| Forfatter |
|
TruthSpinner Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 875
|
| Sendt: 06 November 2007 kl. 08:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Linn håndterer op til 24bit i 192KHz
Slimdevices Transporter håndterer op til 24bit i 96KHz
Sonos desværre kun op til 16bit i 48KHz
Olive No5 op til 24bit i 192KHz (tror jeg)
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 06 November 2007 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med TentLabs de har en DIY cd maskine men jeg har forspurgt på DAC'en og den ligger vel i omkring de 4000kr den bruger flere PCM 1704 kredse.
__________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 731
|
| Sendt: 06 November 2007 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
TruthSpinner skrev:
Linn håndterer op til 24bit i 192KHz
Slimdevices Transporter håndterer op til 24bit i 96KHz
Sonos desværre kun op til 16bit i 48KHz
Olive No5 op til 24bit i 192KHz (tror jeg)
|
|
|
Jeg har stadig ikke fundet frem til en Olive forhandler i dk????
|
| Til top |
|
| |
klc-audio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 06 November 2007 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
jEG TROR IKKE DER ER FORHANDLERE I dk (DAMN caps lock). Men fin ser den ud og konceptet synes jeg ikke fejler noget. Hvis den så samtidig kan spille...
|
| Til top |
|
| |
LarsChristensen Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 06 November 2007 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 07 December 2007 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt OT men har i et bud ?
Har fået tilbudt en A.A. Capitole , med indbygget PRE und Alles, model 2. Ikke den nyeste model , men den forrige. Den er købt for 18 måneder siden og kun brugt lidt de sidste tre-fire uger , ellers ikke brugt. Den står 100% ridsefri og flot og er med 12 måneders 100% garanti. En pris der hedder 42.000kr er det ok ?
Kan jeg få noget i det prislag, af det nyeste digitale ,Slimdevices mv. der kan spille op til en sådan Capitole ? Sådan lidt skævt sagt , efterfølgeren til "redbook" , ller har jeg bare misforstået det ?
|
| Til top |
|
| |
blackfrancis Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 149
|
| Sendt: 07 December 2007 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
hitachi skrev:
Har fået tilbudt en A.A. Capitole , med indbygget PRE und Alles, model 2. Ikke den nyeste model , men den forrige. Den er købt for 18 måneder siden og kun brugt lidt de sidste tre-fire uger , ellers ikke brugt. Den står 100% ridsefri og flot og er med 12 måneders 100% garanti. En pris der hedder 42.000kr er det ok ?
Kan jeg få noget i det prislag, af det nyeste digitale ,Slimdevices mv. der kan spille op til en sådan Capitole ? Sådan lidt skævt sagt , efterfølgeren til "redbook" , ller har jeg bare misforstået det ?
|
|
|
nej...den pris er helt hen i vejret!!! jeg købte i sin tid...vel for to år siden den selvsamme model for 34.000 hos vassago. har solgt den igen...fik 24.000 mener jeg. altså audio aero capitole mk II m/indbygget pre. iøvrigt er den ikke så fantastisk som folk gør den til...kører du den via sin egen pre ind i effekttrinnet spiller den temmeligt livløst. jeg kørte den gennem en manley shrimp forfortærker...det gav lidt punch. jeg ville klart gå efter noget andet, og i hvert fald hvis budgettet er over 40.000!
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2007 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den du købte hos Vassago , var det en spritny Capitole?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 December 2007 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
je, det var det. listeprisen var 60.000, men han fik et parti hjem billigt fordi modellen snart skulle udgå. er det virkelig en mkII du skal give 42.000 for? kunne bedre forstå hvis det var reference eller classic. gør dig selv den tjeneste at ringe til rene fra vassago og snak med ham. jeg vil vædde på at du kan få en af de nye modeller til et godt stykke under listeprisen.
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis nu jeg skulle byde manden en pris , mindre end de 42.000kr som så er urealistisk , hvad skal sådan en Capitole så koste ? Er vi nede omkring de 25-30.000 kr. den er værd? . Nogen ide om det ? Er ret vild med den Capitole , da den i min opsætning spiller forrygendes 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 December 2007 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil da heller ikke lægge skjul på at det er et hamrende lækkert stykke isenkram. synes iøvrigt også at designet på mk II er meget flottere end de nye modeller. efter min mening bør du ikke gå over 25.000....
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 07 December 2007 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackfrancis skrev:
hitachi skrev:
|
|
|
|
nej...den pris er helt hen i vejret!!! jeg købte i sin tid...vel for to år siden den selvsamme model for 34.000 hos vassago. har solgt den igen...fik 24.000 mener jeg. altså audio aero capitole mk II m/indbygget pre. iøvrigt er den ikke så fantastisk som folk gør den til...kører du den via sin egen pre ind i effekttrinnet spiller den temmeligt livløst. jeg kørte den gennem en manley shrimp forfortærker...det gav lidt punch. jeg ville klart gå efter noget andet, og i hvert fald hvis budgettet er over 40.000!
|
|
|
Vil give dig ret har selv haft denne MKII uden pre indbygget, som fik en god test/anmeldelse her på forumet.Gav selv 25K for en brugt.Jeg mener ikke den lever op til den anmeldelse. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 08 December 2007 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 08 December 2007 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
StudioSound skrev:
nicoleif skrev:
|
Har du et overblik over hvilket prisleje DAC'en kommer til at ligge i når den kommer i produktion i det nye år?
|
|
|
Der bliver forskellige modeller, en skrabet variant (sælges under andet navn) vil givetvis kunne fås for omkring 10k, en lidt mere avanceret version (også under andet navn) til 18k.
Den jeg selv står for produktionen af kommer givetvis til at ligge mellem 30-50k, den skulle så til gengæld kunne spille lige op med eller overgå det bedste der findes, uanset pris. Den vil i øvrigt blive solgt under navnet "Blue Cheese Audio"
Hilsner,
Karsten
|
|
|
Jamen da, og til de priser er jeg overbevist om at den vil gå som varmt brød  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2007 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må nok indrømme at jeg bliver mere og mere glad for min Ontech DAC - alting falder på plads i lydbilledet og bassen er ved at komme på plads nu med dybde og punch. Det er nok det Jorma netkabel der snyder mig igen, de skal altså have en 300 timer før de leverer bas __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 08 December 2007 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Jeg må nok indrømme at jeg bliver mere og mere glad for min Ontech DAC - alting falder på plads i lydbilledet og bassen er ved at komme på plads nu med dybde og punch. Det er nok det Jorma netkabel der snyder mig igen, de skal altså have en 300 timer før de leverer bas |
|
|
Husk at den er absolut bedst, hvis den står tændt altid. Den med lige at tage den med til demo hos en kammerat, og så ind fra en kold bil...  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2007 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Acer skrev:
Jeg må nok indrømme at jeg bliver mere og mere glad for min Ontech DAC - alting falder på plads i lydbilledet og bassen er ved at komme på plads nu med dybde og punch. Det er nok det Jorma netkabel der snyder mig igen, de skal altså have en 300 timer før de leverer bas |
|
|
Husk at den er absolut bedst, hvis den står tændt altid. Den med lige at tage den med til demo hos en kammerat, og så ind fra en kold bil... 
|
|
|
Jeg har skam varme på i min bil . Ang. at lade den stå tændt hele tiden så syntes jeg ikke man vinder meget ved det, jeg glemte en dag at slukke min så den havde stået tændt et døgns tid hvor jeg ikke syntes den lød bedre end ved en god times tids opvarmning  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorvidt der er nødvendigt at lade digitale kilder stå tændt altid, kan der naturligvis også være en del religion i.  Mit netstøjfilter slukker ikke de digitale udtag, når der trykkes på afbryderen, men kun de der er mærket 'analog'. Og så er det endda Made in China.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
ved ik om en ren DAC stadig er interessant
se her ...... (nederst)
http://www.tron-electric.co.uk/seven.html
hvis lyden kommer i nærheden af riaa og pre bliver den meget interessant
den kommer først 2008 men det er jo lige om lidt......
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|