Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 01:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Det klassiske spørgsmål! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hanberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 17 September 2007 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Jeg står overfor et køb af en 32" fladskærm! ved godt at der er uendelig manger der stilller det spørgsmål på forummet og at jeg burde lede lidt igennem alle trådende!

Men jo mere jeg læser jo mere forvirret bliver jeg, alle siger at tingene afhænger mange forskellige ting og man kan sku ikke holde styr på det!

Derfor spørger jeg en gang for alle her:

Hvilket 32" LCD tv er bedst til 10.000 kr. Alle må komme med et forslag og meget gerne en begrundelse. Så må vi se om folk kan komme til enighed og ridse et par stykker op... eller om folk nævner 20 forskellige.

Mine forudsætninger for køb er, PS3 med blu-ray kval. osv, Stofanet (normal) og en synsvinkel lige på (ik mere end 45 grader hver vej fra midten)!

Håber i kan hjælpe, jeg er mindre desperat... :)

På forhånd tak for hjælpen!

krill
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 September 2007 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Må jeg spørge hvad du har overvejet af LCD - altså hvilke modeller du evt. har kig på. Til omkring ca. 10.000 kr kan du få et 37" eller det skal lige præcis være et 32"?

Og ja der er en del tråde om ang. dette på dette forum - men forstår dig godt. Og ang. fladskærm ja så afhænger det af mange ting.

Mvh

Krill
Til top Vis krill's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krill

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 17 September 2007 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Hvorfor skulle folk pludselig blive enige nu, når du allerede har læst en masse forskellige forslag fra de samme brugere i selvsamme forum?

Det ville være nemmere hvis du havde gjort dig flere overvejelser om hvad det egentlig er du vil have.

Er lyden vigtig, eller kører du over andre højttalere alligevel?
Er Full-HD vigtigt for dig i et 32'' eller er det lige meget?
Hvor kritisk er du mht sortniveau? (Der er stor forskellen LCD'erne imellem)
Er der krav til ind- og udgange?

Jeg ved godt hvor træls det er at skulle manøvrere sig igennem junglen af tilbud, men jeg synes oftest det bliver nemmere når man finder ud af hvad det egentlig er man vil have, og så bagefter finder et tv der matcher det, og ikke omvendt.

hanberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2007 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Ja nu skal jeg se om jeg kan putte lidt mere info på.

Det skal præcist være et 32", pga rummet størrelse og indretning.

Lyden er ikke vigtig for mig! Ikke at den skal være elendig, men den betyder ikke helt vildt meget!

Der må meget gerne være mulighed for full HD i.

Nu ved jeg ikke lige helt hvad Sort niveau er, så det er nok ikke så vigtigt.

mht. ind og udgange skal den bare kunne passe til dvd'en, kabeltv'et og PS3'eren. og evt. til computeren.

Designet går jeg ligeledes meget op i, så det er en vigtig faktor.

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2007 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Okay jamen så kom vi jo lidt længere.

Nu skal jeg jo ikke træffe nogen beslutninger for dig, men har du gjort dig nogen overvejelser om hvorvidt du har brug for fuld opløsning i et 32''. Kloge mennesker har udtalt at om FullHD reelt ikke giver et mere detaljeret billede på så lille en skærm. Forstået på den måde at om det er 1920X1080 eller fx 1366x768 ikke vil gøre nogen forskel.

Hvis du ikke ved hvad sortniveau er, så bør du undersøge det inden du beslutter dig for et TV. Sortniveau i LCD er blevet meget forbedret, men det er ikke alle TV der er lige godt med. Tag ud og kig på nogle LCD-TV og lige så mærke til om "sort er sort" eller om sort måske mere er en lidt ulden mørkegrå. Læg også mærke til hvor mange detaljer der er i mørke scener.

Det er næsten umuligt at vurdere på et enkelt TV, men prøv at kigge frem og tilbage mellem to forskellige TV, og så vil du sikkert hurtigt lægge mærke til hvor mange detaljer der forsvinder i nogle af TV'ene.

Hvis du omvendt synes det er en petitesse, er sortniveau så ikke en prioritet for dig, men så ved du det også med sikkerhed og er bedre rustet.

Godt design er jo lidt en smagssag, kan du henvise til et par TV du synes har et godt design?

krill
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2007 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Men et godt råd vil være at finde frem til nogle modeller som du synes opfylder disse krav og hermed gå ud og se på dem. Gerne et sted hvor du selv kan tage en alm. DVD film, se alm. tv-signal og gerne digitalt hvis det kan lade sig gøre. Herefter hvis det er muligt få koblet en blu-ray afspiller på så du kan se hvordan billedet står.

Bedøm lidt selv for vi mennesker opfatter forskelligt - men med et 32" skal du nok ikke regne med at finde full HD 1920x1080.

Mvh

Krill

krill
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2007 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Er enig med lpm76. Ang. kontraster kan det også være en god ide at tjekke tekst-tv - det kan af og til give et billede af hvor godt farve-niveauet er. Men synes også man skal finde noget man selv synes ser godt ud - det er jo igen en smagssag som design er en smagssag osv. Men det er bestemt værd som lpm76 er inde på at undersøge sort-niveauet. Men er enig i at de nye lcd-skærme er blevet kraftigt forbedret ang. deres sort-niveau.

Mvh

Krill

hanberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2007 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Takker for hjælpen...

Men jeg har skam været ude MANGE gange og kigge... har prøvet selv at få fod på det inden jeg søgte hjælp her, men uden succes.

Når jeg selv tjekker skærmene ud, ser jeg bare en masse tal og fagudtryk der ikke siger mig meget... og når jeg kigger ind i selve billedet, finder jeg straks den skærm jeg ikke har råd til! Så håbede derfor i kunne komme med deciderede modeller jeg kunne overveje.

Men har faktik overvejet denne http://www.wupti.com/Produkter/32PF9631D_(Wupti1).html.

Hvad synes i?

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Sendt: 17 September 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

hanberg skrev:

Takker for hjælpen...

Men jeg har skam været ude MANGE gange og kigge... har prøvet selv at få fod på det inden jeg søgte hjælp her, men uden succes.

Når jeg selv tjekker skærmene ud, ser jeg bare en masse tal og fagudtryk der ikke siger mig meget... og når jeg kigger ind i selve billedet, finder jeg straks den skærm jeg ikke har råd til! Så håbede derfor i kunne komme med deciderede modeller jeg kunne overveje.

Men har faktik overvejet denne http://www.wupti.com/Produkter/32PF9631D_(Wupti1).html.

Hvad synes i?

Kan du selv lide billedet så køb det. Kan du ikke så led vidre.

Tal og fagudtryk? Det skal du ikke bruge til noget når du sidder med slik og sodavand og ser James Bond. Derfor skal du selvfølgelig heller ikke bruge det når du er på jagt efter en skærm.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

hanberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2007 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Troede godt nok der ville komme en lidt bedre hjælp herinde!

I fortæller mig bare at jeg skal finde et selv og købe det. Hvilket jeg jo netop ikke kan, siden jeg søger hjælp herinde...

Men nu har jeg fundet et som efter min totale amatør overbevisning er godt nok og så vil jeg gerne have lidt hjælp til at se om det egentlig er godt nok... til pengene osv.

Og sonny, ved ikke hvordan du har det, men når jeg skal købe noget til 10.000 kr, så vil jeg gerne lige vide om det er noget ordentligt jeg køber.

Håber ikke du har samme fremgangsmåde på scoretur i thailand, for det kan godt være de ser godt ud uden på, men det er ikke altid de har den rette "installation" under kjolen!

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 September 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

hanberg skrev:

I fortæller mig bare at jeg skal finde et selv og købe det. Hvilket jeg jo netop ikke kan, siden jeg søger hjælp herinde...

Men nu har jeg fundet et som efter min totale amatør overbevisning er godt nok og så vil jeg gerne have lidt hjælp til at se om det egentlig er godt nok... til pengene osv.

Og sonny, ved ikke hvordan du har det, men når jeg skal købe noget til 10.000 kr, så vil jeg gerne lige vide om det er noget ordentligt jeg køber.

Håber ikke du har samme fremgangsmåde på scoretur i thailand, for det kan godt være de ser godt ud uden på, men det er ikke altid de har den rette "installation" under kjolen!

Gider du da godt lige slappe af. Jeg skrev mit indlæg for at hjælpe. Ikke for at kritiser dig.

Min pointe er bare at et TV skal bruges til at kigge ind i. Dermed er det vel 100% billedet det drejer sig om, og syntes du at den valgte Philips skærm har et godt billede så køb det.

Selvfølgelig skal TV'et også have de rigtige tilslutninger men der kan jeg jo ikke afgøre hvad du skal bruge.

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 September 2007 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Du kunne kigge på et panaconic de laver gode tv de er "det sikre valg" har jeg hørt.
Mvh. Morten
Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2007 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

hanberg skrev:

Så håbede derfor i kunne komme med deciderede modeller jeg kunne overveje.

Jeg er ikke pjattet med billedet på Philips, men det er muligvis bare mig.

2 forslag til 32'' LCD TV til 10.000:
Sony KDL-32D3000
Panasonic TX 32LXD700

1 forslag til et tv til samme pris som philips'en (ca 6800,-):
Sony KDL-32V2500

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 18 September 2007 kl. 07:53 | IP-adresse registreret  

lpm76 skrev:
hanberg skrev:

Så håbede derfor i kunne komme med deciderede modeller jeg kunne overveje.

Jeg er ikke pjattet med billedet på Philips, men det er muligvis bare mig.

2 forslag til 32'' LCD TV til 10.000:
Sony KDL-32D3000
Panasonic TX 32LXD700

1 forslag til et tv til samme pris som philips'en (ca 6800,-):
Sony KDL-32V2500

nej MHT philips er du ikke den eneste! pixel plus er noget bræk

jeg kender ikke meget til sony, de skulle dog efter sigende være gode, det jeg kender mest til er samsung, og dem kan jeg rigtig godt lide

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Sendt: 18 September 2007 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

hanberg skrev:

Hmmm......moderer sprogbruget en anelse og følg op på diskussionen. Der er ingen herinde der kan give dig det ultimative svar.

Du spørger 2 mennesker der hendholdsvis aldrig har kørt andet en Opel og Peugeot, hvilken Toyota der er bedst; If you catch my drift ? En Lupo kører langt på literen ifølge specifikationerne, men er det så absolut også den sjoveste at køre i ?

Om man synes en skærm viser et godt billede er meget individuelt. Derfor er der selvsagt også forskellige vurderinger af hvad der er en god skærm.

Min vurdering er, at nogen sværger til specifikationer og bliver som oftest skuffede, andre ser på billedet og sover mere roligt om natten. Ellers vil jeg give de andre ret. Find en sekvens på en DVD du kender, tag den under armen og så ud og kigge på skærme. Kan butikken ikke efterkomme dit ønske om at se den med de forskellige muligheder, så skynd dig ud igen.

En ting du skal ligge meget mærke til ud over billedet er, at tunerens kavlitet ofte er nedprioriteret, så sørg for at tjekke det almindelig tv-billede. Der er ikke meget ved, at komme hjem med en skærm der kun kan vise tegnefilm.

Og som du selv er inde på, så er det en stor investering. Så derfor; lad være med at haste købet igennem på et par dage. Giv dig tid til at tænke og frekventer flere forretninger for at få deres bud på et produkt der lige vil passe dit behov.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

krill
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2007 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Hej igen..

Giver Rysz ret når det angår dette har folk forskellige holdninger og smag. Hvilket naturligvis præger os alle sammen. Derfor er der ingen som han også skriver, at der kan give dig det ultimative svar - for i sidste ende er det dig selv der skal tage beslutningen.

Nu hvor det er sagt vil jeg da gerne forsøge at komme med et par bud på nogle skærme du evt. kunne tage ud og kigge på. Men igen det bliver ud fra min personlige holdning og indstilling. For det første ville jeg personligt aldrig give 10.000 kr for et 32", fordi man kan få et større. Men som du jo har nævnt skal det være et 32". Så har fundet lidt ideer til hvad du kan kigge på.

Inden jeg lige kommer med mine bud - skal du ikke regne med fuld HD som jeg også skrev tidligere. Derudover som jeg også skrev tidligere skal du finde en butik (men gentager mig lige selv igen), hvor du selv kan medbringe en DVD, så du kan se noget fra filmen på det pågældende TV.  Derudover er det en god ide at se alm. tv-signal på skærmen, evt. hvis det er muligt få opkoblet en HD-DVD eller BLU-Ray afspiller så du også kan se det på skærmen. Det er vigtigt efter min mening. Og som Rysz også skriver hvis butikken ikke vil lade dig gøre dette med at sætte din DVD mm. på så er det ikke stedet.

Du skriver selv at du synes du kan se forskel på nogle skærme - så gå efter hvad du kan lide - jeg vil nok sige lad være med at tænke så meget over specifikationerne - de skærme der er blevet nævnt inkl. lpm76's forslag - skulle meget gerne kunne dække de krav du stiller - men for en sikkerheds skyld kan du selv følge op på det når det er. God jagt - håber dette måske kan hjælpe lidt. Mine forslag er som følgende:

Panasonic TX-32LMD70

http://www.hdtvorg.co.uk/reviews/lcd/Panasonic_TX32LMD70.htm

http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=374089

http://www.panasonic.dk/servlet/PB/menu/1247877_l14/index.ht ml

Panasonic TX-32LXD70 (skulle være noget bedre end ovenstående)

http://www.hdtvorg.co.uk/reviews/lcd/Panasonic_TX32LXD70.htm

http://www.panasonic.dk/servlet/PB/menu/1247875_l14/index.ht ml

http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=361466

Sharp LC32RD2E

http://www.hdtvorg.co.uk/reviews/lcd/Sharp_LC32RD2E.htm

Også gode forslag lpm76 kommer med. Så derfor har jeg ikke taget dem med i min liste. 

Mvh

Krill

Kinnaps
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 19 September 2007 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

hanberg skrev:

Det er jo dig selv der skal bruge TVet. Jeg har selv et Philips TV, jeg er meget tilfreds med. En anden bruger herinde, kan ikke li' Philips. Som du selv siger er 10k mange penge, så hvorfor lade andre bestemme for dig. Du må ud og kigge på tingene igen.

Til top Vis Kinnaps's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kinnaps

hanberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2007 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Tak for hjælpen her til sidst... Den hjalp lidt...

Jeg er har kigget nærmere på Panasonic TX-32LXD70, Sony KDL-32D3000 og  Panasonic TX-32LXD700!

Det sidste fandt jeg via via hdtvorg.co.uk. Kan godt lide designet og så er det jo også i den korrekte størrelse og prisklasse.

Og så har den fået topkarakter!

Er de ovennævnte gode og solide fjernsyns eller skal jeg finde nogle helt andre?

hanberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2007 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Altså kan jeg få et der er lige så godt til samme penge i en større størrelse, er det jo bare fedt, men kan jeg det?

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 September 2007 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

hanberg skrev:

Det sidste fandt jeg via via hdtvorg.co.uk. Kan godt lide designet og så er det jo også i den korrekte størrelse og prisklasse.

Og så har den fået topkarakter!

Er de ovennævnte gode og solide fjernsyns eller skal jeg finde nogle helt andre?

Har du overhovedet set billedet på skærmen?

Ellers drejer det sig bare om design, størrelse, prisklasse også at det har fået topkarakter?

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes