| Forfatter |
|
Iron Man Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Dem der ikke kan lide regionskoding, gå over til HD-DVD da jo ikke har regionskoding og hvor det er letter at omgås regionskoding på den normale DVD format, derfor er der mange der gå unden om Blu-ray på grund af regionskoding. . |
|
|
Men for hvor mange almindelige forbrugere, er det mon et problem? Når min mormor og farmor køber ny DVD tænker de ikke ret meget på regionskodning, mine forældre og lillesøster er også ligeglade. De ved faktisk ikke engang hvad det er 
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej men der er en meget stor gruppe af film intresset, hvor regionskoding er det vigtig, så længe men ikke kan fjerne regionskoding på BD (også
DVD siden) og DVD siden på HD-DVD, ville de ikke drømme om at købe en HD afspille, husk der er en gruppe der køber rigtig mange film.
Man må husk at der bliver udsend mange intrssante film, se fra en film historisk synspunk også i HD (desværre med regionskoding) og ikke rent
Blockbustere film som mange gang tiltale hr og fru. Danmark.
Husk at en butik som Laserdiske, netop er dukke op for de film intresset, og de har først en kamp mod regionskoding.
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bliver det til noget eller hvad?
Jeg ville gerne skifte til SACD eller DVD Audio. Men ikke før der var en alene tilbage. Nu lader det til at ingen af dem bliver til noget. VIl man have Stones, ja så er det SACD (og kun de gamle fra 60'erne) Kan man så også lide Neil Young, ja så er det DVD Audio, og igen kun begrændset.
Ville også gerne skifte til HD eller Blue Ray. Men igen...
Industrien skyder sig selv i foden __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKsoulman skrev:
| Ville også gerne skifte til HD eller Blue Ray. Men igen...
Industrien skyder sig selv i foden |
|
|
Jeg kunne ikke være mere enig med dig, her ligger det absolut største problem.
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 26 September 2007 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gabriel skrev:
steffenman skrev:
|
Så forvent at have DVD i en 10-15 års tid indtil at det online tager over!
|
|
|
Du tror da ikke at det tager så lang tid?? Mit gæt er at (en eller anden form for) PPV er meget brugt indenfor 5 år...
|
|
|
Jeg er næsten sikker på det. Folk vil ikke modtage HD lige så godt som de gjorde med DVD. Dertil kommer der at folk nok mere kan lide at have noget de har købt generelt på hylden istedet for en konto online. Men husk at de 10-15 år betyder at til den tid vil DVD være som VHS nu, væk fra butikkerne og noget som bare bliver spurgt om i ny og næ.
Sidst jeg læste mente de da at det ville tage 10 år for at få lagt alle kablerne i DK ? - kan godt være det har ændret sig ! Aner jeg ikke!
Forskellen fra VHS var både på fysisk størrelse samt bedre kvalitet. DVD er ok kvalitet og mange vil derfor være tilfreds med denne =) så HD formatet når aldrig samme længde som DVD før vi ser at downloadable content vil være meget mere tilgængelig =) __________________ 109 Blu-ray film and counting!
Ejer af Mowee I/S & Mowee ApS.
Håndtering af mediafremvisning.
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
|
| Sendt: 26 September 2007 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iron Man skrev:
StarTrek skrev:
Dem der ikke kan lide regionskoding, gå over til HD-DVD da jo ikke har regionskoding og hvor det er letter at omgås regionskoding på den normale DVD format, derfor er der mange der gå unden om Blu-ray på grund af regionskoding. . |
|
|
Men for hvor mange almindelige forbrugere, er det mon et problem? Når min mormor og farmor køber ny DVD tænker de ikke ret meget på regionskodning, mine forældre og lillesøster er også ligeglade. De ved faktisk ikke engang hvad det er 
|
|
|
*host* *host* dertil kommer det at det faktisk er muligt at fjerne regionskodning på flere af blu-ray afspillerne! Min BD-P1000 er bl.a. gjort regionsfri der... __________________ 109 Blu-ray film and counting!
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
|
| Sendt: 26 September 2007 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Nej men der er en meget stor gruppe af film intresset, hvor regionskoding er det vigtig, så længe men ikke kan fjerne regionskoding på BD (også DVD siden) og DVD siden på HD-DVD, ville de ikke drømme om at købe en HD afspille, husk der er en gruppe der køber rigtig mange film.
Man må husk at der bliver udsend mange intrssante film, se fra en film historisk synspunk også i HD (desværre med regionskoding) og ikke rent Blockbustere film som mange gang tiltale hr og fru. Danmark.
Husk at en butik som Laserdiske, netop er dukke op for de film intresset, og de har først en kamp mod regionskoding. |
|
|
Den meget store gruppe du omtaler er faktisk meget 'lille' i det helt store.
Dertil skal det nok nævnes igen igen at mange blu-ray katalog titler er regionsfrie... Det er alle nye titler som bliver regionskodet.
Det du siger med Laserdisken forstår jeg ikke...... De sælger Blu-ray på liv og løs....
Desuden er import til salg imod den danske lovgivning. De få som er i stand til at gøre det har firmaer i andre lande og sender derfra... så kan ikke se hvilket problem de skulle have ;) __________________ 109 Blu-ray film and counting!
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 26 September 2007 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
steffenman skrev:
*host* *host* dertil kommer det at det faktisk er muligt at fjerne regionskodning på flere af blu-ray afspillerne! Min BD-
P1000 er bl.a. gjort regionsfri der... |
|
|
Da kun til DVD afspilning.
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
|
| Sendt: 26 September 2007 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja da, men han nævnte at de hverken kunne gøres kodefri på den ene eller den anden side =)
__________________ 109 Blu-ray film and counting!
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
steffenman skrev:
| Ja da, men han nævnte at de hverken kunne gøres kodefri på den ene eller den anden side =) |
|
|
hvordan, har et par region 1 film jeg ikke kan se efter jeg solgte min dvd afspiller til fordel for HD DVD og Blu Ray __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken afspiller har du ?
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
bd p1000
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 30 September 2007 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
|
| Sendt: 30 September 2007 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
1. Make sure the player is switched on, and is at the Samsung logo screen.
2. Also check the tray is shut and that there's no disc in the player.
3. Now press the REPEAT button on the remote, followed by a five digit code.
4. This code is different depending on what region your player is *currently* set to: R1 - 29334 R2 - 38767 R3 - 56732 R4 - 76884 R5 - 53814 R6 - 24462 So for example if you have an R2 player, press REPEAT-3-8-7-6-7.
5. If you've done this correctly (and your player is compatible with the hack), you should see a number at the top left corner of the screen corresponding to the current region.
6. Now, pressing any number from 1 to 6 will change to the corresponding region. Or, press 9 for "auto-region" mode.
7. Next, press OPEN/CLOSE to open the tray, followed by Standby (or DVD POWER) on the remote to close it and put the player into Standby mode.
8. The next time you turn your player on, the new region will be set. Don't forget that if you want to hack it again, you'll need to use a different code, as listed above. If it's currently set to "region 9", use the code for the last *proper* region you set it to.
|
|
|
Jeg brugte ovenstående til at gøre min regionsfri på dvd siden =) __________________ 109 Blu-ray film and counting!
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
|
| Sendt: 30 September 2007 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
brug koden 57538 til R2 istedet ;)
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
du skulle ikke tilfældigvis kende en lille finte med hd xe1?
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som jeg læser det, så skal du igennem den smøre, hver gang du svil skifte region ? Er det ikke lidt bøvlet, eller er det bare mig der er decideret doven ?
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
|
| Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du sætter den bare til region 9 (all regions) og så behøver du ikke gøre det igen. Det der menes er at hvis du skifter til region 1 og nu vil skfite til region 2 så skal du gøre det igen.
Desværre kender jeg ikke metoder til HD-DVD afspillerne da jeg ikke har kigget nærmere på disse.
Mht. Blu-ray afspillerne dur de fleste koder som de bruger på deres DVD afspillere også på deres Blu-ray afspillere. Har selv prøvet BD-S1, BD-P1000 og BDP-LX70 og disse kunne alle gøres regionsfri.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kunne da være man skulle prøve nogle af koderne til toshibas almindelige dvd'er
havde en dantax engang, den kunne man skifte region på så tosset man ville. bare kun ialt 5 gange __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
|
| Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er ingen begrænsinger såvidt jeg ved
|
| Til top |
|
| |