Forfatter |
|
Mummymanz Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 20
|
Sendt: 12 December 2007 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super tråd da :) Står selv og skal til at vælge et nyt TV.
Har lige et spørgsmål at tilføje. Jeg læste noget engang om parralel imort eller noget i den stil. Noget med at man kan blive rendt grusomt i røv** nogen steder hvis man handler på nettet. Nogen der ved noget om det?? Hvor ville være bedst at købe en LE46F86BD på nettet(for at sparer penge self), og få bedst mulig service og garanti?
Håber nogen kan hjælpe, for det er faktisk det sidste problem jeg har før jeg tør bestille :)
|
Til top |
|
|
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
Sendt: 13 December 2007 kl. 07:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
du skal bare sørge for at model koden ender på /XEE så er det en nordisk model med alle fordelene. dem der ikke vil oplyse modelkoden sælger som regl XEC modeller, som er parallel import. og langt de fleste steder på nettet bliver model koden slet ikke oplyst. så skal du maile dem og spørge..
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 13 December 2007 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der en her der kan give mig oplysninger om et Samsung lcd TV LTA400HS-LH2. 
Evt. link til en pdf fil. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
|
Sendt: 14 December 2007 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Er der en her der kan give mig oplysninger om et Samsung lcd TV LTA400HS-LH2. 
Evt. link til en pdf fil. |
|
|
det er et 40" LCD panel. det er umiddelbart alt hvad jeg kan sige. __________________
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 14 December 2007 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej andersena
Da panelet sidder i mit nye tv, vil det være fint at vide hvor Samsung selv bruger det, eller om de har lavet det allene til Bang & Olufsen. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
|
Sendt: 18 December 2007 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
umiddelbart så kan jeg ikke sige dig om det er lavet specifikt til B&o men jeg har meget svært ved at tro de ville gøre det.. så du skal bare finde ud af hvilke tv det sidder i. jeg vil tro det er i 8 serien men om det så er i R eller N serien. er det full HD? og har det mat eller blank overflade?
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 18 December 2007 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen andersena og tak for svar.
Du spørger "er det full HD?". Ja
BeoLab skrev:
I have discovered in the service menu that this panel are a (Samsung) and called LTA400HS-LH2. (High Glare panel)
|
|
|
"har det mat eller blank overflade?". Det er jo lidt svært at se kanten, da den er pakket ind i aluminium og tykt mørkt glas.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
|
Sendt: 19 December 2007 kl. 07:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Hej igen andersena og tak for svar.
Du spørger "er det full HD?". Ja
BeoLab skrev:
I have discovered in the service menu that this panel are a (Samsung) and called LTA400HS-LH2. (High Glare panel)
|
|
|
"har det mat eller blank overflade?". Det er jo lidt svært at se kanten, da den er pakket ind i aluminium og tykt mørkt glas.
|
|
|
det lugter af at det er det panel der sidder i 40M8 tv'ene. det er skærmoverfladen der er helt blank på det. det er fra en 40N8 hvis skærmen er mat i det. __________________
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 19 December 2007 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Samsung Pantalla LCD 40 Pulgadas, LN-40N8
Hej igen
Det kan så være dette her, jeg kan ikke finde noget på Engelsk, og Fransk er sku ikke min stærke side.
Det eneste der ikke passer er Contraste 15000:1. Kan det måles på flere måder ?
____________________________________________________________ __
PS. Jeg ødelægger vel ikke tråden, jeg mener vi kommer jo lidt omkring andre Samsung modeller end dem der spørges til
Mvh Peter Pan __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 19 December 2007 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror nu slet ikke at Bang & Olufsen får plast rammen med fra Samsung. Det er der intet der tyder på.
Når jeg ser mit TV efter i kanterne, ville B&O skulle skære de buede kanter af, og det er jeg sikker på de ikke ligger og roder med. Jeg har læst at Samsung giver B&O lov til at mudifisere deres paneler så det passer til B&O's design og specifikationer.
Et eks. er Bang & Olufsens VisionClear billedkompetencer der sikrer, at LCD-skærmen altid giver det bedst mulige billede. VisionClear omfatter en række teknologier, VisionClear elementet justerer fjernsynet automatisk kontrastniveau, lysstyrke og farve, så det passer til de rummets aktuelle lysforhold – og fortsætter med at gøre det, indtil fjernsynet bliver slukket igen. Den antirefleksbehandlede kontrastskærm reducerer effekten af det indkommende lys på skærmen betragteligt.
Så det bliver nok ikke så lige til at finde en Samsung TV model der indeholder netop dette panel LTA400HS-LH2, hvor data samtidigt passer 100%. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
|
Sendt: 20 December 2007 kl. 07:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter pan: det er ganske tænkeligt at du har ret at B&O får lov at modificere. men jeg tvivler på at samsung gør det for dem. om panelet er fra et M8 eller N8 kan afgøres ved at kigge på skærm overfladen. er den helt blank kommer det fra et M8 er den mat som de fleste LCD tv så er det N8  og MHT kontrasten, så kan det måles forskelligt. dvs. med eller uden dynamisk kontrast, og så vit jeg husker er der også flere ting man kan gøre for at måle den mere nøjagtigt kontra få det højeste nummer
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 20 December 2007 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej andersena
Samsung gør det for dem. Nej det tror jeg bestemt heller ikke, det jeg tror er at B&O modtager panelerne uden ramme. På BV.7 sidder en 3 mm tyk glasplade som dækker den oprindelige skærm overflade, så om overflade er blank eller mat, er som før beskrevet umuligt at se. Så andersena vi kommer nok ikke meget længere med opklaringen på hvad for et Samsung TV der bruger panel LTA400HS-LH2.
Tak for hjælpen
Mvh Peter Pan  Tryk på skæmen. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
Sendt: 20 December 2007 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan/Andersena: Jeg tror, at I taler forbi hinanden.
Peter Pan: Når Andersena skriver om blank vs. mat, mener han ikke rammen, men selve billedfladen. På plasma - og enkelte Samsung-LCD - er skærmfladen blank - på LCD iøvrigt er den mat - dvs. uden (næsten) reflekser.
Panelet er en del af dit TV - dvs. svarende til et billedrør i et gammelt CRT-tv. Panelet leveres til B&O, som selv bygger det ind i en ramme og med egen "styreelektronik", tuner m.m. Det er dog muligt, at de køber en del af styreelektronikken med fra Samsung, der også på egne modeller justerer lys m.m. efter lysforholdene i rummet. Det "bekymrende" er jo så prisforskellen mellem de to modeller - afhængig af mærket foran...
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 20 December 2007 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
På BV.7 sidder en 3 mm tyk glasplade som dækker den oprindelige skærm overflade, så om overflade er blank eller mat, er som før beskrevet umuligt at se.
|
|
|
Hej kaso
Som du kan læse er der ingen misforståelser, men grundet glaspladen kan jeg ikke se selve skærmen. Jeg regnede også med, at B&O selv bygger Samsungs panel ind i deres egne ramme.
Når du taler prisforskel, glemmer du, i BV7 full HD er indbygget Dolby digital 7.1 surround dekoder, samt tilsvarende forforstærker med gode komponenter. En ny udviklede DVD, samt verdens bedste fjernbetjening er også inkl. Jeg har betalt for noget jeg gerne vil have, og vil ikke diskutere priser.
Mit spørgsmål er stadig: I hvad for et Samsung TV bruger Samsung panel nr. LTA400HS-LH2.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
|
Sendt: 21 December 2007 kl. 07:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Peter Pan skrev:
På BV.7 sidder en 3 mm tyk glasplade som dækker den oprindelige skærm overflade, så om overflade er blank eller mat, er som før beskrevet umuligt at se.
|
|
|
Hej kaso
Som du kan læse er der ingen misforståelser, men grundet glaspladen kan jeg ikke se selve skærmen. Jeg regnede også med, at B&O selv bygger Samsungs panel ind i deres egne ramme.
Når du taler prisforskel, glemmer du, i BV7 full HD er indbygget Dolby digital 7.1 surround dekoder, samt tilsvarende forforstærker med gode komponenter. En ny udviklede DVD, samt verdens bedste fjernbetjening er også inkl. Jeg har betalt for noget jeg gerne vil have, og vil ikke diskutere priser.
Mit spørgsmål er stadig: I hvad for et Samsung TV bruger Samsung panel nr. LTA400HS-LH2. |
|
|
jeg skal prøve at huske på at kigge næste gang ejg skiller et M8 tv ad. men jeg tror helt sikkert du ville kunne se hvis overfladen var mat. så de har brugt et glossy panel. derfor må min konklusion være at det er panelet fra et M8 har lige taget mig sammen til at kigge i mine oplysninger. det der kommer tættest på er LTA400HS-LH1 det er et panel der er brugt i et LE40F71BX. dette er et panel fra forrige generation samsung tv. det er full hd dog ikke glossy. og ikke lige så godt som de nyere i 8 generation. __________________
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 21 December 2007 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
derfor må min konklusion være at det er panelet fra et M8. de nyere i 8 generation.
Hej andersena
Tak for hjælpen, så langt så godt, så må vi se om vi alligevel kommer i mål på et tidspunkt.
Kan det tænkes at LCD skærm nr. LTA400HS-LH2 kun laves til Bang & Olufsen ?
På verdens plan sælges der tilsyneladende rigtigt mange BeoVision 7 full HD, bare at
levere de LCD skærme der skal til for at fylde B&O's butikker op, må være noget af
en opgave hos Samsung. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
|
Sendt: 21 December 2007 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
må jeg spørge hvad du skal bruge oplysningen til? og ja der blvier nok solgt mange B&O, men helt ærligt tror jeg der blvier solgt mange gange flere samsung tv.  det er der trods alt flere almindelige mennesker der har råd til
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 21 December 2007 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersena ja det må du da.
Peter Pan skrev:
Hej andersena
Da panelet sidder i mit nye tv, vil det være fint at vide hvor Samsung selv bruger det, eller om de har lavet det allene til Bang & Olufsen.
|
|
|
Det skrev jeg i mit første indlæg, altså af ren personlig nysgerrighed. 
|
Til top |
|
|
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Hej kaso
Som du kan læse er der ingen misforståelser, men grundet glaspladen kan jeg ikke se selve skærmen.
|
|
|
OK - jeg bliver bare i tvivl, når du skriver "se selve skærmen", når du reelt mener "panelet" ..
Peter Pan skrev:
Jeg regnede også med, at B&O selv bygger Samsungs panel ind i deres egne ramme.
|
|
|
Fair nok - det er jo dit valg - og heldigvis vælger vi ikke alle det samme. Det var skam heller ikke for at kritisere dit valg - blot lidt filosoferen over at "luksusprodukter" ofte dækker over "standardvarer" i smartere indpakning. Et andet eksempel kunne være Audier, der rummer samme grundkonstruktion og komponenter som Seat, Skoda og VW - blot til en markant højere pris.
I BV7's tilfælde rummer produktet til gengæld andre/flere features end "oprindelsen" (Samsung) - med forstærker og DVD (hvilket jeg iøvrigt ikke var klar over), hvilket gør det til et lidt andet produkt - samlet set. Dermed er det også et produkt uden mange egentlige konkurrenter. Jeg har "Google't" lidt på det af nysgerrighed, og kan se, at der omtales (mindst) 3 generationer - og at der derudover findes forskellige firmware versioner - så man skal holde tungen lige i munden, hvis man skal anskaffe sådan et eksemplar.... 
|
Til top |
|
|
Elroy Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 17
|
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige købt et Samsung LE-46M87BD, er det et 100 hz tv ? Troede jeg i hvert fald, eller er jeg fejl på den ?
__________________ Hilsen Thomas
|
Til top |
|
|