| Forfatter |
|
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
|
Der er mange der taler imod FULL HD på skærme i alm størrelse.
Det er helt rigtigt at forskellen ved almindelig betragningsafstand er ligemeget - med film/tv.
MEN PS3 har mulighed for internet, og der er en verden til forskel på FULL HD og HD READY hvis man kører tekst fra internettet i 1080p fra PS3. Skaleret ned fra 1080P (PS3 out) til 720P (panel) bliver f.eks. tv2's hjemmeside ulæselig. pixelene er simpelt hen for store.
Sonys W2000 er en fremragende match til en PS3.
|
|
|
Nu tror jeg ikke der er mange der køber tv efter hvordan tv2's hjemmeside ser ud på deres PS3...
Men så er det ikke tv'et der er problemet, men derimod PS3'en... Jeg bruger ind imellem mit tv til internet, og til trod af at det ikke er "Full HD" så er teksten skarp og fuldt læselig...
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
| Nu tror jeg ikke der er mange der køber tv efter hvordan tv2's hjemmeside ser ud på deres PS3...
Men så er det ikke tv'et der er problemet, men derimod PS3'en... Jeg bruger ind imellem mit tv til internet, og til trod af at det ikke er "Full HD" så er teksten skarp og fuldt læselig...
|
|
|
Nu var tv2's hjemmeside bare et eksempel. Det gælder for alle sider med standard størrelse tekst... også hifi4all.
Det har ikke en sk... med ps3 at gøre. Scaler man teksten fra 1080p til 720p bliver nogle prikker i bogstaverne "baggrundsfarve" fordi det er den dominerende i området. Det kan løses ved at zoom, eller gå ned i opløsning (lidt det samme), men det er absolut at foretrække uden.
Jeg har prøvet W2000 og min egen PX71 og sammenlignet, og forskellen taler for sig selv. Men til film er PX70 efter min mening en killimillimeter foran __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
Ginyu Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen. Mange tak for de gode råd allesammen. Det hjalp.
Men jeg skal jo også have et vægophæng med drejearm (hvis det hedder det) som kan tåle en 37"-40" skærm. Hvem er bedst/billigst på dette område???
Hvad skal jeg have af tilbehør mht tilslutninger af PS3 og kabeltv/stueantenne?
Tak
Ginyu
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til PS3 skal du have et HDMI kabel. Derudover bare et antennekabel.
Held og lykke med købet, hvad end det bliver. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
Gatnuk Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2006 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ginyu skrev:
|
Men jeg skal jo også have et vægophæng med drejearm (hvis det hedder det) som kan tåle en 37"-40" skærm. Hvem er bedst/billigst på dette område??? |
|
|
Bedst/billigst når det kommer til vægophæng er ikke altid lige noget der går hånd i hanke, men kan sige at Vogels beslag absolut virker som noget kram, og deres "Sakse"-arm(manuelt dreje-arm) koster vist 2500 når vi snakker din størrelse skærm, kan ikke lige huske det præcist. Men de har tilgengæld 10års garanti på deres udstyr(ikke iregnet opsætnings fejl og hvis væggen ikke kan holde til det :P). Du kan meget vel være ude for med billig beslag at de kommer til at "hænge" i det når du køre skærmen ud. Så at spare penge på beslaget når man lige har brugt over 10k på selve skærmen ville være en stor fejltagelse. Aldrig spar på tilbehøret, ville være det samme som at købe de billige vinterdæk hos den lokale "orange"-arbejdende "mekaniker" til sin splinter nye 2millioners mercedes. Det dumt og absolut ikke det værd. :) __________________ Ph'lips Sony System Audio
|
| Til top |
|
| |
WC Fields Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 06:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes godt at jeg kan se forskel på Full-hd og hd-ready på en 42" skærm. Jeg har været på besøg i flere forretninger og har haft netop denne sammenligning for øje. Det kan godt være at man ikke kan se direkte flere pixel-detaljer på ca 2-3 meters afstand - men der er lige en tand mere skarphed og klarhed over full-hd. Og det er egentligt nok for mig. Så jo - full-hd giver et minimalt skarpere billede. Så hvis det er det du ønsker - så vælg et full-hd. Skal man se foto på TV`et - ja så er full-hd også bedre p.p.a bedre pixltæthed.
|
| Til top |
|
| |
Ginyu Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ginyu Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Dahlhansen Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ginyu Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Passer denne til et 37" tv. der står den kun går op til 30" på hjemmesiden
|
| Til top |
|
| |
Ginyu Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
bump
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
| Der er mange der taler imod FULL HD på skærme i alm størrelse. |
|
|
Som jeg ser det handler det ikke så meget om at tale "imod" FHD på skærme under 50" (eller deromkring). Det handler mere om at i de størrelser og nedefter er der andre ting som man får mere ud af at fokusere på end opløsningen.
Forstået sådan at hvis du kan vise mig to sammenlignelige apparater i samme størrelse med samme billedkvalitet (farveægthed, kontrast osv) men det ene er FHD og det andet er ikke, og prisen ikke er væsentligt højere på FHD modellen, så ville det klart være den jeg valgte.
Men i praksis er det indtil nu sådan at hvis man vil have FHD, så er det enten en hel del dyrere end 1366x768 (eller 1024x768) modellerne, eller også er der sparet andre steder for at kunne levere høj opløsning til en lav pris.
Og jeg vil altså hellere have et godt 42-50" TV med 1366x768 end et halvdårligt med 1920x1080. __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
Dahlhansen Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ginyu skrev:
| Passer denne til et 37" tv. der står den kun går op til 30" på hjemmesiden |
|
|
Passer perfekt, jeg kiggede paa "störrelsen men udelukkende kilo.. den der er större ser klodset ud og saa er det bare overkill. Beslaget holder sikkert til det doppelte, det er kram.
|
| Til top |
|
| |
MadsC Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
Frede1977 skrev:
| Der er mange der taler imod FULL HD på skærme i alm størrelse. |
|
|
Som jeg ser det handler det ikke så meget om at tale "imod" FHD på skærme under 50" (eller deromkring). Det handler mere om at i de størrelser og nedefter er der andre ting som man får mere ud af at fokusere på end opløsningen.
Og jeg vil altså hellere have et godt 42-50" TV med 1366x768 end et halvdårligt med 1920x1080.
|
|
|
- hvilket er helt i tråd m d Engelske test, der konkluderer at "ingen Full HD skærme er i nærheden af Pio508´s billedperformance" . Pio508XD, har vel at mærke 1366x768 opløsningen.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man må sige at Full-HD, er reklame gas, da man kun max har brug for 720p til hjemmebrug.
At man er begynd at sælge pj. og TV helt ned til 32" med 1080/24p, er som jeg se det, rent spile af penge, men folk ville havde 1080/24p selv om
de ikke kan se forskæl, men 1080/24p lyder bedre end 720p, så det sælger.
Mange gange har et tv med max 720p et bedre billde også med en HD kilde, ende et tv med 1080/24p til den dobble pris.
Og hvis den Europæske TV standart end på 720p/50, har man slet, slet ikke glæde af et tv med en højer opløsning.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Man må sige at Full-HD, er reklame gas, da man kun max har brug for 720p til hjemmebrug.
At man er begynd at sælge pj. og TV helt ned til 32" med 1080/24p, er som jeg se det, rent spile af penge, men folk ville havde 1080/24p selv om
de ikke kan se forskæl, men 1080/24p lyder bedre end 720p, så det sælger.
Mange gange har et tv med max 720p et bedre billde også med en HD kilde, ende et tv med 1080/24p til den dobble pris.
Og hvis den Europæske TV standart end på 720p/50, har man slet, slet ikke glæde af et tv med en højer opløsning. |
|
|
Hvad du har brug for, må komme an på hvor stort dit billede er. Mit lærred er 280cm bredt, og tættere på siddepladsen, end anbefalet af de fleste. Kunne jeg have et ægte 1080p billede som dette, ville jeg være meget tilfreds, tror jeg.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer hvor komme bilde fra og hvilken pj. er det tale om ?
Men du har også et lærred på over 100", så du er lidt uden for den normale forbruger, det skal siges at jeg kørre selv med en 100" lærred (det er
dog ikke sat op, lige for tide), men hele en rigtig god 720p pj. end en ringe 1080p Pj.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Spencer hvor komme bilde fra og hvilken pj. er det tale om ?
Men du har også et lærred på over 100", så du er lidt uden for den normale forbruger, det skal siges at jeg kørre selv med en 100" lærred (det er
dog ikke sat op, lige for tide), men hele en rigtig god 720p pj. end en ringe 1080p Pj. |
|
|
Min projektor er desværre ikke kraftig nok til at vise 1080P, men 720P skulle den kunne, når jeg får en sådan kilde. Det er en Barco Data 701s med Toshiba T-180 rør og HD144 linser. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo en hel anden boldgade, da en CRT pj. kan slå de fleste LCD og DLP Pj. uden problerm, har du overvejet at køre med to Barco Data 701s for
at få mere lys udbytte ?
|
| Til top |
|
| |