Emne: Censur på hifi4all ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 18 September 2007 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan han så ikke nu...
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 18 September 2007 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
trapez skrev:
Det er noget helt 3. helt generelt,og meget uheldigt du ikke selv ved det! |
|
|
Således må du da gerne oplyse specifikt hvad det er du tænker på? __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 18 September 2007 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Det kan han så ikke nu...  |
|
|
hmm.. nej.. (det er ikke mig der har lukket profilen)
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 18 September 2007 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
trapez skrev:
witzel skrev:
trapez skrev:
"nu skal vi ikke diskutere enkelte episoder, men det er korrekt at slowon blev smidt ud med kun en advarsel. Men den debat der fulgte med, var slem nok til de resterende 2. Vi har da sikkert en skjult dagsorden, HIFI4ALL.DK ønsker at overtage verdensherredømmet.  sorry, jeg kunne ikke lade være.
Det er lige præcis din "stil" der skæmmer sitet her.
Kommer meget gerne forbi messen alene for at sige du er malplaceret som moderator!
|
|
|
hvad er det lige præcis der er galt her? Er det at jeg svarer på kritikken, er det at jeg forsøger mig med en let humor eller er det noget helt 3. ? |
|
|
Det er noget helt 3. helt generelt,og meget uheldigt du ikke selv ved det! |
|
|
Ville du ikke selv synes at det er rarere at finde tråde med diskutioner om hifi, end om "hvem der gør hvad og hvorfor"? Det er helt seriøst ment, hvis du vil svare?
Undskyld jeg siger det(og det er ikke ment personligt på dig, husk det nu  ), er det ikke nemmere end at p***e i bukserne, at følge de få regler der er her? og så finde sig i at blive modereret en gang imellem. Længere er den vel egentlig ikke...
Og husk.... ned med skuldrene.... træk vejret langsomt.. tæl til 10 osv... jeg ville ihvertfald synes at det var rart, om vi i fællesskab alle kunne lave en bedre atmosfære her på sitet. Og så lægge alt gammelt fnidderi bag os.
Her er en gang god karma:  tag bare for jer!
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 18 September 2007 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Witzel:
Med risiko for at få fingrene gevaldigt i fedtefadet - vil jeg dog mene at, skrivestilen kan opfattes som nedladende og ofte har et træls strejf af arrogance over sig.
Prøv engang at læse din moderator kollegas indlæg - og se forskellen.
__________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 18 September 2007 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
quad skrev:
Witzel:
Med risiko for at få fingrene gevaldigt i fedtefadet - vil jeg dog mene at, skrivestilen kan opfattes som nedladende og ofte har et træls strejf af arrogance over sig.
Prøv engang at læse din moderator kollegas indlæg - og se forskellen.
|
|
|
tak for dit input. Det er ikke min mening at virke nedladende. Beklager hvis folk opfatter det sådan. Men det viser endnu engang, hvor svært det kan være at opfatte det der er skrevet, i modsætning til det der er sagt.
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2007 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep's det er sq svært med alle disse sprog: Talesprog, skriftsprog, chatsprog, smssprog og dansksprog. Måske man skulle skifte 'isme og blive hooligan, så der blev mulighed for at praktisere noget kropssprog i den tungere ende.  __________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 18 September 2007 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
trapez skrev:
|
Hifi4all" har præsteret at smide folk ud efter en (1!) advarsel.
Slowon skrev en mail direkte til chefen efter første advarsel,og bemærkede at såfremt man altid fejede tingene ind under gulvtæppet,ville det give buler på længere sigt.Vupti banned og ude!
Jeg er sikker på her hersker en slet skjult dagsorden,men vil da nødig undvære sitet.
|
|
|
Slowon skrev en mail???
Det var vidst dig der var slowon!
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 18 September 2007 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
nå endnu en jeg er uretfærdigbehandlet tråd og konspirationstråd, det går godt hva
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 18 September 2007 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
Mastervol skrev:
Det kan han så ikke nu...  |
|
|
hmm.. nej.. (det er ikke mig der har lukket profilen)
|
|
|
Nej, tænkte jeg nok det ikke var... 
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 18 September 2007 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Witzel: Tak for dit svar!
Det er positivt, at der endelig, efter vel godt 6 måneder kommer et svar. Nu må du ikke misforstå mig, for dette er virkelig ikke ment som en hån af H4A. Men jeg har meget svært ved at se det troværdige i det svar du giver. Ikke ment sådan, at jeg finder dig utroværdig. Havde du svaret samme svar for 6 måneder siden, om at det var en smutter, havde det været 100% troværdigt. Det er menneskeligt at fejle. Men sagen er den, at jeg har henvist både dig, Admin og Zorglub til emnet adskellige gange, i ganske pæn tone som du endda selv bemærker. Og ingen af gangene har man villet kommentere det. Faktisk er der blevet et stort nummer ud af at fortælle, at man ikke ville kommentere det pågældende emne. Når det er tilfældet, og det er sket adskellige gange, kan man ikke længere beskytte sig bag et skjold af at man har overset det. Hvis du nu skulle være 100% objektiv, kan du så ikke se min følge mig??
Jeg er glad for at høre, at du rent faktisk har holdt hånden over mig, på tidspunkter hvor alle andre moderatorer var klar til at kaste mig ud. Men det giver mig nogle sjove assosiationer... Jeg kan nemt forestille mig, at alle moderatorer kunne blive enige om, at ham der "Hurtig" der evig og altid skal rette på én (når man vitterligt ar lavet fejl), bare skal smides på porten. Men spørgsmålet er om det skyldes at jeg vitterligt har gjort noget forkert, eller om det bare er den letteste løsning, så man slipper på at høre om sine fejl. Uden at du skal lægge alt for meget i sammenligningen, så tror jeg også de fleste pushere synes at narkopolitiet er nogle røvhuller, fordi de blander sig i Deres "arbejde". Men det gør jo ikke at narkopolitiet sparkes ud, for at slippe for bøvlet. Heldigvis da.
Du pointerer at H4A er en privat ejet virksomhed, og at I har nogle regler som I suverænt bestemmer over og hvordan de skal håndhæves. Og her har vi måske akilleshælen i debatten. Nemlig at man ikke kan agere på den måde, og samtidig sige at man er "for alle" og "100% uafhængig".
Jeg har hørt lidt rygter om hvad du laver til dagligt (hvilket vi ikke skal ind på), og det gør at jeg føler mig ret sikker på, at du kender til begreberne "lovgivende-", "dømmende-" og "udøvende-" magt. Med kendskab til disse, vil du nok kunne nikke genkendende til, at det er meget uhdldigt, hvis man i en og samme enhed har samlet selve systemet, den lovgivende, dømmende og udøvende magt. Når vi ser lande rundt omkring i verden hvor den slags eksisterer, ynder vi at kalde det for et diktatur, i øvrigt med ordet "diktatur" som havende en negativ betoning.
Hvis man tager de rette briller på, kan man vel egentlig godt sige, at H4A også har samlet selve systemtet, den lovgivende, den dømmende og den udøvende magt i én og samme enhed, i form af Admin og moderatorkorpset. Der er i hvertfald ikke den klare adskillelse, som vi her i vesten forventer af et land, før vi sletter betegnelsen "diktatur". jeg er godt klar over, at du fortæller at man i moderatorgruppen skal være enige før man smider brugere ud. Men spørgsmålet er hvor svært det er at blive enige?? Forestil dig et østeuropæisk diktatur, hvor man har fået øje på en systemkritiker... Hvor svært tror du så det ville være for en række højtstående "embedsmænd" at blive enige om, at denne mand skal have kniven, på trods af at de fleste af dem slet ikke kender manden??
Kan du ikke følge det?
Jeg ved af erfaring at mine kritikpunkter vil blive taget som forsøg på at håne, nedgøre og på anden måde skade H4A. Men det er altså ikke tilfældet. Det ville jeg ikke gide bruge tid på. Når jeg bruger tiden på det, så er det absolut for at give min mening til kende, i håb om at det kan hjælpe til at forbedre de svagheder jeg mener forum har.
Hvis man seriøst mener at HiFi4All skal være for alle, så burde man måske gå væk fra den ideologi, hvor man laver et team der fungerer som systemet selv, den lovgivende, den dømmende og den udøvende magt. Ellers vil organisationen fortsat minde om et diktatur, uanset hvordan man så end vender og drejer det. Man kan læse meget mere om de 3 magter her: http://da.wikipedia.org/wiki/Magtadskillelse
Igen... dette er ikke for at nedgøre H4A. Som du ser skriver jeg i pænt sprog, og hvis ikke ens briller er alt for farvede, vil man kunne se, at der er tale om konstruktiov kritik. Brug dog chancen til at kigge på det, i stedet for bare at slette indlægget, lukke tråden eller måske bare vende det døve øre til.
En helt anden sag... Jeg har tænkt lidt over hvor længe man skal slæbe rundt på sine advarsler. Klip i kørekortet forsvinder igen hvis man kører pænt... Gælder det samme med med advarsler?? I så fald hvad er tidsgrænsen sat til (Håber ikke det er en vurderingssag jvf ovenstående).
Og så en tredje ting.... Jeg har lige fået et sæt Diva'er ind i stuen. Er du svimmel hvor de kan spille! Mage til højtaler skal man lede længe efter!! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 18 September 2007 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Jeg har hørt lidt rygter om hvad du laver til dagligt (hvilket vi ikke skal ind på), og det gør at jeg føler mig ret sikker på, at du kender til begreberne "lovgivende-", "dømmende-" og "udøvende-" magt. Med kendskab til disse, vil du nok kunne nikke genkendende til, at det er meget uhdldigt, hvis man i en og samme enhed har samlet selve systemet, den lovgivende, dømmende og udøvende magt. Når vi ser lande rundt omkring i verden hvor den slags eksisterer, ynder vi at kalde det for et diktatur, i øvrigt med ordet "diktatur" som havende en negativ betoning.
Hvis man tager de rette briller på, kan man vel egentlig godt sige, at H4A også har samlet selve systemtet, den lovgivende, den dømmende og den udøvende magt i én og samme enhed, i form af Admin og moderatorkorpset. Der er i hvertfald ikke den klare adskillelse, som vi her i vesten forventer af et land, før vi sletter betegnelsen "diktatur". jeg er godt klar over, at du fortæller at man i moderatorgruppen skal være enige før man smider brugere ud. Men spørgsmålet er hvor svært det er at blive enige?? Forestil dig et østeuropæisk diktatur, hvor man har fået øje på en systemkritiker... Hvor svært tror du så det ville være for en række højtstående "embedsmænd" at blive enige om, at denne mand skal have kniven, på trods af at de fleste af dem slet ikke kender manden??
Kan du ikke følge det?
|
|
|
Jeg kan godt følge dig, men du er altså for langt ude her!
For det første er hifi4all ikke et land, det er kun i den aller løseste definition af begrebet et samfund. Til forskel fra et diktatur så har du selv meldt dig ind, til gengæld står det dig frit at forlade det igen. Du behøver ikke engang at snige dig ud om natten eller tilbringe de næste mange år i en flygtningelejr.
Så længe det er frivilligt at være med, så kan der aldrig være tale om et diktatur. Hvis hifi4all begynder med fjentlige overtagelser af ALLE andre hifi-sites på nettet, så er det selvfølgelig en anden snak!  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 18 September 2007 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
@ Witzel: Tak for dit svar! |
|
|
så lidt.. svar er vi gode til, det er åbenbart timingen der stinker .. det skal vi være bedre til.  
Hurtig skrev:
Det er positivt, at der endelig, efter vel godt 6 måneder kommer et svar. Nu må du ikke misforstå mig, for dette er virkelig ikke ment som en hån af H4A. Men jeg har meget svært ved at se det troværdige i det svar du giver. Ikke ment sådan, at jeg finder dig utroværdig. Havde du svaret samme svar for 6 måneder siden, om at det var en smutter, havde det været 100% troværdigt. Det er menneskeligt at fejle.
|
|
|
ahh, 6 måneder mener jeg ikke det er, men igen jeg kan tage fejl.. jeg kan dog huske at det er nævnt ihvertfald for et par uger siden.. Jeg vidste egentlig godt at der ville blive stillet store spørgsmål, ved min "forklaring" .. men det er fint nok, det er nu bare den skindbarlige sandhed..
Hurtig skrev:
Men sagen er den, at jeg har henvist både dig, Admin og Zorglub til emnet adskellige gange, i ganske pæn tone som du endda selv bemærker. Og ingen af gangene har man villet kommentere det. Faktisk er der blevet et stort nummer ud af at fortælle, at man ikke ville kommentere det pågældende emne. Når det er tilfældet, og det er sket adskellige gange, kan man ikke længere beskytte sig bag et skjold af at man har overset det. Hvis du nu skulle være 100% objektiv, kan du så ikke se min følge mig?? |
|
|
jo, hvis det er over en så lang periode som du nævner, så kan jeg godt følge din frustration. Men det retfærdiggøre ikke at man ændrer tonen i sine indlæg, for at få ret. tålmodighed er nøgleordet, uanset hvor frustrerende det så måtte være. Selv har jeg det sådan, at har jeg spurgt en 4-5 gange, og stadig ikke får svar. så stopper jeg med at spørge, men sådan er vi så forskellige
Hurtig skrev:
|
Jeg er glad for at høre, at du rent faktisk har holdt hånden over mig, på tidspunkter hvor alle andre moderatorer var klar til at kaste mig ud. Men det giver mig nogle sjove assosiationer... Jeg kan nemt forestille mig, at alle moderatorer kunne blive enige om, at ham der "Hurtig" der evig og altid skal rette på én (når man vitterligt ar lavet fejl), bare skal smides på porten. Men spørgsmålet er om det skyldes at jeg vitterligt har gjort noget forkert, eller om det bare er den letteste løsning, så man slipper på at høre om sine fejl.
|
|
|
vi kan garanteret nemt blive enige om at du skal smides ud, men som du selv skriver, så skal det gøres for det rigtige .. du har altid virket meget ivrig for at påpege hver eneste fejl vi begår.. og det tager hårdt på flere medlemmer, især måden det bliver skrevet på.. Et par gange har vi andre måtte overtale skribenter til at "lade som ingenting" og blive ved med at skrive. Det er sgu ikke fedt i længden, at folk ved at de ikke kan skrive 2 ord forkert, uden at der sidder en vagthund klar til at påpege det.
nu må du ikke misforstå mig, kritik er godt. kom endelig med den, men overvej dine ord, og måden hvorpå du kommer med den. Skriv mig en mail i stedet for at skrive alenlange indlæg på forum omkring hvor dumme og inkompetente vi er. For det er sådan de fleste af dine indlæg bliver tolket, uanset hvor velment det så end måtte være. jeg skal hermed love, at din mail vil blive taget seriøs!
Hurtig skrev:
Uden at du skal lægge alt for meget i sammenligningen, så tror jeg også de fleste pushere synes at narkopolitiet er nogle røvhuller, fordi de blander sig i Deres "arbejde". Men det gør jo ikke at narkopolitiet sparkes ud, for at slippe for bøvlet. Heldigvis da. |
|
|
det lader jeg så være med
Hurtig skrev:
|
Du pointerer at H4A er en privat ejet virksomhed, og at I har nogle regler som I suverænt bestemmer over og hvordan de skal håndhæves. Og her har vi måske akilleshælen i debatten. Nemlig at man ikke kan agere på den måde, og samtidig sige at man er "for alle" og "100% uafhængig". |
|
|
her er jeg så uenig. Jeg kan ikke se hvordan vi ikke skulle kunne være uafhængige af branchen, som er de vi siger vi er! og selv bestemme og håndhæve reglerne.
Hurtig skrev:
|
Jeg har hørt lidt rygter om hvad du laver til dagligt (hvilket vi ikke skal ind på), og det gør at jeg føler mig ret sikker på, at du kender til begreberne "lovgivende-", "dømmende-" og "udøvende-" magt. |
|
|
hmm.. når jeg læser ovenstående, så tror jeg faktisk ikke du ved hvad jeg laver til daglig. .. men kom da med dit gæt 
Hurtig skrev:
Med kendskab til disse, vil du nok kunne nikke genkendende til, at det er meget uhdldigt, hvis man i en og samme enhed har samlet selve systemet, den lovgivende, dømmende og udøvende magt. Når vi ser lande rundt omkring i verden hvor den slags eksisterer, ynder vi at kalde det for et diktatur, i øvrigt med ordet "diktatur" som havende en negativ betoning. |
|
|
Ja, hvis vi var et land i EU, så ja. ville det være uheldigt. Men det er vi ikke. vi er en virksomhed med et debatforum. Jeg håber at folk generelt, har tillid til at vi kan finde ud af at styre det her.. og det lader egentlig også til at det er tilfældet, altså sådan generelt set.
Hurtig skrev:
Hvis man tager de rette briller på, kan man vel egentlig godt sige, at H4A også har samlet selve systemtet, den lovgivende, den dømmende og den udøvende magt i én og samme enhed, i form af Admin og moderatorkorpset. Der er i hvertfald ikke den klare adskillelse, som vi her i vesten forventer af et land, før vi sletter betegnelsen "diktatur".
|
|
|
vi har samlet det i en enhed.. Det har vi aldrig lagt skjul på. Vi har ikke en særlig enhed tilknyttet som skal jury før vi kan tage en beslutning.. og alligevel på en måde, så er de redaktionelle medlemmer, der IKKE er moderator/administrator en del af det. Som Zorglub skrev tidligere i tråden, så bliver de indlemmet i en eventuel situation hvor vi er i tvivl.. Men det er i sjældne tilfælde, for de har bedt om at de ikke skal tage beslutninger på forumplan.
hurtig skrev:
jeg er godt klar over, at du fortæller at man i moderatorgruppen skal være enige før man smider brugere ud. Men spørgsmålet er hvor svært det er at blive enige?? Forestil dig et østeuropæisk diktatur, hvor man har fået øje på en systemkritiker... Hvor svært tror du så det ville være for en række højtstående "embedsmænd" at blive enige om, at denne mand skal have kniven, på trods af at de fleste af dem slet ikke kender manden??
Kan du ikke følge det?
|
|
|
Det er nu ikke så svært.. Men det kan også være fordi vi generelt er enige om hvordan reglerne er, og hvordan de skal følges. Det har ikke så meget at gøre med om vi kender eller ikke kender personen. Jeg har haft et par situationer hvor vi har smidt brugere ud, som har irriteret mig lidt, fordi de netop er skide flinke mennesker derude i den virkelige verden, men bare ikke duer på et debatforum. nu skriver du "systemkritiker" .. jeg har det princip at jeg ikke ser at nogen får en advarsel for at komme med kritik af HIFI4ALL.DK på en pæn og sober måde. Men hvis personen får et svar, og stiller samme spørgsmål igen, og får et svar mere.. osv.. så er der grænser for hvor langt vi gider gå.. Men som udgangspunkt, skal det være risikofrit for enhver at komme med kritik.
hurtig skrev:
|
Jeg ved af erfaring at mine kritikpunkter vil blive taget som forsøg på at håne, nedgøre og på anden måde skade H4A. Men det er altså ikke tilfældet. Det ville jeg ikke gide bruge tid på. Når jeg bruger tiden på det, så er det absolut for at give min mening til kende, i håb om at det kan hjælpe til at forbedre de svagheder jeg mener forum har.
|
|
|
Som jeg har skrevet flere gange, og et par gange her. Så bliver mange af dine indlæg, og til tider inden vi har læst det, opfattet som brok. Fordi vi ved af erfaring, at du altid er der så snart vi laver en fejl, og igen det er ofte (læs: ikke altid  ) skrevet på en skidt og ikke alt for konstruktiv måde. Og flere gange når vi kommer med svar, så vælger du at tolke det til din fordel. Så er den diskussion altså svær.
Jeg har efterhånden forstået at du ikke er ude på at skade HIFI4ALL.DK hvilket jeg da er glad for, men det er altså ikke vanvittig let at læse det direkte ud af dine indlæg. Se fx tråden til CD testen.
hurtig skrev:
|
Hvis man seriøst mener at HiFi4All skal være for alle, så burde man måske gå væk fra den ideologi, hvor man laver et team der fungerer som systemet selv, den lovgivende, den dømmende og den udøvende magt. Ellers vil organisationen fortsat minde om et diktatur, uanset hvordan man så end vender og drejer det. Man kan læse meget mere om de 3 magter her: http://da.wikipedia.org/wiki/Magtadskillelse
|
|
|
grundlæggende, så er HIFI4ALL.DK for alle. dvs både nybegyndere og nørder (som vi vel med rette kan kalde os) .. Men i og med at der skal være plads til "alle", er vi også nødt til at skille os af med dem som selv efter 2 advarsler plus et hav af henstillinger, ikke forstår at vi har regler og de er til for at skabe et godt forum.
hurtig skrev:
Igen... dette er ikke for at nedgøre H4A. Som du ser skriver jeg i pænt sprog, og hvis ikke ens briller er alt for farvede, vil man kunne se, at der er tale om konstruktiov kritik. Brug dog chancen til at kigge på det, i stedet for bare at slette indlægget, lukke tråden eller måske bare vende det døve øre til.
|
|
|
jep, du skriver pænt. Det er jeg glad for. Det gør at kritikken bliver taget seriøst, og flere punkter er allerede nu noteret på dagsordenen, for vores kommende redaktionsmøde. Jeg håber at tråden, hvis den vil fortsætte, bliver holdt i en pæn tone som hertil.. og at vi slipper for at lukke endnu en tråd.
hurtig skrev:
|
En helt anden sag... Jeg har tænkt lidt over hvor længe man skal slæbe rundt på sine advarsler. Klip i kørekortet forsvinder igen hvis man kører pænt... Gælder det samme med med advarsler?? I så fald hvad er tidsgrænsen sat til (Håber ikke det er en vurderingssag jvf ovenstående).
|
|
|
advarslerne er som udgangspunkt for altid. Det kan ikke sammenlignes med klippekortsordningen, hvor klippene forsvinder efter en given periode. Vi vil dog, hvis folk henvender sig efter en rum tid, fx 6 måneder. tage det op til overvejelse. Det afhænger dog helt og aldeles af brugerens opførsel den sidste tid. hvis han har opført sig eksemplarisk så kan det godt lade sig gøre. ligesom der pt er mindst 1 brugere vi har smidt ud et par gange.. moderatorstaben ved hvem pågældende bruger er, og hvilket brugernavn han er under nu. pågældendes indlæg, bliver læst og indtil videre får han lov til at fortsætte, for det kører ret godt.
hurtig skrev:
Og så en tredje ting.... Jeg har lige fået et sæt Diva'er ind i stuen. Er du svimmel hvor de kan spille! Mage til højtaler skal man lede længe efter!! |
|
|
tillykke med dem! .. jeg har dog noget andet på vej, som er væsentlig bedre.. men også noget dyrere..
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klart , argumenterende og sobert svar- Witzel!
__________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dialog længe leve __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Én ting er, at man filosoferer over hifi og musik, og brygger alenlange forumdiskussioner over disse emner - men at man kan skrive så meget om HIFI4ALL som sådan og konceptet bag siden, det er altså utroligt. Jeg tænker ikke bare på denne tråd, men på utallige tråde gennem tiderne om censur og alverdens andre emner (både gode og dårlige). For brugerne af siden er det ganske simpelt: HIFI4ALL er for alle, ligesom samfundet er det. Ude i samfundet (ja, det findes rent faktisk derude et sted bag skærmene, det vi kalder 'et samfund') skal man også overholde en række regler. Hvis man overtræderne reglerne bliver det sanktioneret. Overtræder man HIFI4ALL's regler, så bliver det også sanktioneret. Grundlovens § 3 (magtadskillelseslæren) gælder i Danmark i al almindelighed, men HIFI4ALL er en privateget hjemmeside, hvor vi har vores egne spilleregler, akkurat ligesom privategede virksomheder, sportsklubber og foreninger osv. Vi skal bare sørge for at overholde lovgivningen, og kan derudover gøre akkurat som det passer os. Det er altså for langt ude at tænke magtadskillelse ind i, ja, ikke engang selve driften af siden, men blot driften af et skide forum! Problemet når vi snakker censur helt generelt er altså ikke moderatorerne, efter min opfattelse. Uden moderering ville forum jo køre fuldstændig bananas! Man kan selvfølgelig kritisere enkelte 'afgørelser' og mene hvad man vil, og vi tager naturligvis gerne imod konstruktiv kritik. Der burde dog ikke være tvivl om, at en ret skrap moderering simpelthen er nødvendigt på vores forum - det viser erfaringerne efterhånden så rigeligt. Enkelte brugere får utallige henstillinger, og ender alligevel ud med tre advarsler, samt et hav af lukkede tråde. Det skyldes, at vedkommende overtræder spillereglerne. At indføre noget så eklatant tosset som magtadskillelse, det vil ikke ændre en dyt for de brugere, som gentagne gange overtræder reglerne. Pointen i magtadskillelse er bl.a. at skabe retssikkerhed for borgerne. Moderatorstaben går utrolig langt for at opretholde et smooth kørende forum, og de brugere, som rent faktisk opnår 3 advarsler, de fortjener det ærligt talt også. Med de arbejdsgange og beslutningsprocessor som i dag kører fast vedr. advarsler, så er der rigeligt med retssikkerhed for brugerne. Alle advarsler uddeles på baggrund af sobre overvejelser, og vi har jo dybest set ingen interesse i at udelukke specifikke brugere, med mindre de selv overtræder reglerne. Vi får jo ikke engang penge for det, men ellers skulle det være udtryk for ren S/M fra moderatorstabens side  Noget helt andet er, at det ville være komplet umuligt at realisere med den nuværende struktur. Så skulle vi jo have et 'dommerpanel' af eksterne folk, som skulle give en form for dommerkendelse hver gang, der skulle uddeles en advarsel. Ovenstående er IKKE for at gøre nar af nogen, men helt ærligt, det er sgu at gå alt, alt for vidt, hvis man begynder at tænke østeuropæiske diktaturer og magtfordelingslæren ind i det her forum. Læs reglerne og tag det for hvad det er - en hobby. Skal vi ikke bare holde os til at snakke god lyd, musik og elektronik, hvor vi på alle tre områder heldigvis har en masse kyndige brugere på siden  EDIT: Før nogen nu farer i flint over mit indlæg, så er det da skønt, at det faktisk lykkes indtil videre at have en dialog i den tråd her. Mit indlæg er mest af alt ment som en lille provokation og en bøn om, at folk også nogle gange slukker computerne og sætter en god skive på
__________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 02:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fournais skrev:
Én ting er, at man filosoferer over hifi og musik, og brygger alenlange forumdiskussioner over disse emner - men at man kan skrive så meget om HIFI4ALL som sådan og konceptet bag siden, det er altså utroligt. Jeg tænker ikke bare på denne tråd, men på utallige tråde gennem tiderne om censur og alverdens andre emner (både gode og dårlige).
|
|
|
Skal det forstås sådan, at du mener, at hvis folk brugte al den energi der bruges på tråde der omhandler hifi4all, på tråde der handler om hifi og musik i stedet, så ville der være meget mere spændende indhold på hifi4all?
Hold da op! Langt spørgsmål 
Hvis det er det du mener, så er jeg helt enig 
Jeg synes det er rigtig godt nok der kommer tråde og/eller indlæg med konstruktiv kritik og forslag til hifi4all. Desværre virker det som om, at en (meget) lille gruppe af brugere (ingen nævnt) altid skal brokke sig, komme med underlige konspirationsteorier osv. Lige for tiden er det populært at tale om censur, blodtørstige moderatorer osv. For 1-2 år siden var det meget populært at hænge anmelderne ud og beskylde dem for at være i lommen på producenter, distrubutører og forhandlere.
Der er så heldigvis også en del brugere der ofte er med til at forsvare holdet bag hifi4all i disse "diskussioner", hvilket ofte resulterer i at man bliver stemplet som medløber eller lignende.
Jeg er bestemt ikke enig i alt hvad der bliver sagt og gjort her af holdet bag siden. Men jeg har stor respekt for, og er taknemmelig for, at der er nogen der vil bruge så megen tid på, at jeg og ligesindede har et sted hvor vi kan diskutere vores fælles interesse og udveksle erfaringer. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 07:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
hurtig skrev:
|
Og så en tredje ting.... Jeg har lige fået et sæt Diva'er ind i stuen. Er du svimmel hvor de kan spille! Mage til højtaler skal man lede længe efter!!
|
|
|
tillykke med dem! .. jeg har dog noget andet på vej, som er væsentlig bedre.. men også noget dyrere..
|
|
|
Nu ved jeg du er fuld af løgn!!! Diva er den bedste    __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fournais skrev:
Det er altså for langt ude at tænke magtadskillelse ind i, ja, ikke engang selve driften af siden, men blot driften af et skide forum!
|
|
|
Pas nu på... du læner dig op ad en opførsel og talemåde, som moderator-teamet ellers plejer at irettesætte folk for. Hvis man vil lege lovgivende, dømmende eller udøvende magt (hvilket man i sagens natur er som moderator), må man selv fremstå som det gode eksempel.
Fournais skrev:
Skal vi ikke bare holde os til at snakke god lyd, musik og elektronik, hvor vi på alle tre områder heldigvis har en masse kyndige brugere på siden 
|
|
|
Det er en fremragende ide at snakke om lyd, musik og elektronik... Men i denne tråd snakker vi om emnet "Censur på H4A". Jeg tror faktisk det er meget sundt, da jeg ved fra flere, at de opfatter H4A som et ret hårdt censureret paradis. Jeg er udemærket godt klar over, at man som indehaver at et privat firma, selv bestemmer reglerne, indenfor de regler der er givet fra højere instanser. Men når man laver et åbent forum for alle, er det jo i princippet et lille virtuelt "samsund". Og så bliver man nødt til at forholde sig til tankegangen bag magtadskillelsen. Det nytter ikke, at lave et lile virtuelt samfund, hvor man har et hold af moderatorer, der dikterer den gode tone. En total opdeling i de 3 magter er givetvis lidt overgjort, men man skal nok alligevel som moderator overveje sine handlinger en ekstra gang, hvis man ikke vil have forum til at virke censureret. Jeg er slet ikke i tvivl om, at de fleste moderatorer kan blive enige om, at jeg er en "idiot" der bare skal smides ud hurtigst muligt. Men spørgsmålet er hvorfor?? Moderatorgruppen vil sikkert argumentere med, at jeg evig og alt brokker mig og påpeger uheldigheder i systemet. I den østeuropæiske diktatur-model, ville jeg altså være det man kalder systemkritikeren. Og dem ved vi vel alle hvad der sker med under meget mystiske omstændigheder... . Men man kunne også vende det om og argumentere med, at jeg rent faktisk ofte har ret i mine udtalelser. Meget muligt at jeg ofte udtrykker mig uhøfligt, men det skyldes at jeg har erfaret, at stille hvisken omkring uheldigheder til moderatorgruppen, totalt overdøves af irettesættelser og beskeder om at man bare kan smutte hvis man er utilfreds. Derfor fremlægger jeg mine synspunkter mere offentligt og i en tone der svært kan overses... Fordi jeg mener mit budskab har relevans. Spørgsmålet er så bare, om jeg skal straffes, for at kæmpe hårdt for mine synspunkter omkring eks fejl i anmeldelser osv, som indtil vist endnu ikke er modbevist. Eller er det moderatoren der modtager konkret og korrekt henvendelse om et problem, der skal straffes for at overhøre denne?? Hevm synes du er den værste i dette tilfælde??
@ Witzel: Jeg undrer mig i øvrigt en lille smule. Jeg kan huske fra dengang hvor Admin vist tolkede noget i min DAC-tråd, som om jeg måske på længere sigt havde planer om at sælge den. Da blev indlægget omgående rettet af Admin. Nu har du gjort et nummer ud af at fortælle, at det var en smutter i den anden tråd, hvor der direkte tilbydes en ydelse imod betaling, og hvor du ved et uheld kom til at udtrykke din begejstring for dette. Som jeg flere gange har skrevet, har jeg svært ved at stole på uhelds-faktoren, idet jeg mange gange har påeget emnet, men fået svar om at jeg ikke skulle blande mig. Men hvis det vitterligt var et uheld og du havde overset sagen... Tjaaee.... så undrer det mig at du ikke har rettet i tråden, som Admin gjorde i mit tilfælde indenfor ganske få minutter. Vi ved begge 2, at var det mig der havde skrevet "hvis du skal have lavet noget elektronik, så skriv til mail@mail.dk og så finder vi nok ud af en pris", havde det ikke fået lov at stå ret længe. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig ! Helt ærlig, give the guys a break.
Nu kender du jo hifi4alls regelsæt ganske grundigt kan jeg se. Ville du synes det var rimeligt at jeg startede en tråd om udviklingen af vores nye B-375 ? Lod den køre i 12 måneder, og til sidst.. surprice.. man kan købe den !
Når man tænker på hifi4alls regelsæt er det ganske rimeligt at de tager håndbremsen, da det bliver klart i tråden at du har tænkt dig at sælge din DAC.
Længere er den faktisk ikke !
At Witzel så i begejstring over at en vil lave lidt CNC arbejde kommer til at dumme sig lidt fordi han selv kunne tænke sig et kabinet, er ude af proportioner i forhold til fejlen. Trods alt virker det heller ikke som om ham med CNC maskinen er ude på at starte en maskinfabrik, mens det dog virker som om du gerne vil lave en lille forretning ud af at sælge dine DACs.
At de så ikke giver dig et ordentligt svar første gang, skyldes nok mere at du er så vedholdende, at du bliver en byld i røven, og derfor er der nok ikke nogen der har lyst til at give dig en lillefinger ! Du ender jo med at tage hele armen..
Længere er den faktisk ikke !
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|