| Forfatter |
|
Den Blå Fisk Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 629
|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
Den Blå Fisk skrev:
gl.jas skrev:
Den Blå Fisk skrev:
|
Raidhos Emilieserie. Den diskant er fantastisk i mine ører. Jeg har aldrig hørt så sprød og naturtro en saxofon, men de kræver kraftige forstærkere, for at få ordentligt liv i bas/mellemtonen, og på flere af modellerne virker det som om, der mangler lidt sammenhæng mellem bas og diskant.
|
|
|
Helt enig. Absolut verdensklasse diskant..!
Diskanten sidder også i den nye serie fra Raidho, AYRE-serien. Den lille AYRE C1, som er forevist på hifi-musik er en fortryllende lille speaker. Uden tvivl den bedste stander-htér på markedet.
|
|
|
Den havde jeg ikke hørt om. Har du et link med billeder og oplysninger på den? Lyder spændende!
|
|
|
Firmaet Raidho har endnu ikke oprettet en sekvens med den nye serie på deres hjemmeside, men hifimusik har været på besøg:
http://hifi-musik.dk/?page=visartikel&id=142
De spidse "kommentarer" som intet har med C1 at gøre skal du blot ignorere....
Men ja, det er en meget spændende speaker som er utroligt velopløst og formår at levere musikken homogent, dynamisk og meget neutralt.( minimal opbrydning )! Den spiller lige nu her på residencen og gør det særdeles overbevisende.
|
|
|
Det var ellers noget af en omgang mudderkastning de har gang i på HIFI-musik. De hygger sig rigtigt.......
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
-KP- skrev:
Nu er der jo rigtig mange fede HT, noget af det bedste jeg har lyttet på må være jm lab utopia serien 

|
|
|
Ja jeg vil sige at hvis jeg har en joker så må det være de helt store i utopia serien. Har aldrig hørt dem seriøst, men vil meget gerne  Ellers er jeg ret glad for mine PC højtalere, så de må være mine nummer 1,2 og 3
|
| Til top |
|
| |
HIFI IS FUN Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
min favorithøjttaler er martin logan. de spiller som ingen andre.
men skulle jeg vælge en ht med alm membram er proac en sikker anden plads.
og på trediepladsen skulle være jm lab.otopia serien.
hilsen
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
mine favoritter er:
B&W. Specielt deres 800 serie er super lækker med en god lyd.
System Audio. Synes de har en dejlig og behagelig lyd. Ikke så bastung men med god dynamik. Specielt deres Ranger synes jeg lyder kanon.
Har ikke lige en på en 3. plads... ret mange jeg ikke kan li lyden fra. __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
Juspur Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 525
|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vivid Audio V1, hørt hos Ljudprodukter i Malmø. De er grimme (synes jeg). Men hold da op for en lyd.
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt der lyder lidt henad Audiovector
|
| Til top |
|
| |
-KP- Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 737
|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
-KP- skrev:
|
Nu er der jo rigtig mange fede HT, noget af det bedste jeg har lyttet på må være jm lab utopia serien 

|
|
|
Ja jeg vil sige at hvis jeg har en joker så må det være de helt store i utopia serien. Har aldrig hørt dem seriøst, men vil meget gerne 
Ellers er jeg ret glad for mine PC højtalere, så de må være mine nummer 1,2 og 3 
|
|
|
Der står ellers et demo sæt af JM-Lab Alto Utopia i Kt -Radio kbh til en ok pris .
Har aldrig hørt dit HT mærke , med ud fra dine billeder, ser de jo skønne ud
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cerwin Vega!
Jeg købte engang et brut sæt at12 fordi vi skulle bruge til Nytårsaften. Da jeg satte dem til og skruede op gav jeg mig til at råbe skældsord over sælgeren, da jeg troede jeg var blevet snydt, fordi der var fejl i højtaleren. Mellemtonen var brændt af.
Det var den ikke 
Nå de var selvfølgeligt fede til festen. Der er en tålelig makrodynamik når man kommer over de 112db. Sådan er vores øre indrettet til CW.
Efter festen blev de sat i skuret og en idiot stjal dem en uge senere. Heraf kan man selvfølgeligt udlede at cw fanatikere ikke kun er døve men også nogle gemene tøveknægte. END OF DISCUSSION!
|
| Til top |
|
| |
Peiter Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
| Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
tobo skrev:
| Er også til "anderledes" højttalere, lytter pt. til Martin Logan med en rørslæde spændt for men har også et sæt Magneplanner + et sæt Aurum Cantus med bånddiskant som bliver lyttet til ret ofte dog her drevet af en kraftig transistorforstærker. Jeg elsker simpelthen lyden fra alle tre selvom den er meget forskellig |
|
|
Off topic, men ... kan du evt. definere forskellen på Magnepan og ML ? __________________ Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
Forstærker: Vincent SV-238MK
Højttalere: Aurum Cantus Harmony
Kabler: NLE
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
| Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tannoy 15" dual concentric
JBL 4312 og 4412
TAD horn til toppen.
(naturligvis drevet af single end rør amp)
/erla
P.S: Og naturligvis Miller & Kreisel til snurrerundten...
|
| Til top |
|
| |
jensmarius Udelukket fra forum

Tager en pause!!!
Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 302
|
| Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
105.2 skrev:
jensmarius skrev:
|
Hejsa!!!
SNELL, SNELL, og for at ingen skal være i tvivl, ja så gentager jeg det lige een gang til, SNELL!!
Jeg har for tiden et sæt C4, der bliver trukket af en herhjemme fuldstændig overset effektforstærker, som er PERREAUX E-2. Det er bare en fantastisk effekt der får SNELL C4 til at spille som en drøm. Så, hvis nogen stadig skulle være i tvivl SNELL ACOUSTICS
Venligst Jens
|
|
|
Hejsa
Jeg skal ikke kunne sige om det er verdens bedste højttalere, men jeg har selv et par Snell D,drevet af en Perraux E-2. Den rare mand jeg købte forstærkeren af spillede iøvrigt på Snell A. Det er da rart at høre at det skulle være den perfekte kombination, selvom jeg synes jeg har hørt mere 3D-lyd på andre højttalere. Jeg har ikke haft dem så længe og har ikke eksperimenteret ret meget med fødder og kabler osv. Hvad har du af cd/pladespiller og forforstærker?
mvh Jan
Hej Jan.
Det er da rart at høre at der er andre der har er PERREUAX-E2, der oven i købet er kombineret med et sæt SNELL D. En rigtig rigtig god kombination. Hvilken forforstærker har du???
Jeg har selv en LECTRON PA-50 rørforforstærker og cd afspilleren er en kraftig modifiseret CAMBRIDGE dismagic 1 / dac 3
Venligst Jens
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Reneg Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
ATC SCM150SL AT
B&W 801D
Adam MP1
|
| Til top |
|
| |
Antonx Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2006 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFI IS FUN skrev:
|
min favorithøjttaler er martin logan. de spiller som ingen andre.
men skulle jeg vælge en ht med alm membram er proac en sikker anden plads. |
|
|
Ja, her er vi helt enige.
Min favorittduell hadde vært mellom ProAc D38 og ML Vantage. __________________ Cary 303/300 - Sugden A21SE - Focal Utopia Micro BE - REL Stampede - Wireworld Super Eclipse/Solstice 5
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg nu ikke lige sådan kan få plads til et sæt Marten Supreme (har hørt dem!), så må man vel drømme om noget andet.
Helst er jeg til SELVBYG, Gør det Selv og hvad det nu hedder, men den her kunne måske godt friste. Det er dog primært "højttaleren" i midten jeg er ude efter! 

__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
tobo Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
|
Når jeg nu ikke lige sådan kan få plads til et sæt Marten Supreme (har hørt dem!), så må man vel drømme om noget andet.
Helst er jeg til SELVBYG, Gør det Selv og hvad det nu hedder, men den her kunne måske godt friste. Det er dog primært "højttaleren" i midten jeg er ude efter! 

|
|
|
Der er altså en ret lækker "finer" på den "centerhøjttaler" __________________ Classic no. 6.6
Classic nr.18
Squeezebox 3
Martin Logan Sequell ll
Vincent silver rca
Van d Hul revelator højt. kabel
|
| Til top |
|
| |
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
| Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 01:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Blå Fisk skrev:
gl.jas skrev:
Den Blå Fisk skrev:
gl.jas skrev:
Den Blå Fisk skrev:
|
Raidhos Emilieserie. Den diskant er fantastisk i mine ører. Jeg har aldrig hørt så sprød og naturtro en saxofon, men de kræver kraftige forstærkere, for at få ordentligt liv i bas/mellemtonen, og på flere af modellerne virker det som om, der mangler lidt sammenhæng mellem bas og diskant.
|
|
|
Helt enig. Absolut verdensklasse diskant..!
Diskanten sidder også i den nye serie fra Raidho, AYRE-serien. Den lille AYRE C1, som er forevist på hifi-musik er en fortryllende lille speaker. Uden tvivl den bedste stander-htér på markedet.
|
|
|
Den havde jeg ikke hørt om. Har du et link med billeder og oplysninger på den? Lyder spændende!
|
|
|
Firmaet Raidho har endnu ikke oprettet en sekvens med den nye serie på deres hjemmeside, men hifimusik har været på besøg:
http://hifi-musik.dk/?page=visartikel&id=142
De spidse "kommentarer" som intet har med C1 at gøre skal du blot ignorere....
Men ja, det er en meget spændende speaker som er utroligt velopløst og formår at levere musikken homogent, dynamisk og meget neutralt.( minimal opbrydning )! Den spiller lige nu her på residencen og gør det særdeles overbevisende.
|
|
|
Det var ellers noget af en omgang mudderkastning de har gang i på HIFI-musik. De hygger sig rigtigt.......
|
|
|
Har aldrig nogensinde hørt om den virksomhed eller de højttalere, de er bare flotte. Synd billederne ikke er så gode på linket, de C3'er er meget svære at se finishen på, og på google kan man ikke finde andre billeder .
Men hold op hvor er de dyre, den mindste model i Ayra-serien koster jo 65.000 kr, og det er kun en lille 2-vejs højttaler. Så er der jo ikke noget at sige til, man aldrig har hørt om de højttalere før, det er jo prismæssigt egnet til det amerikanske markede. Men flotte er de....... __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 07:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er ikke billige højttalere der pt laves hos Raidho, men det er til gengæld meget vellydende højttalere. Sammenlignet med Wilson, Sonusfaber og JM-lab er de ikke dyre, og når man har hørt en C1 er de ligefrem billige
Mht finishen kan jeg oplyse at den er absolut i top. Måske vi om få dage får billeder fra hifimessen i Denver som viser den visuelle kvalitet af den nye Ayra-serie. Jeg nåede lige at lytte på C3 inden den blev sendt til Denver, og det var kræs!!
|
| Til top |
|
| |
-KP- Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 737
|
| Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
|

|
|
|
Ja det er en virkelig flot rød bånddiskant 
|
| Til top |
|
| |
105.2 Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensmarius skrev:
105.2 skrev:
jensmarius skrev:
|
Hejsa!!!
SNELL, SNELL, og for at ingen skal være i tvivl, ja så gentager jeg det lige een gang til, SNELL!!
Jeg har for tiden et sæt C4, der bliver trukket af en herhjemme fuldstændig overset effektforstærker, som er PERREAUX E-2. Det er bare en fantastisk effekt der får SNELL C4 til at spille som en drøm. Så, hvis nogen stadig skulle være i tvivl SNELL ACOUSTICS
Venligst Jens
|
|
|
Hejsa
Jeg skal ikke kunne sige om det er verdens bedste højttalere, men jeg har selv et par Snell D,drevet af en Perraux E-2. Den rare mand jeg købte forstærkeren af spillede iøvrigt på Snell A. Det er da rart at høre at det skulle være den perfekte kombination, selvom jeg synes jeg har hørt mere 3D-lyd på andre højttalere. Jeg har ikke haft dem så længe og har ikke eksperimenteret ret meget med fødder og kabler osv. Hvad har du af cd/pladespiller og forforstærker?
mvh Jan
Hej Jan.
Det er da rart at høre at der er andre der har er PERREUAX-E2, der oven i købet er kombineret med et sæt SNELL D. En rigtig rigtig god kombination. Hvilken forforstærker har du???
Jeg har selv en LECTRON PA-50 rørforforstærker og cd afspilleren er en kraftig modifiseret CAMBRIDGE dismagic 1 / dac 3
Venligst Jens
|
|
|
|
|
|
Jeg har sjovt nok også en rørforforstærker og en engelsk cd-afspiller. Croft Vitale og Arcam Alpha 8SE. Vi har lige købt hus og det hele er ét stort rod, så der går sikkert nogen måneder før anlægget kommer rigtigt på plads. Rummet det stod i før var ikke så hifi-egnet, så jeg glæder mig meget til at høre hvad mit grej egentlig kan i den nye stue.
Da det er en tråd om højttalere vil jeg da også lige nævne at et mobildiskotek med nogle store sorte spånpladehøjttalere kan nogle ting som ingen af de højttalere, jeg har haft, kan præstere. 15 tommer bas og 15tommer mellemtone kan virkelig sætte liv i et nummer som "Funky Town"
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
|
Ja det er ikke billige højttalere der pt laves hos Raidho, men det er til gengæld meget vellydende højttalere. Sammenlignet med Wilson, Sonusfaber og JM-lab er de ikke dyre, og når man har hørt en C1 er de ligefrem billige
|
|
|
Nej så må de være bragende dyre hvis de bare på nogen måde minder en smule om tidligere højttalere der fra, jeg mindes ikke og have oplevet noget værre fra nogen andre producenter inkl de aller billigste højttaler sammenklappere. (deres eneste undskyldning kunne være jeg hørte dem på en messe)
Men lige frem og sammenligne dem med wilson og jm lab er helt i hampen deres lyd(tidligere modellers ihvertfald) er så langt væk derfra. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |