Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 06:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Supergod DAC , findes den ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 12
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 03 November 2007 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Tja, man kan vel kun være enig :-)
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 November 2007 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

Takker mange gange for input om gode DAC`s  Super Dejligt !

Alt det tekniske der så kom farende , fattede jeg ikke ret meget af , men det er vel også  musikken og måden det spiller på det kommer an på og ikke undertegnedes "fatteevne" , som er fuldstændig horribel dårlig hvad angår alt det tekniske .   

Til top Vis hitachi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hitachi

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 04 November 2007 kl. 01:42 | IP-adresse registreret  

htjensen skrev:

Efter min mening er markedets bedste DAC den som Karsten hos Studiosound lige har færdiggjort.

For kontakt check www.studiosound.dk, men jeg tror ikke den er på hjemmesiden endnu.

Ellers, hvad med slimdevice Transporter, den kan upgrades hos Anthonny hos Aberdeen. Udråbes af flere som bedre end Audio Aero Ref.

/Henrik

Der skal vel heller ikke så meget til for at slå en AA Ref??? 

MVH.

Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 04 November 2007 kl. 03:56 | IP-adresse registreret  

Dolce skrev:
htjensen skrev:

Efter min mening er markedets bedste DAC den som Karsten hos Studiosound lige har færdiggjort.

For kontakt check www.studiosound.dk, men jeg tror ikke den er på hjemmesiden endnu.

Ellers, hvad med slimdevice Transporter, den kan upgrades hos Anthonny hos Aberdeen. Udråbes af flere som bedre end Audio Aero Ref.

/Henrik

Der er jeg helt enig, og derfor spiller jeg nemlig på selvsamme

Den ER pt. markedets bedste DAC ...Så slå lige ørene ud på messen i næste weekend...Glæd jer, den er faktisk til at betale!

Jeg må så lige korrigere, DAC'en er ikke færdig på nuværende tidspunkt. Det er kun den grundlæggende arkitektur samt delvis layout og komponentvalg der er på plads. Det der kører nu og som jeg stiller op med på messen næste uge er en preprototype med begrænset funktionallitet. Bl.a. er volumenkontrolfunktionen ikke implementeret og I/V konverteringen ikke helt optimal m.m.

Dog spiller den fint nok til at jeg vil være den bekendt.

Realistisk set kommer vi nok et par måneder ind i næste år før den kommer i produktion.

Hilsner,

Karsten

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 November 2007 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Kan du sige noget om ca. pris?

Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 04 November 2007 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:
Dolce skrev:
htjensen skrev:

/Henrik

Den ER pt. markedets bedste DAC ...Så slå lige ørene ud på messen i næste weekend...Glæd jer, den er faktisk til at betale!

Jeg må så lige korrigere, DAC'en er ikke færdig på nuværende tidspunkt. Det er kun den grundlæggende arkitektur samt delvis layout og komponentvalg der er på plads. Det der kører nu og som jeg stiller op med på messen næste uge er en preprototype med begrænset funktionallitet. Bl.a. er volumenkontrolfunktionen ikke implementeret og I/V konverteringen ikke helt optimal m.m.

Realistisk set kommer vi nok et par måneder ind i næste år før den kommer i produktion.

Hilsner,

Karsten

Spændene, kan du komme lidt ind på konstruktionen og komponentvalg og filosofi?

Til top Vis Skorpio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skorpio

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 November 2007 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

TruthSpinner skrev:
Hurtig skrev:

Det svarer lidt til at tage en vandslange og hælde 1 liter vand ind i den ene ende pr minut, og så førsøge at hive 1.5 liter ud pr minut i den anden ende... Så løber man ret hurtig tør! Analogien passer faktisk perfekt!!

Ja, men jeg er smart nok til at vælge en brandslange og en vandhane der nemt afgiver 100 liter vand pr. minut. Med det fylder jeg så en brønd, og sender min trofaste ven Hurtig ned og henter vand derfra med jævne intervaller. Fordi han netop er Hurtig er der ikke ret stor variation i hvornår jeg så får fyldt min kop - og jeg har så lav jitter.

Hurtig skrev:

Du har IKKE mulighed for at skrue på vandhanen, da den kører som master... den leverer bare sine 1 liter pr minut. Men midt på slangen har du en stor beholder, hvor du opmagasinerer vandet. I denne beholder har du en måler, der måler hvor meget vand der er i beholderen. Når dette niveau falder, sender den besked til vandforbrugeren om, at hive mindre vand ud. Når niveauet stiger, bedes om at bruge mere vand.... Sådan fungerer en PLL i praksis.

Jeg har tovejs kommunikation og kan derfor fint styre min vandhane. Jeg er i øvrigt ligeglad med vandhanens hastighed, bare jeg ved at den er hurtigere end min ven Hurtig, så kommer jeg aldrig i problemer.

Hurtig skrev:

Der hvor jeg tror du tager fejl er, at man i disse afspillere IKKE har afsenderen som master. Her er det modtageren der er master. Og det kan kun fungere fordi man har 2 vejs kommunikation på databussen. Det har du IKKE på SPDIF!!

Hvem taler om SPDIF?? Jeg synes SPDIF er noget gammelt l**t, og derfor er det vist kun dig der tror at drev og DAC skal forbindes med SPDIF.

Resten har jeg vist svaret på.

He he he-.... Ja, du har tovejs kommunikation.... Og analogien med at sende mig ned efter vand, viser jo netop at du ikke har ret!!
På den måde sidder intelligensen jo ved DAC'en og IKKE vad kilden. Du kan derfor IKKE sammenligne det med en typisk opstilling med en kilde og en DAC forbundet med SPDIF! Her er kilden master, og så må DAC'en indordne sin frekvens efter kildens.
Så snart du har 2 vejs kommunikation, er det til gengæld IKKE noget problem at synkronisere efter DAC'en.
Hele denne diskussion har altså kørt på baggrund af en stor misforståelse.

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 November 2007 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Buch skrev:

http://www.ciaudio.com/

Sender de til EU? Og hvordan med strøm passer de til EU?

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005
Sendt: 04 November 2007 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Hurtig,

Du har til dels ret, jeg har ikke gjort alle antagelser klart. Men min pointe er at jeg IKKE behøver at synkronisere, hvis de to clocks blot er nogenlunde lige hurtige.

Jeg skal kun sørge for at brønden er ok stor og at du bliver sendt afsted til tiden hver gang - altså at clocken på DACen er god.

Den eneste nytte jeg har en tovejs kommunikation er at jeg kan sikre 100% fejlfri overførsel til min brønd, givet at drevet ikke læser decideret forkert. Brug en harddisk, så er det sidstnævnte løst.
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004
Sendt: 04 November 2007 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Buch skrev:

http://www.ciaudio.com/

Sender de til EU? Og hvordan med strøm passer de til EU?

Jeps de sender til EU - fik for nylig følgende info fra DV:

"$899 (USD) for both VDA-1, VAC-1 (230v) and UPS Insured Air shipping."

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Sendt: 04 November 2007 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Skorpio skrev:
StudioSound skrev:
Dolce skrev:
htjensen skrev:

/Henrik

Hilsner,

Karsten

DAC'en er Anagram baseret og lavet som et modulært koncept der gør det muligt at opgradere analogdelen. Der er udover alle gængse input også mulighed for at tilslutte USB direkte.

Prisen er ikke endeligt fastlagt da kostprisen først kan kalkuleres når alle udgifter er lagt sammen osv. Der er dog på ingen måde tale om en "budget" DAC og der bliver anvendt de komponenter der er bedst egnet næsten uanset pris.

Der er dog lagt vægt på at designet skal være enkelt med lydkvaliteten i højsædet.

Hilsner,

Karsten 

htjensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2005
Sendt: 05 November 2007 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Er det mon NE5534 opamps, der sidder i Transporterens balancerede output ?

http://www.diyzone.net/article.php?sid=911

Måske man burde bypasse dens udgangstrin, og bygge et nyt ?
Til top Vis htjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af htjensen Besøg htjensen's Websted

htjensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2007 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Undskyld ovenstående, jeg troede jeg kunne skrive videre på et citat.

Her er lidt om hvad der bliver modded i Transporteren hos Aberdeen.

De nye 8 nye operationsforstærkere skulle koste 20$ pr stk i forhold til NE5532 som sikker kun koster ½$ pr stik.

Pre-regulation of the digital section,
All caps to high grade Rubycon Zl’s / Sanyo Oscon’s
Nexgens gold’s on Dig. Out’s  and analog outs.
HQ Dual stage line filter.
Dampening material
Highest grade opt-amps.
Furutech IEC,  and much more..

Til top Vis htjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af htjensen Besøg htjensen's Websted

Sjokoz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2007
Sendt: 05 November 2007 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

htjensen skrev:

Undskyld ovenstående, jeg troede jeg kunne skrive videre på et citat.

Her er lidt om hvad der bliver modded i Transporteren hos Aberdeen.

De nye 8 nye operationsforstærkere skulle koste 20$ pr stk i forhold til NE5532 som sikker kun koster ½$ pr stik.

Pre-regulation of the digital section,
All caps to high grade Rubycon Zl’s / Sanyo Oscon’s
Nexgens gold’s on Dig. Out’s  and analog outs.
HQ Dual stage line filter.
Dampening material
Highest grade opt-amps.
Furutech IEC,  and much more..

Ved du hvilke OpAmps det er?

Til top Vis Sjokoz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjokoz

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Sendt: 05 November 2007 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:
Skorpio skrev:
StudioSound skrev:
Dolce skrev:
htjensen skrev:

/Henrik

Hilsner,

Karsten

DAC'en er Anagram baseret og lavet som et modulært koncept der gør det muligt at opgradere analogdelen. Der er udover alle gængse input også mulighed for at tilslutte USB direkte.

Prisen er ikke endeligt fastlagt da kostprisen først kan kalkuleres når alle udgifter er lagt sammen osv. Der er dog på ingen måde tale om en "budget" DAC og der bliver anvendt de komponenter der er bedst egnet næsten uanset pris.

Der er dog lagt vægt på at designet skal være enkelt med lydkvaliteten i højsædet.

Hilsner,

Karsten 

Har du et overblik over hvilket prisleje DAC'en kommer til at ligge i når den kommer i produktion i det nye år?

Til top Vis nicoleif's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nicoleif

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 November 2007 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

På stående fod kan jeg ikke lige mindes en dual op-amp der egner sig til audio, der koster 20$. En OPA2134 som teknisk er en ret god op-amp, og som af mange anses ganske glimrende, koster eks 1.1$. Hvis nogen kan finde ud af hvilken op-amp der benyttes, skal jeg gerne undersøge om den vitterlig koster 20$, eller det bare er et udtryk for den generelle storytelling indenfor woodoo-HiFi.

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Sendt: 05 November 2007 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
På stående fod kan jeg ikke lige mindes en dual op-amp der egner sig til audio, der koster 20$. En OPA2134 som teknisk er en ret god op-amp, og som af mange anses ganske glimrende, koster eks 1.1$. Hvis nogen kan finde ud af hvilken op-amp der benyttes, skal jeg gerne undersøge om den vitterlig koster 20$, eller det bare er et udtryk for den generelle storytelling indenfor woodoo-HiFi.

Der er AD8620 og den nye 45etellerandet, de er begge deroppeaf.

Hilsner,

Karsten

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Sendt: 05 November 2007 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:

Hurtig skrev:

Der er AD8620 og den nye 45etellerandet, de er begge deroppeaf.

Hilsner,

Karsten

Har du en ca pris når din DAC kommer i produktion? Har pt selv et Audio Alchemy sæt (DDE1.0 og DTE) som jeg er meget glad for men er altid på udkig efter opgraderinger!

Til top Vis nicoleif's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nicoleif

htjensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2007 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Her er et link til en som åbentbart har nærlyttet forskellige opams

http://tangentsoft.net/audio/opamps.html

Fra NE5532 til 0.8$ Burr-Brown OPA627 til 18$

Men jeg kan da tage låget af min Transporter og se hvilke som er sat i.

If you like the Burr-Brown sound and can stand to pay 14× as much as for an OPA2134PA, a pair of OPA627APs is a reasonable investment. I see no reason to pay extra for the B grade in an audio application.

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 November 2007 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

@ StudioSound:
AD8620 koster $7.75 og LM4562 som du sikkert tænker på, koster $2.69. Det kalder jeg ikke specielt tæt på $20.

<< Forrige Side af 12 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes