| Forfatter |
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 24 September 2007 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
torpedo skrev:
|
Du skal da ha' en CineVersum Blackwing Two D-ILA projektor, den er for lækker (og host host lidt dyr).
|
|
|
Jeg har svært ved at finde argumenter for at købe Blackwing Two frem for Sim2 D80 (det skulle da lige være fordi man er hysterisk med regnbuer på DLP). D80 er nedsat til sølle 45k (alt for billigt hvis i spørger mig).
|
|
|
Jeg tror det bliver en sim2, i har sgu overbevist mig !
|
| Til top |
|
| |
BowieCool Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 24 September 2007 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glemmer i ikke at nævne JVC DLA-HD1 som kan fås til 39.999 kr.
http://www.cinemagic.dk/shop/jvc-dla-hd1-392p.html
Og den er sikkert endnu billigere til næste år....
Kanon projektor, som KLART vil være mit valg 
Mvh
Bo __________________ BenQ W5000
Lissau White Flex 120"
M&K 750 system 7.1
Panasonic BD35
Supra-Cables
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 24 September 2007 kl. 06:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
BowieCool skrev:
|
|
|
|
Med mindre man er hysterisk med regnbuer på en DLP projektor (eller bare må have max kontrast for at imponere gutterne), ville jeg selv uden tvivl vælge D80 til 5k mere. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2007 kl. 06:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Satanion skrev:
|
|
|
|
Det er ikke os, der skal ovebevise dig. Dine øjne skal . __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
BowieCool skrev:
|
|
|
|
Med mindre man er hysterisk med regnbuer på en DLP projektor (eller bare må have max kontrast for at imponere gutterne), ville jeg selv uden tvivl vælge D80 til 5k mere.
|
|
|
hehe, der er jo ikke andet for end at kigge
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
Satanion skrev:
|
|
|
|
Det er ikke os, der skal ovebevise dig. Dine øjne skal .
|
|
|
ja, men jeg siger "tror". Jeg skal jo først ( som du selv siger ) kigge på dem 
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 26 September 2007 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle sammen igen, jeg har kigget lidt på D10, ( på nettet ) hvor det så gik op for mig at den "kun" har en opløsning på 1280x768, er det nok til 130", måske 160" ???
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Satanion skrev:
| Hej alle sammen igen, jeg har kigget lidt på D10, ( på nettet ) hvor det så gik op for mig at den "kun" har en opløsning på 1280x768, er det nok til 130", måske 160" ??? |
|
|
På så store lærreder er det ikke nødvendigvis opløsningen der er vigtigst, men derimod lysstyrken. Tag du en sludder med Otto om dit behov . __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 26 September 2007 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
Satanion skrev:
| Hej alle sammen igen, jeg har kigget lidt på D10, ( på nettet ) hvor det så gik op for mig at den "kun" har en opløsning på 1280x768, er det nok til 130", måske 160" ??? |
|
|
På så store lærreder er det ikke nødvendigvis opløsningen der er vigtigst, men derimod lysstyrken. Tag du en sludder med Otto om dit behov .
|
|
|
ok, jeg overvejer nemlig et forholdsvis stort et, men hvad skal man vælge ? Hvid (gain 1,1) eller grå (gain 0,8) og er tab tension godt ? er der er lærrede i kan anbefale , højest 10.000 kr, og så skal den passe godt sammen med den sim2 ( hvis det nu bliver den )
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2007 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Satanion skrev:
|
ok, jeg overvejer nemlig et forholdsvis stort et, men hvad skal man vælge ? Hvid (gain 1,1) eller grå (gain 0,8) og er tab tension godt ? er der er lærrede i kan anbefale , højest 10.000 kr, og så skal den passe godt sammen med den sim2 ( hvis det nu bliver den )
|
|
|
Omkring lærred er der ikke faste tommelfingerregler om hvad der er bedst. Det afhænger fuldstændig af situationen. Hvis pengene er til et Stewartlærred så vælg et sådan. Tab Tension er opfundet for at gøre et rullelærred mere brugbart. Et fastrammelærred er altid at foretrække.
Men igen med fare for at gentage mig selv, snak med nogle der har styr på den slags . __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 26 September 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
Satanion skrev:
|
|
|
|
Omkring lærred er der ikke faste tommelfingerregler om hvad der er bedst. Det afhænger fuldstændig af situationen. Hvis pengene er til et Stewartlærred så vælg et sådan. Tab Tension er opfundet for at gøre et rullelærred mere brugbart. Et fastrammelærred er altid at foretrække.
Men igen med fare for at gentage mig selv, snak med nogle der har styr på den slags .
|
|
|
hehe, ok, det vil jeg gøre, men der er ikke mulighed for fastrammelærred
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2007 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Satanion skrev:
|
|
|
|
Ok, så må du betale det et tab tension lærrd koster . __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 26 September 2007 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
Satanion skrev:
|
|
|
|
Ok, så må du betale det et tab tension lærrd koster .
|
|
|
et 250" tab tension koster også kun 38 k 
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 26 September 2007 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
"et 250" tab tension koster også kun 38 k  ", og op over 100k hvis du skal havde det med maske system
|
| Til top |
|
| |
Aaberg Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 112
|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du skal op på 160" så SKAL du have tab tention. Ellers går der ½ mdr. og så buer dit lærred i siderne!
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Satanion skrev:
|
et 250" tab tension koster også kun 38 k 
|
|
|
Hvad tror du så en projektor der kan levere den rigtige lysstyrke koster? __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Satanion skrev:
|
|
Er du klar over hvor stort 160" er?
Som Gerdes siger, så er problemet med dén størrelse billede sjældent opløsningen, men lysstyrken. Ingen projektor i nærheden af 20k er designet til så store billeder, uanset opløsningen. En grå dug kan du godt glemme, principielt bør du have et Stewart Studiotek 130 til så store billeder, men så er der igen ballade med prisen... D10 har en ret stor lysstyrke i forhold til andre projektorer i den prisklasse, så hvis det endelig skal være så stort som muligt, er det ikke et dumt valg, trods opløsningen.
Men som sagt: Regn lige lidt på hvor meget 160" egentlig er, før du fokuserer for meget på om projektoren nu kan bære det... Det er lidt af et rum der skal til at bære lærreder på 3-3,5 meters bredde... __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Satanion skrev:
|
|
Er du klar over hvor stort 160" er?
Som Gerdes siger, så er problemet med dén størrelse billede sjældent opløsningen, men lysstyrken. Ingen projektor i nærheden af 20k er designet til så store billeder, uanset opløsningen. En grå dug kan du godt glemme, principielt bør du have et Stewart Studiotek 130 til så store billeder, men så er der igen ballade med prisen... D10 har en ret stor lysstyrke i forhold til andre projektorer i den prisklasse, så hvis det endelig skal være så stort som muligt, er det ikke et dumt valg, trods opløsningen.
Men som sagt: Regn lige lidt på hvor meget 160" egentlig er, før du fokuserer for meget på om projektoren nu kan bære det... Det er lidt af et rum der skal til at bære lærreder på 3-3,5 meters bredde...
|
|
|
jeg overvejede nu også mere 130 tommer, mit spørgsmål er egentlig hvor de stewart lærreder kan købes ?
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ved godt i siger jeg skal købe et stewart lærrede, det vil jeg selvfølgelig også hvis det nu er det bedste, men jeg "faldt" lige over dette : Lissau Manuel Tab-Tension, 106", Hvid, 16:9 =
hvordan tror i det er ?
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|