| Forfatter |
|
Frankie Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 749
|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved godt at det lyder underligt, men prøv at finde en gammel Cambridge DAC 3 og skift de 2 AD712 ud med LM6172 og du har noget af det bedste til at gengi CD´er overhovedet !!! ( Hvis det er realistisk lyd du vil ha ) Spørg mig ikke hvorfor, måske fordi at den stort set ikke benytter over / upsampling og er noget af det mest simple man kan forestille sig. Men den er noget af det mest musikalske jeg nogensinde har hørt og jeg har haft en del, siden i begyndelsen af 80érne hvor cd mediet blev født !
Frankie
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frankie skrev:
Ved godt at det lyder underligt, men prøv at finde en gammel Cambridge DAC 3 og skift de 2 AD712 ud med LM6172 og du har noget af det bedste til at gengi CD´er overhovedet !!! ( Hvis det er realistisk lyd du vil ha ) Spørg mig ikke hvorfor, måske fordi at den stort set ikke benytter over / upsampling og er noget af det mest simple man kan forestille sig. Men den er noget af det mest musikalske jeg nogensinde har hørt og jeg har haft en del, siden i begyndelsen af 80érne hvor cd mediet blev født !
Frankie |
|
|
Pas på når der loddes, og loddes ud af printet, da det er ekstremt skrøbeligt. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1033
|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil indskyde Linn's Numerik, men jeg kender ikke selv forskellene på de 3 versioner, og heller ikke deres placering i forhold til andre DAC's. Men mener dog de er temmelig gode, og ikke bare anvendelige i Linn-set-ups. I mit set-up, som ikke er Linn udover signalkilden, er det rigtig godt. Men hifi er jo sådan: først når man har hørt noget markant bedre, kan man høre mangler i sit eget.
Nogle der har erfaringer med Numerik i andre sammenhænge end Linn's? __________________ Er blevet ret passiv læser.
|
| Til top |
|
| |
Gonz Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 547
|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit forslag er en Stello DAC 220 mkII
Slår klart Benchmark, RME og Lyngdorf CD1.
Utrolig velopløst og behagelig med alle de detajler man kan ønske sig.
|
| Til top |
|
| |
slyd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 255
|
| Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvor har du hørt denne Stello DAC 220 mkII henne, hvem er importør i Danmark og hvad koster den.
|
| Til top |
|
| |
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peiter skrev:
Slimdevices Transporter til 15 kkr. skal bestemt også nævnes i denne sammenhæng. Har selv haft den (og Benchmark DAC1) på prøve ... Prøv den  |
|
|
Og gå grædende i søvn da du har spildt din tid. De nævnte apparater er endnu dårligere end Hurtigs.
|
| Til top |
|
| |
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifiigen skrev:
Jeg vil indskyde Linn's Numerik, men jeg kender ikke selv forskellene på de 3 versioner, og heller ikke deres placering i forhold til andre DAC's. Men mener dog de er temmelig gode, og ikke bare anvendelige i Linn-set-ups. I mit set-up, som ikke er Linn udover signalkilden, er det rigtig godt. Men hifi er jo sådan: først når man har hørt noget markant bedre, kan man høre mangler i sit eget.
Nogle der har erfaringer med Numerik i andre sammenhænge end Linn's? |
|
|
Den hørte vi også i dactest i klubben og den klarede sig rimeligt.
|
| Til top |
|
| |
Gonz Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
slyd skrev:
Hej
Hvor har du hørt denne Stello DAC 220 mkII henne, hvem er importør i Danmark og hvad koster den. |
|
|
Har bla hørt den på mit eget setup hjemme i stuen . Det var en bekendt der havde den på prøve han havde fået den fra en forhandler i Sverige. Jeg mener den kostede ca 14.000 dk kr. Den har også været testet i det norske fidelity magasin og sammenlignet med et Meitner sæt til 180.000 kr. Man konkluderede at forskellen marginal .
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Send gerne link til de forslag om eventuelle DAC. Gør det hele nemmere.
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg ikke hørt på mange dac og løbeværk kombinationer. Faktisk så har jeg kun hørt 1. Men den slår til gengæld også de cd afspillere jeg har hørt. Så jeg har desværre ikke rigtig nogle referencer hvad dac angår. Men her er et forslag da jeg har hørt dette:
Accustic Art's DAC I mk. IV 66bit 1536 khz vejledende (32000)
Løbeværk er fra samme firma og hedder DRIVE I mk.2 cd løbeværk vejledende (27000)
Håber du kan bruge det til noget.
M.V.H. dpetersen.
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gonz skrev:
slyd skrev:
|
Hej
Hvor har du hørt denne Stello DAC 220 mkII henne, hvem er importør i Danmark og hvad koster den.
|
|
|
Har bla hørt den på mit eget setup hjemme i stuen . Det var en bekendt der havde den på prøve han havde fået den fra en forhandler i Sverige. Jeg mener den kostede ca 14.000 dk kr. Den har også været testet i det norske fidelity magasin og sammenlignet med et Meitner sæt til 180.000 kr. Man konkluderede at forskellen marginal .
|
|
|
Så en DAC til 14.000kr testes op mod en DAC til de 180.000kr og der er kun en marginal forskel?Lyder som om nogen enten ikke kan HØRE forskellen eller nogle der har en fuldstændig ublu og urealistisk prissætning ?
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
|
Nu har jeg ikke hørt på mange dac og løbeværk kombinationer. Faktisk så har jeg kun hørt 1. Men den slår til gengæld også de cd afspillere jeg har hørt. Så jeg har desværre ikke rigtig nogle referencer hvad dac angår. Men her er et forslag da jeg har hørt dette:
Accustic Art's DAC I mk. IV 66bit 1536 khz vejledende (32000)
Løbeværk er fra samme firma og hedder DRIVE I mk.2 cd løbeværk vejledende (27000)
Håber du kan bruge det til noget.
M.V.H. dpetersen.
|
|
|
Hvor hørte du det henne ? Tænker lidt på butik / importør ..
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hørte det ved Activ Hifi i Esbjerg ved Carsten.
http://www.activhifi.dk/produkter.html
Der blev i øvrigt spillet på de nye WLM højtalere fra østrig. Ikke så ringe endda.
Jeg tror også kun det er ham der importerer dette, men ved det ikke med sikkerhed.
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du prøvet Lavry DAC? Nærmere DA10. Den skulle være bedre end DAC 1.
Til DAC 1 ejere: Hvad er forskellen på DAC1 USB og DAC1? Altså udover USB-forbindelsen på førstnævnte..
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Kenneth Hansen Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 209
|
| Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Gonz Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
hitachi skrev:
Gonz skrev:
slyd skrev:
|
Hej
|
|
|
|
|
|
Så en DAC til 14.000kr testes op mod en DAC til de 180.000kr og der er kun en marginal forskel?Lyder som om nogen enten ikke kan HØRE forskellen eller nogle der har en fuldstændig ublu og urealistisk prissætning ?
|
|
|
Der er nok ingen tvivl om, at det sidste lille skridt op af kvalitets skalaen, er det man betaler kassen for. Det tjener nok det de skal.
|
| Til top |
|
| |
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
| Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville søge en "gammel" ML 30.6, eller en audiomeca fra aktiv hifi i esbjerg!!
__________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
Noise Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Har du prøvet Lavry DAC? Nærmere DA10. Den skulle være bedre end DAC 1.
Til DAC 1 ejere: Hvad er forskellen på DAC1 USB og DAC1? Altså udover USB-forbindelsen på førstnævnte.. |
|
|
Forskellen på DAC1 og DAC1 USB (bortset fra usb stikket) er en audio-buffer i udgangen. På den gamle DAC1 bliver udgangssignalet leveret direkte af en NE55xx opamp, hvilket kan give problemer da en opamp ikke er særlig god til at drive kabler og efterfølgende udstyr. På den nye DAC1 usb bliver signalet sendt igennem en buffer før det går til udgangsbøsningerne. Det siges at lyde bedre, men jeg har ikke selv hørt det, så det kan jeg ikke svare på. Men jeg vil dog mene at en prisstigning på 3000 kr+ er meget for de par komponenter der er til forskel.
Forøvrigt er der nogen der har hørt PS Audio's Digital link 3 dac ?
m.v.h
|
| Til top |
|
| |
hansen Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 520
|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noise skrev:
Forskellen på DAC1 og DAC1 USB (bortset fra usb stikket) er en audio-buffer i udgangen. På den gamle DAC1 bliver udgangssignalet leveret
direkte af en NE55xx opamp, hvilket kan give problemer da en opamp ikke er særlig god til at drive kabler og efterfølgende udstyr. På den nye
DAC1 usb bliver signalet sendt igennem en buffer før det går til udgangsbøsningerne. Det siges at lyde bedre, men jeg har ikke selv hørt det, så
det kan jeg ikke svare på. Men jeg vil dog mene at en prisstigning på 3000 kr+ er meget for de par komponenter der er til forskel. |
|
|
En prof. DAC der ikke kan traekke lange kabler og/eller lave impedanser uden problemer???
Er der overhovedet nogen prof'er der bruger den eller er det ren salgsgas?
|
| Til top |
|
| |