Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 13:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hvilket højttalermærke kan I bedst lide? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 01:46 | IP-adresse registreret  

Og du fortsætter ufortrødent videre. Af respekt for indlæggets starter og indholdets kvalitet vil jeg ikke kommentere yderligere. Ej heller vil jeg læse flere indlæg fra brugeren "rattanhuset" og håber derfor han vil gøre det samme og stoppe diskussionen her.

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 01:52 | IP-adresse registreret  

Aragon skrev:

hejsa

Snell Snell og atter Snell

Jeg er i den grad Snell fan (de ældre modeller altså, inden Boston ac.) - og er den tilfredse ejer af følgende

C IV - D, J III og J IV

Jeg er meget begejstret for J III - sådan et sæt vokser i den grad med  "opgaven"   (læs bliver bedre og bedre) jo bedre grev du spiller på.

Og der kommer sikkert flere sæt til endnu - hvis jeg render på noget til den rigtige pris - SLÅR JEG TIL (igen)

Jeg har endnu til gode at høre Snell´s nyere ting, men hvis de spiller bare tilnærmelsesvis som tidligere ting, så er det bestemt ikke tosset, det er helt sikkert *S*

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 06:43 | IP-adresse registreret  

I de prisklasser jeg bevæger mig i:

Linn Keilidh. Havde sådan et par i mange år. De kan et eller andet. Planen var at de skulle skiftes ud med et par Ninka, men sådan gik det ikke. De havde ikke "det", hvad "det" så end måtte være. Resten af Linns sortiment siger mig ikke så meget, udover at priserne i sig selv, kan få mig til at løbe skrigende bort!

Raidhos Emilieserie. Den diskant er fantastisk i mine ører. Jeg har aldrig hørt så sprød og naturtro en saxofon, men de kræver kraftige forstærkere, for at få ordentligt liv i bas/mellemtonen, og på flere af modellerne virker det som om, der mangler lidt sammenhæng mellem bas og diskant.

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 08:02 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
rattanhuset skrev:
BjarkeHedegaard skrev:

CERWIN VEGA!

Derefter gammel B&O.. dejlig blød lyd til afslappende musik!

Må jeg anbefale en tur til ørelægen, eller psykologen. Enten er du da døv eller ikke helt rask?

Uha der er mange højtalere som jeg gerne ville have, hvis jeg havde råd. Men ellers er jeg efter at jeg har fået dem ordentlig på plads ganske glad for mine egne Arcitec *S*

Hvad er det dog for noget at sige? Det er da den mest imbecile kommentar jeg længe har læst. Hvilket snævertsynet menneske siger dog den slags? Det svarer til at sige: "Du kan lide farven rød, så må du jo være sindssyg!" Ikke alene er kommentaren dicideret debil, yderligere er den groft nedværdigende i kraft af at du sætter mig i bås med psykisk handicappede, bare ud fra det faktum at jeg har en anden præference. Normalt synes jeg folk er meget tolerente herinde, men det der er over stregen for hvad man kan tillade sig at sige i det åbne forum. Hvordan kan du tillade dig at slynge en så grov krænkelse ud? Er det fordi du regner med at de fleste andre brugere herinde også prioriterer andre højttalere over Cerwin Vega? Kan det være rigtigt at jeg skal kaldes psykisk syg og døv fordi jeg hører techno? Det er der måske ikke plads til herinde?

Jeg er sikker på at rattenhuset bare mente det som en spøg. Der var jo også en smiley  

Jovist, en smiley. Men at være nedladende krydret med en smiley skaber klare misståelser. Det er netop brugen af ironi som ofte skabe problemer i komunikationen. Jeg er sikker på det ikke er tilfældet her. Læser man næste Rattan-indlæg, så bekræfter han sku fordommene, og der var ikke nogen smiley denne gang. Gå efter manden, ikke bolden.   ...

Godt gået mand.

Mvh  

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 08:21 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg synes der er mange fede højttaler derude og har også hørt mange af dem.

Men et par jeg ikke sådan glemmer her var mine INF 1B selv med de fordele og ulemper de havde.

Har et par drømme højttaler nu, men de er for dyre.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

105.2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:

Hejsa!!!

SNELL, SNELL, og for at ingen skal være i tvivl, ja så gentager jeg det lige een gang til, SNELL!!

Jeg har for tiden et sæt C4, der bliver trukket af en herhjemme fuldstændig overset effektforstærker, som er PERREAUX E-2. Det er bare en fantastisk effekt der får SNELL C4 til at spille som en drøm. Så, hvis nogen stadig skulle være i tvivl  SNELL ACOUSTICS

Venligst   Jens

Hejsa

Jeg skal ikke kunne sige om det er verdens bedste højttalere, men jeg har selv et par Snell D,drevet af en Perraux E-2. Den rare mand jeg købte forstærkeren af spillede iøvrigt på Snell A. Det er da rart at høre at det skulle være den perfekte kombination, selvom jeg synes jeg har hørt mere 3D-lyd på andre højttalere.  Jeg har ikke haft dem så længe og har ikke eksperimenteret ret meget med fødder og kabler osv. Hvad har du af cd/pladespiller og forforstærker?

mvh  Jan

Til top Vis 105.2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 105.2

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Den Blå Fisk skrev:

Raidhos Emilieserie. Den diskant er fantastisk i mine ører. Jeg har aldrig hørt så sprød og naturtro en saxofon, men de kræver kraftige forstærkere, for at få ordentligt liv i bas/mellemtonen, og på flere af modellerne virker det som om, der mangler lidt sammenhæng mellem bas og diskant.

Helt enig. Absolut verdensklasse diskant..!

Diskanten sidder også i den nye serie fra Raidho, AYRE-serien. Den lille AYRE C1, som er forevist på hifi-musik er en fortryllende lille speaker. Uden tvivl den bedste stander-htér på markedet.

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Mrhviid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:

Hejsa!!!

SNELL, SNELL, og for at ingen skal være i tvivl, ja så gentager jeg det lige een gang til, SNELL!!

Jeg har for tiden et sæt C4, der bliver trukket af en herhjemme fuldstændig overset effektforstærker, som er PERREAUX E-2. Det er bare en fantastisk effekt der får SNELL C4 til at spille som en drøm. Så, hvis nogen stadig skulle være i tvivl  SNELL ACOUSTICS

Venligst   Jens

Helt sikkert.

Det er dog vigtigt at skelne imellem det gamle og det nye Snell. Efter at Boston Acoustics opkøbte Snell har det bare ikke været det samme.

Anyways...

Jeg er selv vild med Snell. De gamle Type E og Type J højtalere specielt. Har selv Snell Type J/IV som jeg er helt vild med.

Det er også netop højttalere som de gamle Snell'er der får en til at undre sig over hvorfor diskanter skal være af metal og membraner af alle mulige former for kunstof, når papmembraner og silkediskanter kan spille så fint og flot.

Jeg har hørt mange af de nye højttalere som er lavet med metaldiskant og kunstofmembraner. De lyder da fint... og mange er også teknisk bedre. Meeeen... der mangler ligesom noget et eller andet sted. Det er svært at sætte fingeren på hvad det er, men sådan er det.

Efter de gamle Snell'er ville jeg vælge Audio Note (som pudsigt nok også er baseret på de gamle Snell designs).

Dynaudio er også rigtig dejlige højtalere. Hvis/når jeg skal have nyt grej af nyere generation, så har Dynaudio en god chance hos mig...

Mvh.

Mrhviid

Til top Vis Mrhviid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrhviid

Mrhviid
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
Aragon skrev:

hejsa

Snell Snell og atter Snell

Jeg er i den grad Snell fan (de ældre modeller altså, inden Boston ac.) - og er den tilfredse ejer af følgende

C IV - D, J III og J IV

Jeg er meget begejstret for J III - sådan et sæt vokser i den grad med  "opgaven"   (læs bliver bedre og bedre) jo bedre grev du spiller på.

Og der kommer sikkert flere sæt til endnu - hvis jeg render på noget til den rigtige pris - SLÅR JEG TIL (igen)

Jeg har endnu til gode at høre Snell´s nyere ting, men hvis de spiller bare tilnærmelsesvis som tidligere ting, så er det bestemt ikke tosset, det er helt sikkert *S*

Det gør de ikke. Boston Acoustics som købte Snell ændrede hele deres lydfilosofi...

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:
Og du fortsætter ufortrødent videre. Af respekt for indlæggets starter og indholdets kvalitet vil jeg ikke kommentere yderligere. Ej heller vil jeg læse flere indlæg fra brugeren "rattanhuset" og håber derfor han vil gøre det samme og stoppe diskussionen her.

Måske skulle du søge noget hjælp Du er sku' da lige lovlig følsom og holder dig ikke selv for god til at svine rattanhuset kan jeg se.
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Mht. Snell synes jeg også der er tale om en rigtig god højttaler, og kan se vi er mange der har den mening! :P

slate
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Har haft en svaghed for B&W siden 1987.

En studiekammerats forældre skulle have nye højtalere; de hørte overvejende klassisk.

Jeg husker deres opstilling som:

Plov: ?
Forforstærker/effekt: Denon PRA-1000/ POA-2000

Han havde lånt et par Trapez X, en JM lab model ? og  B&W DM7 mk II bl.a. fra den Radio forhander som dengang lå i Hadsten.

Det var næsten en religiøs oplevelse da vi under sessionen nåede frem til DM7'en... gåsehud

Til top Vis slate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slate

woammo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2006
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Mine Audio Note AN-E med sølvsvingspoler og NLE cabling intern og extern. Drevet af 300B rør og en god AN Dac.  Så synger englene i mine ører.

Og så lige Martin Logan's  Sequell II - som jeg har lært at kende hos en kender ! 

MathiasLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Har ikke hørt vildt meget forskelligt, men af det jeg har hørt vil jeg sige af de 3 mærker jeg synes bedst om er Amphion, SP Technologies og Vienna Acoustics. Har selv et sæt Amphion Argon2  og det er en fantastisk lille 2vejs standerhøjttaler! :) Den spiller virkelig fantastisk i mine øre! 

Jokeren vil så være Zingali, har aldrig hørt dem, men kunne rigtig godt tænke mig det. De oser virkelig af klasse med deres design og finish :) men priserne er lige voldsomme nok til min pengepung. Nogenh er inde som har erfaringer med Zingali?
Til top Vis MathiasLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasLarsen

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Flageborg skrev:

Hvilken højtaler er den lille stander her i forgrunden?? Den ser godt nok lækker ud og super lækker finnish, er det dynaudio??

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:
Den Blå Fisk skrev:

Helt enig. Absolut verdensklasse diskant..!

Diskanten sidder også i den nye serie fra Raidho, AYRE-serien. Den lille AYRE C1, som er forevist på hifi-musik er en fortryllende lille speaker. Uden tvivl den bedste stander-htér på markedet.

Den havde jeg ikke hørt om. Har du et link med billeder og oplysninger på den? Lyder spændende!

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk

Mrhviid
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:
Flageborg skrev:

Hvilken højtaler er den lille stander her i forgrunden?? Den ser godt nok lækker ud og super lækker finnish, er det dynaudio??

Mellemtonen ligner en Dynaudio pga. den "stiplede" kant inde i midten. Kunne dog ikke finde en der ligner på deres hjemmeside. Måske en tidligere model?

Mvh.

Mrhviid...

Red King
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:
Red King skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
rattanhuset skrev:
BjarkeHedegaard skrev:

CERWIN VEGA!

Derefter gammel B&O.. dejlig blød lyd til afslappende musik!

Må jeg anbefale en tur til ørelægen, eller psykologen. Enten er du da døv eller ikke helt rask?

Uha der er mange højtalere som jeg gerne ville have, hvis jeg havde råd. Men ellers er jeg efter at jeg har fået dem ordentlig på plads ganske glad for mine egne Arcitec *S*

Hvad er det dog for noget at sige? Det er da den mest imbecile kommentar jeg længe har læst. Hvilket snævertsynet menneske siger dog den slags? Det svarer til at sige: "Du kan lide farven rød, så må du jo være sindssyg!" Ikke alene er kommentaren dicideret debil, yderligere er den groft nedværdigende i kraft af at du sætter mig i bås med psykisk handicappede, bare ud fra det faktum at jeg har en anden præference. Normalt synes jeg folk er meget tolerente herinde, men det der er over stregen for hvad man kan tillade sig at sige i det åbne forum. Hvordan kan du tillade dig at slynge en så grov krænkelse ud? Er det fordi du regner med at de fleste andre brugere herinde også prioriterer andre højttalere over Cerwin Vega? Kan det være rigtigt at jeg skal kaldes psykisk syg og døv fordi jeg hører techno? Det er der måske ikke plads til herinde?

Det er ikke snævert synet! Det er måske lidt tarveligt, for han ved jo ikke hvilken højttaler mærker du foretrækker.

Men det viser meget om, hvor lidt forskelligt du har hørt, ikke sandt?????

Hvis du havde hørt noget af det som jeg har, ville du ikke længere havde vega, og gammelt B&O som dine favoritter!

Selvom de godt kan være gode alligevel!

Jo det er snævertsynet når han langer så groft ud efter en person der har en anden musiksmag end ham. Jeg kommer faktisk fra et hjem med stor interesse for "finere" hi-fi og har en omgangskreds der nyder lyd, så jeg har hørt rigtigt mange forskellige højttalere. Indlægget her omhandler ikke hvilke højttalere man synes lyder mest korrekt, men derimod hvilke man bedst kan lide. Da jeg hører noget af det tungeste trance der findes og hård rock, er det naturligt at Cerwin Vega spiller de kunstnere jeg hører, på en måde som få andre højttalere kan matche. Og endda uden at koste ret meget. Derfor synes jeg Cerwin Vega er et fantastisk mærke.

Når jeg en gang imellem hører noget akustisk rock som pink floyd eller lignende, elsker jeg at høre det på B&O højttalere fra 70'erne, der forskelligt fra Cerwin Vega ikke spiller enormt højt. Derimod har de en blød lyd som jeg elsker og som jeg kan høre på i timevis uden at blive træt af. Især de nævnte M100 falder lige i min smag. YDerligere synes jeg B&O står bag nogle af de smukkeste højttalere i verden.

Konventionelle mærker som B&W og Dali er da også okay, men jeg nærer ingen følelser for dem ud over jeg synes de begge har et sortiment af utroligt grimme højttalere (med visse undtagelser som B&W CM-serie) der ikke just er skabt til min musiksmag. Jeg ved godt jeg langer ud efter mange af denne sides brugere ved at sige deres højttalere er grimme, men det er jo alt sammen smag og behag, og med en alder på 19 år og en musiksmag som min, falder jeg nok generelt uden for rammen af typiske brugere på denne side.

OK man må indrømme at den "fight"  ikke var god for nogen.

Men jeg mit indtryk af dig og dit setup var, at du nok ikke havde givet det for meget eftertanke, men det var vist den gang du lavede dit første indlæg!

Jeg går nu ikke ud fra at der er sket så fandens meget siden den 23 september, eller???

Selv om du kun høre techno, så kan selv techno og elektronisk opleves bedre, end på de nuværende CV'er(jeg går ud fra det er dem fra hi-fi klubben vi snakker om??)

jeg syntes, og bemærk jeg siger JEG!!! ud fra de indlæg du har skrevet her på forummet som jeg har læst. Så virker du ikke som en erfaren hi-fi person!!!!

Finder du den udtalelse provokerende, for den er ikke ment sådan, der er plads til alle!!!!

Jeg mener bare, at jeg ikke angreb dig men derimod prøvede, at forklare hvad jeg troede var en uerfaren hifi person, at der findes bedre sager end som sådan!

Til top Vis Red King's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Red King

hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Hej rødder....

Min top 3 ser nogenlunde sådan ud....:

1.  DALI... - Dali Mentor 6 / Dali Helicon 400 / Dali Euphonia MS4

2.   B&W... - B&W 802D

3.   Audiovector Mi-3 Avantgarde

Jeg ved godt at jeg nævner 5 modeller, men kun 3 mærker...

Dali er min favorit, fordi den økonomisk er til at komme i nærheden af og man får efter min mening meget lyd for pengene (har selv Dali Helicon 400) - Euphonia MS4 er lidt bedre end Helicon 400, men er ikke mer' prisen værd, her får man meget 'Euphonia' i Helicon 400 til en meget fordelagtig pris...

B&W 802D , er en for tiden uopnåelig drøm, den er lækker, både i ydelse og finish

Audiovector er også et lækkert mærke, min første seriøse højttaler kommer derfra... 

mvh. Jan

Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan

Flageborg
Branchemedlem
Branchemedlem
kringlyd.no

Bruger siden: 18 Juni 2005
Lokalitet: Norge
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:

Link til stativhøytaler: http://www.swanspeaker.com/product/htm/view.asp?id=371

Importør for Norge er: http://www.soundwave.no

De er helt nye, og vil bli priset til ca. 10k for paret.

Lyden er like utrolig bra som finishen

moro med lyd --> kringlyd

Til top Vis Flageborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flageborg Besøg Flageborg's Websted

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes