| Forfatter |
|
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
timur skrev:
AM-E skrev:
krenzler skrev:
Ja tak.
En tusse mere. 2 spil, en ekstra controller, +20GB, memorycard slot, +2xUSB & bagudkompatibilitet.
Ja tak ("så længe lager haves").
|
|
|
Ja, så er den skrabede model (og prisreduceringen) pludselig ikke interessant længere.
|
|
|
Tjah det eneste problem er at de to spil er Motorstorm og Resistance:Fall of man. Kan man li dem er det ok, men jeg synes begge spil er kedelige.
Har lige investeret i 40gb udgaven og er da tilfreds. Kan ikke se hvad jeg skulle bruge bagud-kompatibiliteten til. Spillede heller aldrig PS1 spil på min PS2. Skal bruge min PS3 til ca 30% spil og 70% bluray (det forhold ændrer sig dog nok når GT5 udkommer ). De manglende USB porte er jeg også ligeglad med. Har 10-12 USB porte på min PC og bruger 3-4. Og de sidste 20gd hdd kan jeg også undvære.
------------------------------------------------------------ -----------------------------------------------------
Denon 2803 + Denon 2910
B&W DM604 + B&W LCR6 s2
KEF KHT 2005.2
LG 42 PC1RR
PS3 40GB |
|
|
Kan den afspille SACD ? Bruger den samme firmware som den "rigtige" ? __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den rigtig PS3 er den faldet i pris ?
Eller er den ny PS3 med mindre fuktioner der bliver soldt til den laver pris ?
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rygterne siger Firmware 2.0 release den 30. oktober.
Opdateringen skulle bl.a. indeholde BD 1.1, in-game XMB, themes og udvidet multitasking. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
Opdateringen skulle bl.a. indeholde BD 1.1, in-game XMB, themes og udvidet multitasking. |
|
|
Er det virkelig kun softwaren, der sætter grænsen for, hvor god en BR-D afspiller PS3 er/kan blive? For hvis det hele "bare" kræver en software-opdatering, må man da sige, at en PS3 er en fornuftig investering ud i fremtiden. Jeg tænker på alle de stakkels tech-nørder, som bare _skal_ eje den nyeste teknologi - de må da have brændt nallerne, da de i sin tid købte nogle af de første Blu-Ray maskiner til ret hampre priser. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Frede1977 skrev:
|
Opdateringen skulle bl.a. indeholde BD 1.1, in-game XMB, themes og udvidet multitasking.
|
|
|
Er det virkelig kun softwaren, der sætter grænsen for, hvor god en BR-D afspiller PS3 er/kan blive? For hvis det hele "bare" kræver en software-opdatering, må man da sige, at en PS3 er en fornuftig investering ud i fremtiden. Jeg tænker på alle de stakkels tech-nørder, som bare _skal_ eje den nyeste teknologi - de må da have brændt nallerne, da de i sin tid købte nogle af de første Blu-Ray maskiner til ret hampre priser.
|
|
|
I betragning af formatkrigen forsætter, så er blu-ray ikke nødvendigvis nogen fed løsning mere. Jeg er endda "gamer", men jeg er død træt af formater som dør. Lidt samme historie som med HD-CD eller SACD...total fede, men dødssejlere begge to. Samme tendens er der med bluray. Sony har satset alt på det, og nu er det en budget blu-ray.
Det eneste smart de kan gøre er at sætte prisen ned og hæld dem ud til jul.
Jeg ved faktisk ikke hvilket format jeg vil satse på...på nær den gamle DVD type. __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
desko Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mere info/rygter om Firmware 2.0 releasen den 30. oktober. Kan ses her
/desko __________________ Rotel/Audiopro
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er noget med at BD-2.0 kræver 2 GB ram i afspilleren - aktivt indholdt etc... Det bliver svært med en PS3, men 1.2 er vist muligt. Så ja - noget kan klares med firmware - et punkt hor Sony virkeligt er oppe på dupperne - det er bare super service.  Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
2.0 kræver kun 1gb ram, men stadig for meget :D
__________________ 109 Blu-ray film and counting!
Ejer af Mowee I/S & Mowee ApS.
Håndtering af mediafremvisning.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja - 1 GB.. det er en slat for en afspiller !  Gad vide hvordan de har det med bagud-kompatibilitet?! Hvad vinder vi med BD2.0 ? i forhold til film etc. Det er vel kun ekstra-materialet der benytter nye features.? Offcourse
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svjv. er der intet til hinder for at RAM'en til Profile 2.0 er vm - altså fra harddisken.
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bradman skrev:
I betragning af formatkrigen forsætter, så er blu-ray ikke nødvendigvis nogen fed løsning mere. Jeg er endda "gamer", men
jeg er død træt af formater som dør. Lidt samme historie som med HD-CD eller SACD...total fede, men dødssejlere begge to. Samme tendens er der
med bluray. Sony har satset alt på det, og nu er det en budget blu-ray. |
|
|
Øh, jeg er ikke lige med. Hvad er der sket med Blu-ray der nu gør det til en budget Blu-ray?
|
| Til top |
|
| |
Morten014 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1151
|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad skal man med bagud-kompatibiliteten, hvis man har ps2 spil har man vel også en ps2 ikk? Om man gider have den stående er så noget andet
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes - har selv en PS2 stående - er monteret med 80 GB.Harddisk som spillene flyver ind fra - loadetider er fortid! Juhuu.. Bruger HD-loader til at boote fra. virker perfekt.
Håber PS3 er lige så hurtig med BD-Rom - det er jo noget højere transfer-rates end fra CDrom/DVD.
Bagudkampatibel - den manglende chip er kun noget de har haft i USA - her i EU har vi kun haft software-emulering fra starten - et ankepunkt nogen har blæst stort op, men som i praksis har været et lille problem med blot nyere spil.
Har gemt den da der er så mange spil der er OK til den stadigvæk.
Playstation forever - enybody? Man har jo slidt fingrene foran den i mange timer - det er svært at smide den ud - særligt med disken i virker den super.
Mht. Blu-ray er den der light-PS3´er da vist på højde med den "gamle" / originale 60GBér. Den er uden tvivl bedre end den 20GB light der solgtes tidligere, uden Wifi etc. i USA etc.
Der mangler heller ikke HDMI eller noget ifht. lyddelen - så som blu-ray afspiller er den vel egentligt fjong - det eneste "light" over den er jo netop ekstra-kompatibilitet på spilledelen ifht. eksterne medier - kortlæseren mangler helt... og så mindre intern HDD, som er ligemeget ifht. Blu-ray FILM.
Mvh. Offcourse
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse, den nye kan heller ikke spille PS2 spil - det lyder som om du tror det stadigvæk er der.
60GB modellen har ganske rigtigt software emulering, men der sidder stadigvæk en PS2 GPU i maskinen (den oprindelige US model havde
yderligere PS2 hardware i sig), og den GPU er nu væk i 40GB modellen.
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvordan er den optiske udgang i forhold til en god coaxial ?jeg kommer ikke til at bruge hdmi lyden de næste par år.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
lunddal skrev:
Offcourse, den nye kan heller ikke spille PS2 spil - det lyder som om du tror det stadigvæk er der.
60GB modellen har ganske rigtigt software emulering, men der sidder stadigvæk en PS2 GPU i maskinen (den oprindelige US model havde yderligere PS2 hardware i sig), og den GPU er nu væk i 40GB modellen. |
|
|
Åhh - ja det kan være det bliver 100% umuligt så?!
Har selv spillet meget PS2 på en PS3.. men det er godt nok en 60GBér...
Nå - så fik vi alligevel noget for de "første penge" som de andre ikke får med spare-versionen.
Det er nok fordi Sony snart gerne vil tjene lidt på deres PS3 - de har vist subsidieret og sat til, hver gang de har solgt indtil videre.
Men hvad - det sker jo hver gang en ny hardware-base skal etableres.
Offcourse __________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
Lethvig Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa - vil det sige at for at kunne spille PS2 spil på PS3, skal man have en med 60GB ?
jeg havde nemlig tænkt mig at skifte min ps2 ud med en ps3, men da jeg og mine unger har en masse af de spil så ville det være for dumt hvis den ikke kan tage de gamle spil. Jeg havde nemlig tænkt mig at bruge den fortrinsvis til film og ungerne kan så spille på den.
eller der findes måske almindelige blueray maskiner der er bedre end den PS3? filmæssigt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
I samme prisleje er der vist ingen BD-player der er bedre end PS3.
Slet ikke i betragtning af de hyppige firmware-upgrades - virkeligt noget Sony har fokus på kan man se.
PS3 er også generelt utroligt hurtig til opstart og menuer etc ved film.
Husk blot at købe en remote til et par hundrede, det hjælper MEGET ved film, da man er vant til den type remote, ikke en spillecontroller..
Undersøger lige det med PS3-ligth og PS2-spil...
EDIT: kilde: http://www.merlin.dk/Default.aspx?ID=200&Purge=True
" Den ny PS3 har 40 GB harddisk og koster kun 3.299,- kr. Den ny PS3-model ser ud som og har samme egenskaber som den oprindelige 60 GB PS3. Du kan bl. a. opleve film på Blu-ray-disk, avancerede, nyskabende spil i high definition, nem lagring af musik, video og fotos, gratis adgang til PLAYSTATION®Network og meget mere.
TIl forskel fra den oprindelige 60 GB-model, har den nye 40 GB PS3 kun to USB-porte, den har ingen kortlæsere, og den kan ikke afspille PS2-spil."
Mvh. Offcourse. __________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
| Undersøger lige det med PS3-ligth og PS2-spil... |
|
|
Kører det ikke lidt i ring. Det hele er afklaret på første side i tråden!!!  __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |