Emne: Helicon 400 eller dls r55 ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 23 April 2008 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
nemligja skrev:
Mastervol skrev:
nemligja skrev:
Mastervol skrev:
nemligja skrev:
Mastervol skrev:
Acer skrev:
Mastervol skrev:
Red King skrev:
[QUOTE=Mastervol]
Til gengæld mener jeg ikke at den spiller ligeså harmonisk som DLS R55. Fx er bassen faktisk ikke ret god... Ret upræcis og til tider direkte buldrende. R55 har fast og præcis bas til alle tider!
|
|
|
Helicon'en er en temmelig volumminiøs højttaler, men upræcis bas vil jeg ikke mene den har. Det afhænger igen af dit lytterum, har haft både gode og dårlige oplevelser, med den del af 400'eren!
|
|
|
Jeg vil faktisk påstå at det er en fejl i kabinettet som gør at den bliver "Voluminiøs" at lytte til. Det er simpelthen ikke afstivet godt nok og det har jeg endda en kabinetkonstruktør/medarbejder i HFK's ord på! 
|
|
|
Jeg har så tilgode at høre R55 spille bas, det har jeg ikke hørt endnu selv på et sæt MF med solide 200W. Men jeg vil give dig ret i, at H400 er en lidt småsvampet affære selv med en halvstærk amp. Man kan vel sige, at R55 mangler lidt i bunden uanset hvor heftig en amp der spændes for og H400 svamper mere og mere jo dårligere en amp der spændes for - så har vi vist ikke sagt for meget . Begge er, i deres repsektive prisklasser, særdeles fornuftige speakers men de er næsten lydmæssige modpoler 
|
|
|
Tjah... Hvis du har hørt R55 nede i Tape Connection, så har du ret ift. bas. Der spiller de bare ikke ret meget bas placeret korrekt, men den der er der, er til gengæld fast og præcis! Men hjemme hos mig, har de ikke noget problem med at få de dybe toner ud. Faktisk er der for meget bas... Så er det er nok et opstillingsproblem.
Men du har da ret i at de er meget forskellige, dog ikke modpoler synes jeg.
[/QUOTE
Synes du modsiger dig selv lidt. I en anden tråd snakker du så meget om ægte bas og små enheder ikke kan lave bas og nu skriver du at R55 som jo har 5" enheder kan få dybe toner ud med masser af bas... 
|
|
|
Jeg har aldrig sagt R55 spillr ægte bas, netop pointerer jeg i den forrige tråd at den ikke har størrelsen til det. Der er en forskel på et få dybe toner ud og så spille realistisk bas. Jeg mener blot at R55 ikke mangler bas i forhold til dens størrelse så jeg tror ikke du har noget at grine af. 
|
|
|
Hehe der er masser af grine af bl.a Liverpool igår til fodbold, men det er jo en helt anden snak 
|
|
|
Det kan man heller ikke grine af, det er til at græde over...  Jeg har 200,- og æren på spil hvis Liverpool taber... 
|
|
|
Det er ikke et spørgsmål om de taber men bare når de taber United løber med det hele i år 
|
|
|
Ja, hvis Barcelona, og ikke mindst Messi, ikke hiver noget af det gamle Barcelona spil frem i aften, så bliver det United der tager trofæet er jeg overbevist om. (Indrømmet, det er fortjent nok... )
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 24 April 2008 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
nemligja skrev:
Mastervol skrev:
Acer skrev:
Mastervol skrev:
Red King skrev:
[QUOTE=Mastervol]
Til gengæld mener jeg ikke at den spiller ligeså harmonisk som DLS R55. Fx er bassen faktisk ikke ret god... Ret upræcis og til tider direkte buldrende. R55 har fast og præcis bas til alle tider!
|
|
|
Helicon'en er en temmelig volumminiøs højttaler, men upræcis bas vil jeg ikke mene den har. Det afhænger igen af dit lytterum, har haft både gode og dårlige oplevelser, med den del af 400'eren!
|
|
|
Jeg vil faktisk påstå at det er en fejl i kabinettet som gør at den bliver "Voluminiøs" at lytte til. Det er simpelthen ikke afstivet godt nok og det har jeg endda en kabinetkonstruktør/medarbejder i HFK's ord på! 
|
|
|
Jeg har så tilgode at høre R55 spille bas, det har jeg ikke hørt endnu selv på et sæt MF med solide 200W. Men jeg vil give dig ret i, at H400 er en lidt småsvampet affære selv med en halvstærk amp. Man kan vel sige, at R55 mangler lidt i bunden uanset hvor heftig en amp der spændes for og H400 svamper mere og mere jo dårligere en amp der spændes for - så har vi vist ikke sagt for meget . Begge er, i deres repsektive prisklasser, særdeles fornuftige speakers men de er næsten lydmæssige modpoler 
|
|
|
Tjah... Hvis du har hørt R55 nede i Tape Connection, så har du ret ift. bas. Der spiller de bare ikke ret meget bas placeret korrekt, men den der er der, er til gengæld fast og præcis! Men hjemme hos mig, har de ikke noget problem med at få de dybe toner ud. Faktisk er der for meget bas... Så er det er nok et opstillingsproblem.
[/QUOTE
Synes du modsiger dig selv lidt. I en anden tråd snakker du så meget om ægte bas og små enheder ikke kan lave bas og nu skriver du at R55 som jo har 5" enheder kan få dybe toner ud med masser af bas... 
|
|
|
Jeg har aldrig sagt R55 spillr ægte bas, netop pointerer jeg i den forrige tråd at den ikke har størrelsen til det. Der er en forskel på et få dybe toner ud og så spille realistisk bas. Jeg mener blot at R55 ikke mangler bas i forhold til dens størrelse så jeg tror ikke du har noget at grine af. 
|
|
|
Dali 850 spiller ægte bas, den er genial! 
|
Til top |
|
|
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
Sendt: 24 April 2008 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Mastervol skrev:
nemligja skrev:
Mastervol skrev:
Acer skrev:
Mastervol skrev:
Red King skrev:
[QUOTE=Mastervol]
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
[/QUOTE
|
|
|
|
|
|
Dali 850 spiller ægte bas, den er genial! 
|
|
|
Den kan brumme det er helt sikkert, men at kalde den genial det er jeg ikke enig i. Den har bl.a efter min mening en forfærdelig diskant, der er lige til at få ondt i hovedet af,men det er ikke kun den der har det det er Dali generalt. Men en af de bedre højttalere fra Dali. __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|