| Forfatter |
|
the_rieper Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
floe skrev:
Ascari skrev:
floe skrev:
Ascari skrev:
L3 er en lille højttaler Tror der er meget mere power i Mentor 8  |
|
|
Mere power ja, men den kommer slet ikke i nærheden af L3 hvad angår indlevelse og perspektiv 
|
|
|
Så du har altså hørt den nu? Cool, hvad spillede den med, og hvor var det? |
|
|
Jeg har ikke hørt den endnu, men jeg tror ikke det
kræver et lyt at påstå at den ikke når L3 på ovennævnte punkter Jeg har trods alt lagt ører til 6'eren nogle måneder nu, og det ville være utopi
at tro at 8'eren er klangmæssigt differentieret fra de mindre modeller. |
|
|
Driller dig også bare 
Jeg mangler stadigt at høre L3, så jeg tror jeg tager til Expert i Varde her i weekenden og ser hvad det GamuT er for en størrelse... |
|
|
Glæd dig
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
the_rieper skrev:
Ascari skrev:
floe skrev:
Ascari skrev:
floe skrev:
Ascari skrev:
L3 er en lille højttaler Tror der er meget mere power i Mentor 8  |
|
|
Mere power ja, men den kommer slet ikke i nærheden af L3 hvad angår indlevelse og perspektiv 
|
|
|
Så du har altså hørt den nu? Cool, hvad spillede den med, og hvor var det? |
|
|
Jeg har ikke hørt den endnu, men jeg tror ikke det
kræver et lyt at påstå at den ikke når L3 på ovennævnte punkter Jeg har trods alt lagt ører til 6'eren nogle måneder nu, og det ville være utopi
at tro at 8'eren er klangmæssigt differentieret fra de mindre modeller. |
|
|
Driller dig også bare 
Jeg mangler stadigt at høre L3, så jeg tror jeg tager til Expert i Varde her i weekenden og ser hvad det GamuT er for en størrelse... |
|
|
Glæd dig  |
|
|
Ud over at være noget billigt l**t at se på, så spiller L3 jo heller ikke for godt, så han skal nok ikke skrue forventningerne for højt op  Spøg til side... L3 er en lækker lille sag, men den lægger vægt på nogle lidt andre værdier end Mentor... Jeg ved oprigtigt ikke hvad jeg ville vælge hvis jeg stod med valget. L3 gør så meget så utrolig rigtigt og så lidt forkert, men Mentors musikalitet er nu også ret vanedanende synes jeg  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dog må man sige at Dali 8½ kan det hele, glæder mig til at jeg får fri :P
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Ascari skrev:
| Dog må man sige at Dali 8½ kan det hele, glæder mig til at jeg får fri :P |
|
|
850 har mange kvaliteter, men at have det "hele" er nok en overdrivelse  |
|
|
Hehe, nej da
|
| Til top |
|
| |
larsen® Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 200
|
| Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med ikon 8 Er det bare en stor højtaler, eller er den penge vær, eller skal man købe en mentor 6 de koster jo næsten det samme.
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
larsen® skrev:
Hvad med ikon 8 Er det bare en stor højtaler, eller er den penge vær, eller skal man købe en mentor 6 de koster jo næsten det samme. |
|
|
Mentor 6 er lysår foran Ikon 8 - og det kan jeg sige med ro i sindet og uden at min udtalelse er farvet af at jeg selv ejer et par. Diskantmodulet i Ikon kan godt blive for spids. Mentor 6 er noget mere behagelig, velopløst og præcis i såvel diskant, mellemtone som bas. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enhederne er bedre i Mentor 6 end i Ikon 8. Men hvis du leder efter en større højttaler end Mentor 6 er Ikon 8 et godt bud. I den er der lagt vægt på gode enheder, med et knapt så godt kabinet lavet af vinyl... Det var ihvertfald hvad Dali-manden sagde til mig i onsdags da jeg hørte Mentor 8.
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 01:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om den er pengene værd kommer jo an på hvad du vil med den 
Hvis det er til seriøs "hifi-lytning", hvor der ikke skal spilles alt for højt, så er Mentor 6 bedst, men hvis der skal spilles op til fest, så er Ikon 8 pludselig et rigtig godt bud. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 01:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
|
Om den er pengene værd kommer jo an på hvad du vil med den 
Hvis det er til seriøs "hifi-lytning", hvor der ikke skal spilles alt for højt, så er Mentor 6 bedst, men hvis der skal spilles op til fest, så er Ikon 8 pludselig et rigtig godt bud.
|
|
|
Korrekt, men jeg har nu erfaret at Mentor 6 kan spille op med mine gamle 8008'ere hvad angår lydtryk, uden at miste hverken perspektiv, detaljer eller på andre måder vise svaghedstegn. Det kræver dog at man spænder en seriøs forstærker bag - noget som min gamle Atoll ikke magtede 100%. Selvfølgelig er der ikke den samme dybde, men præcision og slag er der masser af i bassen - selv ved niveauer hvor ørerne er ved at give op 
Selvfølgelig er det ikke en festhøjttaler, og det ville være synd at benytte den som en sådanne, men den kan nu sagtens sparke fra sig  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 02:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var skam heller ikke for at sige at den (Mentor 6) ikke kunne spille højt 
Gav den faktisk et seriøst lyt tidligere på ugen (med NAD Master spændt for) og den spiller ganske udemærket. Men jeg bemærkede også at den kom lidt til kort når der blev spillet højt med rock/pop/techno med meget infp i bassen. Ved ikke om Ikon 8 klarer det bedre, den var ikke på programmet den dag  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 02:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
|
Gav den faktisk et seriøst lyt tidligere på ugen (med NAD Master spændt for) og den spiller ganske udemærket. Men jeg bemærkede også at den kom lidt til kort når der blev spillet højt med rock/pop/techno med meget infp i bassen. Ved ikke om Ikon 8 klarer det bedre, den var ikke på programmet den dag 
|
|
|
Efter min mening er NAD lidt kedelig Smid en Densen B-150 foran den og så skal du høre løjer  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
larsen® Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft et par dali 850 med to stk nad 216 brokoblet. Det kunne spille kanon højt. Og nu vil jeg have noget mere lyd, men også noget som kan spille lidt højt og godt. Nu har jeg solgt det hele og har set på en Lyngdorf SDA2175 effektforstærker. Og højtaler det har været dali ikon 7 og 8. Men mentor 6 lyden bare meget bedre i forhold til ikon 7. Men jeg synes der mangler lidt bass i mentor 6 eller er det bare mig . Har ikke hørt ikon 8 i forhold til mentor 6.
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
larsen® skrev:
|
Jeg har haft et par dali 850 med to stk nad 216 brokoblet. Det kunne spille kanon højt. Og nu vil jeg have noget mere lyd, men også noget som kan spille lidt højt og godt. Nu har jeg solgt det hele og har set på en Lyngdorf SDA2175 effektforstærker. Og højtaler det har været dali ikon 7 og 8. Men mentor 6 lyden bare meget bedre i forhold til ikon 7. Men jeg synes der mangler lidt bass i mentor 6 eller er det bare mig . Har ikke hørt ikon 8 i forhold til mentor 6.
|
|
|
Jeg mangler ikke bas i mine Mentors. De var noget flade out-of-the-box, men de ændrede utrolig karakter under tilspilningen. Måske du stadig ikke har vendt dig fra dine 850'ere  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror også det har noget med tilvænning at gøre, jeg synes nemlig også at Mentor 6 kan komme til at mangle bas.
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
MichaelWB skrev:
|
Gav den faktisk et seriøst lyt tidligere på ugen (med NAD Master spændt for) og den spiller ganske udemærket. Men jeg bemærkede også at den kom lidt til kort når der blev spillet højt med rock/pop/techno med meget infp i bassen. Ved ikke om Ikon 8 klarer det bedre, den var ikke på programmet den dag 
|
|
|
Efter min mening er NAD lidt kedelig Smid en Densen B-150 foran den og så skal du høre løjer 
|
|
|
Nu kan det være lidt svært at komme til at lytte til Densen i HFK 
Mit umiddelbare indtryk af den integrerede forstærker i Master serien er nu ret god, tror ikke jeg ville kalde den kedelig. Jeg har ret begrænset erfaring med Densen (primært på Audiovector) men det har ikke lige været min kop the, faktisk syntes jeg at det lød lidt kedeligt . Men smag og behag er jo heldigvis forskellig, der ville være pænt kedeligt her på siden hvis alle kunne lide det samme  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
floe skrev:
MichaelWB skrev:
|
|
|
|
Efter min mening er NAD lidt kedelig Smid en Densen B-150 foran den og så skal du høre løjer 
|
|
|
Nu kan det være lidt svært at komme til at lytte til Densen i HFK 
Mit umiddelbare indtryk af den integrerede forstærker i Master serien er nu ret god, tror ikke jeg ville kalde den kedelig. Jeg har ret begrænset erfaring med Densen (primært på Audiovector) men det har ikke lige været min kop the, faktisk syntes jeg at det lød lidt kedeligt . Men smag og behag er jo heldigvis forskellig, der ville være pænt kedeligt her på siden hvis alle kunne lide det samme 
|
|
|
Densen er mange ting, men kedelig er de ikke Jeg vil til gengæld give dig ret i, at det er lidt enten eller. Enten synes man at det er det eneste rigtige, eller også siger det ikke een noget  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu var det en ældre model og som sagt med Audiovector, kan jo godt være jeg bedre kunne li' det med Dali!
Men jeg vil give dig ret i enten eller betragtningen, og det mener jeg faktisk er positivt. Densen har en holdning til hvordan deres produkter skal lyde, at det så ikke lige falder i min smag er helt i orden. Jeg mener forøvrigt at Dali er lidt i samme kategori. Man kan sagtens tale om en Dali "lyd" der går igen fra de billigste til de dyreste modeller. Den falder så mere i min smag  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
larsen® Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så dem som har hørt mentor 6, mener at jeg vil få mere ud af dem, end et par ikon 8.
jeg høre meget forskelig musik og spiller også lidt højt. De skal også bruges til mit surround, hvor jeg har 2 dali 450 og 2 dali 350 og en center og 2 sub.
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
larsen® skrev:
|
Så dem som har hørt mentor 6, mener at jeg vil få mere ud af dem, end et par ikon 8.
jeg høre meget forskelig musik og spiller også lidt højt. De skal også bruges til mit surround, hvor jeg har 2 dali 450 og 2 dali 350 og en center og 2 sub.
|
|
|
Mentor 6 er mere imod high-end end hvad Ikon 8 er. Mentor gør sig godt som allround højttaler til langt det meste musik, og kan også sagtens spille højt når du beder den om det. Du kommer derimod ikke ud over at Ikon 8 vil kunne levere et højere lydtryk, og en dybere bas.
Vil du lytte til musik bør du vælge Mentor. Skal du spille op til fest Ikon 8, men smut hellere en tur i Hifi Klubben og lyt på dem op imod hinanden og på det samme udstyr, så du selv kan danne dig et billede af deres forskelle. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |