| Forfatter |
|
Ginyu Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle på HIFI4ALL. Jeg søger nogle råd omkring en ny LCD skærm jeg snart skal købe. Jeg har taget beslutnigen og det gamle billedrørstv skal ud. Jeg er en anelse nervøs for om at man de helt rigtige informationer af sælgerne når man går til en radio/tv forhandler for råd. Derfor spørger jeg jer.
Skærmen jeg går efter kan beskrives meget kort.
40-42", Helst sort, skal afspilles Blu-ray på, ca. 10-12000 kr inkl vægbeslag.
Jeg har en dejlig PS3 som jeg selvfølgelig skal have sat til. Er det nødvendigt med full HD på en 40 tommer skærm.
Jeg har kigget en del på SONY 40W2000 men jeg kan forstå at folk herinde ikke er særligt begejstrede for denne model.
Har i nogle forslag???
PS. ved nærmere eftertanke ville et 37" måske være bedre til placeringens omgivelser. ca 3-3.5 meter fra sofa.
|
| Til top |
|
| |
mbm1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 913
|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej jeg kan ikke se forskel på 1080 og 768..
|
| Til top |
|
| |
sivertsmed Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ginyu Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for linket. det gav god forståelse.
Jeg kunne godt tænke mig et par forslag til en skærm på 37" 1080i til maks 10000. Bare så jeg ved hvilke jeg bør holde øje med når jeg skal ud og kigge på dem.
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Panasonic PV70 eller PX70
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal op over 100" for at få fuld glæde af FULL-HD (1080), så alt under 100" er 720 mere end riglige.
Så Blu-ray og HD-DVD se meget fin ud med 720p på en skærm på under 100", så at man er begynd at prod. skærme på 32-42" med 1080 er rent
ud sagt spild af penge.
720p er riglige til Hjemmebrug, 1080p er kun til hjemmbiografer med et lærred på min 100".
|
| Til top |
|
| |
mad_max Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 123
|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
ET svar på det --se selv forskellen-- Det er virkelig den eneste måde DU finder rigtig ud af det.
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Man skal op over 100" for at få fuld glæde af FULL-HD (1080), så alt under 100" er 720 mere end riglige.
Så Blu-ray og HD-DVD se meget fin ud med 720p på en skærm på under 100", så at man er begynd at prod. skærme på 32-42" med 1080 er rent ud sagt spild af penge.
720p er riglige til Hjemmebrug, 1080p er kun til hjemmbiografer med et lærred på min 100". |
|
|
100 tommer er lige overdrevet nok... Jeg mener godt man kan have glæde over det ved mindre størrelser, men man skal op på minimum 60 tommer... Jeg var til en fremvisning på 50 tommer Pioneer hvor de viste 720P vs. 1080P og der skulle man tættere på end 2 meter for at kunne se forskellen... Så en 70 tommer vil jeg mene at det begynder at give noget...
|
| Til top |
|
| |
Ginyu Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan se at HIFIklubben sælger en SAMSUNG model der hedder noget med LE37R87BD. Jeg har så fundet den en del billigere på hifipriser, så det er hvad det er.
Men hvad synes i om denne skærm. Er den værd at tjekke ud?
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ginyu skrev:
|
Jeg kan se at HIFIklubben sælger en SAMSUNG model der hedder noget med LE37R87BD. Jeg har så fundet den en del billigere på hifipriser, så det er hvad det er.
|
|
|
Som foreslået længere oppe i tråden - Pana70 !
Samsung laver uden tvivl nogle gode produkter,specielt F og M modellerne. Men de har altså også lavet meget skidt og kanel ! Det har mange af de andre fabrikanter så sandelig også. Men medmindre du har et helt specifikt behov for LCD (HTPC, ekstremt meget konsolspil e.l) - så fås der pt ikke et bedre tv end Pana70 i dit prisleje ! Køb det i 42".
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er mange der taler imod FULL HD på skærme i alm størrelse.
Det er helt rigtigt at forskellen ved almindelig betragningsafstand er ligemeget - med film/tv.
MEN PS3 har mulighed for internet, og der er en verden til forskel på FULL HD og HD READY hvis man kører tekst fra internettet i 1080p fra PS3. Skaleret ned fra 1080P (PS3 out) til 720P (panel) bliver f.eks. tv2's hjemmeside ulæselig. pixelene er simpelt hen for store.
Sonys W2000 er en fremragende match til en PS3. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
Ginyu Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
Ginyu skrev:
|
|
|
|
Samsung laver uden tvivl nogle gode produkter,specielt F og M modellerne. Men de har altså også lavet meget skidt og kanel ! Det har mange af de andre fabrikanter så sandelig også. Men medmindre du har et helt specifikt behov for LCD (HTPC, ekstremt meget konsolspil e.l) - så fås der pt ikke et bedre tv end Pana70 i dit prisleje ! Køb det i 42".
|
|
|
Jeg køber hovedsageligt den nye skærm pga PS3 gaming og bluray film.
Det lyder måske dumt, men mht SAMSUNG LE37R87 kan jeg ikke forestille mig at HIFIklubben sælger skidt og kanel. Er det en dårlig skærm?
Frede1977 skrev:
|
MEN PS3 har mulighed for internet, og der er en verden til forskel på FULL HD og HD READY hvis man kører tekst fra internettet i 1080p fra PS3. Skaleret ned fra 1080P (PS3 out) til 720P (panel) bliver f.eks. tv2's hjemmeside ulæselig. pixelene er simpelt hen for store.
|
|
|
Jeg bruger ikke rigtigt browseren på ps3'eren, men kan det påvirke det i andre sammenhænge???
|
| Til top |
|
| |
Ginyu Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige fundet en samsung skærm der hedder LE37M86BD som er full HD.
Det må da være den jeg skal have så
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ginyu skrev:
| Jeg bruger ikke rigtigt browseren på ps3'eren, men kan det påvirke det i andre sammenhænge??? |
|
|
Det kan være du kommer til det, hvis du kan surfe i 40" hjemme i stuen, streame utube til fest osv.
Onlinemanual og Folding@home... fordi begge bruger browseren.
Hvis du spærrer PS3 så den ikke kan sende 1080 signaler ud er det ikke noget problem... men det er vel ikke meningen.
Hvis du ikke mener det er en begrænsning vil jeg slutte mig til dem der anbefaler Panasonic PX70. Den har jeg selv, men jeg skifter til noget full-hd af ovenstående grund. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
|
| Til top |
|
| |
Jbay Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ginyu skrev:
lennon skrev:
Ginyu skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Jeg køber hovedsageligt den nye skærm pga PS3 gaming og bluray film.
Det lyder måske dumt, men mht SAMSUNG LE37R87 kan jeg ikke forestille mig at HIFIklubben sælger skidt og kanel. Er det en dårlig skærm?
Frede1977 skrev:
|
|
|
|
Jeg bruger ikke rigtigt browseren på ps3'eren, men kan det påvirke det i andre sammenhænge???
|
|
|
Først, jeg er ikke nogen ekspert eller noget på området.
Jeg har selv en 40" Samsung M87, den har full hd, og jeg synes billedet var bedst i lcd klassen til pengene (har ikke set F modellen, men det skulle være bedre) og den opfyldte alle mine behov. Jeg vidste også godt at Plasma skærmene fra pana var bedre, men det der med "muligheden" for burn in og alt det skræmte mig ;) selvom folk siger at de er skide gode til at undgå det nu, men jeg turde ikke prøve :)
Men... M87 er en lækker skærm, du skal dog holde øje med 37" modellen, den har ikke samme spec's som de større skærme.. Så hvis du har lagt dig fast på Lcd, så vil jeg sige kig på M87'eren. den er lækker :) Hvis du kan finde lidt flere penge, så koster F87 14.000, og den skulle være formidabel :)
Edit: eh ja, dit topic hedder "er full hd nødvendigt". da jeg kiggede på skærme så var det ikke, men til htpc er det en god ting da computeren kan smide det ud perfect
|
| Til top |
|
| |
Ginyu Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
Ginyu skrev:
| Jeg bruger ikke rigtigt browseren på ps3'eren, men kan det påvirke det i andre sammenhænge??? |
|
|
Det kan være du kommer til det, hvis du kan surfe i 40" hjemme i stuen, streame utube til fest osv.
Onlinemanual og Folding@home... fordi begge bruger browseren.
Hvis du spærrer PS3 så den ikke kan sende 1080 signaler ud er det ikke noget problem... men det er vel ikke meningen.
Hvis du ikke mener det er en begrænsning vil jeg slutte mig til dem der anbefaler Panasonic PX70. Den har jeg selv, men jeg skifter til noget full-hd af ovenstående grund.
|
|
|
Jeg er som sagt lidt ligeglad med browseren, men hvis det påvirker grafikken når jeg spiller spil tager jeg full HD. gør det det?
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grafikken når du spiller er påvirket som når du ser BD... dvs ikke synligt på normal afstand. Gå helt tæt (under 1m) på og du kan se forskel.
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
|
| Til top |
|
| |
Ginyu Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor er der et godt sted i kbh at tjekke skærme ud. gerne et sted hvor de har stort udvalg
|
| Til top |
|
| |
Jbay Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
El giganten har et stort udvalg i lcd?. ved ikke med plasma.. Man skal bare passe på med at lytte til sælgerne
|
| Til top |
|
| |
mad_max Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 123
|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jbay skrev:
El giganten har et stort udvalg i lcd?. ved ikke med plasma.. Man skal bare passe på med at lytte til sælgerne  |
|
|
Og døm ikke altid sådanne steder's skærme da de fatter hat af at lave ordenligt signal til deres skærme. __________________ Specifikationer er lige så nyttige som en skovl uden skaft.
|
| Til top |
|
| |