| Forfatter |
|
Bella Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 16 September 2007 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
En lille amp & sender lige så meget lyd ud som ind.. meaning?
Jeg har engang ejet et par Sennheiser HD 25-1 II, og der var jo ekstremt god lyd. Ved ikke om du kender til dem, men hvis, hvordan er lyden så i Grado i forhold til dem?
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 16 September 2007 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender godt hd25 jeg har selv en hd25-sp-ba... dvs. lillebroren Tja du kan ikke sammenligne deres lyd signatur, de er meget forskellige. men jeg kan så sige at jeg foretrækker eks. ms-1 over de fleste sennheiser, og jeg har prøvet de fleste. Grado´er er bare mere levende  Når jeg siger ligeså meget lyd ind som ud... så betyder det bare, at dem omkring dig ikke er i tvivl om hvilken musik du hører, husk de er åbne i forhold til de lukkede hd25. Mht amp´en så giver det en bedre lyd kvali da der er mere fut i dens udgang end den fra en cd-afspiller
|
| Til top |
|
| |
Bella Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2007 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, er det så voldsomt man ikke kan bruge dem.. i fx. toget?
En amp er vel ikke noget man slæber rundt på, eller er det? :P
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2007 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja jeg ville ikke bruge dem i toget... der kommer også en del larm ind udefra osv.
Mht til amp, så findes de både slæbbare og stationære.
Jeg har en Meier Prehead Mrk II SE stående fast herhjemme og en Meier Porta Corda MrkII til undervejs, men jeg trækker så også nogen lidt mere krævende bæffer end grado´er, som er lette at trække.
|
| Til top |
|
| |
Bella Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2007 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hm.
Altså, jeg skulle meget gerne have headphones der kan bruges hvor andre folk befinder sig.. :/
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2007 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm ja så er det ikke lige grado desværre...
Hvilken type musik hører du, og hvad er din kilde undervejs. Kan du lide at have noget inde i ørerne eller skal de sidde udenom. Hvilket prisleje?
|
| Til top |
|
| |
Bella Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2007 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg høre rimelig bredt: Blues, rock, alternativ, punk, jazz..
De skal helst sidde uden om ørene (uden at være kæmpe og fylde hele hovedet)
Prisleje: højest 1600,-
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4903
|
| Sendt: 17 September 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bella skrev:
(Tak for de hurtige svar)..
Mikkel Gige - hvilke skumpuder benytter du dig af, evt. link?
Allesandro - det har jeg aldrig hørt om, men de ligner da til forveksling Grado.. de er også lidt dyrere. |
|
|
Hej Bella!
Jeg kan godt forstå at du spørger, for kigger man på Grado's hj.side(www.gradolabs.com), så ser skumpuderne ens ud på samtlige modeller. SR60 har dog en blød og tynd skumpude som dækker hele enheden, hvor SR80 og resten af modellerne benytter en hårdere skumpude, der er formet lidt som en skål og til dels hviler på øret. De er også åbne foran enheden, og giver fri passage for lyden mellem enhed og øre.
Forskellen mellem SR60 og SR80 udover puderne er tilslutnings-kablet, SR125 har også en finere kobbertype på spolerne, SR225 har yderligere et metalgitter i stedet for plastic, og SR325 har alle disse ting plus bedre tilsl.ledn og alum.-"kopper".
Jeg har svært ved at høre forskel mellem SR60(med dyre Grado-puder) og SR80/125/225. Først med SR325 bliver forskellene markante. Da jeg ikke benytter hov.tlf. særlig meget "nøjes" jeg med SR60(med puderne fra SR80-325). Og de egner sig til alle musiktyper. Dog virker klassisk musik lidt underligt via hov.tlf. generelt. Her skal man være tilskuer, og ikke sidde midt i orkestret.
Håber det hjælper dig videre i jagten.
Med venlig hilsen,
Mikkel.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2007 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm tja, men det primære lytning skal foregå hjemme ik? Jeg vil næsten sige... sh*t... det ser ud til et par ms-1 ére vil passe erfekt til dig... de koster ca 600kr brugt, også kan du købe et par akg k81dj til toget til ca 500kr  Det er svært at finde noget som passer på det hele, så vil næsten sige du bør købe 2 par. ellers er vi ude i noget highend in-ear.
|
| Til top |
|
| |
Bella Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2007 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hm.
Kan i så ikke anbefale andre headphones der kan bruges under transport, uden at forstyrre andre, ex. sennheiser elr sådan??
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2007 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil sige AKG k81dj eller Audio technica es9... Ellers er der jo hd25-1
|
| Til top |
|
| |
Bella Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
De AKG ser rimelig behagelige ud.. men en DJ headphone? duer det til gamle blues plader?
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja jeg har faktisk aldrig hørt dem, men de har fået meget ros rundt omkring, de skulle være noget af det bedste til portable use.
Du kan se mere her: http://www.head-fi.org/forums/showthread.php?t=164698
dog skulle audio technica es7 også være gode.
Her er et par korte sammenligninger
http://www.head-fi.org/forums/showthread.php?t=233412&hi ghlight=audio+technica+es7
http://www.head-fi.org/forums/showthread.php?t=258749
|
| Til top |
|
| |
Bella Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bliver mere og mere i tvivl pga. af alle de (egentlige luksuriøse) muligheder der er..
Jeg er nok egentlig mest til et sæt Grado, men jeg har lige læst lidt rundt om på nettet at et par ekstra skumpuder nok er nødvendige, og så kan de jo godt gå hen og blive lidt dyre. + at de ikke er de mest praktiske at bruge 'i nærheden af folk.'
Et sæt Sennheiser hd 25-I og hd 25-sp II kunne måske også friste, any experience with these?
mht til amps, hvad er det så helt præcist de gør ved lyden??
|
| Til top |
|
| |
Bella Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
... er lyden bedre når de er åbne som Grado eller når de er lukkede som Sennheiser?
|
| Til top |
|
| |
jbdk Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 185
|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vedr. Sennheiser DH 25 SP II: lydmæssigt langt under hvad et par SR60 eller SR80 kan præstere - efter min erfarring.
Vedr. Grado: Jeg har selv et par SR60 og et par SR80. SR80 lyder bedre -- om det så skyldes skumpuderne alene eller ej skal jeg ikke kunne sige. Out-of-the-box er SR60 langt mere behagelige at have på, mens SR80 kræver en 25-30 timers tilvænning. Det er åbenbart ikke alle der har problemer med komforten på SR80+, men det havde jeg altså. Nu har jeg haft dem i over en måned, og der er ingen problemer mere. Jeg har ikke købt ekstra skumpuder til mine SR80, men det er en tryghed at vide at de kan købes forholdsvis nemt hvis det skulle blive nødvendigt :-)
|
| Til top |
|
| |
Bella Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
jbdk skrev:
Vedr. Sennheiser DH 25 SP II: lydmæssigt langt under hvad et par SR60 eller SR80 kan præstere - efter min erfarring.
Vedr. Grado: Jeg har selv et par SR60 og et par SR80. SR80 lyder bedre -- om det så skyldes skumpuderne alene eller ej skal jeg ikke kunne sige. Out-of-the-box er SR60 langt mere behagelige at have på, mens SR80 kræver en 25-30 timers tilvænning. Det er åbenbart ikke alle der har problemer med komforten på SR80+, men det havde jeg altså. Nu har jeg haft dem i over en måned, og der er ingen problemer mere. Jeg har ikke købt ekstra skumpuder til mine SR80, men det er en tryghed at vide at de kan købes forholdsvis nemt hvis det skulle blive nødvendigt :-)
|
|
|
Hvad er din fornemmelse af om de kan bruges i nærheden af folk, altså under transport osv??
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Folk i din umiddelbare nærhed vil tydeligt kunne høre din musik hvis du bruger grado.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
For det første, et sæt sennheiser 414 pads koster ca 100kr. Mht om senn eller grado lyder bedre... taj det er en smagssag, men jeg mener ikke du finder noget der slår et par ms-1 til prisen. Der er faktisk en mulighed mere  Du kunne købe et par Yuin pk1  Det er alm ear-buds... men det er så også det eneste alm ved dem, de lyder virkeligt super!!! Jeg blev meget positivt overrasket over mine, og det siger ik så lidt, vil jeg mene. Eller vil jeg næsten mene at du bør købe et par ms-1 også et par akg eller audio technica
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 20 September 2007 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige købt et par HD 25-1 til transportabelt brug og dem er jeg meget begejstret for. De isolerer godt og lækker ikke lyd, så du kan sagtens have dem på uden at genere dine medmennesker med musik, selvom man står tæt i bussen. De er overraskende komfortable, selvom de sidder på øret fremfor rundt om (dog skal man huske at få nogle velour pads med, det der fake læder er ikke til at holde ud!).
Lydmæssigt er de ikke så direkte og så meget 'in your face' som gradoerne, men de er bestemt ikke uefne til at spille en god gang rock! De lyder godt med en forstærker (har faktisk ikke prøvet uden, så jeg ved ikke hvordan de er uden) og de skulle også blive bedre med et andet kabel (jeg har et på vej, så det vil vise sig).
Jeg vil mene at valget meget kommer an på hvor du skal bruge hovedtelefonen. Hvis det er på farten er der ikke meget der slår HD 25-1 (med mindre man går IEM vejen), hvis den skal bruges hjemme er mulighederne noget større.
@techtrino: Jeg håber ikke du savner gradoerne alt for meget, jeg kan trøste dig med at de bliver brugt og nydt flittigt!
|
| Til top |
|
| |