Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 02:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Supergod DAC , findes den ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 12
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 03:34 | IP-adresse registreret  

Uden at træde på nogen, så mener HURTIG jo, at hans DAC er bedre end det bedste

Og her skulle du jo efter sigende få verdens bedste DAC til småpenge.

Har ikke selv hørt den, det er den efter at ha læst flere brugeres vurdering af den, ikke interessant nok til at bruge tid på.

MEN, det kunne jo være at den duede i netop dit setup ?

Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 04:18 | IP-adresse registreret  

heltny skrev:
Uden at træde på nogen, så mener HURTIG jo, at hans DAC er bedre end det bedste  Og her skulle du jo efter sigende få verdens bedste DAC til småpenge.

Har ikke selv hørt den, det er den efter at ha læst flere brugeres vurdering af den, ikke interessant nok til at bruge tid på.

Har heller ikke hørt den. Men den har jo fået nogle, skal man sige drøje hug, i det andet forum. og den så er så dårlig eller ej, må være op til en selv at bedømme

Sjokoz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2007
Lokalitet: København
Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 05:04 | IP-adresse registreret  

hitachi skrev:

Har lige hørt Ontech SuperDAC til de 22.000 kr. og den spiller næsten så englene falder ned !! Nu er mit spørgsmål så ; en rigtig rigtig god musikalsk DAC , pris næsten fuldstændig  ligegyldig , men den skal dælme spille op til dens pris , hvis du forstår ! Har du et bud ? Vil jo gerne lige prøve et par DAC`s inden jeg bestemmer mig..I det prislag er det skisme dyrt at lave et fejlkøb :-) Skal høres hjemme i min stue et par dages tid , så en forhandler der er villig til udlån kræves og fordres.  Du køber vel heller ikke bare en DAC eller andet musikudstyr uden at have prøvet det hjemme et par dage , vel ?  :-)

Jeg har Unico 200 , Unico CD , Unico Tuner ,  HT. Opera Divina , alt i Jorma Superpower  + Van D. Hul Inspiration HT kabel + VDH Orchid XLR .

Efter at have læst de par andre indlæg igennem er jeg ikke helt sikker. Ønsker du en DAC der lyder "rigtig" (dvs input = output) eller ønsker du en DAC med en special lyd?

Som jeg skrev før så er Benchmark DAC1 nok en af de mest "rigtige" DAC's du kan få. Men hvis du ønsker en special lyd kan det selvfølgelig være ligemeget.

Til top Vis Sjokoz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjokoz

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

heltny skrev:

Har hørt denne DAC for nogle dage siden (sammenlignet med 5-6 andre) og den er desværre plaget af en kedelig "digitallyd", som en del andre konstruktører efterhånden har fået has på. Alt for lys og 'skarptskåren' og lidt rå. Ikke til langtidslytning...

Mvh.

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Sjokoz skrev:
hitachi skrev:

Har lige hørt Ontech SuperDAC til de 22.000 kr. og den spiller næsten så englene falder ned !! Nu er mit spørgsmål så ; en rigtig rigtig god musikalsk DAC , pris næsten fuldstændig  ligegyldig , men den skal dælme spille op til dens pris , hvis du forstår ! Har du et bud ? Vil jo gerne lige prøve et par DAC`s inden jeg bestemmer mig..I det prislag er det skisme dyrt at lave et fejlkøb :-) Skal høres hjemme i min stue et par dages tid , så en forhandler der er villig til udlån kræves og fordres.  Du køber vel heller ikke bare en DAC eller andet musikudstyr uden at have prøvet det hjemme et par dage , vel ?  :-)

Jeg har Unico 200 , Unico CD , Unico Tuner ,  HT. Opera Divina , alt i Jorma Superpower  + Van D. Hul Inspiration HT kabel + VDH Orchid XLR .

Efter at have læst de par andre indlæg igennem er jeg ikke helt sikker. Ønsker du en DAC der lyder "rigtig" (dvs input = output) eller ønsker du en DAC med en special lyd?

Som jeg skrev før så er Benchmark DAC1 nok en af de mest "rigtige" DAC's du kan få. Men hvis du ønsker en special lyd kan det selvfølgelig være ligemeget.

Får indtrykket af , at du mener at Benchmark er neutral og alle andre DAC´s er "farvede" / specielle i lyden ? Bare det dog var så simpelt

Til top Vis hitachi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hitachi

Sjokoz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2007
Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 05:48 | IP-adresse registreret  

hitachi skrev:
Sjokoz skrev:
hitachi skrev:

Får indtrykket af , at du mener at Benchmark er neutral og alle andre DAC´s er "farvede" / specielle i lyden ? Bare det dog var så simpelt

Selvfølgelig er jeg selv farvet fordi jeg selv syntes jeg har den "bedste" DAC. Dog efter hvad jeg har hørt/læst fra andre så er den en af de mest neutrale af slagsen.

Men hvilke DAC's havde du selv hørt? Du skriver at du har hørt til det meste under 25k. Kan du nævne nogle af dem og hvilke du kan li bedre end andre og hvorfor. Det vil gøre det lettere at hjælpe dig i den retning du gerne vil.

Har du fx selv hørt DAC1'en i dit setup?

Til top Vis Sjokoz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjokoz

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 01:17 | IP-adresse registreret  

Burde vel nok til at lytte til et par DAC`s , men jeg kan se på det hele , at det bliver problematisk, så jeg tror nok bare jeg køber den Ontech Super DAC. Den har jeg da haft mulighed for at høre , i modsætning til resten af de "dyre"   Køber da heller ikke en ny bil uden at prøvekøre , vel ? Det er der helt åbenbart nogen fabrikater / importører der tror man gør og de sælger så blot på "navnet"..Så tro da pokker der er et par "fejlkøb" til salg hist og pist til salgspriser LANGT under nyprisen ! 

Sjokoz: At du synes du har fået den bedste DAC er godt. Så har DU fået det helt rigtige udstyr. Sådan skal det være når det er perfekt. Bedste hilsner og tak for alle inputs og outputs.

Hitachi.

tadman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 01:42 | IP-adresse registreret  

hitachi skrev:

jep, de findes, prøv Wadia!

Til top Vis tadman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tadman

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 01:50 | IP-adresse registreret  

hitachi skrev:

Burde vel nok til at lytte til et par DAC`s , men jeg kan se på det hele , at det bliver problematisk, så jeg tror nok bare jeg køber den Ontech Super DAC. Den har jeg da haft mulighed for at høre , i modsætning til resten af de "dyre"   Køber da heller ikke en ny bil uden at prøvekøre , vel ? Det er der helt åbenbart nogen fabrikater / importører der tror man gør og de sælger så blot på "navnet"..Så tro da pokker der er et par "fejlkøb" til salg hist og pist til salgspriser LANGT under nyprisen ! 

Sjokoz: At du synes du har fået den bedste DAC er godt. Så har DU fået det helt rigtige udstyr. Sådan skal det være når det er perfekt. Bedste hilsner og tak for alle inputs og outputs.

Hitachi.

Hvorfor mener du, at det er 'problematisk' at lytte til nogle gode DACs? Brug lidt tid på mundtlig og skriftlig research i første omgang!

Og selvfølgelig prøvekører man en ny bil inden køb, men man er da ikke tvunget til at tage "den første og den bedste". Måske den næste prøvekørsel, med et andet fabrikat, forløber endnu bedre??

Det er da ikke utænkeligt, at du kan støde på en anden DAC end Ontech'en, som du vil finde mere vellydende. Det er ikke til at vide. (Jeg skal pointere, at jeg ikke har lyttet til den omtalte Ontech).

Der er en hel del konvertere i det prisleje du bevæger dig i.

Jeg kunne bedre forstå, at du ville opgi' på forhånd, hvis du f.eks skulle 'prøvehøre' alle cd-maskiner til 3-4.000 kroner. Det ville være en noget stor mundfuld...

Mvh.

Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Andre muligheder kan være en Micromega T-DAC eller en fra Proceed.

Perpetual Technologies har også lavet grej, der rykker ved prisgrænserne.

Peiter
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Slimdevices Transporter til 15 kkr. skal bestemt også nævnes i denne sammenhæng. Har selv haft den (og Benchmark DAC1) på prøve ... Prøv den

Kabler: NLE
Til top Vis Peiter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peiter

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Får besøg af en ontech standard dac i weeekenden, så må vi se om den bliver.....

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Acer læg en besked her om resultatet  ..?  Ville være dejligt

Hvad skal du give for en "standard" OnTech  ?

Mighty-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Hej Hitachi,

Måske du også skulle tage en DCS ELGAR med i dine overvejelser?

Jeg har hørt den kort, og den overraskede mig i høj grad - den har også nogle små søskende, som f.eks. Delius hvis det skulle være.

Til top Vis Mighty-boy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mighty-boy

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

122.000 kr for en DAC ´, er efter min mening "hul i hovedet" .

Så stor en lydforskel tror jeg ikke på .

Ontech DAC Super 22kgkr.  versus  Elgar 122Kgkr. kr.

Joh , måske hvis mit anlæg var i 600.000kr klassen ., men det er det ikke

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

hitachi skrev:

Acer læg en besked her om resultatet  ..?  Ville være dejligt

Hvad skal du give for en "standard" OnTech  ?

Yes, skal jeg nok men den kommer først på søndag . Den er brugt så lad os bare sige, at den er væsentlig billigere end en ny   

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Der er også pt. en Benchmark til salg på KSB - var det noget ?  Til 5500,- kan det vist ikke gå galt.

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg Ontech på besøg, og den er et godt bekendskab må man sige når ellers man lige får vendt fasen korrekt hvilket den er noget følsom overfor. Umiddelbart gav den et større løft på sælgers anlæg, men hans drev er også nummeret mindre end mit så det kan være forklaringen. Jeg kan lettest beskrive løftet i Sony-termer: Nu er den, til tider; lidt hårde gengivelse, den lidt plastiske mellemtone samt det roderi der kan være i bassen væk og erstattet af en letflydende og meget åben gengivelse. Alting falder på plads i lydbilledet og der skabes luft omkring stemmer, instrumenter og rummet defineres nu langt bedre.

Investeringen værd ? Bestemt, men om den er nyprisen værd er en anden sag.

Kan konen høre forskel  ? Bestemt, hun syntes også det er til det bedre men var ikke så utilfreds med Sony-lyden som jeg nok var.

Har jeg nu en 30k-killer combo ? Nej, træerne vokser ikke ind i himlen, men DAC'en har givet en aldrende maskine med en "digitalt" klingende integreret konverter et nyt liv som modsvarer lyden af nutidens cd-afspillere. 

Får den lov at blive stående ? Måske, den har ihvertfald rettet så meget op på Sony-"skavankerne" at man ikke kan høre det er en Sony der spiller som drev. 

Holmbye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

heltny skrev:

Ja Hurtig har jo sat sig selv lidt i en klemme i og med at han gang på gang har proklameret at man aldrig skal tro på producenter og forhandlere der som regel kun er ude på en ting...at tage røven på kunderne for egen vindings skyld, i øvrigt ofte i samarbejde med anmelderne der også er korrupte. Skal den følges helt til dør skal du altså for alt i verden ikke tro ham hvis han siger hans DAC er god, det er udelukkende noget han siger for at sælge et ellers tvivlsomt produkt.

Og skulle der være nogen der på et tidspunkt siger noget positvit om den (dette gælder især hvis det er en anmelder) så er de nok blevet godt betalt. Velkommen som branchemedlem Hurtig....

Til top Vis Holmbye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holmbye

LarsChristensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Hvis penge ikke er et problem, vil Weiss DAC1 mk2 sikkert ogsaa vaere et godt bud paa en fornuftig DAC.

http://www.weiss.ch/dac1/dac1.html

Til top Vis LarsChristensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsChristensen

<< Forrige Side af 12 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes