| Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Det er jo en hel anden boldgade, da en CRT pj. kan slå de fleste LCD og DLP Pj. uden problerm, har du overvejet at køre med to Barco Data 701s for
at få mere lys udbytte ? |
|
|
Nej - for jeg har kun én.  Har du set en installation, hvor det er gjort med Data 701s ? __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nagash Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 361
|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Man må sige at Full-HD, er reklame gas, da man kun max har brug for 720p til hjemmebrug.
At man er begynd at sælge pj. og TV helt ned til 32" med 1080/24p, er som jeg se det, rent spile af penge, men folk ville havde 1080/24p selv om
de ikke kan se forskæl, men 1080/24p lyder bedre end 720p, så det sælger.
Mange gange har et tv med max 720p et bedre billde også med en HD kilde, ende et tv med 1080/24p til den dobble pris.
Og hvis den Europæske TV standart end på 720p/50, har man slet, slet ikke glæde af et tv med en højer opløsning. |
|
|
Du er vist blevet lidt fejlinformeret. For det første er de mindste tv med 1080p native stadig 37" ikke 32". For det andet kan det godt være at vores kommende tv standard bliver 720p/50, (men tror nu mere du skal regne med 1080i). Men hvad med Blu-Ray/HD-DVD De har altså en opløsning på 1080p/24. Det du måske har set nogle 32" kan, er at modtage 1080p/24, og jeg ville ikke købe et tv der ikke kan det. Jeg vil da se mine Blu-ray film som de er lavet. Så det er bestemt ikke kun et salgstrick. Noget andet er så om det kan forsvares om et tv under 50" har en opløsning på 1920*1080. Nogle siger det er noget vrøvl, men jeg selv kan godt se en lille forskel. Selvfølgelig findes der dårlige tv i 1080p, men det gør der bestemt også i 720p. Nu har jeg fx selv sammenlignet et Panasonic PV70 kontra et Pio508 kontra et Samsung F86. (De tre da de er toppen af poppen) Der er ingen tvivl om at de bedste bare er Pio'en. Ingen over, ingen ved siden af. MEN.. Det er absolut også det dyreste. Det spændende var mere sammen ligningen af Pana'en of Samsungen. Der var næsten ingen forskel på de to, ud over at billedet var en bitte smule skarpere på Samsungen. Prisforskellen er ikke den store på de to, og synes også at designet skal have lidt at sige når de ellers yder ret ens. Nu var Pana og Samsung hhv 42" og 40" modellerne, kan kun forestille mig at forskellen i skarphed bliver større i 50" kontra 52" modellerne. Men som sagt, det har meget at sige hvor kræsne øjne man har. Og bestemt også hvor lang afstand man har til tv'et i det daglige. __________________ Min stue:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=n agash-stuebio-og-andet
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
He, he, man kan da købe en til
Har hørt at man kan bruge to CRT pj. for at få mere lys udbytte, noget du mangler  |
|
|
Hmm - jeg har nu aldrig haft den oppe på fuld kontrast. Den kan levere 1000 ansilumens, og det er mere end rigeligt. Hvis jeg får brug for mere lys, køber jeg et lærred med højere gainværdi. Det fylder ikke så meget, men kan godt koste mere end en ekstra projektor.  Jeg ved heller ikke om man kan få konvergensen på de grønne rør, til at overlappe hinanden, på 2 stk. af 701s modellen. Tror det bliver lidt svært... EDIT: Jep - det er 708 modellen, jeg skal have en mere af, hvis jeg skal have 2. http://www.barco.com/corporate/en/Products/product.asp?gennr =297Den vil så kunne overlappe min 701s. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Ginyu Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ecozyz Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror at det er vigtigt at holde øje med udviklingen på "markedet"..
Nu har landets mange sælgere i Fona butikkerne sogt 720p/i TV i lang tid.
Så nu er det på tide med noget nyt.
Derfor 1080i og p skærme ( alle af LCD og plasma typen) (senere oled )
Når det er sagt, så går udviklingen i europa mod 1080 i ( i første omgang ) og senere 1080p.
PS3 blu ray og HD DVD er alle i 1080, selv om at de kan afspille i 720.
Det er bare ikke specielt smart, da der jo skal sidde en eller anden konverter ( et eller andet sted) og lave 1080 om til 720, hvilket sikkert kan
ses, ligesom det - også - kan ses, på billedopdatering, og andet.
Slutteligt er canal digital ude med snart 10 1080 kanaler, viasat på vej, og TDC ligeså.
Så hvorfor gå efter en skærm der er i "en dårligere opløsning" end de signaler du bliver tilbudt.
Jeg kan forresten se forskel på et 720 og et 1080 signal på min samsung CRT HD skærm (
h**p://av.samsung.de/subtype_tva_tv_slimfittv_archiv.asp ) som de desværre har opgivet igen. (eegentlig blot HD ready, der IKKE
kompenserer/skallerer ved 1080
Og ja, det er blot på 32 tommer
|
| Til top |
|
| |
mad_max Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 123
|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iflg. Vogels egen side så kan man ikke da de har en ret besynderlig max specifikation. Størrelsen af skærmen i tommer... Hvad fa.... har det med noget at gøre når man taler om beslag ville man nok spørge om men kigger man lidt mere på specifikationerne kan man se man kan dreje skærmen og tilte den i et hvis antal grader. Man kan nok ikke dreje og tilte dit TV så meget som de skriver men da dit TV vejer 17.5kg og beslaget kan klare 25kg så er mit svar ja det passer til det TV.
Og forresten den blindtest fra Gear er simpelthen genial. Sprøgsmålet er så hvor mange tommer skal vi op i for at kunne se forskellen på en normal afstand? Nu har jeg set forskellen på et 92" lærred imellem en 720p og en 1080p projektor og man kan godt se en smule forskel. Ikke den store wow forskel syntes jeg ikke men lidt men sådan er det jo i den her boys toys verden den sidste lille forskel koster knaster  __________________ Specifikationer er lige så nyttige som en skovl uden skaft.
|
| Til top |
|
| |
Ginyu Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vægophænget passede så ikke da jeg fik det.
|
| Til top |
|
| |