Emne: danishvintagehifi.dk ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Analog Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 236
|
Sendt: 14 September 2007 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
vern skrev:
helt iorden at du ikke synes det. Det er jo lidt svært med sådanne begreber. Hifi begrebet startede vel først rigtigt omkring 1970 og derfor mener vi at det er vintage. Vi er ikke ude på at dokumentere antikt lydgrej fra før hifi-eraen, men på et tidspunkt vil vi gerne udvide med de lækre danske ting der startede og lagde grunden for hifibranchen herhjemme. Det bliver bare ikke endnu. Som sagt vi bliver nødt til at starte et sted.
Kigger man på hvornår udenlandsk hifi begyndte er det jo i Japan og USA også i 70'erne, mens det i England nok er lidt før. Quad II kom i 1953 og ESL 57 vel i 1957? Hvornår kom Rogers LS3/5a? Linn Sondek kom i 1973.
Mvh Verner
|
|
|
High fidelity startede i begyndelsen af 50'erne. Så snart 2. verdenskrig var overstået, begyndte det at tage fart. LP'en kom i 1948, og allerede på daværende tidspunkt var argumentet for LP'en, at det var high fidelity. Selvom det overvejende blev drevet fra USA og England, er Ortofons SPU pick-up'er også fra starten af 50'erne. Ortofon har en meget stor del af æren for moving coil princippets udbredelse, og var her en af de førende pionerer. FM (stadig suverænt) begyndte også i 50'erne og stereo kom i '58.
Hvis vi bevæger os op i 70'erne, kan man jo begynde at se på, hvornår B&O (for nu at blive i Danmark) bevægede sig fra at have lydkvaliteten som bærende element til at forlade sig i højere grad på designet som salgsargument, og så tage det som udtryk for, hvornår high fidelity som begreb lod sig udvande. Min mening er, at i 70'erne var det allerede ved at tabe sigte....
Prøv at lytte til en Decca indspilning fra slutningen af 50'erne eller starten af 60'erne. Nogen vil påstå, at det er de mest vellydende indspilninger, der er foretaget. De er i hvert fald upåklagelige på deres måde.
En anden sidebemærkning: Når nu det er dansk vintage hifi, hvorfor skal det så hedde "danish"?
Men god vind med hjemmesiden! Jeg ser frem til at besøge den.
|
Til top |
|
|
vern Branchemedlem

Hificlassic.dk
Bruger siden: 01 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 111
|
Sendt: 14 September 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
amorte skrev:
Jeg har en del originale farvebrochurer liggende. Det danske fylder ikke så meget, men jeg kan da nævne flotte brochurer i A4 størrelse fra:
F3/LYD, flot foto af Ole Klifoth, Trapez, Audiovektor speakers
Systemaudio
Dynaudio, selvbyggerprogrammet
Ortofon, MC10 super, MC20 Super, MC2000, step-ups: T10, 20,30, 2000
LA Audio, fantastisk flotte farvebrochurer af kontrol C-2, C-3, power P-1, P-3, intg.A-2, RIAA R-2
Jamo Oriel og andre modeller
mvh
|
|
|
Vi vil meget gerne LÅNE dine brochurer til indscanning, hvis ikke du selv har scannet dem ind i høj opløsning? Mvh Verner
|
Til top |
|
|
vern Branchemedlem

Hificlassic.dk
|
Sendt: 14 September 2007 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analog skrev:
vern skrev:
helt iorden at du ikke synes det. Det er jo lidt svært med sådanne begreber. Hifi begrebet startede vel først rigtigt omkring 1970 og derfor mener vi at det er vintage. Vi er ikke ude på at dokumentere antikt lydgrej fra før hifi-eraen, men på et tidspunkt vil vi gerne udvide med de lækre danske ting der startede og lagde grunden for hifibranchen herhjemme. Det bliver bare ikke endnu. Som sagt vi bliver nødt til at starte et sted.
Kigger man på hvornår udenlandsk hifi begyndte er det jo i Japan og USA også i 70'erne, mens det i England nok er lidt før. Quad II kom i 1953 og ESL 57 vel i 1957? Hvornår kom Rogers LS3/5a? Linn Sondek kom i 1973.
Mvh Verner
|
|
|
High fidelity startede i begyndelsen af 50'erne. Så snart 2. verdenskrig var overstået, begyndte det at tage fart. LP'en kom i 1948, og allerede på daværende tidspunkt var argumentet for LP'en, at det var high fidelity. Selvom det overvejende blev drevet fra USA og England, er Ortofons SPU pick-up'er også fra starten af 50'erne. Ortofon har en meget stor del af æren for moving coil princippets udbredelse, og var her en af de førende pionerer. FM (stadig suverænt) begyndte også i 50'erne og stereo kom i '58.
Hvis vi bevæger os op i 70'erne, kan man jo begynde at se på, hvornår B&O (for nu at blive i Danmark) bevægede sig fra at have lydkvaliteten som bærende element til at forlade sig i højere grad på designet som salgsargument, og så tage det som udtryk for, hvornår high fidelity som begreb lod sig udvande. Min mening er, at i 70'erne var det allerede ved at tabe sigte....
Prøv at lyt til en Decca indspilning fra slutningen af 50'erne eller starten af 60'erne. Nogen vil påstå, at det er det mest vellydende indspilninger, der er foretaget. De er i hvert fald upåklagelige på deres måde.
En anden sidebemærkning: Når nu det er dansk vintage hifi, hvorfor skal det så hedde "danish"?
Men god vind med hjemmesiden! Jeg ser frem til at besøge den.
|
|
|
Jeg vil ende den diskussion her, med at give dig ret. Hifi begyndte før 1970. Sådan. Vi vil dog stadig gerne starte projektet i 1970. Når vi så engang har fået siden op at stå, så er vi måske klar til at gå længere tilbage i historien.
Danishvintagehifi fordi mange udlændinge også vil synes det er interessant og skal kunne forstå siden. Alt vil derfor være på engelsk.
Jeg samler selv på exclusive japanske højttalere fra 70'erne, og jeg irriteres dagligt over mit elendige japanske. Det ville være lettere for mig at udbygge min viden om emnet, hvis siderne fra K. Nisi og www.audio-heritage.jp havde været på engelsk.
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 14 September 2007 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bradman skrev:
bjørn skrev:
mirland skrev:
Mærker af interesse kunne være: Daner audio, alle ting Gryphon phonostage og headamp Primare 900 og 200 serier plus little 16 og big 32 Audiomagic ST-1 med sub Mørch, det hele Dali detal, gravity,riaa megaline, skyline, dacapo, dali 40, 7 og 18 Audiovector/F3lyd: Onken focal, x, xi, 4, 5, 6 Måske la folia DAT Posselt albatros Jamo oriel Ortofon pladespiller, tonearm, rørforstærker og SPU pickupper B&O 5000 (det gamle) og de første tangentialpladespillerem Beogram 3000 (TD 124) Dynaudio??? Holfi i træ Thule LA Audio Avance (Luxkit ?)
|
|
|
Du springer let og elefant hen over hele basis for den danske hifi industri, og en stor del at det du nævner har intet med "vintage" eller klassisk udstyr at gøre, og hvorfor spørgsmålstegnene ved Dynaudio ? Dynaudio bygger på højttalerfabrikken S.E.N.Lab som E.Skaaning overtog efter en konkurs, efter at Scan Speak var (blevet) gået ned oven på sammenlægningen med Ortofon (Hafler var efter sigende skurken) Videbæk højttalerfabriks ejer og stifters søn startede Seas så begge fabrikker (Vifa og Seas) er oprindeligt danske og det var med de enheder E.Skaaning og Scan Dyna (dengang også Dynaco Europe) startede højttalerfesten med Dynaco/ScanDyna A25, højttalerserierne til ITT og Ortofon og selvfølgelig den egenproduktion af enheder der løbende blev udbygget under det navn vi kom til at kende som Scan Speak, men der har været flere producenter i højttalerbranchen der primært har virket som EOM leverandører
NB! Avance forstærkerne er rent japanske, Poul Rossing byggede højttalere under navnet Avance samtidigt med at han var dansk importør af Luxman. Det forstærkersæt vi kender her som Avance er kun et lille bitte hjørne af Luxmans (Luxkit) store selvbyggerprogram.
Hvad med Delphon ? Larsholt ? Movic ? Lyrec ? Newcord ? og alle de andre der satte deres præg på det danske hifiliv i 60'erne. Lyrec, Newcord og Larsholt eksisterer faktisk stadig og Larsholt leverer stadig FM tunere til indbygning i andres apparater. Du må heller ikke glemme firmaer som Jensen og Wicon der, ibogstaveligste forstand, fyldte godt op i de danske apparatkasser, og sør'me om ikke også de firmaer stadig eksisterer.
|
|
|
Godt så, du bør bidrage med dit viden Bjørn, fedt du gider at skrive.
|
|
|
Tak tak, men jeg kan se at de bidrag jeg kan levere i form af billeder, information og historien omkring klassiske danske HiFi produkter er uønskede da det jo ikke er reklamemateriale. Det gælder så også det ikke ubetydelige antal aparater der forefindes i min omgangskreds.
Jeg stiger af her, men god fornøjelse til alle
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
Sendt: 14 September 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
... Sigtet er i første omgang at lægge en øvre skæringsdato på 1990 ... |
|
|
Ordet vintage forpligter! Og jeg - personligt - har ikke noget vintage der er nyere end .... 1977. Min vintage motorcykel er fra 1970, min vintage forstærker fra 1960. Se her, hvad der ellers er sagt i den sag: Vintage (disambiguation)
From Wikipedia, the free encyclopedia
Jeg er lidt ked af, at Michael Bolton og East West (hvad er det?) albummene er nævnt, men ellers er opslaget vist meget sigende... Held og lykke med det fine projekt. Måske kan man få lov at smide nogle slut 70'er (vintage?) high fidelity blade ind over? Peter Q. __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
vern Branchemedlem

Hificlassic.dk
|
Sendt: 15 September 2007 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er ærgerligt hvis starten på et godt initiativ ender i brok om ord og at nogen misforstår og tror at deres viden/hjælp er uønsket.
Vi er meget taknemmelige for al den hjælp vi kan få. Vi har bare for at gøre det forholdsvis overskueligt at komme igang, sat nogen begrænsninger på rent tidsmæssigt og rent billedmæssigt. Det er klart at vi gerne vil udvide bagud i tid senere og det er klart at hvis vi ikke kan få professionelle fotos af grejet fra dengang (i form af brochurer og reklamer), så vil vi forsøge om vi kan få private billeder i høj kvalitet.
Det er ikke let at lave gode billeder. Jeg kæmper selv med lystelt, blitzlamper, stativer og synes stadig at resultatet er lidt amatør-agtigt. Vi vil gerne have et site der ser prof ud som www.thevintageknob.org og det får vi kun med gode billeder. Information om produkterne har vi absolut brug for fra alle de vidende folk her på sitet. Mange af firmaerne fra dengang nærmest fornægter deres historie og ved intet om hvad de lavede for 20-40 år siden.
Jeg har selv doneret produkter til B&O museet og billeder/info til www.beoworld.co.uk fordi informationen ikke var tilgængelig fra B&O.
Kom nu, TÆNK POSITIVT. Vi har brug for jer, men vi kan ikke starte med at favne ALT indenfor området. Det er en fritidsbeskæftigelse det her, og vi har trods alt familie og arbejde ved siden af, som mange af jer.
Mvh Verner
|
Til top |
|
|
amorte Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
Sendt: 15 September 2007 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg håber, I tilføjer hjemmesiden en Monthly Pinup ligesom på The Vintage Knop 
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

|
Sendt: 15 September 2007 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
vern skrev:
det er ærgerligt hvis starten på et godt initiativ ender i brok om ord og at nogen misforstår og tror at deres viden/hjælp er uønsket.
Vi er meget taknemmelige for al den hjælp vi kan få. Vi har bare for at gøre det forholdsvis overskueligt at komme igang, sat nogen begrænsninger på rent tidsmæssigt og rent billedmæssigt. Det er klart at vi gerne vil udvide bagud i tid senere og det er klart at hvis vi ikke kan få professionelle fotos af grejet fra dengang (i form af brochurer og reklamer), så vil vi forsøge om vi kan få private billeder i høj kvalitet.
Det er ikke let at lave gode billeder. Jeg kæmper selv med lystelt, blitzlamper, stativer og synes stadig at resultatet er lidt amatør-agtigt. Vi vil gerne have et site der ser prof ud som www.thevintageknob.org og det får vi kun med gode billeder. Information om produkterne har vi absolut brug for fra alle de vidende folk her på sitet. Mange af firmaerne fra dengang nærmest fornægter deres historie og ved intet om hvad de lavede for 20-40 år siden.
Jeg har selv doneret produkter til B&O museet og billeder/info til www.beoworld.co.uk fordi informationen ikke var tilgængelig fra B&O.
Kom nu, TÆNK POSITIVT. Vi har brug for jer, men vi kan ikke starte med at favne ALT indenfor området. Det er en fritidsbeskæftigelse det her, og vi har trods alt familie og arbejde ved siden af, som mange af jer.
Mvh Verner
|
|
|
Du har selv meldt klart ud med dette
citat
VIGTIGT: Vi ønsker ikke folks egne fotos. Vi ønsker derimod originale fotos fra brochurer og reklamer. Det skal ligne www.thevintageknob.org som er vores forbillede. Desuden er Axel bag TVK en rigtig flinker fyr som gerne deler ud af sin viden til os.
citat slut
Som du selv skriver er mange af firmaerne ikke selv interesserede i egen fortid så hvis I er interesseret i at give et fyldesgørende overblik over dansk hifi historie er I pisket til at gå til de kilder der har adgang til herlighederne (nogle af dem i det mindste) men det har du selv frabedt dig
|
Til top |
|
|
vern Branchemedlem

Hificlassic.dk
|
Sendt: 16 September 2007 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
HUSK NU DET MED DET POSITIVE . Vi forsøger ikke at træde nogen over tæerne her Bjørn , heller ikke dig. Vi vil bare i første omgang forsøge at holde os til BILLEDER af et vist niveau. Vi vil dog gerne have oplysninger om produkterne fra alle. Det er jo ikke lige let at finde.
Det står jo desuden enhver frit for at starten en sådan vintage side, evt med ældre hifi og med private billeder. Vi har ikke patent på noget her og absolut heller ikke nødvendigvis den bedste løsning, men vi forsøger os da i det mindste.
God søndag
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

|
Sendt: 16 September 2007 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
vern skrev:
HUSK NU DET MED DET POSITIVE . Vi forsøger ikke at træde nogen over tæerne her Bjørn , heller ikke dig. Vi vil bare i første omgang forsøge at holde os til BILLEDER af et vist niveau. Vi vil dog gerne have oplysninger om produkterne fra alle. Det er jo ikke lige let at finde.
Det står jo desuden enhver frit for at starten en sådan vintage side, evt med ældre hifi og med private billeder. Vi har ikke patent på noget her og absolut heller ikke nødvendigvis den bedste løsning, men vi forsøger os da i det mindste.
God søndag
|
|
|
Hvor kommer de overtrådte tæer ind i billedet ?
I vil samle på brochurer, længere er den ikke. Undertegnede og en del andre interesserer os for de fysiske apparater og deres historie, og for at holde apparaterne i live.
|
Til top |
|
|
vern Branchemedlem

Hificlassic.dk
|
Sendt: 16 September 2007 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
I vil samle på brochurer, længere er den ikke. Undertegnede og en del andre interesserer os for de fysiske apparater og deres historie, og for at holde apparaterne i live.
[/QUOTE]
Sorry, men du virker dælme ikke særlig positiv. Vi vil ikke samle på brochurer. Prøv at læs indlæggene igen. Vi interesserer os netop også for dansk hifi historie og produkterne. Vi vil bare i første omgang prøve at dokumentere vores stolte traditioner herhjemme ved hjælp af prof billeder og det info vi kan samle fra jer der virkelig ved noget om produkterne. Derfor vil vi gerne LÅNE brochurer til indscanning, og høre om produkterne fra jer.
Vi har ikke råd til at starte et museum med de rigtige apparater, og desuden er der ikke mange rundt i landet og verden som det i givet fald ville været tilgængeligt overfor. www.thevintageknob.org er tilgængelig for hele verden, og det er det vi mener at den danske hifi historie også skal være. Vi prøver faktisk ikke at ødelægge noget for en samler som dig, eller at nedgøre det gode arbejde du gør med at holde apparaterne kørende/spillende.
Det lyder meget negativt hver gang du kommenterer med indlæg. Jeg ved ikke om det er bevist eller ej, men prøv at tænke over det. Netop fordi du lyder så negativ, troede jeg at du følte dig trådt over tæerne, fordi vi ikke laver VORES projekt sådan som DU gerne ville have det. Men måske misforstår vi bare hinanden.
Vi vil som sagt ikke noget negativt med vores projekt, men vi starter det på vores præmisser, og de der vil hjælpe til får en stor tak, og de ikke har lyst, får lov til det. Ingen sure miner fra min side.
Et virtuelt museum er gratis da vi ikke skal ud og investere i produkter, istedet bruger vi nok et par tusind timers arbejde foran computeren og på tlf.
Mvh Verner
|
Til top |
|
|
JanM Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 777
|
Sendt: 16 September 2007 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Jeg syn's det er en fremragende ide, der er jo desværre en rigtig stor chance for at meget af det danske hi-fi fra 60 & 70'rne ryger ud i glemslens mørke, da meget af det har været kuriøsiteter og fremstillet i relativt små mængder.
Jeg glæder mig til at se en masse billeder og måske noget teknisk info om det gamle kræs, og håber, i kan få noget op at stå.

__________________ - Musik speak louder than words... Mr Andersen is BACK!!
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

|
Sendt: 16 September 2007 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Sorry, men du virker dælme ikke særlig positiv. Vi vil ikke samle på brochurer. Prøv at læs indlæggene igen. Vi interesserer os netop også for dansk hifi historie og produkterne. Vi vil bare i første omgang prøve at dokumentere vores stolte traditioner herhjemme ved hjælp af prof billeder og det info vi kan samle fra jer der virkelig ved noget om produkterne. Derfor vil vi gerne LÅNE brochurer til indscanning, og høre om produkterne fra jer.
Vi har ikke råd til at starte et museum med de rigtige apparater, og desuden er der ikke mange rundt i landet og verden som det i givet fald ville været tilgængeligt overfor. www.thevintageknob.org er tilgængelig for hele verden, og det er det vi mener at den danske hifi historie også skal være. Vi prøver faktisk ikke at ødelægge noget for en samler som dig, eller at nedgøre det gode arbejde du gør med at holde apparaterne kørende/spillende.
Det lyder meget negativt hver gang du kommenterer med indlæg. Jeg ved ikke om det er bevist eller ej, men prøv at tænke over det. Netop fordi du lyder så negativ, troede jeg at du følte dig trådt over tæerne, fordi vi ikke laver VORES projekt sådan som DU gerne ville have det. Men måske misforstår vi bare hinanden.
Vi vil som sagt ikke noget negativt med vores projekt, men vi starter det på vores præmisser, og de der vil hjælpe til får en stor tak, og de ikke har lyst, får lov til det. Ingen sure miner fra min side.
Et virtuelt museum er gratis da vi ikke skal ud og investere i produkter, istedet bruger vi nok et par tusind timers arbejde foran computeren og på tlf.
Mvh Verner
[/QUOTE]
Stop lige en halv, jeg har tilbudt Mirland kopier af datablade, billeder af apparater o.l. i en PB, jeg har tilbudt det samme her i tråden. Jeg har en del selv og et par venner der har endnu mere, men det har i frabedt jer, så hvem er det der ikke er positiv.
NB! tingene er af gode grunde ikke til udlån men jeg tilbød at udføre et stykke arbejde kvit og frit " i sagens tjeneste"
Tilbudet eksisterer af indlysende årsager ikke mere
|
Til top |
|
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
Sendt: 16 September 2007 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et hurtigt indblik fra min side.
Designet syntes jeg ikke er så flot på den der knob side. så jeg vil håbe i finder et bedre design.
Syntes det lyder som et rigtigt spændende projekt og jeg ønsker jer held og lykke.
|
Til top |
|
|
vern Branchemedlem

Hificlassic.dk
|
Sendt: 30 September 2007 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvem har farvebilleder, brochurer, manualer eller tests af Primares højttalere Big 32 og Little 16 og desuden 200 serien?? Vi vil gerne bare låne til scanning og betaler gerne porto begge veje. Desuden sætter vi gerne en tak til dig på hjemmesiden
Mvh Verner
|
Til top |
|
|
amorte Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
Sendt: 22 September 2008 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er der gået et år. Hvornår er hjemmesiden klar?
|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1404
|
Sendt: 22 September 2008 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg glæder mig også til at se den færdige side  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
mirland Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 22 September 2008 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror desværre en del af energien gik ud af projektet inden det rigtig kom igang... Jeg håber stadig at vi får det lavet... __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
Til top |
|
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
Sendt: 22 September 2008 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
Jeg tror desværre en del af energien gik ud af projektet inden det rigtig kom igang... Jeg håber stadig at vi får det lavet... |
|
|
Fesent. Så det bliver ikke til noget hvis du skal være helt ærlig?
|
Til top |
|
|
mirland Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 22 September 2008 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fc-Sonny skrev:
mirland skrev:
Jeg tror desværre en del af energien gik ud af projektet inden det rigtig kom igang... Jeg håber stadig at vi får det lavet... |
|
|
Fesent. Så det bliver ikke til noget hvis du skal være helt ærlig?
|
|
|
Som det ser ud lige nu sker der absolut intet på projektet. __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|