| Forfatter |
|
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 15 Januar 2004 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du får en del ekstra bas ifht. Q5, men jeg synes også den lyder
anderledes (dvs. bedre!) et godt stykke op i mellemtone, pga. det er
en rigtig 3-vejs konstruktion hvor Q5'eren er 2,5 vejs. Sådan var det
i øvrigt også med de gamle Q55/Q65 modeller. Til gengæld skal du
ikke putte Q7'eren i for lille et rum/for tæt på væggene, for så lyder
den ikke særlig meget bedre en Q5 (ret mudret bas)
/U.
|
| Til top |
|
| |
Carsten R.B Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 22 Januar 2004 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var inden for, at hører de 2 modeller Q5 + Q7, og jeg vil give dig ret i CarrotMan, at Q7 lyder bedre langt oppe i mellemtone.
Man kunne med det sammen hører forskel når de står lige ved siden af hinanden, og man trykker på en knap for at veksle mellem de 2 modeller.
Q5'er lød godt syntes jeg Q7'er havde lige lidt mere
Men der var fanme nogen som havde trykket den 19 mm diskantdome ind Hvem ind i H...... gør sådan noget.........?? De skulle baare have nogle b...
Det var/er i elektric city i Taastrup, der er de også ca 200 kr billiger med Q serien end i Fona.
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 22 Januar 2004 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten R.B skrev:
Det var/er i elektric city i Taastrup, der er de
også ca 200 kr billiger med Q serien ind i Fona. |
|
|
EC er det
samme selskab som Fona. Hvis det er lettere for dig at bestille/købe
dem i den lokale Fona, så matcher de prisen uden diskussion
/U.
|
| Til top |
|
| |
Gorm Eskelund Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 02 Januar 2005 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte mine 2 KEF højtalere i 1975 i Rotterdam: indtil videre er der ikke nogen højtaler som kvalitetsmæssigt bare kom i nærheden.
|
| Til top |
|
| |
BenFi Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 329
|
| Sendt: 02 Januar 2005 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gorm Eskelund skrev:
Jeg købte mine 2 KEF højtalere i 1975 i Rotterdam: indtil videre er der ikke nogen højtaler som kvalitetsmæssigt bare kom i nærheden. |
|
|
De har ihvertfald spillet deres penge hjem over årene 
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 03 Januar 2005 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan bekræfte Gorms udsagn, om at kvaliteten er i orden. Som nogen måske har bemærket i andre tråde ... har jeg indtil fornylig haft glæde at et sæt KEF Carlton II i over 20 år. De skuffede aldrig, kostede mig kun 2 nye diskanter et par år efter jeg havde købt dem.
Grunden til at jeg skiftede dem, var at mellemtonen revnede en aften med Frank Marino i kl. 2 position, SÅ var grænsen nået. Men udgangspunktet for at se på nye var stadig KEF, da jeg som andre her havde et godt øje til Q7, og jeg har altid været tændt på den der engelske lyd, når vi taler om afspilning af R&R.
Jeg var overhovedet ikke i tvivl og en sammenligning mellem Q5 og Q7 understregede valget: Det blev Q7. Ovenikøbet med høj WAF, og nu står de der og bare spiller.
Heftigt! Især efter bi-wiring, som jeg fik monteret juleaftensdag. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
dtomsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 369
|
| Sendt: 03 Januar 2005 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, vi er flere glade KEF-ejere herinde, bare synd mange vrager mærket på forhånd fordi Fona sælger dem
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 03 Januar 2005 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
dtomsen skrev:
Jeps, vi er flere glade KEF-ejere herinde, bare synd mange vrager mærket på forhånd fordi Fona sælger dem  |
|
|
Betyder det, at jeg heller ikke burde gå i Netto, hvis de fik eneretten til at forhandle Lurmærket smør? Kvaliteten af smørret forringes vel ikke af, at det handles i en anden butik? __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
dtomsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 369
|
| Sendt: 03 Januar 2005 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
dtomsen skrev:
Jeps, vi er flere glade KEF-ejere herinde, bare synd mange vrager mærket på forhånd fordi Fona sælger dem  |
|
|
Betyder det, at jeg heller ikke burde gå i Netto, hvis de fik eneretten til at forhandle Lurmærket smør? Kvaliteten af smørret forringes vel ikke af, at det handles i en anden butik?
|
|
|
Selvfølgelig ikke, men - for at blive i analogien - så kræver det, at man kender Lurpak i forvejen, de fleste regner jo ikke med at finde kvalitet(smør) i en Netto, vel 
|
| Til top |
|
| |
Lar5 Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 116
|
| Sendt: 03 Januar 2005 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg går i den lokale Fona, så er udvalget af Kef desvære ret begrænset. Muligheden for at lytte er endnu værre.  Det ligger helt naturligt en dæmper på salget... især til "nye" kunder.
|
| Til top |
|
| |
biojensen Branchemedlem

Installation/RoomAV
Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 571
|
| Sendt: 03 Januar 2005 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også en glad ejer af KEF højttaler.Har idag disse KEF højttaler i mit anlæg.
- Q55 front denne model hedder idag Q5.
- Q9c Center.
- Q1 Surround
- Q8 Surround Bag DOLBY EX & DTS-ES lyd.
Da jeg købte mine Q55 var det før at Fredgaard blev til Fona og dengang var der altid mulighed for at få en demo af KEF´s Q serie i butikken men idag har de sgu et meget begrænset udvalg .
|
| Til top |
|
| |
schrez Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 03 Januar 2005 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nu lidt mærkeligt med kef. I England som der allerede skrevet står er det et velrenomeret og kendt mærke. men herhjemme er der ingen rendyrkede hififorretninger der sælger mærket. Prisen er tilmed i DK ret lav. Har selv hørt hef under halv ringe forhold i Fona, hvor de lød ganske glimrende. Man kan også være sikker på at de lyder mindst lige så godt hjemme hos en selv under lidt mere optimale forhold. der er i hvert fald ikke 'snydt' med opstillinger, kabler etc. mao. Køb et sæt KEF!!
der findes i øvrigt et par tråde hvor de er nævnt og hvor der er mere info at hente
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 04 Januar 2005 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
dtomsen skrev:
hrmand skrev:
dtomsen skrev:
|
|
Betyder det, at jeg heller ikke burde gå i Netto, hvis de fik eneretten til at forhandle Lurmærket smør? Kvaliteten af smørret forringes vel ikke af, at det handles i en anden butik?
|
|
|
Selvfølgelig ikke, men - for at blive i analogien - så kræver det, at man kender Lurpak i forvejen, de fleste regner jo ikke med at finde kvalitet(smør) i en Netto, vel 
|
|
|
Det har du faktisk ret i! Og som biojensen skriver om sit køb hos Fredgaard, sådan var det også for mig, da jeg i sin tid handlede med KT Radio, som var den oprindelige forhandler af KEF. Jeg blev overrasket over forhandlerskiftet, men det er også pudsigt at opleve skiftet i holdningen derefter: Fra at blive bedømt som et kvalitetsprodukt hos en "seriøs" forhandler, er også denne opfattelse af kvalitet blevet "nedgjort". Nutidens unge kender ikke forhistorien og vips - så er KEF slet ikke på tale, for "det er bare noget man kan få i Fona ...! __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
Gorm Eskelund Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 04 Januar 2005 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min besked var at KEF er en af de bedre højtalere på markedet. Jeg er ikke klar over om de kan købes i Fona, Merlin, Netto eller Bilka. Faktisk er jeg ligeglad, bare der findes et sted hvor de kan købes 
Jeg har overvejet mange gange at udskifte de grimme højtalere fra 1975 til fx. B&O (konens ønske = går meget op i design), men jeg går absolut ikke i kompromis med LYD.
Jeg har ikke forstand på Ohm, udgangseffekter og Watt, men er igen kun interesseret i en fremragende lyd fra Pink Floyd eller Led Zeppelin på pladen.
Det kan KEF i kombination med ITT forstærker og CEC pladespiller!
|
| Til top |
|
| |