| Forfatter |
|
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var en simpel lille kasse. Har du et groft bud på hvad sådan en koster? :)
__________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 September 2007 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
| Det var en simpel lille kasse. Har du et groft bud på hvad sådan en koster? :) |
|
|
Du kan til tider finde dem på brugtmarkedet til omkring 300 kr. eller der omkring. Det var hvad jeg gav for min. 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der INGEN vej udenom for mig! Skal eje en sådan! :D Har også solgt mine højttalere nu, så nu er der ingen vej tilbage.. kun frem.. mod CW! :D
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til lykke! :)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker! :D
Hvis det nu skal være helt rigtigt, skal man så ikke have 5 ens højttalere hvis man vil lave det optimale surroundanlæg? Leger lidt med tanken om 5 CW CLS-215 på sigt.. én til hver kanal. Evt. med en sub eller 2 senere hen. __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
|
Takker! :D
Hvis det nu skal være helt rigtigt, skal man så ikke have 5 ens højttalere hvis man vil lave det optimale surroundanlæg? Leger lidt med tanken om 5 CW CLS-215 på sigt.. én til hver kanal. Evt. med en sub eller 2 senere hen.
|
|
|
Nej man skal bestemt ikke have 5 ens højttalere for at have det optimale.
Hvis du som front har et par store gode højttalere (fx CLS-215) så kan du sagtens have mindre højttalere rundt i resten af setupet.
Man kan også spørger sig selv om hvad er det optimale? Der er vel aldrig en grænse.
Min kollega på www.CerwinVega-Club.dk Christian går jo selv efter noget af det helt ekstreme: 2 stk DC-1515 som front og 2 stk DC-1515 som baghøjttalere 2 stk LW-15 subwoofer og en Cerwin Vega LS6C som Center.
Du kan se hans anlæg her: http://www.hifigalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=909&ipc =15072
Det er vidst langt fra færdig. Men det skal nok blive vildt en dag når han får et ordentlig rum.
Så spørgsmålet er jo så hvor sygt du selv vil have det?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig lækkert anlæg han er ved at lave sig der! Hvorfor skulle baghøjttalerne dog være minde end dem foran? Hvis man ser ideelt på det, siger min logiske sans mig at alle højttalerne skulle være ens.
Vil have det syg.. bøjet i 3. grad :) __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
|
Rigtig lækkert anlæg han er ved at lave sig der! Hvorfor skulle baghøjttalerne dog være minde end dem foran? Hvis man ser ideelt på det, siger min logiske sans mig at alle højttalerne skulle være ens.
Vil have det syg.. bøjet i 3. grad :)
|
|
|
Du kan jo sagtens have CLS-215 som front også CLS-10 som bag højttalere.
Det kan man sagtens. Det har noget at gøre med at effekterne mest ligger i fronterne og ikke så meget i de bagerste og dermed er der ikke brug for den samme energi som fronterne behøver.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
At man kan gøre det ved jeg godt mate, det var også mere en hypotese hen mod et ideelt setup. :) Men jeg hører jo meget musik, og detop i den forbindelse mener jeg der måske kunne komme en flaskehals med svagere satelitter?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
| At man kan gøre det ved jeg godt mate, det var også mere en hypotese hen mod et ideelt setup. :) Men jeg hører jo meget musik, og detop i den forbindelse mener jeg der måske kunne komme en flaskehals med svagere satelitter? |
|
|
Jeg er jo af den overbevisning at musik skal høres i stereo også er den ikke længere 
Men nu ved jeg ikke hvor mange penge du vil ofre men du skal tænke på at for at det skal være ordentlig så skal du hver gang du køber en CLS-215 så skal du også købe en NAD C372 for at kunne levere effekt nok.
Ud over det så skal du med 4 stk CLS-215 også have et rimeligt stort rum for at det vil fungere.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hm, du har nok ret i det bliver et besværligt projekt.. :) Stadig en sjov tanke! :D
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
| Hm, du har nok ret i det bliver et besværligt projekt.. :) Stadig en sjov tanke! :D |
|
|
Sjov tanke yeps. men der skal en del til for at gøre det til virkelighed.
Jeg har altid fokuseret på et godt stereo setup. Det ved man sku hvad er også er det mere overskueligt at betale.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-319 yder 2 x 125 watt så den er jo ikke videre vild til CLS-215.
Cerwin Vega's egne forstærkere kan du selvfølgelig også rode lidt med, men NAD er bare mere allround mens CV's egne kun dur til Cerwin Vega eller PA (min mening)
Men hvis jeg var dig. Så find lige ud af hvor mange penge VIL du ofre og hvor mange penge KAN du ofre.
Også find ud af hvad du endelig vil have. Jeg ved det stadig ikke hehe. Skifter konstant men sådan er det jo.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skifter også rundt, men kommer hele tiden tilbage til CLS-215.. :P Hovedsageligt ud fra at jeg hører techno og trance plus at jeg ikke kan klare tanken om at købe højttalere brugt. - Sådan er jeg.. det er en fobi, og det er bare synd for mig.. så er det på plads! Anyway; så tror jeg en enkelt CV 2x260 watt må være vejen frem for mig, for så opfylder den mit øjeblikkelige behov og er ikke dyrere end at man kan overleve at den skal ud igen. :P
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
| Jeg skifter også rundt, men kommer hele tiden tilbage til CLS-215.. :P Hovedsageligt ud fra at jeg hører techno og trance plus at jeg ikke kan klare tanken om at købe højttalere brugt. - Sådan er jeg.. det er en fobi, og det er bare synd for mig.. så er det på plads! Anyway; så tror jeg en enkelt CV 2x260 watt må være vejen frem for mig, for så opfylder den mit øjeblikkelige behov og er ikke dyrere end at man kan overleve at den skal ud igen. :P |
|
|
Det er netop det som der koster dyrt i den sidste ende. Men du bestemmer selvfølgelig selv 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haha det er helt rigtigt! :D Hvordan er gensalget af den slags? Det er svært at finde både CLS-serien eller deres forstærkere brugt. Er det så fordi folk ikke vil af med det eller fordi der ikke er nogen der køber det? (Manglende udbud eller efterspørgsel?) Går ud fra du ved en del om det, derfor jeg spørger.. :P Du er jo CV-mand med stor C har jeg resoneret mig frem til :P
Min far har en gammel B&O Beomaster 8000 med 2x150 watt (dual mono) stående.. måske man skulle spare pengene og prøve med en sådan i stedet? __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
|
Haha det er helt rigtigt! :D Hvordan er gensalget af den slags? Det er svært at finde både CLS-serien eller deres forstærkere brugt. Er det så fordi folk ikke vil af med det eller fordi der ikke er nogen der køber det? (Manglende udbud eller efterspørgsel?) Går ud fra du ved en del om det, derfor jeg spørger.. :P Du er jo CV-mand med stor C har jeg resoneret mig frem til :P
Min far har en gammel B&O Beomaster 8000 med 2x150 watt (dual mono) stående.. måske man skulle spare pengene og prøve med en sådan i stedet?
|
|
|
Gensalgs værdien er ikke specielt god på Hifi generelt og specielt Cerwin vega er ikke nogen vidre bedre investering på den område. Men det svinger også lidt fra model til model. Med fx DC-1515 er efterspørgelsen rimelig stor og derfor er prisen også derefter.
Med den der B&O er jeg vidst på helt bar bund. Må give fortabt Prøv at spørger Peter Pan her inde!
|
| Til top |
|
| |