| Forfatter |
|
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror jeg at du bliver glad for (uden selv at have hørt den) Der er mange som er glade for dem i hvert fald.. Hvis du er interesseret i et par powertubes til dem har jeg et sæt (de deler powertubes med min Little Dot 2++) Et sæt Svetlana i -B (-V) udgaven som ifølge de fleste er det bedste alternativ til stock tubes... De kan godt være svære at finde.. De fleste har "blot" de almindelige versioner af rørene og fra en lidt mindre anerkendt producent (Uly-etellerandet)
|
| Til top |
|
| |
ParadokS Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Folk herinde har vist generelt ikke høje tanker om Creatives lydkvalitet, men jeg syntes nu det lød godt allerede inden jeg skiftede OpAmps, så jeg ville nok vente lidt med at kigge efter et nyt lydkort...
Jeg selv kører med et almindeligt kabel der har jack-stik i den ene ende (hovedtelefonstik) og phono-stik i den anden (garanteret dem du også tilslutter til din headamp med). __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor meget kom din Darkvoice til at koste så ?.. med eventuel told osv ?
Lækker forstærker, men hvorfor skal de fine rør dog dækkes til ? 
|
| Til top |
|
| |
ParadokS Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kom til at smide (3573 SEK = 2894 DKK) alt i alt. Der var ingen told. Fik rigtig god service af Fedex også. Men er lige flyttet til en ny by, lavet et øl-run til tyskland plus min far blev indlagt på minnesota kur, alt sammen i samme uge, så har ikke haft tid eller overskud til at høre på den endnu. Mangler desuden også de der phonejack kabler :) Mht. til rørene, uhm.. de der mørke "indkapslinger" der sidder på er vel ikke meningen man skal tage dem af :) Var også en anden ting. ang. sikringen.  den lille sorte dims til venstre for strøm stikket. Står FUSE 1A. Hvad skal jeg være opmærksom på der? Den sprænger hvis jeg skruer for højt op? Og hvad gør jeg i tilfælde af den sprænger.. går ned til en el forretning og så fikser de?
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
nja... den sprænger næppe bare ved at skrue højt op... Men der er sikringer i næsten alt jo. tit er de bare knap så synlige..
|
| Til top |
|
| |
ParadokS Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, har lige købt et phonejack>normal stik så jeg kan forbinde mit lydkort i computeren med forstærkeren.. men åh gud..
SINDSYG meget støj på linien. Helt koko, BZZZZZZT. Når jeg laver noget i windows, minimere et vindue f.eks. kan jeg høre den reagere på det. Altså bzzzt lyden ændrer sig når der er aktivitet.
Typisk når man køber noget dyrt udstyr så er der et eller andet der er f**ked up :(
Hvis jeg sætter mine bøffer direkte i computeren er der intet i vejen. Og helt nyt kabel(??) Er det indgangen i forstærkeren? udgangen? (hvor der iøvrigt sidder såen konverter fra stor til lille stik) eller er det selve forstærkeren?
Skal jeg ud i at købe kabler til 12.000 meteren, eller troubleshoote alle led i kæden fra lydkort til hørebøffer, på 3. parts udstyr for at se om jeg kan finde samme støj?
|
| Til top |
|
| |
ParadokS Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
selv når jeg tager det der nye (39 kroners) kabel som går fra forstærker udgang (phonejack) til computeren (normal stik) ud af computere, så det stadig er forbundet til forstærkeren, er der stadig støj på linien afhængig af hvor jeg vifter det hen. Men hvis jeg tager det helt ud af forstærkeren også er der 0 støj.
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder mærkeligt ? du har ikke anden kilde du kan prøve at koble til ?... mp3afspiller, discman, bærbar ? Så kan du jo starte med at prøve det, og eventuelt udelukke kablet/forstærkeren...
Dog skulle man syntes at det burde være noget med computeren når tonen ændrer sig...
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og du har forbundet det rigtigt, ikk ? altså sat phonokablet på input og ikk output.. Det har jeg nemlig haft prøvet at komme til at gøre på min amp.. Det gav høj brummen..
|
| Til top |
|
| |