Forfatter |
|
hunter1980 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 20
|
Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
hunter1980 Forum Bruger

|
Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dief skrev:
Hej hunter1980
Du kan roligt købe din Onkyo reciever i Tyksland. Alt mit udstyr er købt i Tyskland (projektor, reciever, DVD-afspiller, mixerpult, mikrofoner.... osv) Min mixer kunne på et tidspunkt ikke levere lydeffekter længerer. Jeg sendte den derned for 120 kr i fragt, den blev repareret og har virket fint i flere år efter.
Desuden har nogle herinde i forummet nævnt noget om "Europa-garanti", det er vist noget med at de store mærker (så som; Sony, Panasonic og måske endda også Onkyo), har garantidækning i DK, selvom du køber udstyret i Tyskland. Men det har jeg aldrig afprøvet i praksis.
Jeg vil ønske dig held og lykke med købet af din Onkyo reciever i Tyskland, det tror jeg ikke du vil fortryde. Den har forresten vundet EISA-Awarden for 2007-2008 så vidt jeg husker.
Dief
|
|
|
Hej Dief, jeg har selv købt mit TV fra tyskland og den har heldigvis virket fint indtil videre :) Jeg vil kontakte Onkyo for at hører dem ad ang. garanti. Det kunne være en extra bonus hvis garantien dækker dk. Den tyske hjemmeside er aut. men ved ikke om garantien dækker i dk. Tak for dit indlæg, det gav mig nye ideer.
|
Til top |
|
|
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
hunter1980 skrev:
Dief skrev:
Hej hunter1980
Du kan roligt købe din Onkyo reciever i Tyksland. Alt mit udstyr er købt i Tyskland (projektor, reciever, DVD-afspiller, mixerpult, mikrofoner.... osv) Min mixer kunne på et tidspunkt ikke levere lydeffekter længerer. Jeg sendte den derned for 120 kr i fragt, den blev repareret og har virket fint i flere år efter.
Desuden har nogle herinde i forummet nævnt noget om "Europa-garanti", det er vist noget med at de store mærker (så som; Sony, Panasonic og måske endda også Onkyo), har garantidækning i DK, selvom du køber udstyret i Tyskland. Men det har jeg aldrig afprøvet i praksis.
Jeg vil ønske dig held og lykke med købet af din Onkyo reciever i Tyskland, det tror jeg ikke du vil fortryde. Den har forresten vundet EISA-Awarden for 2007-2008 så vidt jeg husker.
Dief
|
|
|
Hej Dief, jeg har selv købt mit TV fra tyskland og den har heldigvis virket fint indtil videre :) Jeg vil kontakte Onkyo for at hører dem ad ang. garanti. Det kunne være en extra bonus hvis garantien dækker dk. Den tyske hjemmeside er aut. men ved ikke om garantien dækker i dk. Tak for dit indlæg, det gav mig nye ideer. |
|
|
Du skal ringe til den danske importør af Onkyo, han kan svare dig http://www.sas-audio.dk/  __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1151
|
Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
hunter1980 skrev:
Hej Morten,
Vi skal lige have det hele på det rene. Min bærbar har en HDMI udgang. Det som jeg pludseligt bliver i tvivl om er at jeg troede at billede signal og ikke lyd signal gik igennem HDMI udgangen. Dvs at med HDMI udgang og med HDMI kabel overfører både lyd og billeder via forstærkeren til TV og højttalerne? Med HDMI kabel behøver jeg ikke en miniJackStick? Det ville være mega nice hvis jeg kunne nøjes med een kabel og ikke 2.
Det undrer mig at jeg ikke kan afspille lyd fra min stationære PC som har HDMI udgang og direkte tilsluttet til mit TV. Måske fordi at mit graffikkort ikke er en lydkort.
Altså jeg har en ganske almindelig DVD brænder+afspiller på mit DVD drev som kun skal afspille DVD film, CD musik og filer. Den skal kun bruges til DVD film. Ellers bør ps3 tage DVD'er, Bluray film også videre.
Jeg har været inde på SVS sub side, problemet er faktisk at den leveres KUN fra Norge og ikke fra dk selvom man vælger dk. Igen er vi i det samme problem som før ang. bestilling af vare fra udlandet.
Men jeg takker mange gange. |
|
|
Ja HDMI overføre både lyd og billed. Jeg er lidt forviret nu hvad er det precist du vil slutte til receiveren? og har det HDMI udgang? Det skal jeg lige vide, før jeg kan svare på dine spørgsmål. Subwoffer: Du kan roligt bestille fra svs siden, der er også 45 dages returret. Det med tyskland er noget andet, man kan ikke vide om det er god servise og sådan. Men du må lige tjekke det som du skrev i dit tidligere indlæg. Mvh. Morten
|
Til top |
|
|
hunter1980 Forum Bruger

|
Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten014 skrev:
[QUOTE=hunter1980]
Ja HDMI overføre både lyd og billed. Jeg er lidt forviret nu hvad er det precist du vil slutte til receiveren? og har det HDMI udgang? Det skal jeg lige vide, før jeg kan svare på dine spørgsmål.
Subwoffer:
Du kan roligt bestille fra svs siden, der er også 45 dages returret. Det med tyskland er noget andet, man kan ikke vide om det er god servise og sådan. Men du må lige tjekke det som du skrev i dit tidligere indlæg.
Mvh. Morten |
|
|
Hej Morten, jeg har lige skrevet en kæmpe indlæg som af mystiske årsager ikke blev vist på denne forum.
Anyway, jeg starter forfra.
Jeg har en HDMI 19-pin type A udgang i bærbaren som jeg vil tilslutte til recieverens input og recieverens output vil blive tilkoblet til TV'et. Da min bærbar PC har en DVD afspiller ( ikke en HD afspiller ), så vil den kunne fungere som en ganske almindelig DVD afspiller. Desuden har jeg tidligere tilsluttet min stationær PC direkte til TV'et. Da min stationære pc har en HDMI udgang i dens skærmkort, har jeg tilsluttet den direkte til TV'et og der var ingen lyd, så jeg måtte tilslutte den til min Altec Lansing PC højttaler som er ganske udemærket. Det var egentlig derfor at jeg antog at HDMI ikke kunne overføre lyd via HDMI udgang fra PC skærmkort til reciever og fra reciever til TV'et og højttalere.
Jeg skriver senere en liste over hvilket kabler som jeg skal købe. Jeg havde faktisk skrevet listen før, men indlægget er ikke blevet vist af et eller anden årsag.
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

|
Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm måske var du for lang tid, om at skrive det.
Så det der skal kobles til receiver er:
Bærbar (som bruges til alm. dvd afspiller) Stationære PS3 som senere skal bruges som dvdafspiller?
hardu været ude og lytte på lidt forskelligt?
mvh. Morten
|
Til top |
|
|
Sebbii Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 42
|
Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu hvor du er blevet anbefalet en svs sub (god anbefaling btw!), så tag samtidig et kig på SVS sættet.
Når du siger det skal bruges til en go film og imponere vennerne, så er SVS SBS-01 med 10"NSD sub, sku et godt sted at kigge.
www.lsound.dk har fantastisk service så intet at frygte der.
Hvis du bor i københavns området kan du evt komme forbi og lytte til mit sæt SVS med Onkyo 605 tilsluttet.
Hvis det er mest til film, vil jeg ihvertfald mene at SVS sættet klart burde overvejes.
søg evt lidt på google efter reviews. Du kan evt. også læse det review som er lavet her på hifi4all, du skal dog vide at det er det review (ud af mange!!!!!!) som roser det mindst.
|
Til top |
|
|
hunter1980 Forum Bruger

|
Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten014 skrev:
Hmmm måske var du for lang tid, om at skrive det.
Så det der skal kobles til receiver er:
Bærbar (som bruges til alm. dvd afspiller) Stationære PS3 som senere skal bruges som dvdafspiller?
hardu været ude og lytte på lidt forskelligt?
mvh. Morten |
|
|
Ja, det er fuldstændigt korrekt at tilslutter PS3 senere. Men jeg tilslutter ikke min stationære PC, kun bærbaren tilsluttes. Har en ven som skal til hong kong og der koster en ps3 med joypads + spil for max 2500 dkk. Jeg mener at Sony har garanti der dækker Europa. Igen skal jeg finde ud af det.
Det skal siges at jeg flytter til Sverige snart. Enten skal jeg købe anlægget her i dk eller i Sverige. Men hvis jeg køber en SVS sub fra norge, så kunne jeg ligeså godt bestille den til min svenske adr.
Nej, jeg har ikke haft tid endnu til at lytte til de forskellige. Selve denne uge er totalt booket for mig, jeg skal hente en veninde fra lufthavnen, derudover skal jeg til sverige for at ordne nogle papire osv. Måske bør jeg se hifi klubben i sverige. Jeg har tjekket hifiklubben i sverige for deres priser og de er lidt dyre end dk.
Det kan være at der findes andre hifi butikker i Sverige. Anyway, den subwoofer som jeg har set på er SVS PB12-NSD og jeg ved ikke om i kan anbefale det. Ifølge hjemmesiden skriver de ekslusiv MVA????? Er det afgift?
|
Til top |
|
|
hunter1980 Forum Bruger

|
Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sebbii skrev:
nu hvor du er blevet anbefalet en svs sub (god anbefaling btw!), så tag samtidig et kig på SVS sættet.
Når du siger det skal bruges til en go film og imponere vennerne, så er SVS SBS-01 med 10"NSD sub, sku et godt sted at kigge.
www.lsound.dk har fantastisk service så intet at frygte der.
Hvis du bor i københavns området kan du evt komme forbi og lytte til mit sæt SVS med Onkyo 605 tilsluttet.
Hvis det er mest til film, vil jeg ihvertfald mene at SVS sættet klart burde overvejes.
søg evt lidt på google efter reviews. Du kan evt. også læse det review som er lavet her på hifi4all, du skal dog vide at det er det review (ud af mange!!!!!!) som roser det mindst.
|
|
|
Hej,
Jeg har kigget på SVS SBS-01 system og det er lidt billigere end de andre anbefalede sæt. Jeg har ikke mulighed for at afprøve hele sættet hvilket er en ulempe. Det skal siges at jeg bor i Lyngby men flytter snart til Sverige. Den subwoofer som jeg er mest til er SVS PB12-NSD. Jeg takker mange gange for dit tilbud ang. at se dit sæt. Jeg har ikke meget tid i disse dage. Er lidt presset mht tid.
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

|
Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
kig i denne tråd der er måske noget du kan bruge http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=56321&K W=Morten014 jeg ved ikke hvad MVA er, har du set målene på den sub den er hvist ret stor. hvis du ikke skal have stationære til receiveren er det bare sådan her: PS3-->HDMI kabel--> Receiver<--HDMI kabel--<Bærbar. Håber at du kunne bruge det til noget(= Mvh. Morten
|
Til top |
|
|
hunter1980 Forum Bruger

|
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 04:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Morten,
Endnu engang tak for din hjælp.
Jeg har forsøgt at samle et sæt ledninger sammen. Jeg har tagen noname kabel, nok ikke det bedste kvalitet.
Højttaler kabel : Noname: Standard Højttaler kabel: 2x 0,75 mm² Pris pr. meter Front højttaler : 2*2meter Center : 1 meter Bag højttaler : 2*12 meter Subwoofer : 1 meter (ClickTronic Subwoofer/Mono Audio kabel, 50 Ohm (1x Phono RCA han - han) HDMI &n bsp; : Har i forvejen HDMI-DVI kabel. Men mangler en HDMI han-han kabel der skal tilkobles fra forstærker til TV. Kan ikke finde det i AV-connections hjemmeside.
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

|
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
hunter1980 skrev:
Hej Morten,
Jeg har forsøgt at samle et sæt ledninger sammen. Jeg har tagen noname kabel, nok ikke det bedste kvalitet.
Højttaler kabel : Noname: Standard Højttaler kabel: 2x 0,75 mm² Pris pr. meter Front højttaler : 2*2meter Center : 1 meter Bag højttaler : 2*12 meter Subwoofer : 1 meter (ClickTronic Subwoofer/Mono Audio kabel, 50 Ohm (1x Phono RCA han - han) HDMI &a mp;n bsp; : Har i forvejen HDMI-DVI kabel. Men mangler en HDMI han-han kabel der skal tilkobles fra forstærker til TV. Kan ikke finde det i AV-connections hjemmeside.
|
|
|
Ok det er fint med et no name kabel i starten, det bruger jeg også. dan noget kan man skifte, hen af vejen. Det subwoffer kabel er det et med et stik i hver ende? eller er der to i den ene? Ps. jeg fandt lige den her Link det er lidt tips om surround. Mvh. Morten
|
Til top |
|
|
hunter1980 Forum Bruger

|
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten014 skrev:
hunter1980 skrev:
Hej Morten,
Højttaler kabel : Noname: Standard Højttaler kabel: 2x 0,75 mm² Pris pr. meter Front højttaler : 2*2meter Center : 1 meter Bag højttaler : 2*12 meter Subwoofer : 1 meter (ClickTronic Subwoofer/Mono Audio kabel, 50 Ohm (1x Phono RCA han - han) HDMI &a mp;a mp;n bsp; : Har i forvejen HDMI-DVI kabel. Men mangler en HDMI han-han kabel der skal tilkobles fra forstærker til TV. Kan ikke finde det i AV-connections hjemmeside.
|
|
|
Ok det er fint med et no name kabel i starten, det bruger jeg også. dan noget kan man skifte, hen af vejen. Det subwoffer kabel er det et med et stik i hver ende? eller er der to i den ene? Ps. jeg fandt lige den her Link det er lidt tips om surround.
Mvh. Morten |
|
|
Hej Morten,
Tak for besvarelsen. Den subwoofer kabel som jeg vil bestille har een han stik i hver ende. Du skal have tak for linken, jeg vil læse den igennem nu.
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

|
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor ikke købe et subwoffer kabel, med to stik i den ene ende. Men det kommer også an på hvilken sub du køber, det er ikke alle subwofferer der har to line in indgange. Har du set lidt på en receiver? vil du stadig købe den fra tyskland?
|
Til top |
|
|
hunter1980 Forum Bruger

|
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 04:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten014 skrev:
Hvorfor ikke købe et subwoffer kabel, med to stik i den ene ende. Men det kommer også an på hvilken sub du køber, det er ikke alle subwofferer der har to line in indgange. Har du set lidt på en receiver? vil du stadig købe den fra tyskland? |
|
|
Hej Morten,
Jeg kunne ikke lade være med at bestille forstærkeren i Tyskland. Det koster mig lidt under 4000 dkk med fragt. Den er oven i købet bestilt fra en officiel tysk forretning som har fået meget ros.
Subwoofer i norge har fanget min interesse, hvis den kun har een ingangsstik, så købes en subwoofer kabel med kun een indgangsstik.
For resten, Profigold PGC 7404 højttaler kabel, er Profigold et godt mærke eller kendt for kvalitet?
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

|
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender ikke Profigold kabler, men prøv at søge her på forumet så finder du helt sikkert noget. Ok det er også en lækker forstærker, SVS subwoffers er også det bedste man kan få.
Har du så kigget lidt på nogle højtalere?
Mvh. Mortren
|
Til top |
|
|
JR_audio Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 16
|
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audio Note AX 2. HØR DEM FØR DU BESLUTTER NOGET ANDET. GÅR UTROLIGT BRA SAMMEN MED NAD
MVH. Johnny
|
Til top |
|
|
peterfk Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 15
|
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der har været noget snak om at man skal passe på med at købe fra Tyskland og via parallelimport pga. garantien - er der nogen der ved hvordan hifi-hammeren ser ud i det lys? Det er det billigste sted i DK mht. køb af Onkyo 605.
Peter
|
Til top |
|
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
peterfk skrev:
Der har været noget snak om at man skal passe på med at købe fra Tyskland og via parallelimport pga. garantien - er der nogen der ved hvordan hifi-hammeren ser ud i det lys? Det er det billigste sted i DK mht. køb af Onkyo 605.
Peter
|
|
|
har ikke selv handlet der, men den skulle efter sigende være troværdig. Køb over efterkrav hvis du kan, så får du jo varen før du betaler, altid smart !
|
Til top |
|
|