Emne: Dårlige vs. Gode kabler :D ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
McFrede skrev:
|
Synes sq på DTU at jeg hørte en professor sige at man kan betragte et kabel som et rør med kugler i, når man stopper en kugle i i den ene ende kommer der en ud i den anden, ikke noget med hvor lang tid kuglen er i røret. Hvis man anskuer det på den måde er det vel ligegyldigt hvor længe den enkelte elektron er i røret, signalet/informationen/lyden overføres når elektronen/kuglen stoppes ind i den anden ende af røret. (nåh, jeg er jo kun maskiningeniør, så hvad ved jeg, min analogi er måske helt hen i vejret).
Med hensyn til tiden elektronerne er i kablet kunne man måske endda for at gøre alle glade inddrage "the barn and the pole problematikken". Denne diskussion har varet et godt stykke tid, og de forskellige lejre bliver ikke enige, kan vi ikke bare lade emnet ligge så?
http://www.math.ucr.edu/home/baez/physics/Relativity/SR/barn _pole.html
Kan da lige nævne at jeg selv er MEGET skeptisk overfor om man virkelig kan høre forskel på kabler, men denne diskussion har nu alligevel fået mig til i dag at skifte FONA's 5meters signalkabel til subben med et rigtig sub-kabel til hele 600 kroner fra vores allesammens HifiKlubben... Kan jeg høre forskel, ved det ikke... Er lyden så blevet bedre, ved det ikke. Jeg er ligeglad, det nye kabel ser blæret ud og anlægget lyder som et hele skidegodt, og at jeg så har brændt 600 kroner af på (måske) ingenting er jeg ligeglad med.