Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 10:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Dårlige vs. Gode kabler :D (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Hattori Hanzo skrev:
Per N skrev:

Behold du dig endelig dit bauhaus kabel inden du kaster formuen efter kabler bør du læse denne artikel af manden bag mcintosh forstærkerne http://www.roger-russell.com/wire/wire.htm

Afsnittet "Logical conclusions" er bare for genialt skrevet

Jo.......argueme taler deres sag. Jeg må få tweaket min lamper så jeg kam "see the light"....ha ha.

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Endnu en kabel diskussion.

Ja men jeg kan da godt anbefale en pære der giver et bedre/andet lys i den samme lampe

Men der skal man jo også kunne se forskel. Kobler du så en hf-spole på så vil du også kunne høre forskel.

kunne ikke lade være.

Til top Vis DPetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DPetersen

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Kasper, TC skrev:

Har du nogensinde selv lavet en A/B test?

Ja, masser af gange. Jeg er udlært i radiobranchen, og vi lavede ofte tests af dyre kontra billige kabler, og havde meget sjov ud af det. Det var altid underholdende når vi bad en af de smarte kabel sælgere (repræsentanter) om at udpege deres kabel i en blindtest mod vores egne reference kabler.

Vore egne referencekabler var:
Signalkabel: Hjemmelavet. almindeligt coaxkabel med plastik-stik.
Højttalerkabel: Almindeligt multileder kabel 2,5 samt 4,0 kvadrat mm.

Der var aldrig nogen der kunne høre forskel med mindre de kunne se hvilket kabel der var forbundet!

Når man står bag en disk handler det selvfølgeligt også om at sælge noget, og vinderne er dem som giver kunderne det de vil have. Så hvis kunderne med djævlens vold og magt insisterede på at købe de dyre kabler, så fik de da selvfølgeligt lov til det.

Kasper, TC skrev:
perejvind skrev:

PS: Jeg har en bekendt der lige har givet 10.000 Kr. for et fluefiskehjul. Det fanger ikke flere fisk end et til 500 Kr. Men det er dyrere, flottere og der fulgte en god historie med til det - præcis ligesom med de dyre højttalerkabler.

For at fortsætte din analogi mon så ikke at din bekendte kan værdsætte de ting som det dyre hjul kan fordi han interesserer sig for det?

Til forskel fra kabelekvilibristerne, ved han udmærket at han har betalt en endog meget høj pris for det flotte udseende og den gode historie.

Kasper, TC skrev:
Jeg får næsten lyst til at sende dig et mellemklasse AudioQuest kabel du kan sammenligne med dit kabel....næsten

Tak tak - men det er ikke nødvendigt. Jeg har allerede de kabler jeg skal bruge! Og jeg orker heller ikke at skulle til at spille det til først. Jeg er i forvejen blevet helt forpustet af at pudse mine sikringer og af at smøre slangeolie på strømkablet hele vejen ned til el-værket. 

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Perejvind:

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:
kramer71 skrev:
Jeg tror ikke i fatter hvad de blindtest går ud på. Og jeg tror ikke helt i fatter dybden af resultaterne af de blindtest.

Ingen kan høre FORSKEL på kablerne. Det handler ikke om hvad de kan høre eller hvad der godt, dårligt skidt, skingert, varmt what ever. Det er ikke muligt at skelne lyden af kablerne fra hinanden. Konsekvensen af disse undersøgelser er derfor meget mere kontant end hvis der kunne høres forskel, men at det bare ikke var muligt at udpege hvilket kabel der blev lyttet på. Det er ikke det, det handler om her, det er endnu mere grundlæggende. Er vi overhovedet i stand til at høre forskel? Og svaret er Nej. Når det samtidigt understøttes af teorierne hvor kabler måler ens, er resultatet: Videnskabelige resultater kommer aldrig mere præcist og holdbart end dette.

Hvad gør man så med kabler? Ja man tager linket tidligere i denne tråd hvor der var en tabel med hvor "tykke" de skulle være, og så tager man i biltema, harald nyborg...Hvis konen synes at kablerne er grimme og kan bedre lide de hvide nkt, ja så tag bare dem alligevel selvom de måske er lidt for små.

Vil du så ikke være venlig at forklare til den undrende del af befolkningen hvad en blindtest går ud på - samt hvad dybden af disse tests indebærer.

Jeg er udstyret med to aggregater med hvilke jeg kan høre hvad der foregår i verden omkring mig. Hvis jeg sætter et stykke musik på min cdpladeafspiller og via et kabel (2 kabler - et til højre kanal og et til venstre) sender det elektriske signal til min forforstærker, der sender videre til min effektforstærker (via kabler), der så sender videre, igen via kabler, til mine højttalere, tja så hører jeg musikken spille i de højttalere. Jeg går ud fra vi er enige så langt

Hvis jeg nu skifter det sæt kabler, der går mellem cdpladeafspiller og forforstærker til noget andet kabel vil jeg påstå at jeg kan høre en forskel på den lyd, der nu fremkommer i mine højttalere. Ikke altid, men ofte. Det kommer an på hvilke kabler, der skiftes imellem.

Skifter jeg tilbage til det oprindelige kabel mellem cdpladeafspiller og forforstærker, og samtidig skifter højttalerkabler - vil jeg ligeledes, med mine høreaggregater, høre en forskel i den lyd, der kommer ud af mine højttalere. Denne forskel kan være mere eller mindre markant, men er der en forskel i 9 ud af 10 tilfælde.

For mig at se kan dette forsøg foretages af en anden end dig selv, mens du sidder med lyttebøfferne slået ud, dette er så en blindtest, eller hyr? 

Om det så er det enkelte kabel (eller rettere kabel par) der gør denne forskel, elller om det er synergien i hele anlægget, der gør den, i mine øren, lydmæsssige forskel, skal jeg lade være usagt.

Men forskel kan jeg høre.

Men selvfølgelig har du ret - et kabel kan ikke sige en lyd - det kan en forstærker heller ikke, eller en cdpladeafspiller for den sags skyld. Det eneste, der kan frembringe lyd er højttalere. (I Hifi sammenhæng, altså...)

Vi er ude noget systemisk. Forstået på den måde, at alle de CDer, forforstærkere, eff-trin osv. De har alle forskellige belastninger, og derfor vil forskellige kabler spille forskelligt alt efter hvor og med hvad der er sluttet til. Alt den snak om kapasitet, medstand og induktion er fysiske realiteter. Meeen, det er stadig difust at bruge det som afgørende for sit køb. Jeg er f.eks. meget glade for m ine Argento kabler, men der findes et hav af kabeldesigns. Mange af producenterne laver noget som ser spændende ud, men der er skam ingen garanti for det dyreste kabel er det bedste!!

Der er masser af amatører, mig selv inklusiv som har arbejdet sig fremad med et "fornuftigt" design. Det første Argento kabler jeg var med til at designe havde sit udgangs punkt i sølv var godt. Designet var også inspireret af bl.a. AQ tanker om at minimere strømforstrengning/skineffekt. Målet, at lave et gennemsigtig kabel som ikke ligger til eller trækker fra. Vores første kabel var bedre en Kimber KCAG, som ellers var et rigtig godt kabel på tidspunktet. Vi lavede blindtests, og det udfordre selvfølgelig eksta når man selv har "aktier" i det. Vores tanker var, vi kan lave et bedre sølvkabel end Kimber, og til en brøkdel af prisen!! DIY4ever. Det var faktisk slet ikke meningen vi ville være fremstillere af vores eget design få måneder senere. Den historie en anden gang.  

Jeg vil gerne stå ved at der er store forskelle på kabler. Der er også masser af "rip-off" effekt. Kan man ikke høre forskel, så bruge skod-kabler og bruge pengene på damer, bajere og hornmusik.

Mvh

Bradman

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Knud98 skrev:
kramer71 skrev:

Gerdes skrev:
perejvind skrev:
Gerdes, jeg ved ikke om dit indlæg er en joke, eller om du mener det alvorligt.

Det var en halv joke halv provokation. Jeg ved godt hvad der menes med blindtests. Jeg er bare tvivlende over for det udsagn, at fordi folk ikke får oplyst hvilke kabler der benyttes, så kan folk ikke høre forskel. Nu ved jeg heller ikke under hvilke forhold disse såkaldte blindtests er lavet, som der refereres  til. Men selvfølgelig kan man finde 2 kabler der minder meget om hinanden, og som man umiddelbart ikke kan høre forskel på.

Jeg tror ikke i fatter hvad de blindtest går ud på. Og jeg tror ikke helt i fatter dybden af resultaterne af de blindtest.

Ingen kan høre FORSKEL på kablerne. Det handler ikke om hvad de kan høre eller hvad der godt, dårligt skidt, skingert, varmt what ever. Det er ikke muligt at skelne lyden af kablerne fra hinanden. Konsekvensen af disse undersøgelser er derfor meget mere kontant end hvis der kunne høres forskel, men at det bare ikke var muligt at udpege hvilket kabel der blev lyttet på. Det er ikke det, det handler om her, det er endnu mere grundlæggende. Er vi overhovedet i stand til at høre forskel? Og svaret er Nej. Når det samtidigt understøttes af teorierne hvor kabler måler ens, er resultatet: Videnskabelige resultater kommer aldrig mere præcist og holdbart end dette.

Hvad gør man så med kabler? Ja man tager linket tidligere i denne tråd hvor der var en tabel med hvor "tykke" de skulle være, og så tager man i biltema, harald nyborg...Hvis konen synes at kablerne er grimme og kan bedre lide de hvide nkt, ja så tag bare dem alligevel selvom de måske er lidt for små.

Er du ikke flink lige at linke til de undersøgelser du skriver om? Eller der kun linket som tidligere er nævnt i denne tråd?

Hvad gør man, hvis man kan høre forskel?

Jeg vil ikke bruge energi på at finde dem frem igen. Hvis du søger i tidligere tråde om emnet her på hifi4all kan du finde forskellige links. Synes du det er mig der skal komme med dokumentationen fordi du mener du kan høre forskel? Det er ikke for meget forlangt at dem der sælger de dyre kabler dokumenterer med målinger at der er en forskel og også med blindtest beviser dette. Dette er aldrig sket. Endnu. Efter 30 år. Spøjst.

Hvis du kan høre forskel er det som sagt bare med at komme ud af hullet og hæve kassen i tidligere nævnte udlovede dusør. selv med kabler i mellemprisklassen bliver der penge til nye sikringer, og også penge til rejsen. Det er trods alt et mindre beløb ift. virkelige high-end kabler.

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Vel talt bradman.

Er enig i det du skriver. Kan man høre forskel så brug pengene hvis man mener det er det værd ellers brug pengene på noget andet.

Til top Vis DPetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DPetersen

Kasper, TC
Branchemedlem
Branchemedlem

Tapeconnection

Bruger siden: 27 Marts 2007
Lokalitet: København
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det er trist at visse personer forsøger at fremstille folk der køber et godt kabel som komplette idioter. Det er en meget arrogant holdning. Og hvad får jer til at tro at det i siger er sandheden?

Mener man ikke at der er forskel skal man ikke bruge sine penge på det, og de af os der har opdaget at NKT ikke er den bedste kabelproducent i verden kan købe et bedre kabel. Der er vel ingen grund til at forsøge at nedgøre de der mener noget andet end en selv!

Til top Vis Kasper, TC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper, TC Besøg Kasper, TC's Websted

Knud98
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

kramer71 skrev:
Knud98 skrev:
kramer71 skrev:

Gerdes skrev:
perejvind skrev:
Gerdes, jeg ved ikke om dit indlæg er en joke, eller om du mener det alvorligt.

Det var en halv joke halv provokation. Jeg ved godt hvad der menes med blindtests. Jeg er bare tvivlende over for det udsagn, at fordi folk ikke får oplyst hvilke kabler der benyttes, så kan folk ikke høre forskel. Nu ved jeg heller ikke under hvilke forhold disse såkaldte blindtests er lavet, som der refereres  til. Men selvfølgelig kan man finde 2 kabler der minder meget om hinanden, og som man umiddelbart ikke kan høre forskel på.

Er du ikke flink lige at linke til de undersøgelser du skriver om? Eller der kun linket som tidligere er nævnt i denne tråd?

Hvad gør man, hvis man kan høre forskel?

Jeg vil ikke bruge energi på at finde dem frem igen. Hvis du søger i tidligere tråde om emnet her på hifi4all kan du finde forskellige links. Synes du det er mig der skal komme med dokumentationen fordi du mener du kan høre forskel? Det er ikke for meget forlangt at dem der sælger de dyre kabler dokumenterer med målinger at der er en forskel og også med blindtest beviser dette. Dette er aldrig sket. Endnu. Efter 30 år. Spøjst.

Hvis du kan høre forskel er det som sagt bare med at komme ud af hullet og hæve kassen i tidligere nævnte udlovede dusør. selv med kabler i mellemprisklassen bliver der penge til nye sikringer, og også penge til rejsen. Det er trods alt et mindre beløb ift. virkelige high-end kabler.

Du postulerer, ergo er det dig der bør komme med links - det har intet at gøre med mine ører eller ej, og det er du også godt klar over.  Din manglende evne til at følge op på egne postulater, øger ikke ligefrem din troværdighed - snarere tværtimod.

Så vidt min egen hukommelse, har jeg aldrig talt om sikringer. Men det er naturligvis en sølle provokation, for så kan snakken drejes væk fra det oprindelige.

At du ikke kan høre forskel, er på sin vis godt nok for dig. Så sparer du pengene på kabler. Jeg er for så vidt ligeglad. Og nu vi er ved det med links, kan du så ikke finde frem til ham der vil give en masse penge til dem der kan høre forskel? Eller ligger det også uden for din formåen?
Til top Vis Knud98's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knud98

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

kramer71 skrev:

Jeg vil ikke bruge energi på at finde dem frem igen. Hvis du søger i tidligere tråde om emnet her på hifi4all kan du finde forskellige links. Synes du det er mig der skal komme med dokumentationen fordi du mener du kan høre forskel?

Næ du skal dokumentere det, fordi du flere gange henviser til, at der er lavet flere blindtest hvor INGEN kan høre forskel!

De få blindtest jeg har læst om gennem årene, der har der ikke været NOK deltagere der kunne høre forskel, til at man kunne konkludere at der var en forskel.
På den anden side er der typisk så få deltagere i de blindtest, at man reelt slet ikke kan konkludere noget som helst. Det videnskabelige grundlag af en blindtest med 20 deltagere er kun marginalt bedre en hvad en enkelt person selv lytter sig frem til.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:
Ja, fred være med det, men det er der vist ingen der har påstået. Det er nok en idé at vælge et lidt tykkere kabel. Når man
sammenligner kabler skal disse naturligtvis have samme tværsnit og længde.

Hvorfor nødvendigvis vælge tykkere kabel - kabeltykkelsen har noget at gøre med den/de forstærer/e og højttalere der skal forbindes.

Og hvorfor skal det være samme tværsnit og længde - der er squtte forskel på lyden i et 2m langt kabel og et på 4m.
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:

Tak tak - men det er ikke nødvendigt. Jeg har allerede de kabler jeg skal bruge! Og jeg orker heller ikke at skulle til at spille det til først. Jeg er i forvejen blevet helt forpustet af at pudse mine sikringer og af at smøre slangeolie på strømkablet hele vejen ned til el-værket.

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:

Tak tak - men det er ikke nødvendigt. Jeg har allerede de kabler jeg skal bruge! Og jeg orker heller ikke at skulle til at spille det til først. Jeg er i forvejen blevet helt forpustet af at pudse mine sikringer og af at smøre slangeolie på strømkablet hele vejen ned til el-værket.

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Dokumentation som der blev bedt om:

Dem der har bedt om dokumentationen bedes nu forholde sig til den.

http://www.provide.net/~djcarlst/abx_wire.htm

http://www.hometheaterhifi.com/volume_11_4/feature-article-b lind-test-power-cords-12-2004.html

Lidt blandet abx test:

http://www.provide.net/~djcarlst/abx_data.htm

Ovenstående er bragt før i hifi4all

Teknisk baggrundsmateriale:

http://www.audioholics.com/education/cables/dielectric-absor ption-in-cables-debunked

http://www.audioholics.com/education/cables/debunking-the-my th-of-speaker-cable-resonance

Opsamling på ovenstående:

http://www.audioholics.com/education/cables/top-ten-signs-an -audio-cable-vendor-is-selling-you-snake-oil

Det er en kendt sag at inden gider publisere negative resultater. Er der nogen her der forventer at kabel producenter og branchemedlemmer vil publisere resultater der viser at ingen kan høre forskel? Hvem har interesse i at publisere resultater der viser, at der ikke er nogen forskel? 

Hvis der var lyttemæssigt forskel på dyre eksotiske kabler og de billige fra Harald-nyborg (med passende tværsnit), så ville vi se dokumentationen. Præcist som på andet audio/video udstyr.

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Lige præcis det med dokumentationen er svært fordi det som sagt er nødvendigt at måle kablernes effekt i et helt system! Og lige præcis det med at vælge nogen produkter at kombinere kablerne med, er problemet. For hvad er referenceagtigt nok til at vise hvad kablerne præcist kan?

Desuden studsede jeg også en smule over det rum der testes i andet link du poster. Det ser ikke ideelt ud, ud at dårlig rum kan gøre det meget svært at høre forskel.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
Lige præcis det med dokumentationen er svært fordi det som sagt er nødvendigt at måle kablernes effekt i et helt system! Og lige præcis det med at vælge nogen produkter at kombinere kablerne med, er problemet. For hvad er referenceagtigt nok til at vise hvad kablerne præcist kan?

Desuden studsede jeg også en smule over det rum der testes i andet link du poster. Det ser ikke ideelt ud, ud at dårlig rum kan gøre det meget svært at høre forskel.

Så:

Gode rum = dyre kabler.

Dårlige rum = billige kabler.

Så mangler vi bare at definere hvilke rum der er gode, og hvilke der er dårlige

/Lars

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

larl skrev:
Mastervol skrev:

Så:

Gode rum = dyre kabler.

/Lars

Det kan man vel sige, men generelt er der jo bare intet i setuppet der fungerer i et dårligt rum...

Og man hører hurtigt om et rum er godt eller mindre godt.

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
larl skrev:
Gode rum = dyre kabler.

/Lars

Det kan man vel sige, men generelt er der jo bare intet i setuppet der fungerer i et dårligt rum...

Hvordan hører man det ?

/Lars

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:

Præcist vrøvlesnak. Dokumentation er ikke svært når man kan det. Det du har fået serveret er dokumentation. Tager du konsekvensen af dine egne udsagn viser testen i link 2 faktisk præcist at der ikke er forskel. Der lyttes netop på hele systemet. Hvordan ville du nøjes med at lytte på kablerne alene?

Er produkterne i test 2 ikke referenceagtigt nok for dig? - hvad er dit udstyr og dine kabler? Jeg kan fortælle dig at det udstyr der spilles på sandsyngligvis er en helt del - ihvertilfælde - dyrere end det 95% at hifi4all brugere har. Men dyrt udstyr gør det måske svært at høre forskelle?

Dit snak om rummet er også vrøvl. Hvad er problemet med rummet? Størrelsen? Dæmpningen? Det ser da fuldstændigt normalt ud. God dæmpning med tæpper og bøger. Vi har altså et godt lytterum. Gør et godt lytterum det sværere at høre forskelle?

Og så er der paneldeltagerne. Det er jo ikke udelukkende grønskollinger det her, der lige har være i hifiklubben og fået deres første signalkabel til en tusse. Der er unge og gamle, erfarne og  uerfarne. Og ingen kan høre forskel. Når ingen kan høre forskel, er det så let at finde andre der kan?

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

larl skrev:
Mastervol skrev:
larl skrev:
Gode rum = dyre kabler.

/Lars

Hvordan hører man det ?

/Lars

Tjah... På samme måde som man vurderer et godt anlæg.  Men det kræver jo naturligvis at man har hørt et godt rum så man ved hvordan det kan lyde optimalt. Et dårligt rum giver jo ofte et dårligt perspektiv, buldrende bas, tilbageholden mellemtone og måske endda en skinger diskant.

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes