Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 18:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: 12" enhed? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pølsemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 25 September 2007 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Jeg er blevet rigtig tændt på den der enhed fra Madison. Den ser rigtig god ud fra dataen, så jeg tror sku det bliver den, men jeg kigger også stadig lidt på nogle bilenheder som jeg lige skal have prøvet at lavet lidt flere beregninger med.

Jeg har også læst alt det som mr. Linkwitz har skrevet om hans konstruktioner og jeg tror jeg bestiller hans XO print. Jeg havde nemlig tænkt mig at jeg skulle køre det aktivt for at kunne lave et transform filter til hævning af bassen når den begyndte at rulle af, og det er integreret på hans filter, så jeg tror jeg bestiller et sæt her en af dagene.

Ellers tak for alle de forskellige indspark og ideer. Det er fedt at der er andre som øser ud af deres erfaringer og viden.

Mvh

Thomas

Til top Vis Pølsemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pølsemanden

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline
Sendt: 25 September 2007 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

tadman skrev:
Pølsemanden skrev:

Hej tadman

Efter en søgning på google, kan jeg se at der er flere forskellige modeller. Hvad var det for en som du tænkte på og hvor finder jeg data over den?

Da jeg lavede de andre havde jeg også lavet en ramme rundt om baflen, som passede med dybden på enheden. Derefter satte jeg også et hårdt rockwool materiale på fronten og derefter blødt rockwool på hele bagsiden. Derefter beklæte jeg hele HT med frontstof og så en top og bund på ligesom Mirage.

Har du selv rodet med et lignende projekt? Har du eventuelt nogle link til andre som har lavet en god konstruktion?

Mvh

Thomas

Hej Thomas

Kender faktisk en som lavede noget ligende. Jeg tror Bertram købte alle hans enheder...? Jeg ved ikkelige hvad modellen hedder, men den er blevet solgt i utallige mængder her i DK, så de dukker jævnligt op. Eller prøv hifikit i SE

Den har en let membran og lavt fs, så det er ikke helt dårligt...Duelund havde også et mega system i gamle dage med disse.

vh

Steens gamle Gamma bassysten var lukkede kabinetter. Enhederne havde den sære egenskab at de blev blødere og blødere, så bløde at de til sidst, hvis man holdt enhden vandret, faldt de på det nærmeste ned i den ene yderstilling. Jeg vil helst ikke vide hvad bulgarene dyppede ophængene i, men holdbart var det ikke. En iøvrigt udmærket enhed så længe det varede. 

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes