| Forfatter |
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
hansen skrev:
Noise skrev:
Forskellen på DAC1 og DAC1 USB (bortset fra usb stikket) er en audio-buffer i udgangen. På den gamle DAC1 bliver udgangssignalet leveret direkte af en NE55xx opamp, hvilket kan give problemer da en opamp ikke er særlig god til at drive kabler og efterfølgende udstyr. På den nye DAC1 usb bliver signalet sendt igennem en buffer før det går til udgangsbøsningerne. Det siges at lyde bedre, men jeg har ikke selv hørt det, så det kan jeg ikke svare på. Men jeg vil dog mene at en prisstigning på 3000 kr+ er meget for de par komponenter der er til forskel. |
|
|
En prof. DAC der ikke kan traekke lange kabler og/eller lave impedanser uden problemer??? Er der overhovedet nogen prof'er der bruger den eller er det ren salgsgas? |
|
|
Det er sikkert "salgsgas", dét med den "professionelle" anvendelse. Jeg har også svært ved at se, at det skulle være et salgsargument! Jeg har for nylig hørt en anden DAC, som angiveligt skulle være en "professionel", og det var en streng, ubehagelig og decideret 'digital' lyd Det værste jeg mindes at have hørt. Så hvis man kan bruge dén slags produkter i den professionelle verden, er det måske én af forklaringerne på den skandaløst dårlige lyd på mange 'moderne' CD'er?? 
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
Sjokoz Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 177
|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
hitachi skrev:
Gonz skrev:
slyd skrev:
|
Hej
Hvor har du hørt denne Stello DAC 220 mkII henne, hvem er importør i Danmark og hvad koster den.
|
|
|
Har bla hørt den på mit eget setup hjemme i stuen . Det var en bekendt der havde den på prøve han havde fået den fra en forhandler i Sverige. Jeg mener den kostede ca 14.000 dk kr. Den har også været testet i det norske fidelity magasin og sammenlignet med et Meitner sæt til 180.000 kr. Man konkluderede at forskellen marginal .
|
|
|
Så en DAC til 14.000kr testes op mod en DAC til de 180.000kr og der er kun en marginal forskel?Lyder som om nogen enten ikke kan HØRE forskellen eller nogle der har en fuldstændig ublu og urealistisk prissætning ?
|
|
|
Bare fordi den koster 10 gange så meget behøver den ikke at være bedre. Der er jo nogen der kan sælge sand i Sahara.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjokoz skrev:
hitachi skrev:
Gonz skrev:
slyd skrev:
|
Hej
Hvor har du hørt denne Stello DAC 220 mkII henne, hvem er importør i Danmark og hvad koster den.
|
|
|
Har bla hørt den på mit eget setup hjemme i stuen . Det var en bekendt der havde den på prøve han havde fået den fra en forhandler i Sverige. Jeg mener den kostede ca 14.000 dk kr. Den har også været testet i det norske fidelity magasin og sammenlignet med et Meitner sæt til 180.000 kr. Man konkluderede at forskellen marginal .
|
|
|
Så en DAC til 14.000kr testes op mod en DAC til de 180.000kr og der er kun en marginal forskel?Lyder som om nogen enten ikke kan HØRE forskellen eller nogle der har en fuldstændig ublu og urealistisk prissætning ?
|
|
|
Bare fordi den koster 10 gange så meget behøver den ikke at være bedre. Der er jo nogen der kan sælge sand i Sahara.
|
|
|
Nemlig. I min tid som hifi sælger, har jeg også været med til at teste produkter.
Tre produkter er mig stadig en gåde, hvordan de kom på markedet.
Det ene var en kinesisk båndhøjttaler (diskant/ml. tone) )med dynamisk bas. Den lød frygteligt. Helt uden krop og en misforhold mellem enheder på mange dB.
Vincent monoblokke. Kan ikke huske typebetegnelsen, men de var stor og havde flotte røde kondensatorer. Men de lød udynamiske, og havde ikke skyggen af bredde og dybde.
Den sidste var en Audio pro søjlehøjttaler i pianolak og buede sider (mener den havd noget med 10 i modelbetegnelsen). Den lød lidt henad den kinesiske båndhøjttaler.
Sorry for lidt off topic
|
| Til top |
|
| |
Skorpio Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har i nogle år brugt Audio Alchemy fordi de giver god performance....at de også er rimelige i pris gør ikke noget.
På det seneste er den gamle AA dog pensioneret af en Nrrth Star sag....den bliver nok en stund 
|
| Til top |
|
| |
10hz Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den der RME ADI 2 dac er nok lige værd at give en chance mere den har mange indstildninger  og hvis den får rent fodder lyder den faktisk godt ,tjek lige de her data http://www.rme-audio.com/english/adi/adi2.htm Peder
|
| Til top |
|
| |
slyd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 255
|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har også haft sådan en RME hjemme, den lyder dårligere end en standard CD afspiller til 3000,-kr.de DAC's jeg har for tiden er Wadia,Proceed,og der er en Lavry DA 10 på vej.
Dem der er røget hurtigt igennem er feks. Bencmark, 3 forskellige Onetech,standard, monster og monster med rør i udgangen, nordstar, cambridge.
Wadia'en er stadig den der lyder bedst, det er endda kun Wadia 12, kunne godt tænke mig at høre Stello Da220mkII og Audio Art op imod Wadia'en.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
slyd skrev:
jeg har også haft sådan en RME hjemme, den lyder dårligere end en standard CD afspiller til 3000,-kr.de DAC's jeg har for tiden er Wadia,Proceed,og der er en Lavry DA 10 på vej.
Dem der er røget hurtigt igennem er feks. Bencmark, 3 forskellige Onetech,standard, monster og monster med rør i udgangen, nordstar, cambridge.
Wadia'en er stadig den der lyder bedst, det er endda kun Wadia 12, kunne godt tænke mig at høre Stello Da220mkII og Audio Art op imod Wadia'en. |
|
|
Skriv endelig tilbage, når du har fået leget lidt mere - især med Lavry'en. Hvad var det, du ikke kunne lide ved de andre DAC's, du nævner? Koster den Wadia 12? Hvad gjorde den godt? (og mindre godt) __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg fået lyttet lidt mere på Ontech dac'en og det er som om det hele falder lidt mere på plads i lydbilledet, instrumenterne og ikke mindst stemmerne finder på plads. Downsides er at jeg har mistet lidt af Sony'ens egne konverteres massive hug i bunden, med en til tider lidt brutal basgengivelse, den er nu er anelse mere afdæmpet men til gengæld mere velopløst. Safri's Samb-adigo har aldrig været renere og mere kontant. Til gengæld fornemmer jeg, at der i toppen mangler lidt opløsning og udstrakthed i forhold til cd-spillens konvertere - som om der hænger et lille gardin  . Jeg skal vist snart have besøg af en Benchmark eller en Electrocompagniet så der kan sammenlignes __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Så har jeg fået lyttet lidt mere på Ontech dac'en og det er som om det hele falder lidt mere på plads i lydbilledet, instrumenterne og ikke mindst stemmerne finder på plads. Downsides er at jeg har mistet lidt af Sony'ens egne konverteres massive hug i bunden, med en til tider lidt brutal basgengivelse, den er nu er anelse mere afdæmpet men til gengæld mere velopløst. Safri's Samb-adigo har aldrig været renere og mere kontant. Til gengæld fornemmer jeg, at der i toppen mangler lidt opløsning og udstrakthed i forhold til cd-spillens konvertere - som om der hænger et lille gardin . Jeg skal vist snart have besøg af en Benchmark eller en Electrocompagniet så der kan sammenlignes |
|
|
Det er så standardDAC'en du har der ? Monster DAC'en har en anderledes autoritet i den dybe bas, uden at det betyder dårlig opløsning i bassen. Den har til gengæld et kraftigt output, som nogle forforstærkere ikke bryder sig om. Min Monster DAC er droslet ned til 2VRMS (fra 6VRMS der passer til balanceret), og er samtidig blevet lidt 'hurtigere' - hvad der så må lægges i det. Højttalerne sætter visse begrænsninger for accelerationen. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
|
| Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 07:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Acer skrev:
Så har jeg fået lyttet lidt mere på Ontech dac'en og det er som om det hele falder lidt mere på plads i lydbilledet, instrumenterne og ikke mindst stemmerne finder på plads. Downsides er at jeg har mistet lidt af Sony'ens egne konverteres massive hug i bunden, med en til tider lidt brutal basgengivelse, den er nu er anelse mere afdæmpet men til gengæld mere velopløst. Safri's Samb-adigo har aldrig været renere og mere kontant. Til gengæld fornemmer jeg, at der i toppen mangler lidt opløsning og udstrakthed i forhold til cd-spillens konvertere - som om der hænger et lille gardin . Jeg skal vist snart have besøg af en Benchmark eller en Electrocompagniet så der kan sammenlignes |
|
|
Det er så standardDAC'en du har der ? Monster DAC'en har en anderledes autoritet i den dybe bas, uden at det betyder dårlig opløsning i bassen.
Den har til gengæld et kraftigt output, som nogle forforstærkere ikke bryder sig om. Min Monster DAC er droslet ned til 2VRMS (fra 6VRMS der passer til balanceret), og er samtidig blevet lidt 'hurtigere' - hvad der så må lægges i det. Højttalerne sætter visse begrænsninger for accelerationen.
|
|
|
Jeps, det er en standard dac jeg har. Monster-versionen ligger i et prisleje hvor jeg hellere vil kigge efter noget integreret maskine istedet  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
En DAC jeg altid godt har kunnet tænke mig at høre, er denne: http://cls.audiogon.com/cgi-bin/cls.pl?dgtlconv&11986138 69Copy/paste: | MSB Platinum Link DAC |
|
| Description |
Superb sounding DAC with upsampling. Key features include: 4 sign
magnitude 46-bit ladder DACs / Inputs: coaxial, toslink, balanced
AES/EBU, MSB Network 192k / Outputs: line level 4V RMS 12vPP, balanced
level 7.5V RMS (20Vpp) / Sampling frequency: 1.5mHz / Digital filter:
Burr Brown DF1704 / Dynamic range: 134 dBA measured / Noise floor:
<- 145 dB / Upsampling to 24-bit, 130 kHz from lower sources /
Compatible with 24-bit, 192 kHz sources / 16x interpolation. Email
me for more detailed product description. Unit is in excellent
condition. Asking price is $1,000 or best offer. Compare to identical
unit currently for sale on Internet website for $1,200 (email me for
details) or Platinum Plus DAC currently offered on Internet Website for
$2,495 (email me for details).
|
|
Her skal man som altid, have øje på det høje output, og ikke nødvendigvis dømme den ude, fordi en forforstærker har det bedre med svage signaler. En af ulemperne ved et højt output fra en DAC, er at man kun kan bruge potmeteret i forforstærkeren, i de nedre områder, hvor sporingen typisk er dårligere, og lydkvaliteten ditto.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
TruthSpinner Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 875
|
| Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
I mine øjne ligner Linn Klimax DS den bedst konstruede DAC enhed verden endnu har set.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
TruthSpinner skrev:
| I mine øjne ligner Linn Klimax DS den bedst konstruede DAC enhed verden endnu har set.
|
|
|
En Squeezebox til kr. 118.600,00 ? Hvad kan den Linn dims, som en Squeezebox ikke kan ? __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gøre det ordentligt?
Der er stor forskel på squesebox som ide og som designprincip. Som ide er den god, sjov, brugervenlig, og moderne.
Som designprincip løser den alle problemer med f.eks. jitter, og fejl i øvrigt, i overførslen mellem drev og DAC.
Vi har haft den diskussion før i en anden tråd (digitalkabler), så dit spørgsmål undrer mig..
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
TruthSpinner skrev:
Gøre det ordentligt?
Der er stor forskel på squesebox som ide og som designprincip. Som ide er den god, sjov, brugervenlig, og moderne.
Som designprincip løser den alle problemer med f.eks. jitter, og fejl i øvrigt, i overførslen mellem drev og DAC.
Vi har haft den diskussion før i en anden tråd (digitalkabler), så dit spørgsmål undrer mig..
|
|
|
Jitterproblemet er løst af Benchmark og Lavry. Men det ved du nok allerede. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jitterproblemet er ikke løst så længe du har en 1-1 korrespondence i clockerne der styrer udvindingen af data fra din kilde og omsætning til analog form.
Læst venligt tråden om Linn Klimax.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
TruthSpinner skrev:
Jitterproblemet er ikke løst så længe du har en 1-1 korrespondence i clockerne der styrer udvindingen af data fra din kilde og omsætning til analog form.
Læst venligt tråden om Linn Klimax.
|
|
|
Den tråd har jeg læst, og jeg sætter Linn's salg af varm luft, i samme klasse som Jeff Koons' værker, bestående af paptallerkener påklistret diverse plasticobjekter. Dygtig salg, men ikke dygtigt håndværk. Håndværk i Rembrandt-klassen indenfor hifi, forventer jeg ikke af Linn. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
|
| Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Jitterproblemet er løst af Benchmark og Lavry. Men det ved du nok allerede. |
|
|
Det er en joke, ikke? 
Hilsen
Niels L.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Spencer skrev:
Jitterproblemet er løst af Benchmark og Lavry. Men det ved du nok allerede. |
|
|
Det er en joke, ikke? 
Hilsen
Niels L. |
|
|
Lige så meget en joke, som at du kan høre jitter på din nonoversampling DAC. Jitterproblemet eksisterer nemlig ikke på en DAC uden oversampling (med mindre det når op i et niveau, hvor det giver dropouts i data).EDIT: Jeg respekterer sælgere, der som Jeff Koons, kan sælge en badebold, for flere tusinde dollars, og syntes også at Linn gør et dygtigt arbejde, i salgsøjemed. Men den tekniske technobabble der skal sælge varen, er ren volapyk.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
sludder og vrøvl.
Har du læst "A Fundamental Introduction to the Compact Disc Player"?
|
| Til top |
|
| |