kampko skrev:
Ja det er jo fint nok darkless at du har en tilsalg, men nu spørger Martin om hvordan den lyder!
MVH Kampko
|
|
|
Åh, jeg undskylder mange gange. Så kan jeg lære at læse indlæg ordentligt.

Den spiller fortræffeligt. En naturlig lyd, der ikke stikker ud på nogen måde, hverken i bassen eller diskanten. Den er dynamisk og velopløst men er ikke fokuseret på detaljer/analytisk.
Jeg sælger udelukkende, fordi jeg for noget tid siden købte en Stello DA220 MkII, der har digitale udgange, en anelse mere vægt i mellembassen samt lidt mere åben lyd i toppen. Den koster 12000 kr, altså det dobbelte af AQVOX. Den er i øvrigt blevet kåret til
Reviewers' Choice af Soundstage i 2007.
Forskellen mellem de to er minimal og jeg kan kun høre den ved direkte A/B sammenligning. Var det så værd at købe Stelloen? Tja, Stelloen gør sig bedre rent visuelt i dagligstuen og de digitale udgange er et must for mig, så ja. Men forskellen i lydkvaliteten er altså minimal og ikke udslagsgivende. Jeg havde en potentiel køber forbi forleden, og han kunne ikke høre forskel på de to DACs, så...
Han købte den ikke, fordi han ikke kunne lide det, han hørte.... Mine 240W hurtige og analytiske højttalere er pt. sluttet til en 45W integreret Technics-transistorforstærker fra 70'erne, og det giver en ret "speciel" klang, som ikke på nogen måde kan klandres min AQVOX.

For en egentlig anmeldelse vil jeg blot henlede jeres opmærksomhed på den sammenligning af AQVOX USB 2 D/A vs Benchmark DAC1 vs Lavry Black DA10, som Iron_Dreamer fra head-fi.org lavede for snart to år siden:
Link til sammenligningIron_Dreamer har langt mere lytteerfaring end jeg, og hans anmeldelse har fået positiv kritik af folk, der har hørt en eller flere af de nævnte DACs.