| Forfatter |
|
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uh!!! Jeg vidste bare, at I ville anbefale mig at lytte på den begge Ej, det er da også det helt rigtige at gøre, og jeg kunne heller ikke drømme om at bruge så mange penge uden at lytte mig frem, men jeg vil jo også høre folks meninger.
I starten kommer de til at blive drevet af en 19,5 kg. tung Yamaha DSP A2 surround forstærker. Med denne lille oplysning i mente, hvad siger I så til det endelige valg? __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
System Audio er god at lave reklame for deres højtale, bare de var ligeså god til at lavet højtaler, System Audio laver ægte WAF højtaler uden at
skel til lyd.
Så vidt jeg ved så er SA enste rigtig højtale SA3020, der er gået for meget WAF i SA, desværre (har hørt alle SA højtaler, de blive let klæmt ved
et højt lydtryk, de kan ikke spille bas)
|
| Til top |
|
| |
Svinefar Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 407
|
| Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke helt sikker på, at den er kraftig nok til BCG? Og hvis du ofte lytter ved lave niveauer, så tror jeg måske, at du vil blive gladest for explorer. __________________ Classic no 6.6, Audio Analogue Maestro, Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand
Setup
|
| Til top |
|
| |
Svinefar Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 407
|
| Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
(har hørt alle SA højtaler, de blive let klæmt ved et højt lydtryk, de kan ikke spille bas)  |
|
|
Men det er jo bare ikke rigtigt. Og specielt da ikke explorer. Der er masser af bas - bare ikke af mavepumper-typen. __________________ Classic no 6.6, Audio Analogue Maestro, Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand
Setup
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
VA BCG, skal gerne havde en god kratig forsærker bag, for at få kontrol med bas i disse højtale, gerne så meget som mulig, de har det beste
med nogel store effekt trin fra bl.a. ML og Krell.
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svinefar: Du sælger vel bare din Classic no 6.6 for en plov?  __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
VA BCG, skal grene havde en god kratig forsærker bag, for at få kontrol med bas i disse højtale, gerne så meget som mulig, de har det beste
med nogel store effekt trin fra bl.a. ML og Krell. |
|
|
Delvis ret. Jeg havde førhen en Audio Flight One på mine, det spillede godt, men det var forstærkeren der gik i knæ først, højtalerne spillede bare højere og bedre uanset hvad. Pt. spiller jeg med en Denon AVC1-SRA og den kniber med at spille dem ordentligt. Lige den der ekstra kraft mangler for at de rykker igennem, specielt i bunden. Så hvis du ikke allerede går med tanker om at sætte andet end A2'eren foran så ville jeg nok vælge en anden højtaler.
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
VA BCG, skal grene havde en god kratig forsærker bag, for at få kontrol med bas i disse højtale, gerne så meget som mulig, de har det beste med nogel store effekt trin fra bl.a. ML og Krell. |
|
|
Nu er jeg ikke så meget inde i ML, men hvilke modeller anbefales til BCG'erne? __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har hørt at ML37.5 skulle spille god med VA BCG
Og så en Yamaha DSP A2 surround forstærker brugt som forforsærke, for man det beste for begge verdner
Så kan man sener udvide med en ML forforærker, så har man pludslig også et rigtig god stereo system.
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godaften. Her er min personlige mening.
Find en højtaler der lyder godt til din nuværende forstærker, altså en der passer til din lydsmag. Når du er oppe i 30000 for et sæt højtalere, så vil den lyd disse højtalere gengiver kun blive bedre når du engang vil skifte forstærker o.s.v. Hold dig til din lydfilosofi .
Lyt på de 2 nævnte højtalere og find ud af hvad der passer dig bedst. Hvis SA passer bedre, så ville jeg anbefale dig også at lytte lidt på Gamut phi7.
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Gad vide om B&W, Dynaudio, Audiovector, Vienna Acoustics og System Audio, kan lave højtaler, eller er da andre og bedre mærke
Syndes at disse mærker, mange gange få en dårlig kritig i dette forum  |
|
|
Alle højttalere har fået dårlig kritik i dette forum. De nævnte mærker har også fået god kritik. Det skyldes jo netop at det er meget individuelt hvilken lyd man foretrækker. Derfor synes jeg egentlig ikke at det er særlig brugbart at du bare er negativ overfor alle de højttalere der bliver nævnt, og da slet ikke hvis dine holdninger kun skyldes noget du har læst her. Men du kunne jo eventuelt komme med et bud på hvad du vil anbefale i den nævnte prisklasse.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sjovt at man altid sabler en højtale ned, uden at man tage hensyn til hvilken forsærker og kabler man bruger, en højtale som spille god i et
anlæge kan spille dårlige et en andet anlæg, og hvis man bruge sit eje anlæg er det ikke sikke at det passe til en ny højtale, bare det at sette en
mere størmstærke forsærke til kan totalt ændre den måde en højtale lyder på, det samme med højtale kable.
Man skal se et anlæg som en triangle hvor toppe er højtale, den ene nederes side er kable og dan anden forærker, alle disse ting skal spille samme,
eller få man en dårlig lyd (eller ikke optimal lyd), og få ikke at tale om rumets indflydes på lyden.
Derfor er det vigtig at man lytte med sit ejen kabler og forærker, da man ikke kan regne med at det lyt man få i en butikke ville passe med den
man få der hjemme.
Derfor er alle højtale lige god (om det så er VA eller SA, eller andre mærker), hvis de få lov til at spille optimalt.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|