Emne: Betragtninger ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
| NEJ Kim, for pokker da..! Det var faktisk IKKE det jeg sagde. Jeg roste din konstruktion, og forklarede, hvorfor mange vil have en naturlig præference for noget man kender i forvejen... Men lad nu det ligge og prøv lige at holde tråden on-topic! |
|
|
Nu var det ikke mig der bragte den gamle tråd på banen, men her er hvad du skrev i den tråd:
"Som tidligere Avalon ejer af den lille tovejs ''Avatar'' og senere den store tre vejs ''Radian HC'' ved jeg da godt, hvad jeg ville vælge, hvis jeg fik muligheden for at vælge mellem Avalon og dine..."
Jeg læser det jo som det står skrevet. Hvis det er ment anderledes, så beklager jeg.
Og ja, tilbage til topic.
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
TRX850 skrev:
| NEJ Kim, for pokker da..! Det var faktisk IKKE det jeg sagde. Jeg roste din konstruktion, og forklarede, hvorfor mange vil have en naturlig præference for noget man kender i forvejen... Men lad nu det ligge og prøv lige at holde tråden on-topic! |
|
|
Nu var det ikke mig der bragte den gamle tråd på banen, men her er hvad du skrev i den tråd:
"Som tidligere Avalon ejer af den lille tovejs ''Avatar'' og senere den store tre vejs ''Radian HC'' ved jeg da godt, hvad jeg ville vælge, hvis jeg fik muligheden for at vælge mellem Avalon og dine..."
Jeg læser det jo som det står skrevet. Hvis det er ment anderledes, så beklager jeg.
Mvh Kim |
|
|
Nu er du tilbage i den vante stil, hvor du irriterer mig grænseløst Neeper! Flot sakset, det må jeg sige. Du lykkes på mesterlig vis med at citere en del af en sætning, så meningen pludselig fremstår som den stik modsatte af pointen i den pågældende dialog. Fino, så lykkedes du da med at få mig til at melde mig ud af denne ellers udemærkede tråd...
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
Neeper skrev:
TRX850 skrev:
|
|
Mvh Kim
|
|
|
Nu er du tilbage i den vante stil, hvor du irriterer mig grænseløst Neeper!
Flot sakset, det må jeg sige. Du lykkes på mesterlig vis med at citere en del af en sætning, så meningen pludselig fremstår som den stik modsatte af pointen i den pågældende dialog. Fino, så lykkedes du da med at få mig til at melde mig ud af denne ellers udemærkede tråd...
|
|
|
Okay, det skal åbenbart ikke holdes topic.
Her er hele dit indlæg, hvis det kan gøre dig glad:
"
Neeper skrev:
|
Det eneste der undre mig lidt, er hvordan man kan komme med disse udtalelser, da ingen ud og mig, og en som ikke skriver herinde, har hørt mine højttalere..?
Men det behøver man jo åbenbart heller ikke, hvis man er rettroende medlem af menigheden på Klostervej...
Mvh Kim | | | Det kunne jo skyldes andet end ''rettroende menighed'' Kim. Eksempelvis det faktum, at Avalon er et højttalerfirma, der altid har været kendt for at levere ekstraordinær lydkvalitet vel og mærke med en tydelig lydfilosofi, der går igen i hele modelrækken. Sådan noget vækker respekt! Netop da ingen har hørt dine højttalere kan det jo netop siges, at du er oppe imod ganske hårde odds i et selskab som Avalons, selvom du jo naturligvis synes, at dine egne børn klarer sig bedst i skolen Som tidligere Avalon ejer af den lille tovejs ''Avatar'' og senere den store tre vejs ''Radian HC'' ved jeg da godt, hvad jeg ville vælge, hvis jeg fik muligheden for at vælge mellem Avalon og dine...Forstå mig ret, det er absolut IKKE en kritik af dine højttalere, dem kan jeg jo netop ikke have en holdning til, da jeg ikke har hørt dem, men jeg har en meget positiv holdning til Avalon.. Bare min 25 øre  Hilsen, Morten"
Men jeg kan stadig ikke se, hvordan det skal forstås anderledes end det jeg citerede før? Jeg tog bare kun det relevante, for at tydeliggøre det skrevne.
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og læg mærke til den her 
Der var no hard feelings, bare en dyb undren over hvordan folk kunne skrive at de Avalon lød bedre end mine, når nu ingen havde hørt mine højttalere på daværende tidspunkt.
|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu synes jeg godtnok, der bliver kastet med noget mudder - det synes jeg er sørgeligt i en ellers meget sober og velskrevet debat.
Sku vi lige komme tilbage 
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tråden startede egentligt så godt - Fine betragtninger Tror ikke den anden tråd blev lukket for at man skulle hijacke en ny fortsætte, suk
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3136
|
| Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Christ...
Det er altså en ret god ide rent faktisk at læse et stykke tekst, inden man kommenterer på det, og da særligt inden man danner sig en holdning eller et indtryk udfra det skrevne.
Her er et lille fif, som i dagens anledning skal være ganske gratis:
Er du i tvivl om afsenderens budskab, så spørg da vedkommende hvad han mener Hvor svært kan det være?
Plafitracer:
Riddi fin tråd
Det der med grej og muzak er jo da kun en art hobby for de fleste, så en anelse afslappethed i forhold til emnet som helhed og priser i særdeleshed synes jeg er at foretrække. Hvis noget er for dyrt for mig, styrer jeg bare i retning af noget andet. Hvis jeg derimod valgte at anfægte prisen på en vare jeg kunne tænke mig at eje, ville jeg synes jeg var lidt af en morakker, for hvad ville min egentlige bevæggrund være? At jeg ville kunne få varen billigere? At producenten/forhandleren ville få medlidenhed med mig, og forære mig det jeg ville have? At jeg bare var p***eærgerlig over ikke at have de økonomiske forudsætninger for at handle frit efter forgodtbefindende? Eller at jeg var en mavesur fætter, som havde vanskeligt ved at lade andre have succes med det, de foretager sig? Valget er frit, og jeg aner ikke hvilkn mulighed jeg selv ville have størst sympati for.
OT: Og naturligvis er en ALFA bedre end en FIAT... de er i hvert fald generelt mere skrøbelige og sarte, og kræver nøjsom pleje og omsorg. Det er det, der gør at du og jeg og andre stakkels forførte kører rundt i det skidt
Mvh
Brok - som er lænket til arbejdet, uden musik, og med et kæmpe behov for at komme ud i det gode vejr
__________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som THX850 skriver om branchemedlemmer og dialog med brugere, eller rettere mangel på samme, er jeg enig i. Og jeg er tilsvarende enig i, at det er æv at branchemedlemmer føres i så kort snor som pt. Alle er ret hæmmede i pænhedens navn og det betyder at der ikke udveksles stort andet en antydninger eller rene fakta indlæg, når et branchemedlem ytrer sig. Og så er der jo lige undtagelserne  Der har ihvertfald været fygninger af småbidske kommentarer og en lidt syrlig tone, hvergang Neepers projekt er omtalt på tråde han selv har startet eller andre har startet. Det får mig til at skrive om MÅDEN der tales på når det handler om en nystartet og loveable dansker med et flot projekt. Og her tænker vi ikke kun på Neeper men også andre, skal teksten vise. Jeg tror endda lige jeg vil bøje det lidt i neon for en eventuel moderator med lazersyn efter konkurrentfornærmelse: jeg er ikke ude på at svine/drille/nedgøre, etc. nogen som helst. Hvis det opfattes således af nogle læsere er det noget de selv vil se det som. Det er ikke afsendt sådan, med det formål.Nu vil jeg - understreget med HUMOR så vi lige holder de mest koleriske reaktioner tilbage - gerne redegøre for dobbeltheden i teaterstykket "den lille mand mod systemet", som er sådan jeg opfatter den meget lange historie om Neeper - og det kan så senere blive historien om THX850´s højttaler også ...lad os se til den tid. Denne tråd, som har sit udspring i en anden tråd, som igen igen, handlede om Neeeepers elskede højttaler, har som omdrejningspunkt at det er synd for "de små" men vilje- og idéstærke entreprenører/pionerer indenfor hifi i DK. De er underlagt janteloven, åbenbart i særlig grad og det slider på dem. Det er desuden synd for dem, fordi indtil de senere udråbes som genier, må de så grueligt meget igennem; slemme banker, mange nætter under arkitektlampens lys, mange pizzaer og spagetti og derud over lud og koldt vand. Indtil den dag hvor de springer ud med deres produkt, som er absolut verdensklasse fra day one og de tjener hurtigt alle de penge ind som de har lånt. Snip, snap snud, så er den historie ude! Det var de små. Så er der historien om de store - dem jeg kalder "systemet". Det er dem som for længere tid tilbage (også) startede som små, fik succes og nu er en del af "systemet". De behandles her som om de er mere kyniske og pengegriske end de nystartede, de er nemlig slet ikke så sympatiske som de små. En køber/bruger har lettere ved at være i øjenhøjde med en som ikke er så stor -endnu. SÅ en ny højttaler fra en producent i "systemet" får ikke en tiendedel opmærksomhed i fht en af "de små" - uanset om den højttaler fra systemet måske faktuelt er bedre end en fra de små..- hvem ved? Den psykologiske effekt har stor kraft. Historien om hvor hårdt det har været og hvor god den nye ting er, fylder da sikkert mere op i landskabet end selve produktet. Som sagt har denne tråd sit udspring i en anden tråd, hvor jeg lige er inde over og sige noget om at fordi man som producent vælger at bruge en masse krudt på noget aluminium på fronten og flere andre avancerede designvalg, så er det ikke sikkert det giver kunden value for money i lydmæssig henseende. Jeg vil her henlede opærksomheden på et begreb i marketing som hedder "The better mousetrap fallacy": fordi man forgylder, elller udfører en musefælde i alu, gør det ikke musefælden mere effektiv - til at fange mus. Dét må jo, alt andet lige, være prime target. I den tråd, oplyser jeg at hvis man kan leve med et mere traditionelt kabinet ( end Neepers) uden alu o.s.v. så kan man hos Gamut få en større højttaler med større enheder - fra samme serie af højttalere, i hvertfald teknologisk set, da de er fra samme tænkning og leverandør. Men Gamut er jo nu en del af "systemet", det er en af de store, en af de etablerede og dermed ikke-sympatisk, ihvertfald ikke i samme grad som en af "de små". Så der er ikke megen Love at hente for os...vi bliver skudt i skoene at vi laver Kinagrej og bad finish m.m.m. Systemet står altid for skud, og de nye er frelsere, de som kan vise villigheden til at lave de rigtige ting til den ærlige mand, den godtroende almindelige forbruger. Se, nu nærmer jeg mig den endelige pointe ( åh Gud ske tak og lov) ; der er ingen særlig ond jantelov overfor "de små". De og potentielle kunder, samt sympatisører med ligemandstanken, ( en ret dansk og socialdemokratisk grundtanke) opfatter automatisk en af de små som værende bedre i stand til at give kunder value for money. Fordi de endnu ikke er en del af "systemet". Det er såmænd IMO blot en imaginær vrangforestilling som ikke gavner nogen. Jeg håber vi kan diskutere videre uden det ender i den sædvanlige pegen på gamle tråde a la "det skrev jeg ikke, men du skrev til gengæld" o.s.v. Her er muligheden for at se på sig selv i et andet lys som muligvis kan give nogle andre forklaringer end dem vi ser pt. Med dialoghilsen HifiHuset
__________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
jensen skrev:
Neeper skrev:
|
Hej plafitracer
Tak for dine betragtninger... Ved en vejledende udsalgspris på US$ 20.000 tjener jeg faktisk lidt for lidt, i forhold til hvad man bør, på et sådan produkt... Det er distributørerne og forhandlerne der tjener langt det meste, men uden dem, når man jo ikke ud i verden. De mener de er de penge værd, i forhold til hvad der ellers er på markedet, så fred være med det.
Jeg brugte 1½ år fuld tid dag og nat på at udvikle mine højttalere... Hvordan jeg har gjort det rent økonomisk, er egentlig ikke nogen hemmelighed... Jeg har ingen rige forældre, eller andre der har hjulpet med finansieringen.
Jeg startede med at snakke med en masse banker... Det er ikke nemt, når man kommer med en 'skør' idé. Så lavede jeg en forretningsplan, som jeg gav til en del banker. Og faktisk så endte jeg tilbage i min gamle bank i Korsør, hvor de gik med på at give mig et kom-i-gang lån på en halv million, hvis jeg kunne skaffe en udbetaling på en kvart million... Det havde de nok ikke regnet med jeg kunne, men jeg havde en bil der var betalt ud, og et lidt stort anlæg osv.
Så jeg solgte alt jeg ejede, og gik så i gang... Det skulle have taget et halvt år, men grundet det jeg havde designet var meget kompliceret, gik Kina projektet til kabinetterne galt... Det var held i uheld, for det gav mig tid til at lave et 100 % gennemarbejdet produktet, mens Hornslet lavede prototyper... Det endte så op i at tage over dobbelt så lang tid som planlagt, og kostede ca. 1.500.000,- i stedet for de 500.000,- jeg i starten troede det ville...
Det har været psykisk extremt hårdt, at have så mange penge ude og hænge, og alt afhænger af ens egne evner. Og der går da også noget tid før jeg har tjent så meget som 1 krone. Jeg har siden jeg startede, levet for en 'løn', som ikke engang en kassedame i Netto ville finde sig i...
Alle sagde, at det jeg lige har gjort, ikke kunne lade sig gøre. Og det var derfor jeg gjorde det. Når folk fortæller mig, at der er noget jeg ikke kan, så vil jeg! Man skal nok være lidt halvskør, for at rode sig ud i sådan noget...
Og jeg kan glæde mig over, at jeg intet vidste om, hvad det koster at drive sådan en forretning, for så ville jeg have vidst, at det ikke kunne lade sig gøre... På samme vis, som en humlebi ikke ved, at den ikke kan flyve - så det gør den jo alligevel...
Og som min gamle chef Poul Rossing sagde, når man ikke har et navn, så bliver man nødt til at lave noget, der er bedre, end det de andre har. Jeg synes det lød meget fornuftigt, så det var mit eneste mål. At lave noget jeg synes var mere gennemført, end hvad der ellers var på markedet...
Og det ser da også ud til det var det rigtige at gøre. Den første produktion af 26 sæt, blev udsolgt på ca. 1 måned, og min hjemmeside har rundet 1,3 millioner hits. Og jeg har distributører i over 20 lande, det er dog ikke alle der har fået nogen varer endnu... Og det er kun 6 måneder siden jeg solgt det første sæt...
Det er jo egentlig ret fantastisk, jeg har ikke selv helt fattet det endnu, det er jeg for stresset til...
Mvh Kim
|
|
|
Nej det er ikke nemt men hvad ved folk om det.
Heldigvis havde jeg mine penge selv, og har også tit tænk hvorfor gjore jeg dette når jeg kunne sidde hjemme hver aften og nyde livet og bare passe mit 7 til 15 job, også være skide ligeglad med alt andet.
Også kunne man jo også skrive hvad man ville i sådanne forums.
Men Kim vi er nok dem der er mest dumme af alle.
Og danmark er jo ikke ligefrem et land hvor folk tør springe ud i det de drømme om, mange drømme bliver kvælt i danmark, om det er os dansker der er sådan eller om det er den gode jantelov ved jeg ikke.
Men Neeper prøv at læs hvordan du selv skrive i denne tråd.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50654&K W=Neeper&PN=0&TPN=5
Så tænk lidt over den og sådan har du skrevet i mange andre tråde også.
|
|
|
Hej jensen
Jeg står 100 % ved de ting jeg skrev i den tråd... Folk sad og klappede sig selv på lårene, og sagde at de Avalon var langt bedre end mine... Men, der var jo bare lige det lille problem, at ingen havde hørt den endelige version af mine højttalere på det tidspunkt, så det kunne de da naturligvis intet vide om!
Hvad der er bedst skal jeg naturligvis ikke afgøre, men man siger højttaler 1 er bedre end højttaler 2, dog helt uden at have hørt højttaler 2... Det var det, jeg ligesom prøvede at argumentere for man jo ad gode grunde ikke kan.
Det var også her, TRX850 gik ind og sagde, at han til hver en tid ville vælge Avalon over mine, da han jo kendte Avalon i forvejen... En udtalelse jeg så absolut ikke kunne følge fra en mand der selv er i gang med at lave en High End højttaler der skal i produktion...
Mvh Kim
|
|
|
Hej
Kim det har slet ikke noget med dette at gøre.
Jeg kan ikke se hvorfor du skal lange ud efter mig når jeg på intet tidspunkt har skrevet noget om dit og hvad andre skrive om de mærker jeg føre kommer ikke mig ved. men når der skrives om mig så kommer det mig ved.
Og der har været en masse tråde med sådan noget nogle er slettet og det er en stor skam.
Dette er ikke for at skyde dig i skoen, men prøv at tænk over den.
Og jeg vil da lige indskyde, at jeg godt kender Avalon, og de er da bestemt af langt højere klasse, både visuelt og rent teknisk end alt andet man kan købe nede i den butik... 
Men den mindste koster 2,5 gange så meget som mine, så lad os da håbe at de lyder bedre...
Er det at skrive nedladende om andres produkter..? Avalon er da af langt højere klasse end de andre produkter, det er der vel ikke nogen der er uenige i... Eller..? Var det egentlig ikke også trådens emne? Jeg skriver da bare jeg er enig med vassago klubben.... 
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
Som THX850 skriver om branchemedlemmer og dialog med brugere, eller rettere mangel på samme, er jeg enig i. Og jeg er tilsvarende enig i, at det er æv at branchemedlemmer føres i så kort snor som pt. Alle er ret hæmmede i pænhedens navn og det betyder at der ikke udveksles stort andet en antydninger eller rene fakta indlæg, når et branchemedlem ytrer sig.
Og så er der jo lige undtagelserne
Der har ihvertfald været fygninger af småbidske kommentarer og en lidt syrlig tone, hvergang Neepers projekt er omtalt på tråde han selv har startet eller andre har startet. Det får mig til at skrive om MÅDEN der tales på når det handler om en nystartet og loveable dansker med et flot projekt. Og her tænker vi ikke kun på Neeper men også andre, skal teksten vise.
Jeg tror endda lige jeg vil bøje det lidt i neon for en eventuel moderator med lazersyn efter konkurrentfornærmelse: jeg er ikke ude på at svine/drille/nedgøre, etc. nogen som helst. Hvis det opfattes således af nogle læsere er det noget de selv vil se det som. Det er ikke afsendt sådan, med det formål.
Nu vil jeg - understreget med HUMOR så vi lige holder de mest koleriske reaktioner tilbage - gerne redegøre for dobbeltheden i teaterstykket "den lille mand mod systemet", som er sådan jeg opfatter den meget lange historie om Neeper - og det kan så senere blive historien om THX850´s højttaler også ...lad os se til den tid.
Denne tråd, som har sit udspring i en anden tråd, som igen igen, handlede om Neeeepers elskede højttaler, har som omdrejningspunkt at det er synd for "de små" men vilje- og idéstærke entreprenører/pionerer indenfor hifi i DK. De er underlagt janteloven, åbenbart i særlig grad og det slider på dem. Det er desuden synd for dem, fordi indtil de senere udråbes som genier, må de så grueligt meget igennem; slemme banker, mange nætter under arkitektlampens lys, mange pizzaer og spagetti og derud over lud og koldt vand. Indtil den dag hvor de springer ud med deres produkt, som er absolut verdensklasse fra day one og de tjener hurtigt alle de penge ind som de har lånt. Snip, snap snud, så er den historie ude!
Det var de små. Så er der historien om de store - dem jeg kalder "systemet". Det er dem som for længere tid tilbage (også) startede som små, fik succes og nu er en del af "systemet". De behandles her som om de er mere kyniske og pengegriske end de nystartede, de er nemlig slet ikke så sympatiske som de små. En køber/bruger har lettere ved at være i øjenhøjde med en som ikke er så stor -endnu. SÅ en ny højttaler fra en producent i "systemet" får ikke en tiendedel opmærksomhed i fht en af "de små" - uanset om den højttaler fra systemet måske faktuelt er bedre end en fra de små..- hvem ved?
Den psykologiske effekt har stor kraft. Historien om hvor hårdt det har været og hvor god den nye ting er, fylder da sikkert mere op i landskabet end selve produktet.
Som sagt har denne tråd sit udspring i en anden tråd, hvor jeg lige er inde over og sige noget om at fordi man som producent vælger at bruge en masse krudt på noget aluminium på fronten og flere andre avancerede designvalg, så er det ikke sikkert det giver kunden value for money i lydmæssig henseende. Jeg vil her henlede opærksomheden på et begreb i marketing som hedder "The better mousetrap fallacy": fordi man forgylder, elller udfører en musefælde i alu, gør det ikke musefælden mere effektiv - til at fange mus. Dét må jo, alt andet lige, være prime target. I den tråd, oplyser jeg at hvis man kan leve med et mere traditionelt kabinet ( end Neepers) uden alu o.s.v. så kan man hos Gamut få en større højttaler med større enheder - fra samme serie af højttalere, i hvertfald teknologisk set, da de er fra samme tænkning og leverandør.
Men Gamut er jo nu en del af "systemet", det er en af de store, en af de etablerede og dermed ikke-sympatisk, ihvertfald ikke i samme grad som en af "de små". Så der er ikke megen Love at hente for os...vi bliver skudt i skoene at vi laver Kinagrej og bad finish m.m.m. Systemet står altid for skud, og de nye er frelsere, de som kan vise villigheden til at lave de rigtige ting til den ærlige mand, den godtroende almindelige forbruger.
Se, nu nærmer jeg mig den endelige pointe ( åh Gud ske tak og lov) ; der er ingen særlig ond jantelov overfor "de små". De og potentielle kunder, samt sympatisører med ligemandstanken, ( en ret dansk og socialdemokratisk grundtanke) opfatter automatisk en af de små som værende bedre i stand til at give kunder value for money. Fordi de endnu ikke er en del af "systemet".
Det er såmænd IMO blot en imaginær vrangforestilling som ikke gavner nogen.
Jeg håber vi kan diskutere videre uden det ender i den sædvanlige pegen på gamle tråde a la "det skrev jeg ikke, men du skrev til gengæld" o.s.v. Her er muligheden for at se på sig selv i et andet lys som muligvis kan give nogle andre forklaringer end dem vi ser pt.
Med dialoghilsen HifiHuset
|
|
|
Okay du vil gerne have dialog. Det får du så.
Herover argumentere du for, at man kan spare en masse penge ved at købe en GamuT højttaler frem for mine, grundet de benytter et økonomisk korrekt Kina kabinet? Og så er det ligemeget at finishen ikke er så god, det er jo ikke så væsentligt i et High End produkt?
Okay, det er jeg så med på... Jeg forstår så ikke helt, at du for bare et par dage siden, stolt skrev her på forum (indlæg nu slettet af admin grundet offtopic) at GamuT, et par år efter jeg er stoppet og har lavet mit produkt, i starten af det nye år også kommer med højttalere udført i Danske super kabinetter, og prisen desuden ville blive ligeså høj som mine.................................................?
Det forstår jeg ikke helt? Altså kabinettet's kvalitet er ligegyldig? Men GamuT dropper nu Kina, og går samme vej som mig?
Og derfor er det jeg har valgt at gøre--- forkert..? 
Kan du ikke forklare lidt nærmere, jeg er forvirret, måske det er fordi jeg er lille og ny...
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
|
Og læg mærke til den her 
Der var no hard feelings, bare en dyb undren over hvordan folk kunne skrive at de Avalon lød bedre end mine, når nu ingen havde hørt mine højttalere på daværende tidspunkt.
|
|
|
Gør jeg også, men gør jeg også over det du skrive om mig.
Men lad det ligge.
|
| Til top |
|
| |
Fimpe Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
- set ude fra sidelinien kan man da konstatere at det nok ikke er meget nattesøvn man får i den branche.
Der lyder (læses) godt nok som om der er meget ømt skind og røde øjne
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der her er mageløs underholdning, fortsæt endelig. Så sparer jeg turen ned i blockbuster for det her er da meget sjovere
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noget helt andet.
Jeg postet for noget tid siden mit setup jeg har her i min stue og det er dette.
http://www.hifigalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2834 dette mærker er ike noget jeg sælger.
Men dette blev slettet med besked om at jeg var Branchemedlem og måtte ikke poste mit private setup.
Men jeg kan da se at mange Branchemedlem herinde har lagt ders setup ind ?????????.
Er der noget jeg misforstår ?.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Noget helt andet.
Jeg postet for noget tid siden mit setup jeg har her i min stue og det er dette.
http://www.hifigalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2834 dette mærker er ike noget jeg sælger.
Men dette blev slettet med besked om at jeg var Branchemedlem og måtte ikke poste mit private setup.
Men jeg kan da se at mange Branchemedlem herinde har lagt ders setup ind ?????????.
Er der noget jeg misforstår ?.
|
|
|
Branchemedlemmer må i princippet godt lægge deres anlæg ind, og vise det frem. Også selvom de selv spiller på det de sælger, men de må ikke begynde at rose produkterne, eller nedgøre andre mærker. (jf. retningslinierne). Problemerne opstår når man bruger tråden til at promovere de ting man sælger, eller fortælle om nye tiltag i sit setup, som sjovt nok kommer til salg i ens butik umiddelbart efter man har fået det hjem. I dit link til hifigalleri, skriver du også at der er nyt på vej. Avalon, pass og AE SACD. Er det ikke alle 3 noget du sælger i shoppen på Klostervej?  Du er jo kendt for at være lidt af en købmand, hvilket bestemt ikke er skidt. Men erfaringen viser, at når du opretter en tråd om dit anlæg, og nogle ting du endnu ikke har til salg. Så går der et par dage, og så er det sjovt nok til salg i butikken. Det er en naturlig tanke, at finder man noget som man selv mener er sk*** godt, så skal andre da også have muligheden for at høre det, og derfor hiver man det hjem og sælger løs. Men i stedet for at vi diskuterer det her på forum, så kan jeg da komme forbi din butik. Så kan vi tage den lange diskussion der. Som vi har gjort før
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange af de setup jeg ser herinde er tit tilsalg så vel fra privat som fra sådan nogle som mig.
Nu er det jo sådan jeg har mange setup.
Men lige nu køre jeg med det jeg linket til og det har jeg gjort i meget langtid.
Og hvad jeg skrive i dette link kommer ikke denne side ved.
Da jeg postet dette anlæg stod der kun hvad det var.Men blev slettet med den besked at Branchemedlem ikke måtte oprette end egen setup.
Men jeg stiller så stort ? ved hvordan i beslutter det i gør som i gør.
Og noget helt andet.
Jeg sattet også noget jeg havde privat tilsalg under private det blev også slettet, af den grund jeg skulle sælge det i tilbuds avisen, men jeg ser da tit nogle som mig sætte ting til salg privat.
Man kan godt have noget det er privat ejet selvm man har firma.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Mange af de setup jeg ser herinde er tit tilsalg så vel fra privat som fra sådan nogle som mig.
Nu er det jo sådan jeg har mange setup.
Men lige nu køre jeg med det jeg linket til og det har jeg gjort i meget langtid.
Og hvad jeg skrive i dette link kommer ikke denne side ved.
Da jeg postet dette anlæg stod der kun hvad det var.Men blev slettet med den besked at Branchemedlem ikke måtte oprette end egen setup.
Men jeg stiller så stort ? ved hvordan i beslutter det i gør som i gør. |
|
|
Ingen må benytte forum til at promovere salg. Hverken private eller branchemedlemmer. At private sælger deres udstyr fra tid til anden, er anderledes end hvis du (og andre branchemedlemmer) vil sælge det du viser frem. Den private vil blot sælge det han har hjemme for at købe nyt, hvor du garanteret vil sælge pallevis af det.
jensen skrev:
Og hvad jeg skrive i dette link kommer ikke denne side ved. |
|
|
ahh, nu var det dig selv der kom med linket, for at vise hvad dit setup er pt. At du deri skriver at der er avalon mm. på vej, vil jo netop betyde at dit hjemmesetup bliver ændret, så du får de produkter hjem som du også sælger. og så har vi jo problemet. 
jensen skrev:
Og noget helt andet.
Jeg sattet også noget jeg havde privat tilsalg under private det blev også slettet, af den grund jeg skulle sælge det i tilbuds avisen, men jeg ser da tit nogle som mig sætte ting til salg privat.
Man kan godt have noget det er privat ejet selvm man har firma.
|
|
|
På KSB har vi besluttet at branchemedlemmer som udgangspunkt ikke må benytte KSB til at sælge produkter. Dog er der et lille 'men' .. de personer vi har mærket som branchemedlemmer, der arbejder i butik som fx Lydspecialisten, TapeConnection osv. Der ikke kan sælge deres private ting via deres arbejdsplads, har lov til at benytte KSB, på lige fod med alle andre. Du som har egen butik, og andre i samme situation, må ikke benytte KSB. Fordi vi ikke kan skelne mellem om det er produkter du har haft privat eller det er i forbindelse med dit erhverv. Det er gjort for at forhindre de t**ser der absolut skal omgå reglerne, og snyde sig til gratis markedsføring. jeg kan godt forstå du stiller spørgsmålstegn overfor at du har fået at vide, at du ikke må oprette et "mit anlæg".. Jeg vil vende situationen med mine kolleger, om hvordan vi løser det problem. For det lader til at der er noget der ikke er helt som det burde.
|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvom man lever (nogen mere end andre) af at sælge hifi produkter, er man jo osse på et eller andet niveau lidt af en hifi-nørd selv og vil gerne lytte til en plade eller to når man kommer hjem fra arbejde.
Dertil har man et eller andet stereoanlæg, dette vil man gerne vise frem, da man som alle andre, der har et fint anlæg, er ganske stolt af.
Mange i branchen har, af sikkert rimelig indlysende grunde, mulighed for at skifte anlæg (eller ihvertfald komponenter) ud oftere end folk er flest - grundet den ofte større og mange gange lettere tilgængelighed.
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
"snip"
witzel skrev:
jeg kan godt forstå du stiller spørgsmålstegn overfor at du har fået at vide, at du ikke må oprette et "mit anlæg".. Jeg vil vende situationen med mine kolleger, om hvordan vi løser det problem. For det lader til at der er noget der ikke er helt som det burde.
|
|
|
Hej Witzel,
Branchemedlemmer bør selvfølgelig have lov til at oprette tråde med "mit anlæg" ligesom alle andre. Det kan ikke undgås at det kan tolkes som reklame, til gengæld er det ofte branchemedlemmerne der kan fremvise de anlæg vi andre drømmer om. Vi ser masser af NAD, Dali, Sony, SA, VA, Denon, Audia etc. kombinationer. Lad os dog også få nogle eksotiske anlæg a la det Timbre viser frem på Euphonia. Skulle branchemedlemmerne så få lidt reklame på det - who cares.
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man ikke kan finde ud af at give branchemedlemmerne lov til at poste deres eget private setup, under forudsætning af at de ikke direkte reklamerer med slagtilbud og har priser, tilbud osv., kunne man jo lave en kategori(selvom jeg synes at der er rigeligt med kategorier) hvor der som sticky blev oplyst om at der her var tale om et "forhandlerens private anlæg".
Jeg er fuldstændig enig med Haugaard i at vi kunne have meget sjov ud af at se deciderede drømmeanlæg - om det kommer fra demoudvalget fra forhandler, købt kontant eller om det er parrallelt-importeret til privat brug er vel ligegyldigt.
Lad os nu få lidt gang i den!
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|