trapez skrev:
|
Uden at ville gøre reklame for audio note har jeg et spørgsmål til dig - hvorfor skulle audio note komme med noget nyt,når nu det "gamle" er bedre end diverse tiltag fra fx ortofon der gang på gang laver "epokegørende" nyheder?
|
|
|
.. jeg havde lige trykket "Enter" da jeg tænkte på, at du nok ville komme med denne bemærkning.
Det kan du da have ret i, men der sker nu engang en stor udvikling inden for både magneter, materiale til nålefaner og nåeslibninger. Man kan så hævde, at AN har været forud for de andre i et stykke tid. Men man kunne måske også tro at de ved at rykke produktionen fra Kondo i Japan til England, ikke har været i stand til at ændre sig?
F.eks. anvender de stadig konsekvent Alnico magneter hvor stort set alle andre er gået over til Neodym. Konsekvensen er et latterligt lavt output, som bare gør det hele meget mere besværligt (med mindre selvfølgelig man benytter de afsindigt dyre AN trafoer).
Et andet eksempel er det meget solide og tunge hus, som gør dem kritiske over for hvilken arm de sidder i.
Endelig anvender AN konsekvent titannium i nålefanen - angiveligt fordi de foretrækker "lyden" af dette materiale. Mig bekendt er der ikke nogen andre der bruger det til nålefaner?
Men ellers har du ret .... AN pickupperne spiller fremragende. Men som alt andet esoterisk vil mange nok finde dem lidt for "vanskelige".
|