Emne: Lej Blu-ray hos Blockbuster ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
notional skrev:
RogueAgent skrev:
| Global launch er fint til de store blockbusters som alle ved vil blive en succes uanset hvor man lancerer den. Men der er også film hvor de enkelte lande ikke på forhånd kan være sikker på om filmen er god/stor nok til at det kan betale sig at lancere den i biografen. I disse tilfælde vil mindre lande (som f.eks. Danmark) ofte vente og se hvordan filmen er gået i andre lande inden man beslutter sig for om man vil ofre x millioner på en bio-lancering. |
|
|
Som forbruger er det stadig ikke mit problem om de kan få det til at køre rundt. Så er der bare andre firmaer/distributører, der overtager for det, åbenbart inkompetente, firma. |
|
|
Det har intet med inkompetance at gøre. Der er visse forhold som man som distributør ikke er herre over, uanset hvor kompetent eller ikke man er. Som f.eks. at det koster mange penge at lancere en film, og at man taber penge hvis udgiften er større end indtægten.
notional skrev:
RogueAgent skrev:
| Og her kommer vi tilbage til problematikken omkring regionskodningen - hvis det var sådan at der var frit spil for import af film fra andre territorier, så ville det potentielt have to konsekvenser:
1. Biografer ville nægte at spille film som kunne købes i butikken på den anden side af gaden. Som nævnt ville det ikke betyde alverden for store film som lanceres over hele verden nogenlunde samtidig - men små og mellemstore film ville få det rigtig svært. Og jeg ville personligt være ked af hvis de eneste film jeg kunne få lov at se i biografen var Transformers, Harry Potter og Die Hard. |
|
|
I så fald må branchen (gisp) TILPASSE sig markedet og igen udgive filmen worldwide. Deres økonomiske interesser som firma skal på ingen måde bekrige mig som forbruger. |
|
|
Du lever fortsat under den misforståelse at film lanceres for forbrugernes blå øjnes skyld. Hvis der ikke er økonomi i at lancere en film, så bliver den ikke lanceret - hvor er forbrugerens fordel i det?
notional skrev:
| En på avsforum havde denne signatur jeg bruger på filmz: "Region coding is a failed experiment that promotes software piracy." Enten må de acceptere pirateri, eller også må de tilpasse sig markedet. At gå mod den frie konkurrence er IKKE i min interesse som forbruger, idet det kun giver dårligere og dyrerer produkter. Se postdk, der netop har hævet priserne på de services de har monopol på og sænket dem, på de services de konkurrerer på. |
|
|
Faktisk er den sammenligning ikke helt så tosset som man skulle tro. Du skal så bare være parat til at betale 500 kr for en lokal dansk film som den lokale producent har monopol på, for til gengæld at kunne få Rush Hour 3 til 100 kr. Gynger og karuseller...
notional skrev:
RogueAgent skrev:
| Lokale distributører betaler en temmelig høj pris for retten til at lancere film, f.eks. i Danmark. Den investering vil de sjovt nok gerne tjene hjem igen - og måske endda *gys* tjene nok til at kunne købe andre film hjem i fremtiden. Hvis ikke der var nogen mulighed for at kontrollere hvor eller hvornår en film lanceres, så ville indtjeningsgrundlaget for de lokale distributører meget muligt forsvinde under dem fordi biograferne først ville nægte at spille deres film, og fordi parallelimport fra USA og Asien derefter ville underminere markedet inden de selv havde mulighed for at udgive filmen på DVD. |
|
|
Så må de lokale distrbutører slå sig sammen med andre og gå ind på et større markede. Se på LCD markedet. Der bliver færre og større producenter, der giver bedre, større og billigere produkter. Din argumentation svarer til, at der er langt flere LCD producenter med mindre, dårligere og dyrere produkter til følge. Det vil jeg i hvert fald ikke have eller støtte. |
|
|
Der er en grundlæggende forskel på markedet for LCD TV og markedet for film. Hvis du skal have et LCD TV så er det dybest set ikke så afgørende om det er Sony, Toshiba eller Samsung eller 17 andre producenter der har lavet det. Hver enkelt film der bliver produceret er derimod et unikt produkt som ikke findes magen til. Hvad hjælper det at du kan købe Harry Potter til den eller den pris, hvis det egentlig er Living in Oblivion du helst vil se..?
notional skrev:
RogueAgent skrev:
| På kort sigt ville man sikkert med god ret kunne sige "Hvorfor er det MIT og andre forbrugeres problem?" - men på længere sigt ville det betyde at færre og færre små og mellemstore film ville udkomme med danske undertekster, simpelthen fordi distributørerne ikke ville turde investere i andet end de sikre hits. |
|
|
Dårlig undskyldning. En ny DVD film kan koste op til 100kr mindre i England end i DK MED danske undertekster. At lave et cover på dansk og betale de ekstre 9 procentpoint i moms, kan ikke retfærdiggøre den prisforskel. |
|
|
Igen er der et par ting du har misforstået, eller bare ikke tænker på. For det første er det MEGET langt fra alle r2dk udgivelser der er fælles med England - jeg kender ikke ratioen, men jeg vil mene at omkring 70% af alle DVD'er på det danske marked er skandinaviske produktioner.
Og her er der en vigtig pointe omkring markedernes størrelse. Det er væsentligt dyrere at producere en DVD der skal ud i 3-4000 eksemplarer end en der skal ud i 30-40.000.
Og selv for de titler som er fælles med f.eks. England (eller Tyskland, Frankrig, Spanien eller andre lande) gælder at de skal markedsføres lokalt. Og disse omkostninger skævvrides også pga. forskellene i markedernes størrelse.
notional skrev:
RogueAgent skrev:
| det er stadig langt den største del af befolkningen der foretrækker film med danske undertekster, så man kunne da godt sige "Hvor stort er problemet så, hvis 10% af forbrugerne ønsker at købe den amerikanske eller japanske version i stedet". Igen ikke så stort på den korte bane - men da det er de 10% der i mange tilfælde gør forskellen mellem om en investering i en filmrettighed tjener sig hjem eller ej, så er det pludselig svært at få de mindre titler til at være en god forretning. Og hvor "kynisk" det end måtte være, så udgives film altså ikke som en public service til forbrugerne, men fordi man forventer at tjene penge på det. Kan man ikke det, så lader man være. |
|
|
Faktum er stadig, at jeg som forbruger får lov at betale mere for et dårligere produkt. Hvis de små distributører ikke kan løbe rundt må de slå sig sammen og blive mere effektive og få bedre økonomiske forhold og aftaler. |
|
|
Well, som jeg forsøgte at antyde ovenfor, så er alternativet i nogen tilfælde ikke at du får billigere produkter, men at du får INGEN produkter. Nice.
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
steffenman skrev:
|
vil lige hurtigt skynde mig at pointere at Mpeg2 bruges af meget meget meget få nu. 80% eller mere er mpeg4 AVC. Den artikel bygger KUN på at Blu-ray er Mpeg2, hvad sker der pludseligt når det er et AVC encode vi sammenligner ? |
|
|
De eksklusive Blu-ray studier bruger ikke mpeg2, de bruger primært AVC. Der kommer muligvis, et par FOX titler med mpeg fra nogle tranfers som har været færdige tidligere.
Her er 25 af de seneste Blu-ray udgivelser fra de eksklusive studier.
- MPEG2: 0
- BD-25: 2
- Loss-less lyd 23 titler, som altid med Blu-ray
2 titler har "kun" DTS-HD 7.1
| Film: |
Videocodec: |
Disk: |
Lyd: |
|
|
|
|
|
|
|
|
| Dawn of the dead |
AVC |
BD-50 |
5.1 PCM |
| Tekkonkinkreet |
AVC |
BD-50 |
5.1 PCM |
| Masters of Horror: Season One - Vol. One |
AVC |
BD-50 |
5.1 PCM |
| The Day After Tomorrow |
AVC |
BD-50 |
5.1 DTS-MA |
| Hostel (Director's Cut) |
AVC |
BD-50 |
5.1 True-HD |
| Fantastic Four: The Rise of the Silver Surfer |
AVC |
BD-50 |
5.1 DTS-MA |
| Reign Over Me |
AVC |
BD-25 |
5.1 PCM |
| Surf's Up |
AVC |
BD-50 |
5.1 PCM |
| Halloween (1978) |
AVC |
BD-50 |
5.1 PCM |
| The Condemned |
VC-1 |
BD-50 |
7.1 DTS-HD |
| Black Book |
AVC |
BD-50 |
5.1 PCM |
| Bram Stoker's Dracula |
AVC |
BD-50 |
5.1 PCM |
| Underworld |
AVC |
BD-50 |
5.1 PCM |
| Memoirs of a Geisha |
AVC |
BD-50 |
5.1 PCM |
| The Replacement Killers |
AVC |
BD-25 |
5.1 PCM |
| House of 1000 Corpses |
VC-1 |
BD-50 |
7.1 DTS-HD |
| A Few Good Men |
AVC |
BD-50 |
5.1 PCM |
| Delta Farce |
VC-1 |
BD-50 |
7.1 PCM |
| Remember the Titans |
AVC |
BD-50 |
5.1 PCM |
| Dave Matthews and Tim Reynolds: Live at Radio City |
VC-1 |
BD-50 |
5.1 True-HD |
| National Lampoon's Van Wilder |
AVC |
BD-50 |
7.1 PCM |
| The Lives of Others |
AVC |
BD-50 |
5.1 PCM |
| The Lookout |
AVC |
BD-50 |
5.1 PCM |
| Doctor Strange |
AVC |
BD-50 |
7.1 DTS-MA |
| Wild Hogs |
AVC |
BD-50 |
5.1 PCM |
|
| Til top |
|
| |
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
notional skrev:
RogueAgent skrev:
| Global launch er fint til de store blockbusters som alle ved vil blive en succes uanset hvor man lancerer den. Men der er også film hvor de enkelte lande ikke på forhånd kan være sikker på om filmen er god/stor nok til at det kan betale sig at lancere den i biografen. I disse tilfælde vil mindre lande (som f.eks. Danmark) ofte vente og se hvordan filmen er gået i andre lande inden man beslutter sig for om man vil ofre x millioner på en bio-lancering. |
|
|
Som forbruger er det stadig ikke mit problem om de kan få det til at køre rundt. Så er der bare andre firmaer/distributører, der overtager for det, åbenbart inkompetente, firma. |
|
|
Det har intet med inkompetance at gøre. Der er visse forhold som man som distributør ikke er herre over, uanset hvor kompetent eller ikke man er. Som f.eks. at det koster mange penge at lancere en film, og at man taber penge hvis udgiften er større end indtægten.
I så fald er ens marked for lille og så må man udvide det.
notional skrev:
RogueAgent skrev:
| Og her kommer vi tilbage til problematikken omkring regionskodningen - hvis det var sådan at der var frit spil for import af film fra andre territorier, så ville det potentielt have to konsekvenser:
1. Biografer ville nægte at spille film som kunne købes i butikken på den anden side af gaden. Som nævnt ville det ikke betyde alverden for store film som lanceres over hele verden nogenlunde samtidig - men små og mellemstore film ville få det rigtig svært. Og jeg ville personligt være ked af hvis de eneste film jeg kunne få lov at se i biografen var Transformers, Harry Potter og Die Hard. |
|
|
I så fald må branchen (gisp) TILPASSE sig markedet og igen udgive filmen worldwide. Deres økonomiske interesser som firma skal på ingen måde bekrige mig som forbruger. |
|
|
Du lever fortsat under den misforståelse at film lanceres for forbrugernes blå øjnes skyld. Hvis der ikke er økonomi i at lancere en film, så bliver den ikke lanceret - hvor er forbrugerens fordel i det?
Jeg ved godt at det er forretning, men studierne mister ikke penge på det, det er kun distributørerne, der er et omkostningsled, der ikke tilføjer værdi til produktet. Dem er jeg pænt ligeglade med.
notional skrev:
| En på avsforum havde denne signatur jeg bruger på filmz: "Region coding is a failed experiment that promotes software piracy." Enten må de acceptere pirateri, eller også må de tilpasse sig markedet. At gå mod den frie konkurrence er IKKE i min interesse som forbruger, idet det kun giver dårligere og dyrerer produkter. Se postdk, der netop har hævet priserne på de services de har monopol på og sænket dem, på de services de konkurrerer på. |
|
|
Faktisk er den sammenligning ikke helt så tosset som man skulle tro. Du skal så bare være parat til at betale 500 kr for en lokal dansk film som den lokale producent har monopol på, for til gengæld at kunne få Rush Hour 3 til 100 kr. Gynger og karuseller...
Jeg skriver mere om det til sidst i indlægget, men hvis du tror fri konkurrence øger prisen, så har du grueligt misforstået noget.
notional skrev:
RogueAgent skrev:
| Lokale distributører betaler en temmelig høj pris for retten til at lancere film, f.eks. i Danmark. Den investering vil de sjovt nok gerne tjene hjem igen - og måske endda *gys* tjene nok til at kunne købe andre film hjem i fremtiden. Hvis ikke der var nogen mulighed for at kontrollere hvor eller hvornår en film lanceres, så ville indtjeningsgrundlaget for de lokale distributører meget muligt forsvinde under dem fordi biograferne først ville nægte at spille deres film, og fordi parallelimport fra USA og Asien derefter ville underminere markedet inden de selv havde mulighed for at udgive filmen på DVD. |
|
|
Så må de lokale distrbutører slå sig sammen med andre og gå ind på et større markede. Se på LCD markedet. Der bliver færre og større producenter, der giver bedre, større og billigere produkter. Din argumentation svarer til, at der er langt flere LCD producenter med mindre, dårligere og dyrere produkter til følge. Det vil jeg i hvert fald ikke have eller støtte. |
|
|
Der er en grundlæggende forskel på markedet for LCD TV og markedet for film. Hvis du skal have et LCD TV så er det dybest set ikke så afgørende om det er Sony, Toshiba eller Samsung eller 17 andre producenter der har lavet det. Hver enkelt film der bliver produceret er derimod et unikt produkt som ikke findes magen til. Hvad hjælper det at du kan købe Harry Potter til den eller den pris, hvis det egentlig er Living in Oblivion du helst vil se..?
Nej, der er faktisk ingen grundlæggende forskel:
- Studier = producenter
- Film = modeller
Ergo er resten af den del af indlægget ikke gyldig. Som tilføjelse kan jeg da sige, at producenterne har modarbejdet den frie konkurrence ved at udgive specifikke modeller til de forskellige dele af jorden. F.eks. er der specifikke modeller kun til skandinavien, der forresten alle koster mere end lignende modeller i resten af EU. 5000kr forskel på et tv i England og Danmark kan ikke retfærdiggøres af dansk menu (der ofte også er på europæiske modeller), højere lønninger og 9 procentpoint højere moms. Nej den kommer også af små distributører med faste omkostnigner, der skal dækkes af færre solgte enheder samt at producenterne også generelt tager en højere pris for deres skandinavien modeller. Hvorfor skal jeg dog godtage dette? Specielt på film.
Jeg vil nu stadig påstå at Toshiba og B&O har vidt forskellige målgrupper, så det er heller ikke korrekt. Færre producenter har givet os større udbud og mindre priser. Flere distributører giver derimod højere priser, hvorfor man helst vil skære dette led væk eller i det mindste mindske antallet af disse.
notional skrev:
RogueAgent skrev:
| På kort sigt ville man sikkert med god ret kunne sige "Hvorfor er det MIT og andre forbrugeres problem?" - men på længere sigt ville det betyde at færre og færre små og mellemstore film ville udkomme med danske undertekster, simpelthen fordi distributørerne ikke ville turde investere i andet end de sikre hits. |
|
|
Dårlig undskyldning. En ny DVD film kan koste op til 100kr mindre i England end i DK MED danske undertekster. At lave et cover på dansk og betale de ekstre 9 procentpoint i moms, kan ikke retfærdiggøre den prisforskel. |
|
|
Igen er der et par ting du har misforstået, eller bare ikke tænker på. For det første er det MEGET langt fra alle r2dk udgivelser der er fælles med England - jeg kender ikke ratioen, men jeg vil mene at omkring 70% af alle DVD'er på det danske marked er skandinaviske produktioner.
Men der er stadig engelske udgivelser med danske undertekster, hvilket beviser min pointe, at danske undertekster ikke kan være skylden for den store prisforskel. De 9 procentpoint i moms kan heller ikke og jeg nægter at tro på det inkl de højere lønninger er svaret. Tilbage står det fordyrende led kaldet en distributør, der skal have dækket sine store omkostninger på færre solgte enheder end. f.eks. Pathé, der har rettighederne til Frankrig og England. De kan nøjes med 2 udgaver af én film og få dækket sine faste omkostninger på de antal solgte enheder i hele det engelske og franske marked. DET giver en stor forskel på hver solgt enhed, der bestemt kommer forbrugeren til gode.
Og her er der en vigtig pointe omkring markedernes størrelse. Det er væsentligt dyrere at producere en DVD der skal ud i 3-4000 eksemplarer end en der skal ud i 30-40.000.
Notional skrev:
| Så må de lokale distrbutører slå sig sammen med andre og gå ind på et større markede. |
|
|
Har jeg allerede svaret på og givet en løsning på.
Se dette eksempel: I 1993 var der, ifølge Statistisk tiårsoversigt 2005 af Danmarks Statestik, 95999 landbrugsfirmaer med 28017 fuldtidsansatte. Takket være fri konkurrence og ja firmaer, der er slået sammen eller opkøbt, i 2002 48968 firmaer og 30045 ansatte. Altså er antallet af firmaer faldet med halvdelen og antallet af fuldtidsansatte steget. Vil du sige der i den årrække er kommet færre, dyrere og dårligere produkter? Jeg tror historien har bevist det modsatte og min pointe, der tilsyneladende ikke helt er forstået herinde.
Og selv for de titler som er fælles med f.eks. England (eller Tyskland, Frankrig, Spanien eller andre lande) gælder at de skal markedsføres lokalt. Og disse omkostninger skævvrides også pga. forskellene i markedernes størrelse.
Igen, hvorfor så gøre det lokalt? For én distributør at udgive én film i alle EU lande og markedsføre dem i de native sprog vil stadig være billigere end hvis 20 distributører gjorde det lokalt. Så forestil dig det på et globalt niveau. Det vil aldrig resultere i dyrere og færre udgivelser; tværtimod vil det netop give flere udgivelser til færre penge. Men hvis du tror du ved bedre end verdens økonomer, så er du velkommen til at modbevise dem og bevise at fri konkurrence ikke er til gavn for alle andre end de små firmaer, der ikke kan/vil konkurrere.
notional skrev:
RogueAgent skrev:
| det er stadig langt den største del af befolkningen der foretrækker film med danske undertekster, så man kunne da godt sige "Hvor stort er problemet så, hvis 10% af forbrugerne ønsker at købe den amerikanske eller japanske version i stedet". Igen ikke så stort på den korte bane - men da det er de 10% der i mange tilfælde gør forskellen mellem om en investering i en filmrettighed tjener sig hjem eller ej, så er det pludselig svært at få de mindre titler til at være en god forretning. Og hvor "kynisk" det end måtte være, så udgives film altså ikke som en public service til forbrugerne, men fordi man forventer at tjene penge på det. Kan man ikke det, så lader man være. |
|
|
Faktum er stadig, at jeg som forbruger får lov at betale mere for et dårligere produkt. Hvis de små distributører ikke kan løbe rundt må de slå sig sammen og blive mere effektive og få bedre økonomiske forhold og aftaler. |
|
|
Well, som jeg forsøgte at antyde ovenfor, så er alternativet i nogen tilfælde ikke at du får billigere produkter, men at du får INGEN produkter. Nice.
Hvis du stadig tror, at det er konsekvensen efter dette indlæg, så forstår du på ingen måde de processer, der styrer fri konkurrence eller forretningsøkonomi på simpelt stadie. Jeg er ikke geni indenfor det område, men har da indtil videre gennemført en HHX og nu 4½ semester af min Bachelorgrad i Erhvervsøkonomi og datalogi på handelshøjskolen i København. Der må være andre herinde med højere erhvervsøkonomisk uddannelse end mig, der vil bevise mine økonomiske påstande er fejlagtige, og de er ganske velkomne. Så kan det da være jeg lærer (endnu) mere, men indtil da er min påstand stadig, at fri konkurrence (deriblandt ingen regionskodning og importforbud) vil give flere, bedre og billigere udgivelser end det er tilfældet nu.
Uanset er der pt. stadig film man ikke kan få på DVD i Europa og som aldrig kommer hertil. Regionskodning tvinger mig til piratkopiering, hvis jeg ikke kan importere og se disse film. Takket være min regionsfrie dvd afspiller er dette muligt, men det er det bare ikke Med BR i modsætning til HD DVD. Så igen: "Region coding is a failed experiment that promotes software piracy."
Hvis distributørerne ikke kan få det til at løbe rundt må de slå sig sammen som landbruget har gjort. De har igen givet større udbud, lavere priser og bedre kvalitet. Forbrugeren vinder kun på det. Måske skulle filmbranchen (og musikbranchen) prøve at acceptere og bruge disse markedskræfter, istedet for krampagtigt og fejlende at modarbejde dem. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Priserne er generelt højere herhjemme grundet afgifter, moms mm. Der gør at profitten er langt mindre ved salg = priserne bliver højere. I England og endnu mere USA har de mindre afgifter og mindre moms der skal ligges på = de kan sælges billigere.
Skal en producent som ligger i et velhavende land som Danmark tjene meget meget mindre fordi han sælger film her istedet for at have firma i England ?
Dog kan jeg nævne at det ER muligt at sænke priserne betragteligt på DVD, men så længe ingen rykker for meget på prisen så sker der ikke så meget!
Nu ved jeg ikke hvor glade de er for at jeg offentligt skriver indkøbspriser mm. men i er velkomne til at skrive hvorefter jeg gerne giver nogle tal, sådan at i kan se hvor meget der tjenes på en ny full-price samt evt. kampagne varer. __________________ 109 Blu-ray film and counting!
Ejer af Mowee I/S & Mowee ApS.
Håndtering af mediafremvisning.
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette er dog ikke tilfældet på Blu-ray og HD-DVD vil jeg lige hurtigt nævne! Der er der LANGT mindre profit =)
__________________ 109 Blu-ray film and counting!
Ejer af Mowee I/S & Mowee ApS.
Håndtering af mediafremvisning.
|
| Til top |
|
| |
Fimpe Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iron Man skrev:
|
Egentlig utroligt, at trådene altid skal trashes med de samme gamle diskussioner om kopisikring, regionskodning osv.
Denne tråd handler om Blockbuster, som begynder at udleje Blu-ray...........................
On topic: Jeg var forbi min lokale Blockbuster i dag, og de har ryddet en hel væg, hvor de fremover vil have Blu-ray titler til udlejning.
|
|
|
Helt enig 
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
notional skrev:
RogueAgent skrev:
| Det har intet med inkompetance at gøre. Der er visse forhold som man som distributør ikke er herre over, uanset hvor kompetent eller ikke man er. Som f.eks. at det koster mange penge at lancere en film, og at man taber penge hvis udgiften er større end indtægten. |
|
|
I så fald er ens marked for lille og så må man udvide det. |
|
|
Hvordan udvider man antallet af forbrugere som har behov for danske tekster i biografen og på DVD..?
notional skrev:
RogueAgent skrev:
| Du lever fortsat under den misforståelse at film lanceres for forbrugernes blå øjnes skyld. Hvis der ikke er økonomi i at lancere en film, så bliver den ikke lanceret - hvor er forbrugerens fordel i det? |
|
|
Jeg ved godt at det er forretning, men studierne mister ikke penge på det, det er kun distributørerne, der er et omkostningsled, der ikke tilføjer værdi til produktet. Dem er jeg pænt ligeglade med. |
|
|
Det er kun rigtigt hvis studiet selv står for worldwide distribution - det er det bare ikke liiiiige alle studier der gør. Independent studier er dybt afhængige af lokale distributører - de har sjældent mulighed for at få financeret produktionen af deres film medmindre de på forhånd har fået penge ind ved at sælge distributionsretten til lokale distributører. Uden denne mulighed ville rigtig mange mindre kommercielle film aldrig blive vist uden for deres hjemland, hvis de overhovedet kunne produceres.
notional skrev:
RogueAgent skrev:
notional skrev:
| Se postdk, der netop har hævet priserne på de services de har monopol på og sænket dem, på de services de konkurrerer på. |
|
|
Faktisk er den sammenligning ikke helt så tosset som man skulle tro. Du skal så bare være parat til at betale 500 kr for en lokal dansk film som den lokale producent har monopol på, for til gengæld at kunne få Rush Hour 3 til 100 kr. Gynger og karuseller... |
|
|
hvis du tror fri konkurrence øger prisen, så har du grueligt misforstået noget. |
|
|
Det var bestemt ikke det jeg mente. Min pointe er at man nogengange er nødt til at acceptere et tab på een vare og så redde det hjem via overskuddet fra en anden. Mit eksempel skal tages helt bogstaveligt. Hvis hver film skulle sælges til en pris der svarede til omkostningsstrukturen, så er der helt klart film der kunne sælges billigere end de aktuelt gør på grund af svimlende store oplag - men for hver af dem er der film der produceres i så små oplag at de helt seriøst burde koste langt mere end de gør.
notional skrev:
RogueAgent skrev:
|
|
Så må de lokale distrbutører slå sig sammen med andre og gå ind på et større markede. |
|
|
Hvorfor - fordi DU gerne vil have det hele til den halve pris..?
notional skrev:
RogueAgent skrev:
| Der er en grundlæggende forskel på markedet for LCD TV og markedet for film. Hvis du skal have et LCD TV så er det dybest set ikke så afgørende om det er Sony, Toshiba eller Samsung eller 17 andre producenter der har lavet det. Hver enkelt film der bliver produceret er derimod et unikt produkt som ikke findes magen til. Hvad hjælper det at du kan købe Harry Potter til den eller den pris, hvis det egentlig er Living in Oblivion du helst vil se..? |
|
|
Nej, der er faktisk ingen grundlæggende forskel:
- Studier = producenter
- Film = modeller
Ergo er resten af den del af indlægget ikke gyldig. |
|
|
Well - måske ikke for dig, men jeg er så bare ikke enig i den analogi. Om det er den ene eller anden model af TV kan objektivt set være ligegyldigt, hvis apparatet ellers fungerer korrekt - de gør alle det samme, at vise et TV-billede. Der er væsentligt større forskel på Pirates of the Caribean og Old Boy, end der er på to forskellige modeller af TV, uanset mærke eller model.
notional skrev:
| der er stadig engelske udgivelser med danske undertekster, hvilket beviser min pointe, at danske undertekster ikke kan være skylden for den store prisforskel. De 9 procentpoint i moms kan heller ikke og jeg nægter at tro på det inkl de højere lønninger er svaret. Tilbage står det fordyrende led kaldet en distributør, der skal have dækket sine store omkostninger på færre solgte enheder end. f.eks. Pathé, der har rettighederne til Frankrig og England. De kan nøjes med 2 udgaver af én film og få dækket sine faste omkostninger på de antal solgte enheder i hele det engelske og franske marked. DET giver en stor forskel på hver solgt enhed, der bestemt kommer forbrugeren til gode. |
|
|
Jamen så synes jeg da du skulle skrive til Pathé og foreslå dem at starte distribution i Skandinavien..! 
notional skrev:
RogueAgent skrev:
| Og selv for de titler som er fælles med f.eks. England (eller Tyskland, Frankrig, Spanien eller andre lande) gælder at de skal markedsføres lokalt. Og disse omkostninger skævvrides også pga. forskellene i markedernes størrelse. |
|
|
Igen, hvorfor så gøre det lokalt? |
|
|
Måske fordi der ikke er ret mange danske forbrugere der ser fransk tv eller læser amerikanske aviser, og derfor ikke bliver påvirket af de reklamer der vises dér..??
notional skrev:
RogueAgent skrev:
| Well, som jeg forsøgte at antyde ovenfor, så er alternativet i nogen tilfælde ikke at du får billigere produkter, men at du får INGEN produkter. Nice. |
|
|
Uanset er der pt. stadig film man ikke kan få på DVD i Europa og som aldrig kommer hertil. |
|
|
Og du tror slet ikke der kan være en sammenhæng mellem det, og så de problemstillinger jeg har ridset op..?
notional skrev:
| Hvis distributørerne ikke kan få det til at løbe rundt må de slå sig sammen som landbruget har gjort. |
|
|
Se, så er det jo kedeligt at i al fald de større distributører i det store og hele FÅR det til at løbe rundt med den eksisterende model, men ville få voldsomme problemer med det hvis de fulgte dine "anvisninger".
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fimpe skrev:
Iron Man skrev:
|
Egentlig utroligt, at trådene altid skal trashes med de samme gamle diskussioner om kopisikring, regionskodning osv.
Denne tråd handler om Blockbuster, som begynder at udleje Blu-ray...........................
On topic: Jeg var forbi min lokale Blockbuster i dag, og de har ryddet en hel væg, hvor de fremover vil have Blu-ray titler til udlejning.
|
|
|
Helt enig 
|
|
|
Og her skal jeg så beklage min part i at afspore denne tråd. 
Tilbage on topic.
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
O'Brian Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 173
|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey!
Arbejder PT i udlandet, men glæder mig til at leje BR-Film. Har måske overset det i tråden, men hvad koster det at leje dem i Blockbuster?
|
| Til top |
|
| |
Gabriel Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
O'Brian skrev:
|
Hey!
Har måske overset det i tråden, men hvad koster det at leje dem i Blockbuster?
|
|
|
Det samme som premiere DVDs... __________________ //Gabriel
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes - samme pris som DVD - fantastsisk 
Offcourse __________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
|
Yes - samme pris som DVD - fantastsisk  |
|
|
Og de samme tilbud som gælder ved DVD, gælder også Blu-ray. Fx 3 for 100.
Blockbuster reklamerer også flere forskellige steder, fx på busskurerne. Det er cool nok.
|
| Til top |
|
| |
O'Brian Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 173
|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vildt godt...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har efterhånden lejet dem jeg gider.. Og presser hver gang på for flere nye film.. Jeg håber det hjælper med pres på efterspørgslen, så der hurtigt kan komme flere film. Gør det samme, så fatter de det nok!.  Mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|