Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 02:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Ortofon MC Windfeld (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 16 September 2007 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Smid lige stridsøkserne væk og slap lidt af. Der findes rigtigt mange gode pickupper derude og om den ene eller den anden er den "bedste" er svært at afgøre.

Audio Notes pickupper (MC) stiller nogle helt andre krav til stepup end de nyere Ortofon, som har noget højere output. Vægt, compliane og flere andre parametere er også forskellige. Lyden er således også forskellig, men dermed kan man ikke kategorisk afgøre at den ene er bedre end den anden.

... og JA jeg har hørt flere af dem. Det er godt nok et stykke tid siden jeg har hørt Audio Note, men jeg kunne da godt tænke mig at følge op på dem igen. Men hvornår er der sidst kommet noget nyt fra den kant?

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 September 2007 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

trapez skrev:
Jakobsen skrev:
trapez skrev:
Jakobsen skrev:
king skrev:

Milu skrev:
Uha den ser spændende og smuk ud - 13 g, så er den tungere end min Dyna!
Ok, den og Jubilee kunne være spændende at høre.

Er der pris på den endnu?

Mvh.

Ja... men prøv lige og se hvad flot den spore ..... 100My 

• Tracking ability at 315Hz at recommended tracking force 100 μm
  • Compliance, dynamic, lateral 16 μm/mN

Her kan Dynavector ikke være med !

• He He king så blev du lige 20.000kr. fattigere der

den ser fin ud...... hvis den slår Jubilee så er det en konge PU

og mon den ikke gør det.......

Wauw... det bliver spændende og høre den.......

Jubilee er nu ikke hverken prins eller dronning,kun en smule bedre end rohman som heller ikke er noget særligt udover overvurderet!

Generelt er ortofon ikke pengene værd imho,måske med om40 og mc70 som undtagelser...og ja jeg har haft dem jeg taler om.

Til prisen på den ny kan man erhverve en Audio Note IO som gør det slemme ved alle ortofoner.

OK det er så din mening.....

men jeg kan da meddele dig at der er mange der er uenige

Jubilee er da en super PU...... ellers må der være noget galt med det grej der er brugt

eller dårlig justering.....

der skal da nok være nogen uenige derude...det er typisk folk der aldrig har betalt så meget for en pickup,og derfor ingen referencer har!

• den der nedladende holdning med "ellers må der være noget galt med det grej der er brugt

eller dårlig justering....." er patetisk,da man (eller ialtfald jeg aldrig ville investere så mange penge i noget jeg ikke havde forstand til at udnytte - ville du?

du skriver jubilee er en super pickup - hvor ved du det fra?har du en?

• det kan du da have så meget ret i ........

jeg har hørt Jubilee adskillige gange og var tæt på at købe den

plov var platine verdier med Tom evans micro groove+ og Magnepan 3,6

forskellige forstærkere : Musical fidelity og Audiovalve og andre 

(ved Hifi4You esbjerg)

jeg har selv en Dynavector XV1s så jeg skulle nok være i stand til at vurdere i denne prisklasse selv om det ikke har nogen betydning....

selv om man ikke har de pågældende produkter skulle det da ikke gerne give nogen forskel om man kan høre om de er gode eller ej...........

se her .........

http://www.needledoctor.com/Ortofon-Jubilee-Low-Output-Movin g-Coil-Cartridge

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

trapez
    Udelukket fra forum
    Udelukket fra forum
    Dobbeltprofil: Slowon

Bruger siden: 24 Januar 2007
    Lokalitet: Fyn Øst
    Sendt: 16 September 2007 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Smid lige stridsøkserne væk og slap lidt af. Der findes rigtigt mange gode pickupper derude og om den ene eller den anden er den "bedste" er svært at afgøre.

Audio Notes pickupper (MC) stiller nogle helt andre krav til stepup end de nyere Ortofon, som har noget højere output. Vægt, compliane og flere andre parametere er også forskellige. Lyden er således også forskellig, men dermed kan man ikke kategorisk afgøre at den ene er bedre end den anden.

... og JA jeg har hørt flere af dem. Det er godt nok et stykke tid siden jeg har hørt Audio Note, men jeg kunne da godt tænke mig at følge op på dem igen. Men hvornår er der sidst kommet noget nyt fra den kant?

Muligt du ikke kan afgøre hvorvidt den ene er bedre end den anden..men det kan jeg og det er derfor vi ikke alle vælger ens!

Stridsøksen bryder jeg mig heller ikke om - men det er da en flad fornemmelse at responsen lyder "du har garanteret det forkerte udstyr og minus forstand på at montere en pickup"

Uden at ville gøre reklame for audio note har jeg et spørgsmål til dig - hvorfor skulle audio note komme med noget nyt,når nu det "gamle" er bedre end diverse tiltag fra fx ortofon der gang på gang laver "epokegørende" nyheder?

Til top Vis trapez's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af trapez

king
    Udelukket fra forum
    Udelukket fra forum
    Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
    Lokalitet: Sønderjylland
    Sendt: 16 September 2007 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

trapez skrev:
    janils skrev:

Muligt du ikke kan afgøre hvorvidt den ene er bedre end den anden..men det kan jeg og det er derfor vi ikke alle vælger ens!

Stridsøksen bryder jeg mig heller ikke om - men det er da en flad fornemmelse at responsen lyder "du har garanteret det forkerte udstyr og minus forstand på at montere en pickup"

Uden at ville gøre reklame for audio note har jeg et spørgsmål til dig - hvorfor skulle audio note komme med noget nyt,når nu det "gamle" er bedre end diverse tiltag fra fx ortofon der gang på gang laver "epokegørende" nyheder?

Undskyld.... men det med at ( Janils ikke har det rigtig udstyr og forstand på montering af pickuper ) det tror jeg sku ikke på ...... !

Janils sider og tester Analog udstyr  - og så godt jeg kender ham og har hørt fra flere som siger , at han ved hvad han snakker om..... så det skal du nok læger ud på landet med  

Men hvis du syntes at Audio Note er toppen af poppen er oki fra mig

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

janils
    Branchemedlem
    Branchemedlem
    Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
    Lokalitet: Stor-København
    Sendt: 17 September 2007 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

trapez skrev:

.. jeg havde lige trykket "Enter" da jeg tænkte på, at du nok ville komme med denne bemærkning.

Det kan du da have ret i, men der sker nu engang en stor udvikling inden for både magneter, materiale til nålefaner og nåeslibninger. Man kan så hævde, at AN har været forud for de andre i et stykke tid. Men man kunne måske også tro at de ved at rykke produktionen fra Kondo i Japan til England, ikke har været i stand til at ændre sig?

F.eks. anvender de stadig konsekvent Alnico magneter hvor stort set alle andre er gået over til Neodym. Konsekvensen er et latterligt lavt output, som bare gør det hele meget mere besværligt (med mindre selvfølgelig man benytter de afsindigt dyre AN trafoer).

Et andet eksempel er det meget solide og tunge hus, som gør dem kritiske over for hvilken arm de sidder i.

Endelig anvender AN konsekvent titannium i nålefanen - angiveligt fordi de foretrækker "lyden" af dette materiale. Mig bekendt er der ikke nogen andre der bruger det til nålefaner?

Men ellers har du ret .... AN pickupperne spiller fremragende. Men som alt andet esoterisk vil mange nok finde dem lidt for "vanskelige".

bjørn
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
    Sendt: 17 September 2007 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

trapez skrev:

.. jeg havde lige trykket "Enter" da jeg tænkte på, at du nok ville komme med denne bemærkning.

Det kan du da have ret i, men der sker nu engang en stor udvikling inden for både magneter, materiale til nålefaner og nåeslibninger. Man kan så hævde, at AN har været forud for de andre i et stykke tid. Men man kunne måske også tro at de ved at rykke produktionen fra Kondo i Japan til England, ikke har været i stand til at ændre sig?

F.eks. anvender de stadig konsekvent Alnico magneter hvor stort set alle andre er gået over til Neodym. Konsekvensen er et latterligt lavt output, som bare gør det hele meget mere besværligt (med mindre selvfølgelig man benytter de afsindigt dyre AN trafoer).

Et andet eksempel er det meget solide og tunge hus, som gør dem kritiske over for hvilken arm de sidder i.

Endelig anvender AN konsekvent titannium i nålefanen - angiveligt fordi de foretrækker "lyden" af dette materiale. Mig bekendt er der ikke nogen andre der bruger det til nålefaner?

Men ellers har du ret .... AN pickupperne spiller fremragende. Men som alt andet esoterisk vil mange nok finde dem lidt for "vanskelige".

Det er nok snarere den kultdannelse der følger AN (i lighed med Linn og Naim eksempelvis) der har det med at mudre vandene til

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

jazzman
    Udelukket fra forum
    Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
    Lokalitet: Midtjylland
    Sendt: 17 September 2007 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

"Det er nok snarere den kultdannelse der følger AN (i lighed med Linn og Naim eksempelvis) der har det med at mudre vandene til"

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
    Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
      Indryk indlægOpret nyt emne
    Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
    Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
    Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
    Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
    Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
    Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
    Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes