Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 06:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Censur på hifi4all (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 19 September 2007 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

@ Thomas Sillesen:
Jeg kan sagtens følge dig.... Jeg har sådan set også accepteret at jeg ikke kan beskrive min DAC her på siden. Jeg er bare irriteret over, at man ikke håndhæver reglerne ens for alle, og at når nogen pointerer dette, får man en advarsel for det.

I øvrigt var meningen jo faktisk fra starten, at DAC'en skulle være et no profit projekt for H4A's brugere. Men det ville H4A ikke deltage i, og tilbuddet er derfor trukket tilbage.

Jeg kan desuden nævne, at jeg på ingen måde har planer om at droppe mit job til fordel for eget DAC-firma. Jeg er er ganske tilfreds med mit nuværende job, der giver mig muligheden for at følge elektronikudviklingen på ganske nær hold.
DAC'en er udelukkende hobby, ligesom CNC-fræseren sikkert er det for den pågældende bruger der tilbød CNC-arbejde. At jeg lader andre få glæde af udviklingsarbejdet ændrer ikke på det faktum.

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 September 2007 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg bruger tit og dagligt H4A og er glad for forummet. Jeg mener ærlig talt, at det er langt ude at sammenligne magtens tredeling med moderatorvirksomhed på et off. forum.

Det er dejligt, at der er nogen der sidder klar med den lange linial, for mange der sidder bag skærmen skriver som netop dét; de tør godt svine en person til på en måde de aldrig ville gøre ansigt til ansigt, fordi de sidder bag skærmen.

Jeg bare glad for at have et forum med nogle af mine interesser repræsenteret og sætter pris på at der er nogen der ulønnet (går jeg ud fra) vil sætte skik på dét. Jeg kan selvfølgelig også se at moderators ikke kan være alle steder, men det er vel helt forståeligt...

mvh. Per. 

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 September 2007 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Fournais skrev:
 Det er altså for langt ude at tænke magtadskillelse ind i, ja, ikke engang selve driften af siden, men blot driften af et skide forum!

Pas nu på... du læner dig op ad en opførsel og talemåde, som moderator-teamet ellers plejer at irettesætte folk for.
Hvis man vil lege lovgivende, dømmende eller udøvende magt (hvilket man i sagens natur er som moderator), må man selv fremstå som det gode eksempel.

Fournais skrev:

Skal vi ikke bare holde os til at snakke god lyd, musik og elektronik, hvor vi på alle tre områder heldigvis har en masse kyndige brugere på siden

Det er en fremragende ide at snakke om lyd, musik og elektronik... Men i denne tråd snakker vi om emnet "Censur på H4A". Jeg tror faktisk det er meget sundt, da jeg ved fra flere, at de opfatter H4A som et ret hårdt censureret paradis.

ja sikkert, og flere har udtryk deres glæde over at vi har en "stram politik" på området. Så kan man veje dem mod hinanden, og se i hvilken bunke der er flest. Jeg har fået flest bemærkninger der peger mod at vi gør det rigtige.

Hurtig skrev:

Jeg er udemærket godt klar over, at man som indehaver at et privat firma, selv bestemmer reglerne, indenfor de regler der er givet fra højere instanser. Men når man laver et åbent forum for alle, er det jo i princippet et lille virtuelt "samsund". Og så bliver man nødt til at forholde sig til tankegangen bag magtadskillelsen. Det nytter ikke, at lave et lile virtuelt samfund, hvor man har et hold af moderatorer, der dikterer den gode tone.

Vi har i princippet forholdt os til "magtens tredeling" .. vi har, for at gentage, valgt at lade det hele samle i en og samme gruppe. Hvor den moderator/administrator der opdager problemet (den udøvende) henvender sig til resten af staben, der så vil være den dømmende.. Den lovgivende magt er i princippet Zorglub, (Administrator) og jeg. med admin i parantes, fordi han har valgt at holde sig så meget fra forum, som han kan tillade sig.

Hurtig skrev:

En total opdeling i de 3 magter er givetvis lidt overgjort, men man skal nok alligevel som moderator overveje sine handlinger en ekstra gang, hvis man ikke vil have forum til at virke censureret.
Jeg er slet ikke i tvivl om, at de fleste moderatorer kan blive enige om, at jeg er en "idiot" der bare skal smides ud hurtigst muligt. Men spørgsmålet er hvorfor??
Moderatorgruppen vil sikkert argumentere med, at jeg evig og alt brokker mig og påpeger uheldigheder i systemet. I den østeuropæiske diktatur-model, ville jeg altså være det man kalder systemkritikeren. Og dem ved vi vel alle hvad der sker med under meget mystiske omstændigheder... .

bliver vi ikke ved med at køre i den samme rille? jeg synes jeg har forsøgt at forklare dig sammenhængen, og jeg tror egentlig også at du har forstået det. Jeg kan ikke se hvorfor vi begge skal blive ved med at gentage os selv.

Hurtig skrev:

Men man kunne også vende det om og argumentere med, at jeg rent faktisk ofte har ret i mine udtalelser. Meget muligt at jeg ofte udtrykker mig uhøfligt, men det skyldes at jeg har erfaret, at stille hvisken omkring uheldigheder til moderatorgruppen, totalt overdøves af irettesættelser og beskeder om at man bare kan smutte hvis man er utilfreds. Derfor fremlægger jeg mine synspunkter mere offentligt og i en tone der svært kan overses... Fordi jeg mener mit budskab har relevans.
Spørgsmålet er så bare, om jeg skal straffes, for at kæmpe hårdt for mine synspunkter omkring eks fejl i anmeldelser osv, som indtil vist endnu ikke er modbevist. Eller er det moderatoren der modtager konkret og korrekt henvendelse om et problem, der skal straffes for at overhøre denne?? Hevm synes du er den værste i dette tilfælde??

et eller andet sted fristes jeg til at sige, man ligger som man har redt.. Det er ærgerligt at din velmente og konkrete kritik, vælges at blive overset. Men det sker altså nogengange, når man selv synes man har forsøgt at tale fornuftigt med en bruger, og der ikke er kommet et videre imponerende resultat ud af det.

fra dit første indlæg i CD testen, mener jeg du skrev "ja det er set værre på h4a" .. Det er muligt at du mener at vi ikke har taget din sobert skrevne kritik til efterretning tidligere, men sådan en åbning gør det da ikke lettere for dig.

Hurtig skrev:

@ Witzel:
Jeg undrer mig i øvrigt en lille smule. Jeg kan huske fra dengang hvor Admin vist tolkede noget i min DAC-tråd, som om jeg måske på længere sigt havde planer om at sælge den. Da blev indlægget omgående rettet af Admin.
Nu har du gjort et nummer ud af at fortælle, at det var en smutter i den anden tråd, hvor der direkte tilbydes en ydelse imod betaling, og hvor du ved et uheld kom til at udtrykke din begejstring for dette. Som jeg flere gange har skrevet, har jeg svært ved at stole på uhelds-faktoren, idet jeg mange gange har påeget emnet, men fået svar om at jeg ikke skulle
blande mig.

Men hvis det vitterligt var et uheld og du havde overset sagen... Tjaaee.... så undrer det mig at du ikke har rettet i tråden, som Admin gjorde i mit tilfælde indenfor ganske få minutter.

nej jeg har ikke gjort "et nummer ud af" at fortælle hvordan det hænger sammen. Jeg har blot fortalt min side af sagen. Men jeg vil da gå ind og lukke tråden, og slette brugerens oprindelige indlæg.

Hurtig skrev:

Vi ved begge 2, at var det mig der havde skrevet "hvis du skal have lavet noget elektronik, så skriv til mail@mail.dk og så finder vi nok ud af en pris", havde det ikke fået lov at stå ret længe.

ja, det er nok ganske rigtigt.. men med det jeg har skrevet til dig tidligere i denne tråd, så burde det ligge klart, at der er nogen der er ved at være så træt af dine skriverier, så man forsøger at finde netop det der får dig udelukket.
og jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke rigtigt kan beslutte mig for hvordan min egen holdning er til det. Et eller andet sted er jeg p***e træt af, at skulle bruge min tid på at diskutere de samme emner med dig, gang på gang. Men på den anden side, så bidrager du også positivt til sidens indhold.

jeg får for tiden en del mails, der forsøger at "guide" mig i en eller anden retning. og de fleste skriver for tiden, "du er alt for flink, smid dog den idiot ud" .. men du er her stadig.. sååee..

hvordan ender vi denne diskussion bedst? Kan vi mødes på messen i odense, og diskutere lidt face-to-face.. jeg er der om lørdagen, skal "desværre" til barnedåb søndag.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 19 September 2007 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
nej jeg har ikke gjort "et nummer ud af" at fortælle hvordan det hænger sammen. Jeg har blot fortalt min side af sagen. Men jeg vil da gå ind og lukke tråden, og slette brugerens oprindelige indlæg.

jeg kan oplyse om at "opdater" og "slet emne" ikke har samme funktion.. .. i min iver, fik jeg trykket forkert..

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 September 2007 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

ja, det er nok ganske rigtigt.. men med det jeg har skrevet til dig tidligere i denne tråd, så burde det ligge klart, at der er nogen der er ved at være så træt af dine skriverier, så man forsøger at finde netop det der får dig udelukket.

Du fortæller mig altså op i mit åbne ansigt, at man forsøger at finde en årsag til at smide mig ud. Altså, at man har fokus på netop mig, og fokus på at finde noget at smide mig ud for. Kan man ikke med rette kalde det en jagt på mig??
I så fald strider det kraftigt imod denne regel, der gælder for forum:

• at der ikke må udøves personhetz.

Så med mindre der gælder særlige regler for moderatorgruppen, i stil med 007's killer-license, der giver moderatorgruppen ret til at udføre person-jagt/hetz, fortæller du mig altså, at hele moderatorgruppen overtræder denne regel... Badabing.... en advarsel til hele moderatorgruppen.

Jeg ved godt at jeg stiller tingene lidt på spidsen... Sorry... Men overdrivelse fremmer forståelsen.

witzel skrev:

hvordan ender vi denne diskussion bedst? Kan vi mødes på messen i odense, og diskutere lidt face-to-face.. jeg er der om lørdagen, skal "desværre" til barnedåb søndag.

Det er muligt at vi kan mødes. Jeg har nogle forelæsninger bl.a. om lørdagen, så jeg skal lige kontrollere hvilke dage folk forventer min tilstedeværelse.
Men hvis jeg er ledig, kan vi sagtens lave en aftale.

Jeg synes det er ludt småt med info om messen... Har du et hot link???

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Sendt: 19 September 2007 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Undskyld jeg blander mig... men jeg kan ikke se at det at moderatorgruppen har skærpet opmærksomheden på hvad enkelte personer skriver, er lig med at de driver personhetz på forum.

Personhetz på forum må være, når man hetzer en person på forumet, ved at omtale denne person negativt overfor resten af brugerne - det gør moderatorgruppen ikke. Men de fører tilsyneladende en dialog indbyrdes, om enkelte personer, som hvis denne dialog var offentlig, ville kunne opfattes som personhetz. Men nu er denne dialog netop ikke offentlig, så spekulationer om hvorvidt den har karakter af hetz, må derfor være, netop spekulationer.

Hurtig - hold nu op... du troller barre derudaf, og det er godt nok ikke ret konstruktivt, det du byder ind med her. Slå evt. "troll" op på wikipedia, hvis du er i tvivl om hvad der menes med dette...

Venligst,
erla
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 September 2007 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Jeg synes det er lidt småt med info om messen... Har du et hot link???

Indtil videre kan man følge med her:

http://www.kt-radio.dk/privat/index.php?option=com_content&a mp;task=view&id=25&Itemid=59

Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Knud98
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Sendt: 19 September 2007 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Du fortæller mig altså op i mit åbne ansigt, at man forsøger at finde en årsag til at smide mig ud. Altså, at man har fokus på netop mig, og fokus på at finde noget at smide mig ud for. Kan man ikke med rette kalde det en jagt på mig??

Så med mindre der gælder særlige regler for moderatorgruppen, i stil med 007's killer-license, der giver moderatorgruppen ret til at udføre person-jagt/hetz, fortæller du mig altså, at hele moderatorgruppen overtræder denne regel... Badabing.... en advarsel til hele moderatorgruppen.

Jeg ved godt at jeg stiller tingene lidt på spidsen... Sorry... Men overdrivelse fremmer forståelsen.

Helt ærligt, Hurtig. Hvis du absolut vil misforstå og udstille dig selv som den jagede, så fortsæt endelig med at latterliggøre dig selv. Men læs dog det hele, og ikke kun de små bitte brudstykker, som styrker dit martyrium.

Det er brugerne og ikke moderatorerne der vil af med dig. Hvis det omvendte var tilfældet, havde de sgu nok fundet en vej mod ofslutningen på dine skriblerier allerede nu. 
Til top Vis Knud98's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knud98

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 September 2007 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Aahhh sorry.. Læste det som om det var moderatorerne... Min fejl. Så det er altså brugere der person-hetz'er mig... .

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 19 September 2007 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

witzel skrev:

witzel skrev:

Det er muligt at vi kan mødes. Jeg har nogle forelæsninger bl.a. om lørdagen, så jeg skal lige kontrollere hvilke dage folk forventer min tilstedeværelse.

Jeg ved godt at dette måske kan være irrelevant, men jeg synes lige jeg vil af med det.
Jeg synes generelt at folk som Antisilver, KvK og Hurtig, som har været i klammeri med jer på redaktionen laver nogle gode og info rige indlæg, selvom jeg kun til tider er enig med dem, lærer jeg hele tiden af deres store viden og erfaring omkring hifi, og jeg elsker at læse deres indlæg. Derfor synes jeg det er synd at disse personer, af den ene eller anden årsag, bliver udelukket. Jeg ved godt at der er visse regler vi alle skal følge, og vi er selvfølgelig alle mennesker som kan lave fejl og føle noget personligt imod en anden person, men jeg synes jeg kan finde det jeg søger på forummet pga. folk som førnævnte, også selvom jeg ikke altid er enig med hvad de siger.

Og så vil jeg sige at jeg ellers synes et H4A er et rigtigt godt forum hvor alle (4all) kan komme med vores indlæg uden at føle sig dumme... Jeg synes generelt at teamet bag H4A gør det rigtigt godt, så bliv på sporet og bliv ved med at give os et godt forum, men lad være med at smide "de kloge hoveder" ud, bare fordi de har deres mening, og KUN deres, det er mange gange derfor de har noget at give af, de er stædige og bliver på sporet til de finder den rigtige vej igennem hifi junglen.

Jeg ved at alle af de førnævnte med undtagelse af Hurtig ikke siger så meget på forummet mere, så jeg håber I finder ud af noget på den messe i Odense.

Kan man i grunden få en dato og adresse på hvornår det er, kan være jeg kan hive den gamle med og så se på noget seriøst grej? Selvom det nok ikke bliver mere seriøst end Dali 850 og Classic No 6.6
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 19 September 2007 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

witzel skrev:

Du er altså mester i, at tolke tingene efter din mening.

Nej, vi yder ikke personhetz mod dig. At vi læser dine indlæg, har intet med hetz at gøre. gik vi derimod efter at provokere dig, til at skride over stregen, i hvert eneste indlæg. Så ville det være en hetz.
Vi har i og med vores rolle som bussemænd på forum, til opgave at følge aktiviteten nøje. Det sker så i det omfang vi kan følge med i. Men er der personer som har fået vores opmærksomhed på den ene eller anden måde, så følger vi ekstra med. På min liste, har jeg pt. 20-25 brugere, som jeg følger nøje. Dertil kommer så 5-7 brugere på KSB.

Hurtig skrev:

witzel skrev:

det kommer, det kommer.. indtil videre er det tilføjet kalenderen, men jeg tror der er et banner undervejs.. der er lige den der lille konkurrence der skal overståes.. nu husker I vel at deltage?!

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 September 2007 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
Aahhh sorry.. Læste det som om det var moderatorerne... Min fejl. Så det er altså brugere der person-hetz'er mig... .

Hvis du er i tvivl om hvem der hetzer dig, så tjeck lige dit skrivebord.
Måske står der en Fanta gemt bag skærmen, selvom du ikke drikker Fanta, og så er der måske en logisk forklaring på hullerne i hukommelsen... 

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 September 2007 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

@ Ascari:
Takker for opbakningen.
Du er faktisk inde og røre ved sagens kerne.

Du har nemlig fat i, at det ofte er de folk der har en mening og står fast ved den, der kommer i problemer med moderatorgruppen. Du nok også fat i noget af det rigtige, når du påpeger, at disse brugere (mig selv incl..- Ja... stik imod janteloven), ofte er de brugere der øser ud af viden, erfaring osv.

Jeg kan kun tale på mine egne vegne, men har selvfølgelig en fornemmelse af hvad andre udstødte brugere mener. Og jeg tror problematikken er, at "vi" har en fast holning, som vi viterligt tør stå ved.
HFi branchener efterhånden en stor gang varm luft, hvor man lover nye mirakler hver eneste dag, der lover forbedringer til højre og ventre grebet ud i den blå luft. Desværre er der en meget stor gruppe HiFi-interesserede, der sluger denne varme luft råt, og for hvem producenters reklame, anmelderes gyldne løfter er noget nær lovgivning. En rigtig fin lyserød sky, hvor alle kan gå rundt og klappe hinandne på skuldrene.
Det uhyggelige for denne store gruppe er så, når der kommer en bruger og tør sige dette imod, og tør fortælle at der er tale om tom snak. En person der vitterligt tør tage stilling, og ikke bare følge reklamestrømmen, men har sin egen mening, som han tør stå ved, og i øvrigt kan underbygge.
Så ramler korthuset, og pludselig er man de sorte får, der kun er ude på at ødeelægge det for alle andre og svine branchen til.

En reklamemand/anmelder kan skamrose eks en CD-afspiller til skyerne, og fortælle en masse sort snak om woodoo teknologier og lange forkortelser, der dækker over absolut intet. Han kan endda fortælle om hvor meget disse reelt ikke eksisterende teknologier har forbedret lyden, og hvor lækker maskinen er på trods af at alt indmaden er mlavet af plastic. Det er fuldstændig accepteret, selvom det er total tågesnak.
Vælger jeg så at fortælle, at der er tale om tågesnak, bl.a. ve at dokumentere at de omtalte forkortelser er ren woodoo og dækker over 0 og niks, at maskinen er lavet af plastic og i øvrigt sætter spørgsmålstegn ved pålideligheden af kilden eftersom en stor del af den er tågesnak... Ja, så er det mig der er idioten, fordi jeg punkterer den lyserøde sky. På trods af at man måske har afslæret en str gang tågesnak.
Simpelthen fordi, at så skal folk igen til at forholde sig... Det slipper man for, så lnge man bare æder tågesnakken råt, og lader reklamefolk føre en bag lyset.

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 19 September 2007 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
Hurtig skrev:

witzel skrev:

witzel skrev:

Jeg ved godt at dette måske kan være irrelevant, men jeg synes lige jeg vil af med det.
Jeg synes generelt at folk som Antisilver, KvK og Hurtig, som har været i klammeri med jer på redaktionen laver nogle gode og info rige indlæg, selvom jeg kun til tider er enig med dem, lærer jeg hele tiden af deres store viden og erfaring omkring hifi, og jeg elsker at læse deres indlæg. Derfor synes jeg det er synd at disse personer, af den ene eller anden årsag, bliver udelukket. Jeg ved godt at der er visse regler vi alle skal følge, og vi er selvfølgelig alle mennesker som kan lave fejl og føle noget personligt imod en anden person, men jeg synes jeg kan finde det jeg søger på forummet pga. folk som førnævnte, også selvom jeg ikke altid er enig med hvad de siger.

Antisilver er en flink mand, og han har nogle interessante holdninger og indgangsvinkler til mange problemer. Men det har desværre bare vist sig, at han ikke helt har forstået hvordan man befærder sig på et forum. Selvom jeg synes han klarer det flot på "den anden side".. (ja, der læser/skriver jeg også lidt.. )

Kubikken er skam også en flink mand, og jeg var faktisk ked af at skulle give ham sparket. Men som jeg skrev til ham dengang, så kan vi ikke blande vores personlige meninger sammen med forumreglerne, har man fået 2 advarsler og utallige henstillinger, og stadig ikke følger reglerne. Så er der altså kun en vej, uanset hvor flink og vidende man så end er.

Ascari skrev:

Og så vil jeg sige at jeg ellers synes et H4A er et rigtigt godt forum hvor alle (4all) kan komme med vores indlæg uden at føle sig dumme... Jeg synes generelt at teamet bag H4A gør det rigtigt godt, så bliv på sporet og bliv ved med at give os et godt forum, men lad være med at smide "de kloge hoveder" ud, bare fordi de har deres mening, og KUN deres, det er mange gange derfor de har noget at give af, de er stædige og bliver på sporet til de finder den rigtige vej igennem hifi junglen.

Vi smider ikke folk ud på grund af deres meninger, eller deres stædighed. Vi gør det fordi de ikke forstår de henstillinger vi kommer med, når de altså overtræder reglerne .. hvis folk bare kunne skrive ordentligt til hinanden, og tælle til ti inden de svarer ..

Ascari skrev:

Jeg ved at alle af de førnævnte med undtagelse af Hurtig ikke siger så meget på forummet mere, så jeg håber I finder ud af noget på den messe i Odense.

Kan man i grunden få en dato og adresse på hvornår det er, kan være jeg kan hive den gamle med og så se på noget seriøst grej? Selvom det nok ikke bliver mere seriøst end Dali 850 og Classic No 6.6

http://www.hifi4all.dk/arrangementer/Arrangement.asp?iType=2 &iAn=160

her står mere om messen. hvis det ikke er information nok, så står der en link til en hjemmeside, hvor der står nogle telefonnumre, så er det bare at ringe ..

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 September 2007 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Hvis du er i tvivl om hvem der hetzer dig, så tjeck lige dit skrivebord.
Måske står der en Fanta gemt bag skærmen, selvom du ikke drikker Fanta, og så er der måske en logisk forklaring på hullerne i hukommelsen... 

Skræmmende... jeg sidder faktisk med en Fanta på mit bord!!

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Sendt: 19 September 2007 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Hold da ophvor du troller...

Nej, hvis brugerne hetzede dig, så skrev de ikke til moderatorerne, men kritiserede dig direkte på forumet.

Og når brugerne indberetter deres kritik for moderatorerne, så må det formodes at være fordi de føler sig generede af dig, og det altså er dig der er problemet - det at en bruger indberetter dig, kommer jo ikke resten af forumet eller dig til kendskab, så derfor ligger der ingen udstilling af dig i dette, hvilket der gør i en hetz.

Men du vil åbenbart misforstå alt og fordreje tingene så du fremstår som en forfulgt martyr - som en anden så rammende beskriver det... jeg giver op, det giver ingen mening at diskutere med en troll.

Venligst,
erla

"An Internet troll, or simply troll in Internet slang, is someone who intentionally posts controversial or contrary messages in an online community such as an online discussion forum or USENET, with the intention of baiting users into an argumentative response."

Kilde: Wikipedia
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 19 September 2007 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Viden er godt...så længe at det ikke bliver en subjektiv forhammer til at tryne sig igennem det ene indlæg efter det andet. Frirummet må komme forud for nørden, den selvudnævnte guru osv. hvis forum skal leve op til sit navn.

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 19 September 2007 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

@ Ascari:
Takker for opbakningen.
Du er faktisk inde og røre ved sagens kerne.

Du har nemlig fat i, at det ofte er de folk der har en mening og står fast ved den, der kommer i problemer med moderatorgruppen. Du nok også fat i noget af det rigtige, når du påpeger, at disse brugere (mig selv incl..- Ja... stik imod janteloven), ofte er de brugere der øser ud af viden, erfaring osv.

Jeg kan kun tale på mine egne vegne, men har selvfølgelig en fornemmelse af hvad andre udstødte brugere mener. Og jeg tror problematikken er, at "vi" har en fast holning, som vi viterligt tør stå ved.
HFi branchener efterhånden en stor gang varm luft, hvor man lover nye mirakler hver eneste dag, der lover forbedringer til højre og ventre grebet ud i den blå luft. Desværre er der en meget stor gruppe HiFi-interesserede, der sluger denne varme luft råt, og for hvem producenters reklame, anmelderes gyldne løfter er noget nær lovgivning. En rigtig fin lyserød sky, hvor alle kan gå rundt og klappe hinandne på skuldrene.
Det uhyggelige for denne store gruppe er så, når der kommer en bruger og tør sige dette imod, og tør fortælle at der er tale om tom snak. En person der vitterligt tør tage stilling, og ikke bare følge reklamestrømmen, men har sin egen mening, som han tør stå ved, og i øvrigt kan underbygge.
Så ramler korthuset, og pludselig er man de sorte får, der kun er ude på at ødeelægge det for alle andre og svine branchen til.

En reklamemand/anmelder kan skamrose eks en CD-afspiller til skyerne, og fortælle en masse sort snak om woodoo teknologier og lange forkortelser, der dækker over absolut intet. Han kan endda fortælle om hvor meget disse reelt ikke eksisterende teknologier har forbedret lyden, og hvor lækker maskinen er på trods af at alt indmaden er mlavet af plastic. Det er fuldstændig accepteret, selvom det er total tågesnak.
Vælger jeg så at fortælle, at der er tale om tågesnak, bl.a. ve at dokumentere at de omtalte forkortelser er ren woodoo og dækker over 0 og niks, at maskinen er lavet af plastic og i øvrigt sætter spørgsmålstegn ved pålideligheden af kilden eftersom en stor del af den er tågesnak... Ja, så er det mig der er idioten, fordi jeg punkterer den lyserøde sky. På trods af at man måske har afslæret en str gang tågesnak.
Simpelthen fordi, at så skal folk igen til at forholde sig... Det slipper man for, så lnge man bare æder tågesnakken råt, og lader reklamefolk føre en bag lyset.

lige et spørgsmål, inden jeg overfortolker ..

du er ikke ved at dreje debatten over på en "HIFI4ALL.DK er købt af branchen" debat, vel? for den synes jeg vi har været igennem utallige gange.

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 19 September 2007 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Jeg vil lige benytte lejligheden til at takke de mange brugere der bakker os op i denne debat. Både med gode indlæg her, og pr PB/mail.

Det varmer dybt inde, at man får at vide at det ikke er alle der mener at vi gør det hele forkert.  så igen TAK!

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 19 September 2007 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Tak for linket Witzel.

Og til det du skrev før omkring Antisilver og KvK.

Det er nu heller ikke fordi jeg mener at fordi folk har en god viden at de så er hævet over reglerne på forum. Dog synes jeg nu stadigt det er en skam at vi mister sådan nogle kompetente folk der virkeligt brænder for deres hoppy. Dermed ikke sagt at det er nogens skyld, for det er slet ikke der jeg vil hen, jeg kommer bare til at savne deres viden og erfaring, det er alt.

Mvh. og forhåbenligt fortsat god aften, Ascari.
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes