Forfatter |
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 17 April 2008 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har valgt ikke at stemme. Da jeg ikke kan finde Dali 850 nogen steder i pollen, på trods af at den er bedre end samtlige højttalere på alle punkter!
|
Til top |
|
|
2ben.dk Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 347
|
Sendt: 17 April 2008 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm, R55'eren er bedre end 850'eren. Men igen smag og behag .
__________________ Mvh. Torben
Denon PMA1500 - Denon DCD1500 - Denon TU1800 - DLS R66 - SONOS - MF DAC v3 - MF X-PSU v3 - MF X10 v3 - AudioQuest - TaraLabs - Supra - QNAP 409 PRO TURBO - TViX HD 6500A - Panasonic PX80.
|
Til top |
|
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
Sendt: 17 April 2008 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Jeg har valgt ikke at stemme. Da jeg ikke kan finde Dali 850 nogen steder i pollen, på trods af at den er bedre end samtlige højttalere på alle punkter! |
|
|
Bedre end både dls r55 óg helicon. At du finder din højttaler fremragende beviser du har brugt dine penge godt, men tror ikke der er så mange der er enige i det
|
Til top |
|
|
henrik141 Udelukket fra forum

Tager lige en pause!
Bruger siden: 09 Marts 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 708
|
Sendt: 17 April 2008 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jonas bojer har du nogen sinde hørt dali megaline? for det er sgu sød musik i mine øre der kan dls godt pakke sammen
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 17 April 2008 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
henrik141 skrev:
hej jonas bojer har du nogen sinde hørt dali megaline? for det er sgu sød musik i mine øre der kan dls godt pakke sammen |
|
|
Hehe, tror nu også jeg ville vælge megaline hvis jeg nu havde muligheden
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 17 April 2008 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 17 April 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Forskellen er jo enkelt, Dali har jo aldrig lavet højtalere fordi den skal bruges til at spille musik med derfor kan deres højtalere ikke spille musik. DLS R55 derimod er lavet og evauleret med musik derfor magter den rent faktisk at spille musik. Den lille DLS R55 gør bare så mange ting rigtigt eller omvendt den gør ikke ret mange ting forkert selvom man sagtens kan finde højtalere der gør det bedre men så bliver de også markant dyere og her er DALI ikke en af mærkerne.
Musik kan altså ikke måles det skal lyttes og forstås derfor vil en DLS R55 altid vinde over en Dali højtaler og ja også Megaline højtaleren.
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Det var dog den største omgang vås jeg længe har hørt! __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 17 April 2008 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
R55 er faktisk en ret krævende højttaler der først rigtig åbner sig efter 100+ solide watt i enden. Helicon er noget nemmere at trække. Desuden tror jeg de færreste herinde har lyttet til R55 og H400 på udstyr i samme klasse, eller tager jeg fejl?
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 17 April 2008 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
R55 er faktisk en ret krævende højttaler der først rigtig åbner sig efter 100+ solide watt i enden. Helicon er noget nemmere at trække. Desuden tror jeg de færreste herinde har lyttet til R55 og H400 på udstyr i samme klasse, eller tager jeg fejl?  |
|
|
tror jeg langfra du gør
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 17 April 2008 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
R55 er faktisk en ret krævende højttaler der først rigtig åbner sig efter 100+ solide watt i enden. Helicon er noget nemmere at trække. Desuden tror jeg de færreste herinde har lyttet til R55 og H400 på udstyr i samme klasse, eller tager jeg fejl?  |
|
|
Det vil jeg nu mene at jeg har... Jeg ser ikke DLS som noget helt specielt. Den er fin til prisen. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

|
Sendt: 17 April 2008 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Mastervol skrev:
|
|
Det vil jeg nu mene at jeg har... Jeg ser ikke DLS som noget helt specielt. Den er fin til prisen.
|
|
|
Det er jo smag og behag, kan du huske det grej du har hørt R55 på? Mest for nysgerrighedens skyld. 
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 17 April 2008 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Mastervol skrev:
|
|
Det vil jeg nu mene at jeg har... Jeg ser ikke DLS som noget helt specielt. Den er fin til prisen. |
|
|
Der tager du fejl. Den er genial til prisen
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 17 April 2008 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
floe skrev:
Mastervol skrev:
|
|
Det vil jeg nu mene at jeg har... Jeg ser ikke DLS som noget helt specielt. Den er fin til prisen.
|
|
|
Det er jo smag og behag, kan du huske det grej du har hørt R55 på? Mest for nysgerrighedens skyld. 
|
|
|
Yeps...
Marantz PM 7001 KI, Atoll IN 100, Audiolab 8000 S...
Alle med stort set samme resultat  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
Til top |
|
|
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
Sendt: 17 April 2008 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og jeg har hørt R55 på MF A-serie og KW samt Audio Research. Det er en fin højttaler. Ikke noget revolutionerende.
Fanboys er der skam nok af, og det er selvfølgelig helt i orden at være glad for sit udstyr. Men nogle gange går folk herinde altså i selvsving med at tilbede sit eget udstyr som det bedste samtidig med, at de udelukker alt andet som værende bedre. Jeg kan ikke tage det seriøst, når en teenager (eller for den sags skyld en senior) postulere at deres anlæg er bedre end alt andet - velvidende om at det anlæg eller produkt man sammenligner med, er flere kategorier og prisklasser over det, de selv sidder med.
Vær nu realistiske og selvkritiske for pokker. Alt andet er jo barnagtigt, snæversynet og naivt.
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 17 April 2008 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig findes der langt bedre. Men jeg vil sige at hvis man sætter et prisloft på 5000 kr/pr/stk finder du ikke en bedre højttaler. Man har ihvertfald svært ved det
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

|
Sendt: 17 April 2008 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Mastervol skrev:
floe skrev:
Mastervol skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Yeps...
Marantz PM 7001 KI, Atoll IN 100, Audiolab 8000 S...
Alle med stort set samme resultat 
|
|
|
Marantz og Atoll er i hvert fald vellydende, men der ville sikkert ske ting og sager hvis der nu kom en rigtig kraftig effekt på. Men fred være med det, vi hører jo heller ikke ens. 
|
Til top |
|
|
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
Sendt: 17 April 2008 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
interfacelift skrev:
Selvfølgelig findes der langt bedre. Men jeg vil sige at hvis man sætter et prisloft på 5000 kr/pr/stk finder du ikke en bedre højttaler. Man har ihvertfald svært ved det
|
|
|
Og du er godt klar over, at der findes over en håndfuld producenter, som laver højttalere i netop den prisklasse, ikke? Det er en stor verden. For 4k pr stk kan du jo prøve en Aurum Cantus M-103. Det var én højttaler. Så er der ca. 17.790 tilbage
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

|
Sendt: 17 April 2008 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
gæst skrev:
Og jeg har hørt R55 på MF A-serie og KW samt Audio Research. Det er en fin højttaler. Ikke noget revolutionerende.
Fanboys er der skam nok af, og det er selvfølgelig helt i orden at være glad for sit udstyr. Men nogle gange går folk herinde altså i selvsving med at tilbede sit eget udstyr som det bedste samtidig med, at de udelukker alt andet som værende bedre. Jeg kan ikke tage det seriøst, når en teenager (eller for den sags skyld en senior) postulere at deres anlæg er bedre end alt andet - velvidende om at det anlæg eller produkt man sammenligner med, er flere kategorier og prisklasser over det, de selv sidder med.
Vær nu realistiske og selvkritiske for pokker. Alt andet er jo barnagtigt, snæversynet og naivt.
|
|
|
Du har ret den er god, men langt fra perfekt det skal der ikke være nogen tvivl om. Du har også fat i noget der. Ofte glemmer man at være nuanceret nok for at få en pointe igennem, hvilket egentlig er ret dumt, men nogen gange skal der altså råbes ret højt for at der bliver lyttet herinde og så lyder man som en "fanboy".
Eksempelvis prøver man med et sagligt, objektivt og nuanceret svar på en af de typiske "hjælp, ny højttaler!!!"-tråd. Men med mindre man skriver at den her højttaler ubetinget er bedst, bliver man næsten med sikkerhed ignoreret af trådstarteren. Der er så mange der ser verden som sort/hvid at det alligevel ikke kan komme bag på mig. 
|
Til top |
|
|
henrik141 Udelukket fra forum

Tager lige en pause!
Bruger siden: 09 Marts 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 708
|
Sendt: 17 April 2008 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
men jonas bojer er da døv hvis ikke han mener at en dali højttaler kan spille musik de er da ihvertfald ikke dårligere end dls
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 18 April 2008 kl. 02:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
gæst skrev:
|
|
|
Tja...  850 er stadig det ypperst der findes... Indtil jeg køber noget andet jeg finder bedre
|
Til top |
|
|