| Forfatter |
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brok's playliste er go'  Især Massive Attack nummeret ser jeg frem til  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det værste ved mange nyere indspilninger er som bekendt komprimering af lyden. Det er næsten alle nye der ødelagt. De gamle cd'ere fra 80'erne er for det meste ikke ødelagt.
Men, det er lidt kedeligt at høre på alt det gamle musik igen igen og igen.
Selv en Jack Johnson cd jeg lige har modtaget er komprimeret. Dog ikke så slemt.
Og faktisk alt heavy er ødelagt. Dog tjekkede jeg Mettalica's black album. Det er sgu flot må jeg sige. Ingen klip overhovedet.
Jeg har en sjov cd med Marillion, hvor nummeret Kayeligh, øhh staveplade, starter flot og ukomprimeret, men så når der kommer lidt gang i musikken, komprimeres den. Kurven ser helt ondsvag ud....
Når, men nok om det. Kom med nogle flere spændende bud... __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
KBAndersen: hvilket program eller måleinstrument bruger du fo at tjekke "komprimationskurver" på cd'er ??
Jeg har Jack Johnson "in between dreams" på vinyl og på cd og der er klart en bedre lyd på vinylen - jeg troede bare at det vr fordi der var tale om vinyl !
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er metal skal TOOL naturligvis med.
Tom Waits - Small Changes er også en jeg altid skal høre på nyt anlæg.
Metallicas Black Album kan også anvendes, men det skal for guds skyld være LPén. Jeg ved ikke hvad de har lavet ved overførslen til CD, men godt er det ikke.
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| KBAndersen: hvilket program eller måleinstrument bruger du fo at tjekke "komprimationskurver" på cd'er ??
|
|
|
Der er en hel tråd til snakken om CD'er og om hvor mange af dem ikke lyder særlig godt (komprimering mv.). Check den ud her.
|
| Til top |
|
| |
E.T./Alf Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Duelling Banjos fra Sound Tracket Deliverance
__________________ DM604S3 DM601S3
C372 C542 C425
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
r-l-b skrev:
| KBAndersen: hvilket program eller måleinstrument bruger du fo at tjekke "komprimationskurver" på cd'er ??
|
|
|
Der er en hel tråd til snakken om CD'er og om hvor mange af dem ikke lyder særlig godt (komprimering mv.). Check den ud her.
|
|
|
Tak Zorglub ! Der er intet så pædagogisk som en støvsuger __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender godt tråden om komprimering. Har selv skrevet en del i den....
Mht hvilke software jeg bruger til at tjekke filen med, bruger jeg EAC. Men Nero's editor kan også bruges.
Mettalica. Vinyl og Cd. hmmmm. CD'en er ikke komprimeret og der er god bund i. Kender ikke til vinyl udgaven.
Det sker desværre ofte at vinyl udgaverne er bedre end nye "rmst" cd udgaver, fordi de her ødelægger lyden med komprimering... __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
KBAndersen skrev:
|
Mettalica. Vinyl og Cd. hmmmm. CD'en er ikke komprimeret og der er god bund i. Kender ikke til vinyl udgaven.
|
|
|
Selvfølgelig er CD'en komprimeret, det er alle CD'er.
Der er netop ikke bund i CD udgaven ift. vinyl.
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
KBAndersen skrev:
|
|
|
|
Selvfølgelig er CD'en komprimeret, det er alle CD'er.
Der er netop ikke bund i CD udgaven ift. vinyl.
|
|
|
Øhhh. En Cd behøver ikke være komprimeret. Den er måske frekvensbegrænset til de 20kHz.. Men dynamisk komprimeret er den ikke. Der kan være MASSEr af dynamik i en cd. Tror vi misforstår hinanden. Med komprimering på cd'en mener jeg de skære toppen af dynamikken. Hårdt og brutalt. Prøv selv at se forklaringen i tråden om emnet. Hvad mener du med der ikke er bund i cd'en? Mener du de har begrænset frekvensen nedad? __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan vi ikke holde den her tråd til messe musik ... hop over i den anden med alle mht. komprimering mv.
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
2 af mine favour albums er Pink Floyd The Wall og Fleetwood Mac Tusk. Begge fra 1979. I mine ører, og på mit anlæg er det god lyd (ligeglad med hvad andre måtte mene) 
Tusk er desværre gået i glemmebogen. Der er nogle numre jeg mener kunne være aktuelle at spille. Er ret vild med Mick Fleetwoods trommespil på det album.
__________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
| Kan vi ikke holde den her tråd til messe musik ... hop over i den anden med alle mht. komprimering mv. |
|
|
Klart.. Sorry,, jo tilbage til min oprindelige tråd ide... __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
hifi4ever Branchemedlem

Triax
Bruger siden: 14 Maj 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans Theessink er et sikkert hit til hifi demo...........
__________________ Livet er for kort til dårlig lyd.....
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
FleetWood Mac, jeps.. Dem kan jeg oså li'.. de spiller med hjerte og sjæl...
Roger Hodgson, fra Supertramp (han er ikke med mere i supertramp). Han laver i mine øre flot musik. __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er jo allerede en masse gode forslag i tråden, men der er jo altid lige plads til et par stykker til 
Håber at høre en masse alsidige musikgenre, som jeg desværre ikke altid synes er gældende ved messer. Her er lidt nyt, lidt gammelt noget hifi og lowfi inden for rock, electronica, rap, live og verdensmusik.
Trentemøller: The Trentemøller Chronicles CD1 - Organisk musik der får basmembramerne til at svinge.
Feist: The Reminder - Nerve, energi og upolerede arrangementer.
Porcupine Tree: In Absentia el. Deadwing - Progressiv rockmusik indspillet og produceret i bedste kvalitet. Her er komprimering en by i Rusland.
Sange fra 1. sal: Div. danske vokalister - Lækker vokal og præcis instrumentering.
Natacha Atlas: Mish Maoul - Verdensmusik af bedste skuffe med dejlige Mrs. Atlas.
Tosca: J.A.C - Electronica der leger med lytteren og anlægget.
Buena Vista Social Club: Herlige "Gamle mænd i nye biler".
Faith No More: Album of the Year - Året var 1997 og titlen på albummet siger resten.
Gotan Project: Revancha del Tango - På en kold efterårsdag kan man da altid drømme sig til Copacabana.
L.O.C: Cassiopeia - Dansk rap fra den lukrative rendesten...
Rammstein: Sehnsucht - Pedalen i bund og al ørevoks bliver revet væk.
Lambchop: Is a Woman el. Nixon: - Kurt Wagner i topform med 14 musikere i baggrunden.
Nirvana: Unplugged - Endnu en Kurt i topform (eller var han )
Portishead: Roseland NYC Live - God bund, lækker luft og sublim live musik.
Af andre klassiske godbider så er: Pink Floyd, Kraftwerk, Depeche Mode, Yello og Kari Bremnes en sikker vinder.
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der blevet arbejdet lidt på playlisten her i weekenden, Her er et uddrag:
Verdensorkestret and Nulle\A Global Affair\04 Mood Indigo, Doug MacLeod 50$ wig, Sara K.\All Your love, Jean Michel Jarre\Aero\05 Oxygene 4, Diana Krall\Abandoned Masquerade, Songs-Ohia\Ghost Tropic\02 The Body Burned Away, Yello\The Eye\05 Junior B, \Songs- Ohia\Ghost Tropic\03 No Limits on the Words, Magnolia Electric Co\Trials & Errors\04 Almost Was Good Enough, Eric Clapton & B.B. King\Riding with the King\05 Three O'Clock Blues, Nulle & Verdensorkestret\Bewitched\03 Water Pistol, Jean Michel Jarre\Aero\14 Chronology 6, Stevie Ray Vaughan and Double Trouble\Couldn't Stand the Weather\06 Tin Pan Alley (AKA Roughest Place in Town), Doug MacLeod\Ain't the Blues Evil\12 SRV (For Stevie Ray), Songs- Ohia\Ghost Tropic\06 Not Just a Ghost's Heart, The Eye\09 Time Palace, Jean Michel Jarre\Aero\09 Equinoxe 4, Massive Attack\Mezzanine\03 Teardrop, Pink Floyd\The Dark Side of the Moon\01 Speak to Me-Breathe, Marie Key Band\Udtales [´kæj]\06 Blomstersangen, Marie Key Band\Udtales [´kæj]\11 Orange ensomhed, Yello\Essential\16 The Rhythm Divine, LOVE\19 Come Together-Dear Prudence-Cry Baby Cry, Marie Key Band\Udtales [´kæj]\01 Mormor, \Keb' Mo'\Martin Scorsese Presents the Blues- Keb Mo\14 Crapped Out Again, \Keb' Mo'\Martin Scorsese Presents the Blues- Keb Mo\14 Crapped Out Again, Sara K\Are We There Yet-\06 Turned My Upside Down, Reference CD 78\01 Somerset, LOVE\22 While My Guitar Gently Weeps, Sange Fra 1. Sal\02 Angel, The Blues Brothers\The Very Best Of The Blues Brothers\21 Peter Gunn Theme, Paul Rodgers\Muddy Water Blues- A Tribute to Muddy Waters\01 Muddy Water Blues, Paul Rodgers\Muddy Water Blues- A Tribute to Muddy Waters\08 Standing Around Crying, Kashmir\No Balance Place\01 Kalifornia, Shu-bi-dua 200 Disc 9\12 Børsmæglerkoret, Metallica\Metallica\08 Nothing Else Matters, Ben Webster\Ben Webster and Associates\02 De-Dar, Keb' Mo'\Martin Scorsese Presents the Blues- Keb Mo\13 It Hurts Me, Isobel Campbell-Mark Lanegan\Ballad of the Broken Seas\01 Deus Ibi Est, Leonard Cohen\Ten New Songs\09 Boogie Street, J.J. Cale\The Very Best of J.J. Cale\19 Don't Wait, NHØP\Friends Forever\02 En elefant kom marcherende, Eiji Oue\Copland- Fanfare; Symphony No3\01 Fanfare for the Common Man, for brass & percussion (from Symphony No. 3), Doug MacLeod\Dubb\01 (If You Going to The) Dog House, Sophie Zelmani\Sing and Dance\01 Oh Dear, J.J. Cale\The Very Best of J.J. Cale\06 Midnight in Memphis, Dire Straits\Brothers in Arms\02 Money for Nothing, Keb' Mo'\Martin Scorsese Presents the Blues- Keb Mo\12 Dangerous Mood, Patricia Barber\Verse\07 Regular Pleasures, Shu-bi-dua\Fisk, Lisa Ekdahl & Peter Nordahl Tri\Back To Earth [UK]\03 Now Or Never, Shu-bi-dua\Shu-bi-dua 200 Disc 9\08 Åh buggi vuggi vuggi, Songs- Ohia\The Lioness\03 Nervous Bride, Verdensorkestret and Nulle\A Global Affair\09 Pussy Cat Dues, Sara K\Are We There Yet-\07 Stop Those Bells, Bob Marley & the Wailers\Kaya [Bonus Tracks]\09 Running Away, LOVE\17 Lady Madonna, Bob Marley & the Wailers\Kaya [Bonus Tracks]\05 Satisfy My Soul, Eva Cassidy\Live at Blues Alley\02 Stormy Monday, Yello\Motion Picture\08 Squeeze Please, Yello\The Eye\14 Planet Dada (Flamboyant), Eva Cassidy\Live at Blues Alley\12 What a Wonderful World, LOVE\04 Eleanor Rigby-Julia, Eva Cassidy\Live at Blues Alley\11 Take Me to the River, Elvis Costello\Very Best of Elvis Costello [Polygram International] Disc 2\17 Almost Blue, Yello\Motion Picture\10 Bubbling Under, Kim Larsen & Kjukken\Det var en torsdag aften\01 Langebro, David Gogo\Halway to Memphis\08 This Is a Man's World, Blackmore's Night\Beyond the Sunset- The Romantic Collection Disc 1\03 Wish You Were Here, Leonard Cohen\Ten New Songs\04 Here It Is.
Karsten __________________ www.studiosound.dk
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
| Ladysmith |
| Leonard Cohen |
| Oscar Peterson |
| Bo Stief |
| Søs Fenger |
| Amin Jensen |
| Pink Floyd |
| David Gilmour |
| Beatless |
| Roger Waters |
| Sarah Brightman |
| Peter Gabriel |
| Peter Gabriel |
| Peter Gabriel |
| Peter Gabriel |
| Katie Melua |
| Vangelis |
| Dolores Keane |
| Himmelskib |
| Mark Knopfler |
| Mark Knopfler |
| Mark Knopfler |
| Mark Knopfler |
| Flamingo |
| Yello |
| Josephine Cronholm |
| Ben Webster |
| Sara K. |
| Dave Brubeck |
| Elvis |
| Eagels |
| Robben Ford |
| John Lee Hooker |
| Fourplay |
| Johann Strauss |
Sikkert ikke alles smag, men dette er min plan. ;)
Karsten, du skal bare gi' den gazzz 
mvh MJ
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 09 November 2007 kl. 01:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fin liste Mark, kunne fint passe min smag :)
Gazz skal den nok få.... Håber folk siger til hvis det bliver for højt, det kan godt være lidt svært selv at bedømme nogen gange...
Hilsner,
Karsten __________________ www.studiosound.dk
|
| Til top |
|
| |
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
| Sendt: 09 November 2007 kl. 02:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan har branchemedlemmerne det med, at deltagere tager nogen af deres egne CD'ere med?
Jeg kunne f.eks. godt tænke mig at høre nogen af mine Muse CD'ere. Meget musikalsk og fed rock, ikke highschool usa rock.
|
| Til top |
|
| |