Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 15:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Cerwin Vega CLS-215 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 28 September 2007 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Okay, det vil jeg kaste mig ud i så! :D

Selvom jeg har tænkt mig at køre stereo en tid nu, er planen at skulle have et helt surroundanlæg til film på sigt. Er du ikke lige sød at se på det her oplæg en gang?

Front: CLS-215
Center: Her er jeg helt på bar bund, for aner intet om de forskellige.. og centerhøjttalerens job er vel også mest tale?  Jeg synes det er trist at deres CLS centerserie ikke har de røde ringe!
Bag: VE-8F - De er jo ikke så fysisk store, men bør man gå efter CLS-10'erne for at få samme lydbillede?

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 September 2007 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:

Okay, det vil jeg kaste mig ud i så! :D

Selvom jeg har tænkt mig at køre stereo en tid nu, er planen at skulle have et helt surroundanlæg til film på sigt. Er du ikke lige sød at se på det her oplæg en gang?

Front: CLS-215
Center: Her er jeg helt på bar bund, for aner intet om de forskellige.. og centerhøjttalerens job er vel også mest tale?  Jeg synes det er trist at deres CLS centerserie ikke har de røde ringe!
Bag: VE-8F - De er jo ikke så fysisk store, men bør man gå efter CLS-10'erne for at få samme lydbillede?

Du kan sagtens bruge VE-8F også få et godt resultat men vil anbefale CLS-10 for at som du selv siger få det mest rigtige lydbillede. Også springer du i hvert fald ikke baghøjttalerene når der bliver givet gas

Centerne fra Cerwin Vega har næsten aldrig røde ringe. Tror faktisk den eneste der er lavet gennem tiderne er den nuværende i VE-serien. Men Centeren i CLS-serien er fin og kan virkelig klare meget. Men jo det er mest stemmerne den skal gengive plus lidt andet småterier.

Så syntes dit oplæg ser rigtig godt ud.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2007 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Det lyder godt, så har jeg noget at arbejde mig hen mod! Det er jo alligevel mange penge for en 19-årige pode som mig, så det er jo ikke noget jeg klarer med en éngansbetaling! :P Netop det faktum at centerhøjttalerens primære job er tale, har fået mig til at tænke om man kunne tillade sig at bruge CLS-215, CLS-10 og så en VE-5C (med de røde ringe) som center, således at der er de lækre røde ringe overalt? Eller ville det være at pådrage sig en gevaldig flaskehals ganske unødvendigt?

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 September 2007 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:
Det lyder godt, så har jeg noget at arbejde mig hen mod! Det er jo alligevel mange penge for en 19-årige pode som mig, så det er jo ikke noget jeg klarer med en éngansbetaling! :P Netop det faktum at centerhøjttalerens primære job er tale, har fået mig til at tænke om man kunne tillade sig at bruge CLS-215, CLS-10 og så en VE-5C (med de røde ringe) som center, således at der er de lækre røde ringe overalt? Eller ville det være at pådrage sig en gevaldig flaskehals ganske unødvendigt?

Jeg er som sagt ikke verdens støste suround freak så tør ikke helt udtale mig om den center kan følge med.

Der er slet ingen tvivl om at hvis du en dag fyre rigtig godt op under anlæget så vil den center ikke kunne følge med men ved ikke helt med film osv.

Så hvis jeg var dig ville jeg prøve at oprette en tråd omhandlende de forskellige højttaleres betydning i et suround setup.

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2007 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Okay, tak for det! Tror jeg går efter CLS.. ingen grund til at spare de penge anyway!

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2007 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Hey!

Jeg har været nede i hifiklubben, og efter en snak med sælgeren er jeg kommet frem til at cls-15 måske er mere mig. Den skulle have et bedre delefilter end storebroderen. Planen er nu at jeg vil have mig en god surroundforstærker så jeg på sigt kan lave et helt CV surroundanlæg. Sælger snakkede meget om NAD, men jeg synes tendensen er, at jeg kan få et skud mere effekt for pengene hos Denon?

Mvh Bjarke

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 30 September 2007 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:

Hey!

Jeg har været nede i hifiklubben, og efter en snak med sælgeren er jeg kommet frem til at cls-15 måske er mere mig. Den skulle have et bedre delefilter end storebroderen. Planen er nu at jeg vil have mig en god surroundforstærker så jeg på sigt kan lave et helt CV surroundanlæg. Sælger snakkede meget om NAD, men jeg synes tendensen er, at jeg kan få et skud mere effekt for pengene hos Denon?

Mvh Bjarke

Jeg tror ikke du får mere knald på ved Denon, NAD er generelt kraftigere...

Hørte du cls-15 og storebroren imod hinanden, eller gør du bare som sælger anbefaler? Jeg ville altid gøre mit for at bygge på mine egne erfaringer, og ikke på et bedre delefilter som ikke nødvendigvis gavner lyden som man selv vil have det
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2007 kl. 01:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt begge og kunne faktisk ikke rigtigt høre den store forskel. Mht. NAD har jeg resoneret mig frem til at det er noget med at Denon kun måler på 2 udgange når de opgiver deres effekt, hvor NAD måler på samtlige udgange?

Jeg synes det giver sælger en troværdighed at han siger jeg skal købe den mindre model i stedet for at sige: "Du skal bare købe den største!". Nogen der har yderligere forstand på det med delefiltrene?

Mvh Bjarke

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 September 2007 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:

Jeg har hørt begge og kunne faktisk ikke rigtigt høre den store forskel. Mht. NAD har jeg resoneret mig frem til at det er noget med at Denon kun måler på 2 udgange når de opgiver deres effekt, hvor NAD måler på samtlige udgange?

Jeg synes det giver sælger en troværdighed at han siger jeg skal købe den mindre model i stedet for at sige: "Du skal bare købe den største!". Nogen der har yderligere forstand på det med delefiltrene?

Mvh Bjarke

Først og fremmest vil jeg siger at sælgerens ide om at CLS-15 har et bedre delfilter end CLS-215 er en omgang vrøvl... Det er hverken bedre eller dårliger.
Har jo selv været så heldig at have fat i bagge højttalere og efter et kig ind i kassen (som ellers er en større opgave) kan jeg kun konkludere at der ikke er nogen kvalitets forskel og forskellenene i delfilteret ligger kun i den ekstra bas som CLS-215 har.

NAD er som Ascari siger generelt kraftiger end Denon.

Og det er rigtig at Denon kun måler i 2 kanaler samtidig mens NAD måler i alle deres kananler samtidig. Og det er jo så gældende med suround forstærker. Ved stereo måler de ens.

Så skal jo ikke bestemme hvad du vælger men kan kun anbefale NAD.
Lidt ærgeligt at mine gamle afstemninger fra CerwinVega-Club ikke er gemt. tror nemlig NAD løb med 95% af stemmerne som det mest fortrukne (det var før CV lancerede sine egne forstrker)

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2007 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Okay tak for det. Jeg har bestemt mig for at gå efter NAD. :) Det er sjovt han skulle sige sådan noget hvis det er ren opdigtning egentlig. Troede de var kompetente nok i hifiklubben. Tror alligevel valget ender på CLS-15 så jeg har de 2k ekstra til NAD. :)

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 September 2007 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:
Okay tak for det. Jeg har bestemt mig for at gå efter NAD. :) Det er sjovt han skulle sige sådan noget hvis det er ren opdigtning egentlig. Troede de var kompetente nok i hifiklubben. Tror alligevel valget ender på CLS-15 så jeg har de 2k ekstra til NAD. :)

De er også kompetente nok i HiFi-Klubben men alle kan jo vrøvle lidt engang imellem.

Men CLS-15 er også en fed højttalere. Og vil på en måde også sige at det er bedre at ofre lidt ekstra på forstærkeren for at få et bedre sammenspil.

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2007 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Nu ved jeg jo du er lidt af en kender mht. både nat og CV. Hvilken NAD-forstærker synes du man skulle putte på dem? Hvis man vil udbygge til surround senere?

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 September 2007 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:
Nu ved jeg jo du er lidt af en kender mht. både nat og CV. Hvilken NAD-forstærker synes du man skulle putte på dem? Hvis man vil udbygge til surround senere?

Den største du kan købe for penge. Jo mere effekt du smider bag Cerwin Vega jo bedre lyder de. Så simpelt er det svar.

Men stadigvæk ved jeg det ikke bedre end dig selv. Prøv at gå ned og lytte dig frem , det er somrealt den bedste metode, at tage et valg på..

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 01:22 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg researchet lidt, og det er da pokkers som det er svært at få mere end 50-70 watt i NAD surround! :/ Vil ikke ofre mere end 5-6k nemlig.

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

okay.

Nu skal jeg lige vide det helt præcist. hvilken højttalere vil du bruge?

Også må vi finde ud af det med forstærkeren!

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Jeg går efter CLS-15. Jeg har vurderet en masse og er kommet frem til at det andet nok bliver overkill (CLS-215) og mere er en våd drengedrøm.  Ideen er jo så senere at udbygge til fuld surround med CLS center- og baghøjttalere.

Jeg har fundet en forstærker jeg synes ser god ud:

http://www.guloggratis.dk/radio-tv/receiver/annonce/1409708? bigimages=1

Især det med at den kan biampe til stereo er jeg lidt vild med når jeg skal have drevet så store højttalere. :)

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:

Jeg går efter CLS-15. Jeg har vurderet en masse og er kommet frem til at det andet nok bliver overkill (CLS-215) og mere er en våd drengedrøm.  Ideen er jo så senere at udbygge til fuld surround med CLS center- og baghøjttalere.

Jeg har fundet en forstærker jeg synes ser god ud:

http://www.guloggratis.dk/radio-tv/receiver/annonce/1409708? bigimages=1

Især det med at den kan biampe til stereo er jeg lidt vild med når jeg skal have drevet så store højttalere. :)

Men en højttalere som CLS-15 skal du op i minimum 120 watt 8 ohm kontinurlig. og det er virkelig kun minimum. gerne langt flere watt vil gøre det bedre.

Så at holde sig til en pris på kun 5 til 6000 kr er efter min mening lidt urealistisk.

Men du kan selvfølgelig prøve at tage i klubben også lytte til en NAD med samme krafter som den du har fundet der også se om du syntes det er nok.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes