Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 19:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hvilket højttalermærke kan I bedst lide? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
thiemer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 01:00 | IP-adresse registreret  

Her er mit bidrag til debatten ,

3. dali - (royal menuet fordi den en lille og spiller formidable(dali 104 ,fordi den har sjæl og bragte smilet frem))

2. Snell - fordi jeg engang har hørt en akustisk gitar

1. Klipsch - fordi de spiller lige på og som det er!

jokeren - ja Det må jo være CV . fordi , der var en gang (dc-12) +nad3240pe+ ac/dc,thunder . ja der var dømt fest. det lød jo fedt .

det grundlag er sku da ikke for tyndt?? vel der er blevet nævnt mange ht. her og mange

er rigtige gode, nogle har jeg hørt og andre ikke .

livet er forkort til kedelige ht.  (de skulle gerne få dig til at smile ellers er der ikke noget ved det)

Til top Vis thiemer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thiemer

Gatnuk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

GamuT (i sær Phi 7, nej en dejlig højtaler, og så i sort )

Sonus Faber, har ikke hørt alle, men med de rette omgivelser og tilbehør er jeg imponeret over Concertino Domus'erne.

Og self System Audio , meste af serien. Højtalere til de flestes penge pung og som stadig kan levere en solid oplevelse.

Og til C.V. haderne, bah... C.V. er en fantastisk højtalere til hård dunrende musik i maks volume .. og så er de til at betale sig fra. Hvis man tilgengæld er til de finere former inden for musik genren er det måske ikke lige højtaleren at vælge.

-KP-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 15 December 2007 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Marten Design / Coltrane /

Nu ikke at jeg har råd eller har hørt dem, men jeg kan lide hvad jeg ser og hvad jeg kan læse mig til. Føj hvor er de smukke

Mit link

Til top Vis -KP-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -KP-

tossi
Branchemedlem
Branchemedlem
Produktions tekniker, Lyngdorf Audio A/S

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 December 2007 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Det er jo svært at lige pinpointe hvilke 3 der er bedst, men der er stadig 3 der har sat lidt eftertryk. Det er ikke til at sige hvilken der er bedst, så det er ikke noget med at nummer 1 er bedre en nummer 3, de er forskellige men skide gode alle 3.

1: Dali Megaline, med 2x Dali Gravity forstærker og Denon SA1(hørt ved Dail)

2: Steinway-Lyngdorf system D1, det er jo svært at sige at det er højtalerne det er jo et samlet system.

3: JBL 2K, hørt på messe i københavn for nogle år siden med Marklevison grej foran

jokere: Tannoy DualConcentric15" af de gamle, savner sku stadig min gamle Tannoy org 74, det var måske ikke verdens hifirigtige højtaler, men de kunne sku et eller andet, de var bare skide fede at lytte på. Ellers må B&W være en af jokerne de gør det sku næsten altid godt.

Kan ikke helt forstå de indlæg hvor folk skriver om højtaler de ikke har hørt hvordan kan man lide en højtaler man ikke har hørt?? det er vel trods alt et hifi-forum og ikke et bobedre forum?? og Hifi er vel i bund og grund lyd...ved godt at det også godt må se godt ud men hvad hjælper det hvis det lyder af P*S Just my 5 cent

Til top Vis tossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tossi

Fremmede
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 December 2007 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft nogle skønne oplevelser med Bose.

Hvad er det lige man hører. Musikken eller de 6 mm spånpladekabinet?

Super højttalere!

Jeg må jeg tilslutte mig Avalon som noget af det bedste. Ellers er danske Ampli på vej med noget interessant. Forventet klar forår 08! Dem venter jeg på. Hørte en prototype og droppede derefter at købe Mårten Coltrane!

mvh

Til top Vis Fremmede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fremmede

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 December 2007 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Avalon og Zingali.... Fordi de skaber musik-magi som få 

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 December 2007 kl. 01:38 | IP-adresse registreret  

Peiter skrev:
Off topic, men ... kan du evt. definere forskellen på Magnepan og ML ?

Magnepan er magnestatiske, Martin Logan er elektrostatiske.

ML har en fantastisk luftig mellemtone/diskant, der får højttalerne til at forsvinde, men de har ingen bund. De skal iøvrigt fødes med AC fra lysnettet.

Magnepan har næsten lige så god mellemtone/diskant og kan med den rette opsætning også få højttalerne til at forsvinde og der kommer bare
muskik fra hele væggen/rummet - og så har de bund (lidt mindre udtalt i de mindre modeller end i de store), Der bruges bånddiskanter.
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

niklasthedolphi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Oktober 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 December 2007 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har Wilson Alexandria som absolutte favorit når vi taler dynamiske højttalere.

Magnepan er min favorit når vi taler statiske højttalere.

Hornhøjttalere laves godt af Avantgarde. Dog synes jeg at de stadig mangler at finpudse samspillet mellem deres dynamiske subwoofer og deres horn.

Jeg vil tilføje om de enkelte principper at de alle har fordele og ulemper.
Sådan er HiFi jo.
Uanset valg er vi omgivet af kompromisser.

Statiske højttalere er pokkers kritiske med lytteposition og har ikke helt samme formidling i bundes som dynamiske højttalere har. Til gengæld kan de have en evne til, når man har fundet sweetspot, at lyde som om de spiller alle steder fra selvom det blot er to "skillevægge". De er bløde og kælende ved lytteren.

Horn har et fantastisk stereoperspektiv fra første sekund og er ikke kritiske med sweetspot. De kan levere et realistisk lytteniveau på selv små forstærkere. Til gengæld er de yderst kritiske med forstærkervalg hvis man vil undgå at de hvæser og skriger. De evner ikke at spille bas med mindre du bygger et horn som fylder hele din kælderetage.

Dynamiske højttalere har næsten alle de nævnte ulemper undtagen problemet med formidling af bas men til gengæld så kan man også, ved nøje udvælgelse, opnå alle fordelene beskrevet ved de andre principper. Og så kan man for et meget mindre budget end ved andre højttalerprincipper opnå "Næsten Bedste Lyd".

Som en fodnote vil jeg nævne at jeg engang, næsten før jeg blev tør bag ørene, blev præsenteret for en højttaler som havde en gasflamme og desværre har jeg i skrivende stund glemt hvad princippet hedder men det er der garanteret andre der kan hjælpe med. De lød gudeskønt de højttalere. De gjorde for højttalerkarakteristikken hvad rør evner at gøre for forstærkerkarakteristikken.
Hedder det ikke Plasmatroniske eller Plasmadynamisk højttalere?

"dolph"
Til top Vis niklasthedolphi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niklasthedolphi

TMFH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 18 December 2007 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har en forkærlighed for den bløde sen-70'er lyd...især B&W. Jeg har selv et sæt DM7 mkII og et sæt DM6. De spiller fantastisk når de kobles sammen med en stærk forstærker, der kan levere den rette mængde føde...selv hælder jeg til Luxman fra slut 70'erne, Fx L85v (specs) R1070 eller R1120

Thomas

Til top Vis TMFH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TMFH

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

1.Martin Logan

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:
Peiter skrev:
Off topic, men ... kan du evt. definere forskellen på Magnepan og ML ?

Magnepan er magnestatiske, Martin Logan er elektrostatiske.

ML har en fantastisk luftig mellemtone/diskant, der får højttalerne til at forsvinde, men de har ingen bund. De skal iøvrigt fødes med AC fra lysnettet.

Magnepan har næsten lige så god mellemtone/diskant og kan med den rette opsætning også få højttalerne til at forsvinde og der kommer bare
muskik fra hele væggen/rummet - og så har de bund (lidt mindre udtalt i de mindre modeller end i de store), Der bruges bånddiskanter.

Nu kan jeg godt se at du ikke forhandler Martin Logan, men Magnepan

At påstå at Martin Logan ikke kan levere bund er en påstand fra gamle dage. Det er noget vrøvl

Har du hørt Ml Vantage/summit. Logan har arbejdet og løst problemet. Mener du iøvrigt at det er et problem at de skal fødes med AC. Er det strømforbruget du tænker på ? for så er 4w i strømforbrug jo også meget, det kan jeg jo godt se. Du kan jo også bare vælge at slukke for strømmen når du ikke lytter. Det er dog svært at slukke for strømmen når ML står i din stue. De er en fryd at høre på.

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:
At påstå at Martin Logan ikke kan levere bund er en påstand fra gamle dage. Det er noget vrøvl
Har du hørt Ml Vantage/summit. Logan har arbejdet og løst problemet. Mener du iøvrigt at det er et problem at de skal fødes med AC. Er det
strømforbruget du tænker på ? for så er 4w i strømforbrug jo også meget, det kan jeg jo godt se. Du kan jo også bare vælge at slukke for
strømmen når du ikke lytter. Det er dog svært at slukke for strømmen når ML står i din stue. De er en fryd at høre på.

Jeg har hørt Summit et par gange og var imponeret over mellemtone/diskantens luftighed og evnen til at højttaleren bare forsvinder. Men der var
ingen bund i dem - det kan måske henføres til forstærkeren, en Rouge 150 (eller hvad den hedder) - det skal jeg lade være usagt. Kombinationen
ML Summit / Rouge er måske ikke den bedste, hvad ved jeg

Jeg anser det ikke som et problem at elektrostater skal fødes med strøm fra lysnettet (kunne jo være en måde at sælge et par gode netkabler
), men anførte som et faktum som en af forskellene på magnestater og elektrostater.

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:
Music4life skrev:
Har du hørt Ml Vantage/summit. Logan har arbejdet og løst problemet. Mener du iøvrigt at det er et problem at de skal fødes med AC. Er det
strømforbruget du tænker på ? for så er 4w i strømforbrug jo også meget, det kan jeg jo godt se. Du kan jo også bare vælge at slukke for
strømmen når du ikke lytter. Det er dog svært at slukke for strømmen når ML står i din stue. De er en fryd at høre på.

Jeg har hørt Summit et par gange og var imponeret over mellemtone/diskantens luftighed og evnen til at højttaleren bare forsvinder. Men der var
ingen bund i dem - det kan måske henføres til forstærkeren, en Rouge 150 (eller hvad den hedder) - det skal jeg lade være usagt. Kombinationen
ML Summit / Rouge er måske ikke den bedste, hvad ved jeg

Jeg anser det ikke som et problem at elektrostater skal fødes med strøm fra lysnettet (kunne jo være en måde at sælge et par gode netkabler
), men anførte som et faktum som en af forskellene på magnestater og elektrostater.

Det er jo igen meget afhængigt af lytterum, omgivelser og selvfølgeligt hvilket grej du kommer på dem. Men da Summit/Vantage jo kører aktivt og fødes med hver sin 200 w forstærker skal du altså ikke have mange Watt til at trække selve panelet grundet den meget lille bevægelige masse. kan dog kun sige at bunden på mine Vantage. En kraftig " lille" 8 tommer med stor slaglængde leverer en fremragende basgengivelse i min stue. Den er hurtig, slagkraftig og kontrolleret - men smag og behag. Jeg mangler ihvertfald ikke bas  

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

@Music4Life,

Det er da kun godt at du er glad for dine Martin Logan Vantage, det skal du også være, det er nogle meget fine højttalere.

Jeg kan kun give udtryk for det jeg selv har hørt og oplevet.

Der er mange, der mener at Magnepan mangler bund, det mener jeg nu ikke de gør. Der var flere på HiFi Messen i København sidste år, der spurgte
mig hvor jeg havde placeret subwooferen - der var ingen sub, kun et sæt Magnepan 3.6R SE - i et lille dumt 16m2 hotelværelse...

djaan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

diy er min favorit. så kan man få det som man vil have det, og det er billigt

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:
@Music4Life,

Det er da kun godt at du er glad for dine Martin Logan Vantage, det skal du også være, det er nogle meget fine højttalere.

Jeg kan kun give udtryk for det jeg selv har hørt og oplevet.

Der er mange, der mener at Magnepan mangler bund, det mener jeg nu ikke de gør. Der var flere på HiFi Messen i København sidste år, der spurgte
mig hvor jeg havde placeret subwooferen - der var ingen sub, kun et sæt Magnepan 3.6R SE - i et lille dumt 16m2 hotelværelse...

Hej Plafit

Jeg var selv på messen i KBH. De magnepan 3.6R SE overraskede også mig. Så meninger er så forskellige. Sådan er det med Hifi. Jeg har haft mange dynamiske speakers før ML og trak på smilebåndet når jeg hørte en dynamisk højtaler. Der mangler noget luft og nærvær tænkte jeg og glædede mig til at komme hjem til mine Vantage 

mr denon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Jeg elsker mine b&w 803D sammen med mine classe forstærker dejlig lyd og luft
Til top Vis mr denon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mr denon

happy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Min bud er udelukkende baseret på hvad jeg har lagt øre til:

System Audio

Avalon Acoustics

Lyngdorf

Martin Logan

Usher

osv.

Happy

Til top Vis happy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af happy

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Nicorn skrev:
Vil da bare høre hvilke mærker der er jeres favoriter. Håber ik den har været her før, men kunne da ikke finde andre tråde med samme emne

Husk at begrunde hvorfor, ellers er det jo ikke spændende at høre andres meninger  Så lav en Top 3, og kom evt. med en joker, dvs en ht der lyder anderledes, måske har en speciel lyd, eller noget i den retning, men som i dog aligevel ikke ville købe, eller måske hvis i viste mere om den. 

1. DIY 2 vejs basreflex/lukket konstruktion ( foretrukne: Monacor, Scanspeak, VIFA )

2. DIY hybrid konstruktion  ( foretrukne: Zomax, Eminence, Monacor + hj. lavede bånddiskanter )

3. DIY horn konstruktion  ( foretrukne: Fostex, Coral, Monacor )

Der findes fornuftige billige enheder, som kan komme til at spille musik.

Ved brug af filtrering: altid simpelt 6 db filter , fordi de efter min mening lyder bedst!

En joker ?, hmmm det må blive ham fra Batman.

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

Boegedal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2007
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

mr denon skrev:
Jeg elsker mine b&w 803D sammen med mine classe forstærker dejlig lyd og luft

Hej mr denon....

Det lyder sku' seriøst, hvilken forstærker bruger du...?

mvh. Jan

Nakamichi LX-5
Dali Suite Rear 0.8
Til top Vis Boegedal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boegedal

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum