Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 11:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: helicon 400 / 800. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 21 September 2007 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Wilhelmsen skrev:
Præsten skrev:

Som et lille indspark mener jeg at have hørt at der kommer nye Helicon modeller fra DALI snart.

Jeg er meget glad for mine H400, kan kun anbefale dem. Jeg spiller i en ret stor åben stue på ca 68kvm, og det synes jeg går rigtig godt. Basnarkomaner skal nok kigge efter en større højttaler i sådan et rum, men jeg er meget tilfreds.

/Præsten

Det er kun designet der har fået et lille løft på de nye modeller.. Ellers er højttaleren den samme som vi kender den, så vidt jeg har forstået!

http://library.dali.dk/erez4/erez?cmd=expand&vtl=frames/ en/start.html&logout=1&useflash=1  --> Dali library --> Loudspeakers --> HELICON MK2

Jeg i går var til Dali arrangement i Odense, og her fortalte "Dali manden" (Jakob) at for Helicon 400 består ændringerne af nye bas/mellemtone enheder med forøget magnetstyrke, nyt delefilter (hvilket jo ikke er overraskende, når der er udskiftet 2 enheder) samt nye terminaler. Han fortalte også at den indvendige volumen er uændret fra MkI til MkII, samt at B*h*d målene er de samme for MkI og MkII (ved MkII er de blot begyndt at opgive målene inkl. soklen, hvilket de ikke gjorde ved MkI).
Om Helicon 800 MKII så har 2 nye 8" basenheder samt 1 ny 6,5" mellemtone ved jeg ikke.

Som jeg forstod det, kommer der ikke nogen "upgrade" mulighed - hverken som DIY-kit eller som "officiel upgrade hos Hifiklubben/Dali"

Desuden er Helicon 300 MkII testet med rimeligt godt resultat i det seneste Hifi-choice og Helicon 800 Mk II er testet med temmeligt godt resultat i et af de senere Stereoplay blade.

M.V.H.
Søren
Til top Vis Gumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gumle

bigfoot
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 September 2007 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Wilhelmsen skrev:

Det er nok mest H400W jeg søger, da den lige er en smule nyere. Og det refærdiggører jo også den lidt højere pris.
----------------------------------------------------

Helt enig....men alderen er nu ingen hindring, de spiller ens. Men den sorte baffel er bestemt ikke
særlig køn, og jeg kan se at de "faceliftede" modeller har fået den igen, så de burde alt andet lige
være noget bedre for at kompensere for det forringede design :-)

Upgrade? Tjoh, for fire år siden kostede en bas/mellemtone til H400 1500.- og bas til H800 2500.-
pr stk. Det er ikke urimelig dyrt, hvis det hjælper....! Det kan kun afgøres med 100% sikkerhed
hjemme i stuen.

Til top Vis bigfoot's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bigfoot

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 21 September 2007 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Gumle skrev:

Wilhelmsen skrev:
Præsten skrev:

Som et lille indspark mener jeg at have hørt at der kommer nye Helicon modeller fra DALI snart.

Jeg er meget glad for mine H400, kan kun anbefale dem. Jeg spiller i en ret stor åben stue på ca 68kvm, og det synes jeg går rigtig godt. Basnarkomaner skal nok kigge efter en større højttaler i sådan et rum, men jeg er meget tilfreds.

/Præsten

Det er kun designet der har fået et lille løft på de nye modeller.. Ellers er højttaleren den samme som vi kender den, så vidt jeg har forstået!

http://library.dali.dk/erez4/erez?cmd=expand&vtl=frames/ en/start.html&logout=1&useflash=1 --> Dali library --> Loudspeakers --> HELICON MK2

Jeg i går var til Dali arrangement i Odense, og her fortalte "Dali manden" (Jakob) at for Helicon 400 består ændringerne af nye bas/mellemtone enheder med forøget magnetstyrke, nyt delefilter (hvilket jo ikke er overraskende, når der er udskiftet 2 enheder) samt nye terminaler. Han fortalte også at den indvendige volumen er uændret fra MkI til MkII, samt at B*h*d målene er de samme for MkI og MkII (ved MkII er de blot begyndt at opgive målene inkl. soklen, hvilket de ikke gjorde ved MkI).Om Helicon 800 MKII så har 2 nye 8" basenheder samt 1 ny 6,5" mellemtone ved jeg ikke.Som jeg forstod det, kommer der ikke nogen "upgrade" mulighed - hverken som DIY-kit eller som "officiel upgrade hos Hifiklubben/Dali"Desuden er Helicon 300 MkII testet med rimeligt godt resultat i det seneste Hifi-choice og Helicon 800 Mk II er testet med temmeligt godt resultat i et af de senere Stereoplay blade.M.V.H.Søren

Fornemt med yderligere oplysninger omkring de nye modeller

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Wilhelmsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 21 September 2007 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Gumle skrev:
Wilhelmsen skrev:
Præsten skrev:

/Præsten

http://library.dali.dk/erez4/erez?cmd=expand&vtl=frames/ en/start.html&logout=1&useflash=1  --> Dali library --> Loudspeakers --> HELICON MK2

Jeg i går var til Dali arrangement i Odense, og her fortalte "Dali manden" (Jakob) at for Helicon 400 består ændringerne af nye bas/mellemtone enheder med forøget magnetstyrke, nyt delefilter (hvilket jo ikke er overraskende, når der er udskiftet 2 enheder) samt nye terminaler. Han fortalte også at den indvendige volumen er uændret fra MkI til MkII, samt at B*h*d målene er de samme for MkI og MkII (ved MkII er de blot begyndt at opgive målene inkl. soklen, hvilket de ikke gjorde ved MkI).
Om Helicon 800 MKII så har 2 nye 8" basenheder samt 1 ny 6,5" mellemtone ved jeg ikke.

Som jeg forstod det, kommer der ikke nogen "upgrade" mulighed - hverken som DIY-kit eller som "officiel upgrade hos Hifiklubben/Dali"

Desuden er Helicon 300 MkII testet med rimeligt godt resultat i det seneste Hifi-choice og Helicon 800 Mk II er testet med temmeligt godt resultat i et af de senere Stereoplay blade.

M.V.H.
Søren

Det var godt der var nogen der kunne komme nogle facts, fremfor det l**t jeg kom til at slynge ud! Der er kommet mere information, siden jeg læste nyheden første gang, kan jeg høre!

Til top Vis Wilhelmsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wilhelmsen

Wilhelmsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 21 September 2007 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

bigfoot skrev:
Wilhelmsen skrev:

Det er nok mest H400W jeg søger, da den lige er en smule nyere. Og det refærdiggører jo også den lidt højere pris.
----------------------------------------------------

Helt enig....men alderen er nu ingen hindring, de spiller ens. Men den sorte baffel er bestemt ikke
særlig køn, og jeg kan se at de "faceliftede" modeller har fået den igen, så de burde alt andet lige
være noget bedre for at kompensere for det forringede design :-)

Det er lige præcis derfor! 400W gjorde en fantastisk flot højttaler endnu flottere.. Har aldrig været så vild med den sorte baffel, selvom jeg synes at de er sluppet bedre fra det med MK2 end med den oprindelige H400..

Helicon serien er bare meget flot/godt håndværk. Slut.

Til top Vis Wilhelmsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wilhelmsen

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 21 September 2007 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Altid dejligt med facelift af en eksisterende højttalerserie...gør at brugtprisen holder sig en anelse bedre end hvis serien udgik helt.

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

bigfoot
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 September 2007 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Wilhelmsen skrev:

Helicon serien er bare meget flot/godt håndværk. Slut.

---------------------------

Så kort kan det siges :-)  og så gør det jo heller ikke noget at de lyder godt :-)

Til top Vis bigfoot's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bigfoot

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes