Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 09:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: PRISFALD PÅ PS3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 05:15 | IP-adresse registreret  

Da_Saint skrev:

sunmusic skrev:

Ja men der er da noget med at den sluger strøm for ca. 3000 ved at stå i standby, selv hvis der trykkes på sluk. Dvs. sige at man skal gennem en besværlig 5-trins proces med at slukke og lukke. Der kan ikke slukkes på kontakten da det i længden betyder at systemet bliver ustabilt.

Læs mere her
Elsparefondens undersøgelse

Ekstra Hadet

3000 kr. om året ved at stå i standby?? Du har vist læst forkert...

Læst forkert. har du selv læst teksten på de to links? Om informationerne er korrekte er en anden sag...

Besværlig 5-trins proces med at slukke?? Det er en 3-trins proces, og besværlig er den ikke.

Ved at slukke på kontakten bliver systemet ustabilt?? Hvorfor det? Har du beviser for dette?

Nej sku' da. Ingen beviser, men almindelig erfaring computere osv. har jo heller ikke godt af at blive slukket på kontakten. Kig i brugevejledningen for info.

Kritikken går dog især på at der ikke findes en automatisk standbyfunktion, men man kan selvfølgelig lære sig selv at slukke maskinen, selvom mange børn nok ikke gider. Det kan jo være at det kan ændres med en softwareopdatering..?

Det er da ret vigtigt at driftsomkostningerne inddrages i en tråd der omhandler prisfald på en i forvejen alt for dyr maskine. Jeg vil sikkert blive modsagt, men den er sku' alt for dyr. Eller ville jeg selv have købt en for længe siden. Det er en spillemaskine: ja. en Blu-ray afspiller: ja, men de fleste tests påpeger at den ikke måler sig med "rigtige" afspillere. En god dvdafspiller: javist, men som det også gælder for blu-ray så kan den ikke gøres regionsfri.
 Mediecenter men har en brugervenlighed som en kondomautomat i vatikanet og formatproblemer.
Glem ikke at PS2 også er en dvd og cd afspiller. Hvem med kvalitetsbevidsthed bruger seriøst til det? Pointen er at mange af PS3's muligheder kun ikke fungere godt nok og aldrig vil blive accepteret i en standalone enhed. Det er enten en dyr spillemaskine eller en billig ikke gennemført multimaskine. Det er da et Hififorum er det ik', eller skal vi til diskutere alle de features man får i et alt-i-et fra bilka?

Jeg glæder mig til at den er faldet i pris så jeg kan købe en til mig selv, men så længe prisen er så høj forholder kritisk overfor de features der bliver fremhævet for at retfærdiggøre den høje pris.

Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Fnulder skrev:
Sådan! Så er det fedt man købte en for en måned siden for 4500kr og i de 3 uger har den været til reperation = Ingen 14 dages returret. Tak til Getmore

Se her

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

solmusik: i guder hvor er du stivnakket. Nævn mig et stykke forbrugerelektronik i klassen der giver lige så værdi for pengene.

sunmusic skrev:

Kritikken går dog især på at der ikke findes en automatisk standbyfunktion, men man kan selvfølgelig lære sig selv at slukke maskinen, selvom mange børn nok ikke gider. Det kan jo være at det kan ændres med en softwareopdatering..?

... ja og hvis jeg er for doven til at slukke min oven koster det 15000kr om året. Og hvad kan man så lige bruge det til?

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

sunmusic skrev:

Da_Saint skrev:

sunmusic skrev:
Ja men der er da noget med at den sluger strøm for ca. 3000 ved at stå i standby, selv hvis der trykkes
på sluk. Dvs. sige at man skal gennem en besværlig 5-trins proces med at slukke og lukke. Der kan ikke slukkes på kontakten da det i længden
betyder at systemet bliver ustabilt.Læs mere her<font size="-1"><span>nintendo-wii/at_download/File">Elsparefondens undersøgelseEkstra
Hadet
</span>

3000 kr. om året ved at stå i standby?? Du har vist læst forkert...

<span style="color:
rgb(204, 0, 0);">Læst forkert. har du selv læst teksten på de to links? Om informationerne er korrekte er en anden
sag...</span>

Besværlig 5-trins proces med at slukke?? Det er en 3-trins proces, og besværlig er den ikke.Ved at slukke på kontakten
bliver systemet ustabilt?? Hvorfor det? Har du beviser for dette?

<span style="color: rgb(204, 0, 0);">Nej sku' da. Ingen beviser, men
almindelig erfaring computere osv. har jo heller ikke godt af at blive slukket på kontakten. Kig i brugevejledningen for info.
</span>

Kritikken går dog især på at der ikke findes en automatisk standbyfunktion, men man kan selvfølgelig lære sig selv
at slukke maskinen, selvom mange børn nok ikke gider. Det kan jo være at det kan ændres med en softwareopdatering..?Det er da ret vigtigt at
driftsomkostningerne inddrages i en tråd der omhandler prisfald på en i forvejen alt for dyr maskine. Jeg vil sikkert blive modsagt, men den er
sku' alt for dyr. Eller ville jeg selv have købt en for længe siden. Det er en spillemaskine: ja. en Blu-ray afspiller: ja, men de fleste tests påpeger
at den ikke måler sig med "rigtige" afspillere. En god dvdafspiller: javist, men som det også gælder for blu-ray så kan den ikke gøres
regionsfri. Mediecenter men har en brugervenlighed som en kondomautomat i vatikanet og formatproblemer. Glem ikke at PS2 også er en dvd og
cd afspiller. Hvem med kvalitetsbevidsthed bruger seriøst til det? Pointen er at mange af PS3's muligheder kun ikke fungere godt nok og aldrig vil
blive accepteret i en standalone enhed. Det er enten en dyr spillemaskine eller en billig ikke gennemført multimaskine. Det er da et Hififorum er
det ik', eller skal vi til diskutere alle de features man får i et alt-i-et fra bilka?Jeg glæder mig til at den er faldet i pris så jeg kan købe en til mig
selv, men så længe prisen er så høj forholder kritisk overfor de features der bliver fremhævet for at retfærdiggøre den høje pris.

De tests, jeg har set, siger at PS3 enten er ligeså god eller en smule bedre til at spille bluray, men jeg ved ikke hvilke tests du henviser til

Så må jeg spørge: har du prøvet en 'standalone' bluray- eller HD-DVD-afspiller? Dem, jeg har prøvet, fungerer betjeningsmæssigt markant
ringere end PS3, og det gælder såvel opstart, loadtid og i det hele taget hvordan den reagerer, spoler etc.

Jeg er sådan set enig i, at multifunktionsmaskiner generelt er overvurderet, og jeg har faktisk heller ikke købt min PS3 som
multifunktionsmaskine, men som bluray og region 1 dvd-afspiller, og der fungerer den upåklageligt.

Jeg forstår slet ikke, at den skulle være dyr - hvad er sammenligningsgrundlaget her? Nu købte jeg ganske vist min i USA, dvs til knap 3.000,
men alligevel - jeg synes den er ekstremt billig. Alle andre blurayafspillere koster jo langt mere og deres funktionalitet er jo netop på niveau
med vatikanets kondomautomat.
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:

Men som ægte hifi-entusiast så er anlægget selvfølgelig aldrig i dvale vel? Altid tændt og klar til at spille?

Densen er ægte hifi... det har slet ikke standby, så det er altid klar

Med dvale mener jeg bare skruet ned og passivt.

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Vidste jeg ville træde nogen over tæerne.
PS3 er nu engang nemmere tilgængelig hvis den altid er tændt, og hvis den bare står der sluger den for 3000 om året. Til sammenligning sluger andre konsoller ca. en 1/10. Det er ikke noget problem for dem der selv skal betale elregningen og som kender strømforbruget på PS3, men hvis der er teenagere og børn i huset kan det nemt blive glemt.

Årsagen til at jeg er lidt kritisk er at jeg i første ombæring blev meget imponeret af alle de features PS3 tilbød, men sidenhen erfarede at det kunne have været meget bedre. Jeg er ikke ekspert og håber at de fleste kan ordnes ved softwareopdateringer.

Her er de positive og negative indtryk jeg har fået af PS3. Jeg er modtagelig overfor kritik

det gode:
det er en spillemaskine og den er god
blu-ray og dvd i acceptabel kvalitet.

det mindre gode:

"mediecentret" kan laves så meget bedre. Anmeldelser peger på tåbelige menuer. Desuden virker det tåbeligt at det ikke muligt at lave streaming over det trådløse netværk til ekstern lagret musik?

Der er en del maskiner der har alt for meget blæserlarm til filmvisning, måske er der tale om et mandagsbatch....

regionskodning kan ikke fjernes til blu-ray og dvd. ligegyldigt for nogen, essentielt for andre

strømsluger

Nu prøåver jeg så min pointe igen. Det er den jeg finder vigtig når vi skal snakke om værdi til pengene.

P O I N T E N: Det er en spillemaskine. Alle De andre features er velkomne men hvis man forventer at de fungere optimalt ender det med skuffelse. Selvom PS3 falder i pris mener jeg stadig at man bør være opmærksom på at det primært er en spillemaskine.

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Korrektion: Den streamer faktisk fint musik, film osv. fra en computer/medieserver

Enig så langt som at det er en spillemaskine som primær funktion.

Mit - og mange andres - argument er blot at den gør alle de andre ting, som man ikke forventer en spillemaskine overhovedet kan, imponerende godt. Afspilning af DVD og BD har vist sig konkurrencedygtig med flertallet af dedikerede afspillere. Musik og billede funktionerne er ganske overbevisende og med de nyere opdateringer er internet efterhånden ikke håbløst længere.

Læg dertil en endeløs række opdateringsmuligheder og udbygninger som takket være et standard USB interface er ren foræring i forhold til det udstyr man kan få til konkurrende konsoller, og gratis networking.

Ang. den meget blæserlarm: Sony har lavet en brøler ved at placere luftindtag på den ende hvor de har placeret fødderne til vertikal placering. Står den på enden, larmer den derfor en del fra blæseren. Ikke helt gennemtænkt, men jeg kan leve med at min skal ligge ned. Tror det kan forklare en del af de tilfælde man har hørt om med defekte maskiner, omend der nok skal være defekte imellem... ikke uhørt på konsoller hvor der f.eks. er fejl på hver 3. Xbox360

At det skulle være besværligt/tidskrævende at slukke maskinen har jeg overhovedet ingen forståelse for. Det kan simpelt hen ikke være lettere. De 3 tryk på kontrolleren tager 5 sek. og man behøver ikke tænde for skærmen.

Er det for meget arbejde, kan man bare slukke på maskinen eller på væggen, men selvfølgelig ikke mens den arbejder.

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:

Korrektion: Den streamer faktisk fint musik, film osv. fra en computer/medieserver

Glad for at høre det.
Fungerer den ligeså godt som squeezebox?

desko
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2006
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Taget fra pressemeddelelsens PS3-spec's:

*1 A device compatible with Linear PCM 7.1 Ch. is required to output 7.1 Ch. audio, supported by Dolby TrueHD or a similar format, from the HDMI OUT connector.
*2 This system does not support output from the DTS-HD 7.1 Ch. DTS-HD 7.1 Ch. audio is output from a 5.1 or lower channel.
*3 "Deep Color" and "x.v.Color (xvYCC)" defined by HDMI ver1.3a are supported.

- Hvad betyder dette helt præcist?
- Kan man kun afvikle DTS-HD med 5.1 ch?

Er der nogen der har erfaringer med det - fungere det?

/desko

Wilhelmsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

desko skrev:

Taget fra pressemeddelelsens PS3-spec's:

*1 A device compatible with Linear PCM 7.1 Ch. is required to output 7.1 Ch. audio, supported by Dolby TrueHD or a similar format, from the HDMI OUT connector.
*2 This system does not support output from the DTS-HD 7.1 Ch. DTS-HD 7.1 Ch. audio is output from a 5.1 or lower channel.
*3 "Deep Color" and "x.v.Color (xvYCC)" defined by HDMI ver1.3a are supported.

- Hvad betyder dette helt præcist?
- Kan man kun afvikle DTS-HD med 5.1 ch?

Er der nogen der har erfaringer med det - fungere det?

/desko

Den afspiller kun core-signalet! Altså almindelig DTS.. Det er den eneste svaghed JEG kan finde ved denne maskine lige pt., og det er derfor også det, jeg håber allermest på bliver løst med en opdatering, så den også kan blive i stand til at sende DTS-MA videre, først og fremmest som PCM..

Til top Vis Wilhelmsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wilhelmsen

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Forhåbentlig drejer det sig stadig primært om de fede uforglemmelige spiloplevelser... (som kun et interaktivt medie kan bibringe). Det er da primært (næsten udelukkende) derfor jeg køber en spillekonsol.

Mvh.

Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Ghump
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2007
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

sunmusic skrev:
computere osv. har jo heller ikke godt af at blive slukket på kontakten.

Velkommen til 1970?

desko
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2006
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Den afspiller kun core-signalet! Altså almindelig DTS.. Det er den eneste svaghed JEG kan finde ved denne maskine lige pt., og det er derfor også det, jeg håber allermest på bliver løst med en opdatering, så den også kan blive i stand til at sende DTS-MA videre, først og fremmest som PCM..

[/QUOTE]

Gælder det kun for den "nye" Playstation 3 (40GB)?

klc-audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Undskyld at jeg spører dumt. Kan den bruges til/som HD recorder?

Til top Vis klc-audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klc-audio

Wilhelmsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

desko skrev:

[/QUOTE]

Gælder det kun for den "nye" Playstation 3 (40GB)?[/QUOTE]

Nej.. Der er ingen af dem der kan det. Ihvertfald ikke sådan som det ser ud lige nu! Men jeg håber virkelig på at det kommer i en fremtidig FW, som det egentlig var planen fra starten. Dog skal det siges at Core-DTS kører med 1.5 Mbit/s hvilket trods alt er noget bedre end helt almindelig DD 5.1 f.eks.. Men de nye formater ville da alligevel være at foretrække.

Til top Vis Wilhelmsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wilhelmsen

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

sunmusic skrev:
Vidste jeg ville træde nogen over tæerne.
PS3 er nu engang nemmere tilgængelig hvis den altid er tændt, og hvis den bare står der sluger den for 3000 om året. Til sammenligning sluger andre konsoller ca. en 1/10. Det er ikke noget problem for dem der selv skal betale elregningen og som kender strømforbruget på PS3, men hvis der er teenagere og børn i huset kan det nemt blive glemt.

Årsagen til at jeg er lidt kritisk er at jeg i første ombæring blev meget imponeret af alle de features PS3 tilbød, men sidenhen erfarede at det kunne have været meget bedre. Jeg er ikke ekspert og håber at de fleste kan ordnes ved softwareopdateringer.

Her er de positive og negative indtryk jeg har fået af PS3. Jeg er modtagelig overfor kritik

det gode:
det er en spillemaskine og den er god
blu-ray og dvd i acceptabel kvalitet.

det mindre gode:

"mediecentret" kan laves så meget bedre. Anmeldelser peger på tåbelige menuer. Desuden virker det tåbeligt at det ikke muligt at lave streaming over det trådløse netværk til ekstern lagret musik?

Der er en del maskiner der har alt for meget blæserlarm til filmvisning, måske er der tale om et mandagsbatch....

regionskodning kan ikke fjernes til blu-ray og dvd. ligegyldigt for nogen, essentielt for andre

strømsluger

Nu prøåver jeg så min pointe igen. Det er den jeg finder vigtig når vi skal snakke om værdi til pengene.

P O I N T E N: Det er en spillemaskine. Alle De andre features er velkomne men hvis man forventer at de fungere optimalt ender det med skuffelse. Selvom PS3 falder i pris mener jeg stadig at man bør være opmærksom på at det primært er en spillemaskine.

Jeg er enig med dig, til dels. PS3 kan en masse forskellige ting, men den gør ingen af tingene perfekt. Ligesom en mobiltlf., som har indbygget kamera, mp3-afspiller, video-afspiller, osv. Den kan alle disse ting, men der findes dedikerede kameraer og mp3-afspillere, som gør arbejdet meget bedre.

For mig var PS3 rigtig god som dvd og Blu-ray afspiller, men blæserlarmen ødelagde fornøjelsen ved at se film på den.

Som spillemaskine skuffede den mig, for der findes bedre spil til Xbox 360, og så mangler PS3 joypads rumble, som faktisk betyder en del, hvilket man først indser når man spiller uden rumble. Nu larmer en Xbox lige så meget som en PS3, så der skal man ikke klage, men når nu Sony proklamerede at en PS3 ville være lige så tyst som en PS2Slim, så forventede man også at det passede.

Det er virkelig dårligt, at PS3 controlleren skal oplades i PS3 maskinen eller et usb-port på en com., med kabel, for så kan man ikke bruge controlleren til at spille. Der går man ligesom glip af hele den trådløse funktion. Xbox'ens løsning er meget bedre, hvor man bare bruger batterier, som man skifter efter behov.

Til sidst skal det nævnes, at PS3 faktisk er et bedre medie-center end Xbox, og den snakker bedre sammen med en Windows-baseret com. end en Xbox. Jeg kan f.ex. slet ikke få forbindelse mellem min Xbox og Vista-com., men med en PS3 gik det uden bøvl overhovedet.

Jeg solgte min PS3, efter ca. 1 måneds brug, for jeg var ikke tilfreds med den. Købte den primært som spillemaskine, men den del skuffer mig. Når den bliver billigere, og nogle gode spil kommer til den, køber jeg den nok igen. 

P.S. Når jeg skriver "Xbox" mener jeg selvfølgelig Xbox 360. Gider bare ikke skrive det hele tiden. Bare så folk ikke bliver forvirrede...

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

dk2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:

Helt sikkert en god nyhed. Håber de har et par millioner på lager... dem skal der nok blive brug for til jul.

Så mangler jeg bare en "hardcore" version til os der bruger den 110%, med (meget) mere ram, indbygget DVB-T tuner og støjsvag køling.... please, Sony! Harddisken kan de spare, der kommer alligevel en anden i.

Sony kommer med en USB DVB-T tuner til PS3 i starten af 2008

http://www.engadget.com/2007/08/22/more-details-on-sonys-new -playtv/

Til top Vis dk2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dk2000

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

dk2000 skrev:
Frede1977 skrev:

Helt sikkert en god nyhed. Håber de har et par millioner på lager... dem skal der nok blive brug for til jul.

Så mangler jeg bare en "hardcore" version til os der bruger den 110%, med (meget) mere ram, indbygget DVB-T tuner og støjsvag køling.... please, Sony! Harddisken kan de spare, der kommer alligevel en anden i.

Sony kommer med en USB DVB-T tuner til PS3 i starten af 2008

http://www.engadget.com/2007/08/22/more-details-on-sonys-new -playtv/

Jep, et must for mig. Den er der lagt fra til. Det var derfor jeg skrev "indbygget"

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Godt (omend forventet) nyt:

http://digg.com/playstation_3/Hitachi_Develops_100GB_Blu_Ray _Disk_Compatible_With_PS3

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:

... og nogle gange lytter de (de fik bare ikke det hele med) 

http://www.comnetslash.com/2007/10/06/160gb-playstation-3-mo del-coming/

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes