) at opnå viden omkring en vare ved, at se, føle, lytte, prøve og smage  varen og få vejledning af en sælger i fysiske butikker og låne + metotode b - og derefter købe varen i butikken.

kontra

metode b) at opnå viden omkring varen, ved at læse alt om den på nettet og papirstrykte medier se fjernsyn, høre radio og få  "mund-til-øre-metoden", uden nogensinde fysisk at være i samme rum som varen - og derefter købe varen det billigste sted på nettet.

I min bog kan man ikke bruge metode a, og istedet handle i den billigste netbutik.

Det er jo interessant at se hvordan dagens og hermed fremtidens handel udvikler sig.

Personligt køber jeg alt det, som min etiske overbevisning bestemmer jeg kan, over nettet, hvis det selvfølgelig er billigere

mvh prse

Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 13 Januar 2004 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Nemlig, man kan ikke moralsk blande model a) og b) sammen, det er misbrug af service i de rigtige butikker.

Men butikkerne kan heller ikke forhindre det, for det er umuligt at gennemskue folks intensioner når de står i en butik. På sigt vil en del butikker nok helt holde op med udlån, og det vil gå ud over de seriøse købere og også butikkerne i sidste ende.

I sidste ende er det forbrugerne der afgør hvordan fremtidens butik skal se ud, hvilke priser og dermed serviceniveau der skal være. For der er jo nogen der skal betale for service i sidste ende. Hvis den misbruges så siger det sig selv hvad der på sigt vil ske.

Når jeg køber i udlandet, så kunne jeg aldrig finde på at søge information, få en demo eller misbruge en udlånsservice. Det er min moral og etik der sætter grænserne.

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

Cabal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 13 Januar 2004 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Kunne man tænke sig, at en del af det spildte krudt som forhandlere bruger på folk der "bare har tænkt sig at handle over nettet" - bliver tjent ind på (og her har jeg selv været ét eksempel), folk der læser alt hvad de kan over nettet, trykte medier m.m. og kommer nogenlunde forberedte ind i en butik, har en idé om hvad de vil have, og stiller bedre spørgsmål... og på den måde sparer ekspedienten for at forklare 8 forskellige produkter, og dermed ekspedientens tid??

Cabal

Til top Vis Cabal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cabal

Jesper Bach
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2003
Sendt: 13 Januar 2004 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Spændende læsning, men helt ærligt, har de fleste ikke lige fået en demo et sted, inden de sender 10.000 Kr til tyskland for den fedeste forstærker ?

Til top Vis Jesper Bach's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Bach

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 13 Januar 2004 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Jesper Bach skrev:

Spændende læsning, men helt ærligt, har de fleste ikke lige fået en demo et sted, inden de sender 10.000 Kr til tyskland for den fedeste forstærker ?

Nej!

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003
Sendt: 13 Januar 2004 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Jesper Bach skrev:

NEJ!. Jeg ville have dårlig samvittighed, og det er livet for kort til! Og i sidste ende ville jeg få mindre ud af et billigt købt produkt og dårlig samvittighed, end en ærlig, dyrere handel og god samvittighed.

Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 13 Januar 2004 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Jesper Bach skrev:

hmm den fedeste forstærker for kun 10.000kr det er sku et røver køb  nej spøg til side.

Nope det har jeg ikke gjort, men jeg har presset prisen ned men priser fundet på nettet.

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2004 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Jesper Bach skrev:

Heller ikke her!
Jeg mener dog der er forskel på at komme og "sondere terrænet" hvis man bare har en fornemmelse af at man mangler en ny forstærker og så at vide at man vil købe model XX fra Tyskland men man vil lige låne den hjem fra forhandleren nede om hjørnet inden man bestemmer sig endeligt. Har man benyttet sig af servicen i en butik til at træffe et valg, så synes jeg da også det er helt fair at man giver butikken en chance for at få handelen. Gå ned og spørg óm ikke der kan laves en aftale som begge parter er tilfredses med og husk at du allerede har fået en god behandling der før.

Cabal: Jeg synes lidt det lyder som om du forsøger at forsvare dig selv Jeg synes den er lidt søgt, for i teorien er det rigtigt, men i praksis så er jo ikke meget tid/penge der er at spare på den konto.

/U.

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 13 Januar 2004 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Jesper Bach skrev:

Heller ikke her   - det var sgu' da det der var hele pointen i tråden

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes