Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. maj 2025 | 11:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: "plet" på skærm? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
flemming38
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2003
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Sendt: 16 Januar 2004 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Hej logmigpå

Prøv at se det link, jeg har nævnt ovenfor om dust blobs. Der er fx en, der har sat et stykke nylonstrømpe foran luftindtaget, som et ekstra filter.

Vh Flemming

Til top Vis flemming38's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flemming38

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Januar 2004 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Det der trick med en nylonstrømpe kan være farligt. Der skal ikke meget varme til før at den smelter og måske bryder i brand. Godt nok er det ved indsugning, men en projektor bliver varm når den knokler over en film eller to. Jeg turde ikke hvis det var mig.
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 16 Januar 2004 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke klar over om der er et filte på AE300/AE500 ligesom på Z1, men jeg kan ikke forestille mig at en nylonstrømpe er finere masket end det filter der sidder i.
Til top Vis Thue K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thue K

isman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Januar 2004 kl. 02:53 | IP-adresse registreret  

Hej. På mit ophæng, har jeg lavet en udskæring til luftfilteret, så kan det tages af i et snuptag og støvsuges, gør man det med feks 10 timers mellemrum, burde det være muligt at undgå støv. Jeg har renset filteret på min egen ca. hver 25 time, og da jeg har fået et støvkorn, tyder det på at det ikke er tit nok. Jeg går og barsler med et extra luftfilter ( Tættere ) til at sætte udenpå det orginale,og laver man indsugningsfladen stor nok, burde det ikke volde nogen problemer. Jeg vil dog i starten holde øje med tempaturen, det er jo sådan at den selv går op i omdrejninger når den får det for varmt, så det er let at tjekke om fladen er stor nok. Jeg skal nok skrive lidt om det når jeg har fået taget mig sammen.Har i ikke set det før, så kan i se mit ophæng på DAHF under hardware ( alround projektorophæng til 120kr) Mvh Ib.
Til top Vis isman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af isman

flemming38
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2004 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Hej

Efter et tip jeg fandt på DAHF indkøbte jeg et FL-D filter for at forbedre sortniveauet på min pj. Ud over at det var et godt tip med hensyn til sortniveauet, synes jeg også at det har hjulpet på den irriterende dust blob, jeg har fået i min pj. Jeg bilder mig ind, at den ikke er helt så dominerende længere.

Tweaket var faktisk ikke så dyrt. Filtret bestilte jeg i Tyskland hos Foto Mayr (http://www.fotomayr.de/) til 225 kr inkl. levering. Jeg fik det inden for en uge efter bestillingen.

Tippet er hermed givet videre. Se også denne tråd på DAHF. http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=560 2&highlight=filter

Vh Flemming

Robert
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 Januar 2004 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Tak for tippet og linket.

Hvilken størrelse købte du det i, og passe gevindet ( ind el. udvendig ) ??

Hvad med det hvidniveauet, æder filteret noget der ?

flemming38
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2004 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Jeg købte det i 52 mm. Det skulle passe til et af de indvendige gevind, men jeg er lidt fumlefingret, så jeg har ikke fået skruet den rigtig på.

Så vidt jeg kan forstå på oplysningerne på tråden i AVS-forum passer en 67 mm til det udvendige gevind, men så kan man ikke få støvhætten på. Derudover kan man bruge det udvendige gevind, hvis man vil forbedre sortniveauet yderligere med et gråfilter.

Mht hvidniveauet tager filtret en smule, men jeg synes ikke det lider nævneværdigt. Men mit lærred er også hvidt. Det kan være, at du skal justere pj'en lidt mere, når du bruger et gråtonelærred.

Vh Flemming

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes