Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 23:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Køb af dali over nettet. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
K Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 15 Januar 2004 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

thomas_ls skrev:

Hey K Man

Super interessant indlæg, super med lidt viden fra den virkelige verden!

Kan det ikke passe, at avancen på højttalere er lidt højere, jeg talte med en lokal special forretning, som fortalte, at de lå på det niveau!

Og hvis man ser på priserne andre steder, så tjener Hifi Klubben kassen på Denon, fordi de jo næsten har monopol!

Det er rigtigt at avancen på højttaler normalt er stører typisk fra 35 til 45%, her er det så vigtigt at skelne mellem kædebutikker og små selvstændige butikker. Kædebutikkerne er presset i avancen hvor de små forhandlerer har lidt stører mulighed for at navigerer. Typisk er det sådan at små forhandlerer får et markedsføringstilskud(normalt 2% af nettokøbet) til annoncer disse pengen vælger mange at proppe ind i fortjensten og derved at forhøje deres avancer. Det kan kædebutikker ikke gører, da der skal værer dokumentation til hvodekontoret for hver brugte øre. Hifi klubben lever af at tage overpris på vare som man ikke kan kontrolerer, altså se andre steder. Man kan se hvordan det gik JBL med deres priser da Harman Danmark ikke vil give klubben eneret på produkterne. Man smed JBL ud og så svinede man dem ellers til i brede vendinger, førhen var JBL ellers noget af det bedste klubben havde, altså når de selv stod og skulle sælge produktet. Priserne på JBL er da også kommet i et helt andet leje efter Harman er gået bredt ud på markedet.

Til top Vis K Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af K Man

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 15 Januar 2004 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Sjovt du siger det K Man!

Sjovt som de har rynket på næsen af mine gamle JBL´er (købt i HK for over 10 år siden) når jeg har snakket køb af nye højtalere nede i klubben, og spurgt til hvad der blev af JBL.

Det eneste jeg har hørt er at, de ikke laver "kvallitetshøjtalere" længere???

Meget mystisk!!

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

K Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2004 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Der blev skrevet.

Dog er jeg stærkt uening i avancen, men det skyldes måske at de helt store kæder kan købe meget stort ind og presse avancen yderligere. Jeg kender mange produkter hvor avancerne nærmer sig 50% herhjemme - ingen navne nævnes - men I er ej heller glemt

Det er rigtigt at man på tilbehør har en stører avance, når jeg taler om avancer er det gennemsnits avancer.

På sigt er der ingen tvivl om at priserne vil harmonerer sig så momsen vil blive udlignet, og hvem ved om vi går computertiderne i møde, hvor vi til dato er det billigste land i verdenen netop med pc komponenter.

Det ville da også være naturligt når lille danmark nu engang er et land hvor der bliver født så mange nye og lækre produkter.

Når talen kommer på hovedkontorer at leverandørene, så kan jeg fortælle at flerer og flerer af disse er på vej ud af Danmark, så man kun får et lille salgskontor i landet, netop for at sparer penge. Man laver EU centrallager, så man bestiller produktet i Danmark på salgskontoret eller hos den lokale konsulent og så kommer varen fra holland eller sverige.

K Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2004 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:

Sjovt du siger det K Man!

Sjovt som de har rynket på næsen af mine gamle JBL´er (købt i HK for over 10 år siden) når jeg har snakket køb af nye højtalere nede i klubben, og spurgt til hvad der blev af JBL.

Det eneste jeg har hørt er at, de ikke laver "kvallitetshøjtalere" længere???

Meget mystisk!!

Ja nemmelig, nu har man så fået Loewe ind i alle butikkerne, det er et rigtig lækkert produkt (syntes jeg også selv) det pudsige er så at Klubben altid har haft noget imod Bose, og det er da fair nok, der er bare det lille problem at Loewes lyd bliver lavet af Philips og gæt engang Bose. Nu bliver det så spændende om Bose så ligepludselig bliver noget godt kram

Jesper Bach
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Januar 2004 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Johansen skrev:
betegnes det så også som umoralsk at lytte i en af Hifiklubbens forretninger og købe udstyret i en anden af Hifiklubbens forretninger?

Det kommer an på....

Der hvor jeg finder det umoralsk, er hvis du inden du går ind i en butik for at lytte (prøve, hvis vi snakker andet end hifi) har bestemt at du ikke vil købe produktet i den butik hvor du prøver det.

Til top Vis Jesper Bach's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Bach

christianskov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2004 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
DonJensen skrev:

Læser du ikke hvad der bliver skrevet???

Han vil låne noget dali fra hk, for derefter at købe det et andet sted.

Yep læser fint læst mit igen, hvis hifiklubben f.eks kunne sætte de rigtige kabler til stille højtaleren korrekt og afkoble anlægget således at han fik et anlæg til 14.000kr istedet for 10.000kr se så får han noget extra for pengene og det ville han også føle så ville han jo ikke købe på nettet for så ville han ikke få så meget udaf dette anlæg.

Det er altså op til butikkerne at VISE at kunden får noget extra udaf at handle der for hvorfor Fan... skulle de så ellers betale de extra penge.

Grunden til at man betaler lidt ekstra i HK er at man får en service ved at handle i deres butik! hvis denne service bliver misbrugt for meget af "kunder" som køber deres produkter andre steder bagefter, frafalder denne service måske fra HK og så er der nogle som har ødelagt det for os andre!   DEFOR skal man betale det ekstra, hvis man vil have service må man betale lidt for det!

Til top Vis christianskov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af christianskov

christianskov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2004 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
DonJensen skrev:

Læser du ikke hvad der bliver skrevet???

Han vil låne noget dali fra hk, for derefter at købe det et andet sted.

Yep læser fint læst mit igen, hvis hifiklubben f.eks kunne sætte de rigtige kabler til stille højtaleren korrekt og afkoble anlægget således at han fik et anlæg til 14.000kr istedet for 10.000kr se så får han noget extra for pengene og det ville han også føle så ville han jo ikke købe på nettet for så ville han ikke få så meget udaf dette anlæg.

Det er altså op til butikkerne at VISE at kunden får noget extra udaf at handle der for hvorfor Fan... skulle de så ellers betale de extra penge.

Til top Vis christianskov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af christianskov

Jesper Bach
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2004 kl. 05:11 | IP-adresse registreret  

Jonas>

Jeg har nu læst dit indlæg mange gange, og er blevet harm mange gange, men nu tror jeg faktisk jeg kan se din logik.

------------------------------------------------------------ --------------------------------

JONAS logik, tolket af Jesper:

Jeg vil købe en forstærker hos en tysk internetbutik, da jeg der spare masser af gode danske skatteramte kroner.

Jeg vil sq' da lige finde ud af hvad det er først....pis, jeg kan ikke prøve den over nettet.....vent, den lokale hifi butik om hjørnet har den i sit demorum, jeg smutter sku da lige ned og får en sælger til at fyre op for skidtet, det er jo gratis.

FEDEST, den forstærker må jeg eje, hjem til tasterne, bestille i tyskland, med god samvittighed, jeg har jo ikke fået noget der koster noget af den lokale, det er jo gratis at prøvelytte...han har jo ikke foræret mig noget jeg ikke kan få hos www.billigforstærker.de

------------------------------------------------------------ -------------------------------

Hvis man ser sådan på verden, så har Jonas fuldstændig ret, nu må den lokale sq' snart forstå at hvis han ikke kan følge prisen på nettet, ja så får han sq' ikke handlen, men i øvrigt var det da lækkert med en cola, mens de testede den fede forstærker, Jonas nu har fået hjem fra www.billigforstærker.de

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 Januar 2004 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

???????
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Jesper Bach
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2004 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Mit sidste indlæg er skrevet, med en stærk undertone af ironi, undskyld, det skulle naturligvis have været skrevet tydeligt

Wagner-elev
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 17 Januar 2004 kl. 07:26 | IP-adresse registreret  

Hejsa igen.

Jeg vil bare lige sige at jeg nu har lånt højtalerne i HK ( igår) og jeg køer dem på tirsdag ( I HK ). Så ikke flere slag til tak.

Det var ellers en vældig diskussion jeg satte igang, det var ikke meningen med emnet, men det er da rart at vide folks mening. Nu synes jeg ikke selv at jeg har en slap rygrad eller noget, men jeg fik ivertfald ændret min mening mht til at låne i Hk og købe andetsteds..

tak til alle.

Jesper

Til top Vis Wagner-elev's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wagner-elev

T.R.J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Januar 2004 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Hej !

Hvis du finder dem billiger over nettet, så fortæl hifi klubben at du

altså har set højtalerne til den og den pris, så er jeg næsten 100% sikker på

at du får dem til sammen pris, hav evt. noget dokumentation med.

Til top Vis T.R.J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T.R.J

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Januar 2004 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

kasper_lk skrev:

Nå, men grunden til at jeg ville skrive lidt her var faktisk at jeg lige ville høre om noget lignende gør sig gældende for hifi "nørder" Der må efterhånden være mange af jer som ved så meget om emnet at en forretning ikke kan yde jer anden service end den meget omtaltet låne service.
Hvordan kan det være at prisdatabaser ikke er slået igennem på hifi området?

Jeg er stadig i indlæringsfasen, men det er da bestemt lidt sjovere når man kan snakke med om hvad ekspedienterne egentlig talt fabler om..

Jeg tror det med prisdatabaser skyldes interessen for området. De der så småt begynder at interessere sig for hifi, vil helst købe det i en butik hvor de tror de får god service. Os (jeg regner med selv som en af dem.. ) der ved lidt mere om det, behøves ikke handle i en butik. Bare prisen er i orden, og garantien følger med, hvorfor så ikke købe det over nettet?

Hvis nye brugere skulle bruge en hifi-database som de bruger fx edbpriser.dk, kunne de lige så godt tage en bibel på hebraisk og læse den - set fra deres synspunkt. EDB findes der diverse guider til, og man kan opstille retningslinier og ydeevne-tal for det. Det er svært på samme måde med hifi, udover de watt-angivelser som diverse fabrikanter prøver at narre kunderne med..

Desuden er EDB-butikkerne (og der er mange!) mere fremme mht. udbredelsen på internettet - set i forhold til hifibutikkerne. Mange af de små er ved at komme med, men slet ikke i nok udstrakt grad til at det kan løbe rundt. Interessemæssigt eller økonomisk.

Det blev sørme også et længere indlæg

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Sendt: 17 Januar 2004 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Det meste Edb-udstyr (skærme måske undtaget) kan man roligt købe over nettet hvis man har bare en smule check på tingene. Ved at læse diverse benchmark-tests på f.eks. Toms Hardware Guide, er det nemt at sammenligne forskellige produkters ydelse.

Anderledes er det med Hi-fi. 2 forstærkere, som ser ens ud på papiret spiller jo ikke nødvendigvis ens. Og det er nærmest umuligt at beskrive hvordan f.eks. en højttaler lyder. Personligt kunne jeg da aldrig finde på at købe en højttaler uden at have lyttet til den først. Det er jo helt individuelt hvad man går efter. Hvis alle f.eks var som jeg selv, så blev der solgt en hulens masse B&W højttalere, og Bose ville gå konkurs. . . .

Modsat med Edb-udstyr, så vil der i hifi-branchen altid være et behov for demorum idet valget af komponenter her afhænger af den enkeltes personlige præferencer (øren).

Når det gælder Hifi, så handler jeg altid kun i butikker (typisk Hifi-klubben) hvor jeg kan få lov at lytte til tingene først og jeg kunne aldrig drømme om at udnytte en butik ved først at få ting demonstreret og herefter købe via Internettet. Det var jo det som var denne tråds oprindelige emne.

/Per Ejvind
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 5
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes