Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 02:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Hvornår kommer der ÆGTE HD? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ARTISTEN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 03 Juni 2008 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Offcourse_dk26 skrev:
Har købt mig BluRay udgaven af DVE.

OK kvalitet.. men man savner måske noget af alt "hyggen" ved at der er så mange forskellige deltests.

Jeg stod liige og manglede nogle fine LFE-testspor i "passende" gradueringer... der måtte jeg lede andet sted.. (gml. DVE)

Offcourse

Hej

Jeg har et spørgsmål. BD DVE er der masser af lyd og billede demoer til at imponere vennerne med i HDlyd?

Min hjemmebio
Til top Vis ARTISTEN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ARTISTEN

Huleboer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Juni 2008 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Lige en hel anden ting til den oprindelige diskution, ved ikke om en anden har været inde på det.

En anden grund til at vi nok ikke kommer til at se en højere framerate kan være at råfilm er temmeligt dyrt. Skulle frameraten øges til 50 vil det jo mere end fordoble omkostningerne til råfilm.

Selvfølgelig er det irrelevant hvis de skulle gå over til digitalt optage udstyr.
Til top Vis Huleboer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Huleboer

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Sendt: 03 Juni 2008 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

ARTISTEN skrev:
Jeg har et spørgsmål. BD DVE er der masser af lyd og billede demoer til at imponere vennerne i HDlyd?

Både ja og nej. Lyd-demo'er er der ikke meget af, der skal du nok fortsat bruge nogle film-klip. Billed-demoer er der, men de er i højere grad lavet til at fremprovokere fejl, end til at være imponerende. De er generelt imponerende nok HVIS udstyret er i topklasse, men det er på ingen måde optagelser der imponerer på middelmådigt udstyr - hvilket netop også er meningen. Det er ikke en disk der er fyldt med "prale-materiale". Hvis dit udstyr er i orden, er det imidlertid en perfekt skive til at vise vennerne hvordan det SKAL se ud, så kan de se det samme på deres udstyr, og se om deres er i samme klasse... Generelt ville det være en fordel hvis alle købte sådan en skive, og benyttede demonstrationerne fra den som reference når man diskuterer billedkvalitet, da groft sagt en hvilken som helst situation omkring billedgengivelse findes illustreret ét eller andet sted på disken.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 03 Juni 2008 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Huleboer skrev:
Lige en hel anden ting til den oprindelige diskution, ved ikke om en anden har været inde på det.

En anden grund til at vi nok ikke kommer til at se en højere framerate kan være at råfilm er temmeligt dyrt. Skulle frameraten øges til 50 vil det jo mere end fordoble omkostningerne til råfilm.

Selvfølgelig er det irrelevant hvis de skulle gå over til digitalt optage udstyr.

Både og. Der optages ganske anselige mængder af data til en digitalt optaget film, frameraten faktisk ikke helt ligegyldigt for omkostningerne ved en digital produktion. Ifølge en artikel i det seneste Widescreen Review, er det faktisk et problem der er fokus på i øjeblikket, at det ironisk nok er langt billigere at oplagre film analogt, end at lagre dem digitalt! Ifølge artiklen kan en typisk hollywood-produktion fylde op mod 2000 terrabyte data. Det vil absolut ikke være omkostningsfrit at fordoble dén mængde data.

Når det er sagt, så er de primære argumenter for at fortsætte med 24 fps bagudkompatibilitet samt kunstneriske beslutninger. Bemærk at rigtigt mange TV-produktioner foretages i 24/25 fps, af kunstneriske hensyn, selv om der intet ville være i vejen for at foretage dem i 50/60 fps.

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Juni 2008 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Godt sagt Otto

Det er også min oplevelse at det er en "svær" disk - det er ikke alt der står perfekt hos mig, og bestemt heller ikke andre steder med "endnu ringere" udstyr.
(Heldigvis er jeg ret godt tilfreds med mit udstyr.)

Og lyd-demoer er der næsten ikke.
Det mest imponerende er nok intro-sekvensen med rumfærgen der letter etc. Der er flotte billeder og dynamisk lyd / musik

Artisten - Jeg vil anbefale at du leder efter noget alá en THX-demo-DVD til alm. "Show-off-brug" - det virker ihvertfald for mig

Mvh. Offcourse

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 03 Juni 2008 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Offcourse_dk26 skrev:

Det er ogs min oplevelse at det er en "svær" disk - det er ikke alt der står erfekt hos mig, og bestemt heller ikke andre steder med "endnu ringere" udstyr.

Alle er mere end velkomne til at kigge forbi og se hvordan det SKAL se ud...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes