Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 04:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Mit Netkabel med sand-skærm. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Hr Thomsen; ingen har påstået noget om lysstrålers afbøjning; indgangsvinklen er lig udgangsvinklen!!! Meeen optager kvartskrystaller radio/højfrekvent stråling eller ej!!! (I lighed med alle andre bjergarter)

Inden du udtaler dig om astrofysik, så tag da lige og undersøg tingene! Man regner med en del lyskrumning i verdensrummet, netop på grund af store himmellegemers indbydes tiltrækningskraft, den såkaldte tyngdekraft. At det på store afstande ikke handler om grader, men minutter, er logik!

Krøllede man solen sammen til en lille klump på størrelse med en tennisbold, så skal jeg love dig, at den forøgede massetæthed ville gøre et eller andet ved vores solsystems ligevægtige orden. Hvor stor en masse der kræves for at afbøje lys 5 grader (set i forhold til hvor?) må vi nok hellere få personer som Holger Bech Nielsen til at regne ud!  

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Jesperthomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2003
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Nu er vi godt nok temmelig meget ot, men nej, rosakvarts optager ikke radiostråling. Ligesom lys, ville det nemlig kræve at radiostrålingen skulle afbøjes for at komme ind i krystallen og det kan sådan en krystal ikke. Der kræves enorme tyngdepåvirkninger for at afbøje både lys og radiostråling. Vi taler sorte huller for at ændre retningen signifikant - ikke små, lyserøde sten.

Har skam også selv fået en fin rosakvarts som lå ved siden af min computerskærm i årevis. Ikke fordi jeg var bidt på den med strålingen, men fordi jeg af bitter erfaring ved at det er uklogt ikke at have gaver fra min mor liggende nogenlunde tilgængeligt

Til top Vis Jesperthomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesperthomsen

Jesperthomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2003
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Har faktisk undersøgt det lidt; læs mere her: http://www.skeptica.dk/arkiv_dk1/lautrup.htm

Og undskyld den lidt utidige plapren om rosa krystaller. Der kommer ikke flere pip fra mig nu. Promise.

Til top Vis Jesperthomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesperthomsen

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Jamen Jesper; jeg skriver jo ikke at den optager alt radioudstrålingen, bare at den optager noget, det kan man jo se!!! Udstrålingsmønstret er altid jævnt fordelt i en sfære omkring radiostøjskilden, nah tyngdekraften har dog en smule at sige!!!

Næsten alt radiostråling målt i kvartsholdige bjergarter er fra verdensrummet, noget kommer også efter atomprøvesprængninger, hvorledes er dette indhold af baggrundsstråling kommer ind i disse bjergarter, når det i følge dig ikke kan lade sig gøre om så Harzens bjerge blev jokket igennem et sort hul!!! Er der et læk på CERN-acceleratoren?

OG ENIG: Rosakvarts giver IKKE bedre lyd, men er en indikator for at der findes radioaktiv baggrundstråling også fra elektriske apparater, især dem med højspænding som TV/PC-skærme!!!

Og man "pipper" da bare videre, det er SQ da ikke mit forum!!!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Chevy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 December 2004 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Nogen der ved hvor man kan købe nogle apparat samt netstik i en god kvalitet?

De skal endvidere kunne tage op til 15mm netkabel og være billige, altså ikke noget med priser i Supra klassen.

Chevy

Mit Surround
Til top Vis Chevy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chevy Besøg Chevy's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes