| Forfatter |
|
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Avalon
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vienna inden for mine rammer..., hvis nu der er tvivl...
Dette set ud fra at jeg ikke har hørt f.eks. Avalon Ascendant, Focus Audio Master 2
til flere hundrede tusind da penegene alligevel ikke rækker dertil. __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
rattanhuset skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
|
CERWIN VEGA!
Derefter gammel B&O.. dejlig blød lyd til afslappende musik!
|
|
|
Må jeg anbefale en tur til ørelægen, eller psykologen. Enten er du da døv eller ikke helt rask? 
Uha der er mange højtalere som jeg gerne ville have, hvis jeg havde råd. Men ellers er jeg efter at jeg har fået dem ordentlig på plads ganske glad for mine egne Arcitec *S*
|
|
|
Hvad er det dog for noget at sige? Det er da den mest imbecile kommentar jeg længe har læst. Hvilket snævertsynet menneske siger dog den slags? Det svarer til at sige: "Du kan lide farven rød, så må du jo være sindssyg!" Ikke alene er kommentaren dicideret debil, yderligere er den groft nedværdigende i kraft af at du sætter mig i bås med psykisk handicappede, bare ud fra det faktum at jeg har en anden præference. Normalt synes jeg folk er meget tolerente herinde, men det der er over stregen for hvad man kan tillade sig at sige i det åbne forum. Hvordan kan du tillade dig at slynge en så grov krænkelse ud? Er det fordi du regner med at de fleste andre brugere herinde også prioriterer andre højttalere over Cerwin Vega? Kan det være rigtigt at jeg skal kaldes psykisk syg og døv fordi jeg hører techno? Det er der måske ikke plads til herinde?
|
|
|
Faktisk er det et typisk "hifi4all" svar. Det er ca. det samme som at fortælle manden han få fingeren. Andre med et noget mere dekadent smag kan således føle høj klogere og bedre, men det fortæller også at man har et helt f**ket up opfattelse af plads til andre.
Faktisk vil jeg sige at Cervin Vega er gode til at spille højt. Faktisk er de fleste højttalere kedelig iforhold til en Cewin Vega 1215 eller ligende. Heller det end et par sko-æsker som kun kan spille Kåre Norge.
Hvad angår de gamle B&O, så er der nok brugt for mange penge enheder i en M-100 eller MS150, og fra verdens bedste producenter. Det er vel ikke nogen forbrydelse at se kvaliteter i det. Ved man noget som helst om disse gamle højttalere, så vil man heller ikke afvise dem som værende egnet til hifi...og for en gangs skyld højttalere som er "evergreen" i designet. Jacob Jensen har ikke levet forgævet.
Mens vi er i gang, så er der ikke noget farvorit mærke, men derimod farvorit modeler fra flere sider. Noget af det kan være Infinity, og helst noget med bånddiskanter. Havde jeg plads og råd, så ville et sæt IRS-beta med servo sub ikke være af vejen!
Ellers må jeg sige at drømme højttalerne selvfølge står i stuen. JVC Zero-9. Falder du over sådan et par - så købt dem. Så behøver man ikke skifte højttalere ud hvert andet år fordi man bliver aldrig træt af dem.
Cheers
__________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
mictor001 skrev:
| [QUOTE=Hi-Sonny-Fi]
Sonus Faber - Ikke så meget snak om Hifi og bla bla, De spiller bare musik!
Mörten Design - De mest neutrale, detaljerede og mest rigtigt lydende højttalere.
Gryphon - Det er begrænset hvad jeg ved om dem, Men forsatan hvor må de lyde vildt.
Jokeren: Cerwin Vega - Intresant og spændende historie. Fantastiske speaker til deres formål.
Gryphon: hvor4for TROR du det? |
|
|
Deres udmærkede setup med special SS enheder er vel ikke noget tosset system. Jeg har heller ikke hørt det, men forventningerne til dem er der nu stadige væk. __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
jensmarius Udelukket fra forum

Tager en pause!!!
Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 302
|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!!!
SNELL, SNELL, og for at ingen skal være i tvivl, ja så gentager jeg det lige een gang til, SNELL!!
Jeg har for tiden et sæt C4, der bliver trukket af en herhjemme fuldstændig overset effektforstærker, som er PERREAUX E-2. Det er bare en fantastisk effekt der får SNELL C4 til at spille som en drøm. Så, hvis nogen stadig skulle være i tvivl SNELL ACOUSTICS
Venligst Jens
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
rattanhuset skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
|
CERWIN VEGA!
|
|
|
Må jeg anbefale en tur til ørelægen, eller psykologen. Enten er du da døv eller ikke helt rask? 
Uha der er mange højtalere som jeg gerne ville have, hvis jeg havde råd. Men ellers er jeg efter at jeg har fået dem ordentlig på plads ganske glad for mine egne Arcitec *S*
|
|
|
Hvad er det dog for noget at sige? Det er da den mest imbecile kommentar jeg længe har læst. Hvilket snævertsynet menneske siger dog den slags? Det svarer til at sige: "Du kan lide farven rød, så må du jo være sindssyg!" Ikke alene er kommentaren dicideret debil, yderligere er den groft nedværdigende i kraft af at du sætter mig i bås med psykisk handicappede, bare ud fra det faktum at jeg har en anden præference. Normalt synes jeg folk er meget tolerente herinde, men det der er over stregen for hvad man kan tillade sig at sige i det åbne forum. Hvordan kan du tillade dig at slynge en så grov krænkelse ud? Er det fordi du regner med at de fleste andre brugere herinde også prioriterer andre højttalere over Cerwin Vega? Kan det være rigtigt at jeg skal kaldes psykisk syg og døv fordi jeg hører techno? Det er der måske ikke plads til herinde?
|
|
|
Jeg er sikker på at rattenhuset bare mente det som en spøg. Der var jo også en smiley __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg foretrækker elektrostater, så mine foretrukne højttalermærker er dem som har elektrostater på programmet. For eksempel Quad, Martin Logan, Audiostatic med flere. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Alco Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. jeg er meget glad for jamo da JEG syntes at det er god lyd og det koster ikke det helt vilde. Men der er da nok ingen tvivl om at man kan finde mange mærker som spiller langt bedere end det jeg har, men jeg syntes osse at man skal se lidt realistisk på hvad man måske vil ofre på det. Men man skal nok osse se på hvad man primært bruger sit system til. er man man til hård rock, house, eller klassisk måske. Eller man måske bruger det til film. Jeg syntes at jamo X870 er rigtige gode til film, men osse kan spille stort set alt slags musik. Det er min mening. men folk er velkommen til at modagumentere. Det kan være jeg kan lære noget om ande mærker.
Skulle jeg ud og se på noget helt nyt ville det nok blive B&W. men det koster....så...
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=30670&K W=Alco
Klik endelig ind på mit system og se hvad jeg har. vær opmærksom på nye og gamle billeder.
|
| Til top |
|
| |
lpnielsen Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har Monitor AUDIO GS20 som fronterne, og dernæst GSLCR, RSFX og RSW12 for at fuldende set-uppet. Jeg er super glad for det og i mine forholdvis utrænede ører synes jeg det lyder rigtigt godt. Jeg har ikke lyttet til meget andet end og derfor har lidt svært ved at sammenligne - Monitor Audio blev dels indkøbt på baggrund af fornuftig omtale og pga. nogle rigtige gode tilbud. Jeg ville egentlig gerne høre lidt andre mærker, men jeg er sgu lidt bange for min pengepung, hvis jeg går ud og hører for meget andet .
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heco-Audio er mit valg, super highend er det ikke(dyreste højttaler koster 16.000 DKK for et par) men man får en masse for pengene.
Men hvis jeg havde ubegrænsede ressourcer så ville det helt klart blive noget B&W enten 802D eller 800D men oppe i de prisklasser betaler man meget for små forbedringer.
|
| Til top |
|
| |
Jeppeknygberg Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBL L36 Decade.....uuuhh de spiller godt....virkelig godt.
Købte dem for en slik, og tror aldrig jeg får andre højttalere. De erstattede i øvrigt JM-Lab Electra 906, som egentlig også gør det fornuftigt, men de gamle JBL.......
|
| Til top |
|
| |
tobo Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er også til "anderledes" højttalere, lytter pt. til Martin Logan med en rørslæde spændt for men har også et sæt Magneplanner + et sæt Aurum Cantus med bånddiskant som bliver lyttet til ret ofte dog her drevet af en kraftig transistorforstærker. Jeg elsker simpelthen lyden fra alle tre selvom den er meget forskellig
__________________ Classic no. 6.6
Classic nr.18
Squeezebox 3
Martin Logan Sequell ll
Vincent silver rca
Van d Hul revelator højt. kabel
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Red King skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
rattanhuset skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
|
CERWIN VEGA!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Det er ikke snævert synet! Det er måske lidt tarveligt, for han ved jo ikke hvilken højttaler mærker du foretrækker.
Men det viser meget om, hvor lidt forskelligt du har hørt, ikke sandt?????
Hvis du havde hørt noget af det som jeg har, ville du ikke længere havde vega, og gammelt B&O som dine favoritter!
Selvom de godt kan være gode alligevel!
|
|
|
Jo det er snævertsynet når han langer så groft ud efter en person der har en anden musiksmag end ham. Jeg kommer faktisk fra et hjem med stor interesse for "finere" hi-fi og har en omgangskreds der nyder lyd, så jeg har hørt rigtigt mange forskellige højttalere. Indlægget her omhandler ikke hvilke højttalere man synes lyder mest korrekt, men derimod hvilke man bedst kan lide. Da jeg hører noget af det tungeste trance der findes og hård rock, er det naturligt at Cerwin Vega spiller de kunstnere jeg hører, på en måde som få andre højttalere kan matche. Og endda uden at koste ret meget. Derfor synes jeg Cerwin Vega er et fantastisk mærke.
Når jeg en gang imellem hører noget akustisk rock som pink floyd eller lignende, elsker jeg at høre det på B&O højttalere fra 70'erne, der forskelligt fra Cerwin Vega ikke spiller enormt højt. Derimod har de en blød lyd som jeg elsker og som jeg kan høre på i timevis uden at blive træt af. Især de nævnte M100 falder lige i min smag. YDerligere synes jeg B&O står bag nogle af de smukkeste højttalere i verden.
Konventionelle mærker som B&W og Dali er da også okay, men jeg nærer ingen følelser for dem ud over jeg synes de begge har et sortiment af utroligt grimme højttalere (med visse undtagelser som B&W CM-serie) der ikke just er skabt til min musiksmag. Jeg ved godt jeg langer ud efter mange af denne sides brugere ved at sige deres højttalere er grimme, men det er jo alt sammen smag og behag, og med en alder på 19 år og en musiksmag som min, falder jeg nok generelt uden for rammen af typiske brugere på denne side.  __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 01:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var dog utroligt at der ikke skulle mere til at få visse mennesker op af stolene end mit tidligere indlæg. Jeg ved ikke om jeg skal grine eller græde, men jeg synes i og for sig at det er sørgeligt at man ikke kan læse mellem linier. Kunne "man" det, ville man vide at det ikke var så slemt ment som det var skrevet, heldigvis var der nogle som fangede budskabet og det er jeg da glad for... Hvorfor skal det hele være så alvorligt?
Personligt synes jeg at omtalte ht er noget skrammel, men det gør jo ikke at folk som har dem eller som synes de er fede nok, er skøre i hovedet. Heller ikke i mine øjne. Jeg synes bare at det måske kunne være spændende for dem at høre og erfarre at der findes bedre ting end store kasser i pap når det kommer til højtalere*S*
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 01:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
|
Det var dog utroligt at der ikke skulle mere til at få visse mennesker op af stolene end mit tidligere indlæg. Jeg ved ikke om jeg skal grine eller græde, men jeg synes i og for sig at det er sørgeligt at man ikke kan læse mellem linier. Kunne "man" det, ville man vide at det ikke var så slemt ment som det var skrevet, heldigvis var der nogle som fangede budskabet og det er jeg da glad for... Hvorfor skal det hele være så alvorligt?
Personligt synes jeg at omtalte ht er noget skrammel, men det gør jo ikke at folk som har dem eller som synes de er fede nok, er skøre i hovedet. Heller ikke i mine øjne. Jeg synes bare at det måske kunne være spændende for dem at høre og erfarre at der findes bedre ting end store kasser i pap når det kommer til højtalere*S*
|
|
|
Tænk før du taler, og lær at tale ordentligt. Jeg vil end ikke kommentere videre på din udtale om højttalere, for du er tydeligvis for tykpandet til at indse folk har forskellig smag og at din smag hverken er mere rigtig eller forkert end nogen andens. __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 01:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
rattanhuset skrev:
|
|
|
|
Tænk før du taler, og lær at tale ordentligt. Jeg vil end ikke kommentere videre på din udtale om højttalere, for du er tydeligvis for tykpandet til at indse folk har forskellig smag og at din smag hverken er mere rigtig eller forkert end nogen andens.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 01:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
rattanhuset skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
|
CERWIN VEGA!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeg er sikker på at rattenhuset bare mente det som en spøg. Der var jo også en smiley
|
|
|
Sg da godt der er nogle som har øjenene med sig og som kan "læse" andet end det som de lige ser*S* Naturligvis var det ikke så hårdt ment som det var skrevet, men der er åbenbart folk som ikke kan se den slags *S* anyway. Jeg har trukket mig ud af "diskussionen" igen, da den er på vej ud et sted hvor den ikke hører hjemme.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 01:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
rattanhuset skrev:
|
|
|
|
Tænk før du taler, og lær at tale ordentligt. Jeg vil end ikke kommentere videre på din udtale om højttalere, for du er tydeligvis for tykpandet til at indse folk har forskellig smag og at din smag hverken er mere rigtig eller forkert end nogen andens.
|
|
|
Grov up kammerat eller smut tilbage i børnehaven, rød stue... du er åbenbart ikke voksen nok til at kunne tage en spøg! Diskussion afsluttet herfra, da jeg ikke kan rive mig ned på dit niveau... !
|
|
|
Først og fremmest er det din infantile opførsel der har startet det, fordi du ikke tænker før du taler og ikke har dannet respekt for andre mennesker. Ergo skal du ikke bede mig om at opføre mig mere voksent før du bliver i stand til at se mere indad. Hvorfor siger du, du har stoppet diskussionen og fortsætter efterfølgende med endnu et indlæg? Så stop dog når du erklærer du er stoppet?
Din fuldstændigt manglende argumentation og langen ud efter mig med udtalelser som: "Grov up kammerat eller smut tilbage i børnehaven, rød stue..." vidner da bare atter om hvordan du går efter manden i stedet for bolden og tydeligvis aldrig har lært at respektere andre mennesker og ikke kan tale ordentligt.
Jeg kan sagtens tage en spøg, men hvis du havde den mindste smule almen opdragelse ville du vide hvad man kan sige og hvad man ikke kan sige til fremmede medmennesker, og det der er over stregen. Det har ikke noget med modenhed at gøre om man tager det som en fornærmelse. Opfør dig ordentligt. __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 01:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
rattanhuset skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
|
CERWIN VEGA!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeg mener bestemt ikke at du er sindsyg eller lign, kender dig ikke så det kan jeg ikke udtale mig om, men det skulle undre mig meget om du var. Men jeg synes det er en skam at du tager det så hårdt op, da det ikke var meningen overhovedet. Det var skrevet med et glimt i øjet og intet andet. Jeg regner ikke med og er også ligeglad med om andre herinde deler min smag for cw eller ej, det er ikke det som det handler om. Naturligvis er der plads til alle herinde, også cw brudere, det skal der være og det støtter jeg fuldt op omkring, om så folk kan lide det eller ej. Men jeg synes nu nok at du tager mit udsagn lidt for tungt i forhold til hvordan det var ment og hvis du kigger ordentlig efter i stedet for bare at spille fornærmet, så ville du også se min smiley, så det er nok ikke så alvorligt vel ;-)
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 01:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
rattanhuset skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
rattanhuset skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Grov up kammerat eller smut tilbage i børnehaven, rød stue... du er åbenbart ikke voksen nok til at kunne tage en spøg! Diskussion afsluttet herfra, da jeg ikke kan rive mig ned på dit niveau... !
|
|
|
Først og fremmest er det din infantile opførsel der har startet det, fordi du ikke tænker før du taler og ikke har dannet respekt for andre mennesker. Ergo skal du ikke bede mig om at opføre mig mere voksent før du bliver i stand til at se mere indad. Hvorfor siger du, du har stoppet diskussionen og fortsætter efterfølgende med endnu et indlæg? Så stop dog når du erklærer du er stoppet?
Din fuldstændigt manglende argumentation og langen ud efter mig med udtalelser som: "Grov up kammerat eller smut tilbage i børnehaven, rød stue..." vidner da bare atter om hvordan du går efter manden i stedet for bolden og tydeligvis aldrig har lært at respektere andre mennesker og ikke kan tale ordentligt.
Jeg kan sagtens tage en spøg, men hvis du havde den mindste smule almen opdragelse ville du vide hvad man kan sige og hvad man ikke kan sige til fremmede medmennesker, og det der er over stregen. Det har ikke noget med modenhed at gøre om man tager det som en fornærmelse. Opfør dig ordentligt.
|
|
|
Slap nu af, ang opdragelse så er det så mange år siden at der var nogle som opdragede på mig at du sikkert ikke engang var tænkt på endnu*S*.... over end out. gider ikke ikke bruge mere krudt på det her pjat fra en som føler sig så fornærmet uden grund, og så samtidig være med til at ødelægge denne ellers udmærkede tråd yderligere
|
| Til top |
|
| |