Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 16:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hvilket højttalermærke kan I bedst lide? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tylle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

JBL's pro serie

Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
Til top Vis Tylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tylle

Rohlander
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Har svært ved at forestille mig, at f.eks. et sæt JBL TI-5000 ikke kunne spille et hvilket somhelst stykke musik bedre end nogen af de Cerwin Vega højtalere Hifiklubben pt. har på lager.

Martin Logan Spire
Soveværelse:
Hofli Integra 5.1
Holfi Xara NFB REX
Marin Logan Motion 4
Audio Physic Luna
Reserve:
Nad S300
Til top Vis Rohlander's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rohlander

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Her ville jeg gerne have nævnt de højttalere, jeg sætter pris på.

Men det kunne jo være at jeg var kommet til at nævne noget, som nogen synes er noget l**t, som vi har set det ovenfor, da en seriøs bruger på hifi4all.dk kom til at nævnt det grimme ord "Cerwin Vega" (føj, føj og atter føj).

Og så var jeg nok også blevet hånet sønder og sammen (men med en lille smiley , som trøst! - og som tegn på den storslåede danske ironi stadig lever!).

Nej, efter nærmere eftertanke tror jeg, at jeg holder min mund.

Og så er der jo ikke meget ved en tråd som denne, når man ikke kan nævne, hvad man mener, uden at blive hånet.

Jeg vil lige tænke mig lidt om og nævne noget som er dyrt og højt respekteret!

Så kommer jeg nok også ind i varmen   (så I smileyen?)

Peter Q.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

1. KEF fordi de spiller hamrende godt og er møgbillige i Danmark (ikke feinschmekermærke)

2. KEF fordi jeg kan drømme om deres referenceserie

3. Eltax fordi de også laver gode højttalere til en pris så alle kan få fin lyd i hjemmet uden at skulle optage kreditforeningslån

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

Tommy S.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Som ung knægt hørte jeg i 1976 et sæt JBL L300 på en stor Harman Kardon forstærker. Der var smæk for alle skillinger og siden har navnet JBL haft en særlig klang i mine øre.

Dette startede min HiFi interesse.

I dag bor jeg i rækkehus. Jeg har valgt et sæt B&W 805s - de har dejlig stemme reproduktion og så er bassen så tilpas afdæmpet så nabofreden er sikret.

Hvis jeg ikke havde nogen naboer, ville jeg have valgt en større højttaler, men jeg ville nok stadig vælge B&W.

Til top Vis Tommy S.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy S.

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Jeg er glad for der er brugere der forstår min irritation over at blive hånet med en trøstesmiley over jeg nævner Cerwin Vega.  Tak for det!

Nu er der personer der siger at de kender højttalere der kan spille alt musik bedre en CV, og det tror jeg gerne på. Men spørgsmålet er stadig hvilke højttalere man bedst kan lide, og da det er så subjektivt som det overhovedet kan blive, forstår jeg ikke man skal have bagen på komedie over at nævne et mærke man PERSONLIGT synes godt om, og da nogle brugere stadig ikke har forstået essencen af hvorfor jeg er så vild med føromtalte højttalermærke vil jeg nu specificere så præcist jeg formår:

Da jeg er en ung mand på 19 år, der ikke har rige bedsteforældre fra hvilke jeg har kunnet arve millioner, som hører trance og techno, er jeg enormt glad for mærket Cerwin Vega. Det giver mig mulighed for at spille mine yndlingsgenre på en måde der får min puls op at køre. - Og så endda for en pris der ligger i den meget lave ende. Yderligere synes jeg de omtalte højttalere har et råt og lækkert design, der signalerer rå power. Min kæreste gennem 1½ år deler både min musiksmag og synes også designet ser godt ud. Ergo har jeg ikke et WAF-problem, og jeg får fuld valuta for pengene ved Cerwin Vega. Disse fakta gør alt i alt, at Cerwin Vega dækker mine behov (design, lydtryk, pris) på en måde ingen anden producent gør det, og derfor må det falde naturligt at netop dette mærke er mit yndlingsditto.

Så jeg beder jer derfor se min først udtalelse med ovenstående argumenter i mente, før i foreslår andre højttalere der muligvis spiller bedre, men som ikke har hverken den samme pris eller design. Da jeg var yngre havde jeg en enorm passion for computer hi-fi, og den gang havde jeg også tendens til udelukkende at fokusere på de dyreste og bedste komponenter der kunne støves op, og tøvede aldrig med at anbefale disse til venner og bekendte på computerindkøb. - Typisk med den følge at folk stod med vidt åbne øjne og mund over prisen på bundlinien. Tendensen har været lidt den samme i denne tråd fra nogle af jer brugere, og jeg er faktisk ikke i tvivl om at i mener det godt og tak for det.

Red king, jeg har rigeligt forstand på god lyd, da jeg, som tidligere nævnt, kommer fra et hjem der sætter god lyd i højsædet, udelukkende spillet på en dyr og god pladespiller. Og jeg ejer faktisk ikke det anlæg du refererer til mere, og det var bygget op af en økonomi der bestod af 1049 kroners SU om måneden. Det begrænser naturligt mulighederne, for man skal da være mere end almindeligt engageret for at bruge samtlige sine sparepenge på højttalere. Jeg har arbejde nu og indtil jeg skal læse videre, tjener jeg derfor betydelige flere penge og det er dne præcise grund til at jeg er ved at samle et nyt anlæg og det andet er røget på porten. Hold øje med stereosektionen, og smid gerne en kommentar når jeg får startet på det nye system.

Mvh Bjarke.

the_rieper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2006
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Gamut L3.. en så neutral og musikalsk højtaler skal man lede længe efter!
Til top Vis the_rieper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af the_rieper

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Godt sagt, Bjarke.

Der er mange, der kunne lære at have bare lidt respekt for andres holdninger. En lydoplevelse er meget subjektiv. Jeg har aldrig hørt trance/techno (tror jeg) men virker det hjemme hos dog med et sæt Cerwin Vega'er er alt jo godt.

Der er så ufattelig mange meninger om hvad der er godt og skidt - nogen er til opera og kan ikke tål et høre andre tenorer end Placido Domingo - andre er til rock og du er til trance. Det er da fedt at der er så meget musik i så mange genrer at vi alle kan blive tilfredse.

Dette er jo egentlig en underlig tråd - spørgsmålet om hvilket højttalermærke man bedst kan lide. Der er mærker jeg aldrig har hørt, mærker hvor enkelte modeller burde smides i havet, hvor andre modeller spiller som englene synger. Der er højttalermærker/modeller der er totalt ligegyldige for musikformidling.

Mine pt foretrukne højttalere er:

von Schweikert VR-4
Wilson Audio Sophia
Magneplanar 3.6

To dynamiske og en magnestatisk med vidt forskellig lyd. Men derfor kan de da sagtens være mine favoritter.
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

Den Blå Fisk skrev:
gl.jas skrev:
Den Blå Fisk skrev:

Raidhos Emilieserie. Den diskant er fantastisk i mine ører. Jeg har aldrig hørt så sprød og naturtro en saxofon, men de kræver kraftige forstærkere, for at få ordentligt liv i bas/mellemtonen, og på flere af modellerne virker det som om, der mangler lidt sammenhæng mellem bas og diskant.

Helt enig. Absolut verdensklasse diskant..!

Diskanten sidder også i den nye serie fra Raidho, AYRE-serien. Den lille AYRE C1, som er forevist på hifi-musik er en fortryllende lille speaker. Uden tvivl den bedste stander-htér på markedet.

Den havde jeg ikke hørt om. Har du et link med billeder og oplysninger på den? Lyder spændende!

Firmaet Raidho har endnu ikke oprettet en sekvens med den nye serie på deres hjemmeside, men hifimusik har været på besøg:

http://hifi-musik.dk/?page=visartikel&id=142

De spidse "kommentarer" som intet har med C1 at gøre skal du blot ignorere....

Men ja, det er en meget spændende speaker som er utroligt velopløst og formår at levere musikken homogent, dynamisk og meget neutralt.( minimal opbrydning )! Den spiller lige nu her på residencen og gør det særdeles overbevisende.

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

chubbz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

På baggrund af det mærke jeg har haft mest så vil jeg sige DALI.   Jeg synes at i forhold til prisen, laver de nogle fantastiske højttalere.  Dali 850 er efter min mening en super fed HT når prisen er taget i betragtning.  

Men ellers må jeg give ret om CV.  Skulle jeg have en hjemmebif, så skulle den bestå af CV hele vejen rundt.. Der er bare så meget sjov i de højttalere for ingen penge.

Der findes så mange gode HT producenter og det kan da være svært at vælge hvilke man bedst kan li.

De bedste HT jeg nogenside har hørt er:

1. Kharma Exquisite Mini

2. B&W 801D

3. Dali Euphonia MS4

Osv osv... 

Mvh chubbz

Til top Vis chubbz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chubbz

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Rohlander skrev:

Har svært ved at forestille mig, at f.eks. et sæt JBL TI-5000 ikke kunne spille et hvilket somhelst stykke musik bedre end nogen af de Cerwin Vega højtalere Hifiklubben pt. har på lager.

CV spille meget højere end et sæt Ti5000. Jeg er enig i en Ti5000 generelt er mere all-round, men kan man lide højt musik, så spiller ti-5000 jo ikke bedre....den spiller lavere! Iøvrigt forstår jeg ikke pointen - altså at fremhæve JBL over Cervin Vega - hvis der overhovedet er noget bevist pointe eller tankevirksomhed om hvad du vil opnå?

Der er forskel på forventninger, og til hvad man difinerer som "bedst". Det er bedre at sige hvad en Ti-5000 er god til? Saglige argumenter foretrækkes.

Mvh 

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Jeg kan bedst lide Metallicas PA-højttalere 

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:

Haha!  Helst med Metallica-dregene spillende live i den anden ende af ledningen ikke sandt? :P

Kharmakiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2005
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Jeg er selv gammel HI-FI fanatiker og har stadig et kæmpeanlæg i stuen. Har prøvet alverdens forskellige ting og sager, så jeg vil sige jeg har en god stor erfaring.

1: C.V. - ACDC lyder præcis så råt som det skal. Den mest ærlige højttaler på markedet. Det er så fedt at høre metal på disse. Jeg er altid flad af grin når jeg presser et sæt store vega'er

2: Chubbz - du har fat i den lange ende der. Kharma spiller fantastisk til de fleste typer musik. De laver det vildeste perspektiv, dybde og højde i lydbilledet.

3: B&W 801 - så har man lidt fra c.v. og lidt fra Kharma. Lækkert tryk i bassen og selvfølgeligt LANGT bedre end c.v. Til gengæld når den ikke Kharmas modeller til sokkeholderne når det gælder førnævnte kvaliteter. 

Til top Vis Kharmakiller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kharmakiller

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:

jkjaers skrev:

Haha!  Helst med Metallica-dregene spillende live i den anden ende af ledningen ikke sandt? :P

Præcis!

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Senzala
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2007
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Første indlæg i dette forum...

Min favorit højtalerer er uden tvivl Miller & Kriesel.....og "ja", jeg er surround dude

senzala
Til top Vis Senzala's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Senzala

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Dali - Har lavet en del skrammel, men også nogle få perler igennem tiden.

Gamut - Har generelt nogle ret interessante modeller i deres program.

Sonus Faber - Lækker lyd til overskuelige penge.

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Tjah, jeg har ikke hørt så vanvittigt mange højttalere i min hifi-tilværelse, men here goes ...

1. GamuT - parret med min Pathos Logos er L5'erne de bedste højttalere, jeg har haft i mit hjem - jeg er især imponeret over deres gengivelse i mellemtone- og diskantområdet.

2. ProAc - min første seriøse højttaler var Respons 1.5; de laver dejligt musikalske højttalere uden at det nødvendigvis løber op i en formue.

3. Martin Logan - har ikke hørt dem så meget, men konceptet er spændende, og under de rette betingelser lyder de helt utroligt.

Bobler: Dali Megaline Har ikke hørt den, men sikke en moppedreng af en højttaler!

Antonx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2006
Lokalitet: Norge
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Mine foreløpige favoritter er:

Uten tvil Martin Logan.. Vista/Vantage/Summit

Alle ProAc høyttalere....

Usher......

B&W 805s/802D

Magnepan..

Audio Physics..

Dynaudio Focus..

Gradient Revolution..

Sonus Faber Cremona om man liker spillestilen..

Dali høyttalere..

Vienna Acoustics om man liker deres spillemåte..

-KP-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Nu er der jo rigtig mange fede HT, noget af det bedste jeg har lyttet på må være jm lab utopia serien

Til top Vis -KP-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -KP-

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes