Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 22:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Radiohead - In Rainbows (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Så er jeg næsten færdig med at downloade deres nye album!  Hvad med alle jer andre herinde? Og hvad er folks holdning her til denne efter min mening milepæl indenfor musikformidling?
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Jeg glæder mig meget til at få det hjem, selvom det nok bliver på vinyl med hele skidet

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

jeg synes det er et fantastisk tiltag. og jeg håber mange flere vil tage det til sig, så vi kan komme af med den hæslige grådige pladeindustri 

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Nine Inch nails gør det samme:

http://www.hifi-musik.dk/?page=viewtopic&mode=reply& t=3169

Hvad siger i til albumet?

John Doe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Hvilken kvalitet er Radiohead hhv. Nine Inch Nails web-albums i? Radiohead-serveren er vist overloaded max.!

Mvh. Christian
Til top Vis John Doe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af John Doe

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

160 kbps. MP3 DRM fri. for Radiohead.

Nin har ikke udgivet noget på denne måde endnu...

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

NIN har endnu ikke direkte sagt at de vil udgive noget gratis, blot at de ikke længere er under kontrakt med nogen. Trent Reznor (NIN) har sagt at den kommende tid vil blive MEGET SPÆNDE!

Ang. det nye fra Radiohead så er det intet mindre end fantastisk! Har allerede hørt det to gange idag! Og kvaliteten er også helt i top!

Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino

Kasper, TC
Branchemedlem
Branchemedlem

Tapeconnection

Bruger siden: 27 Marts 2007
Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

andersena skrev:
jeg synes det er et fantastisk tiltag. og jeg håber mange flere vil tage det til sig, så vi kan komme af med den hæslige grådige pladeindustri 

Vil du ikke uddybe det? Den grådige pladeindustri? Er den grådig når den ike bryder sig om at folk stjæler musik på nettet og derfor ikke køber cd'er?

Til top Vis Kasper, TC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper, TC Besøg Kasper, TC's Websted

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

andersena skrev:

Jeg synes det er varm luft, så længe det er grupper der allerede har tjent en hulens bunke millioner på pladeindustrien, der laver disse tiltag. Vi mangler at se at den slags distributionsformer kan betale sig for et nyt upcoming band der selv betaler for indspilningen af sin plade. Hvad er det _egentlig_ der vil ske hvis denne distributionsform bliver fremherskende? Bliver det nemmere at finde frem til kvalitets musik, fordi pladebranchen ikke er en stopklods, eller bliver det sværere fordi der ikke er noget filter, og ikke mindst ikke er nogen branche til at finansiere indspilingerne? Vil de nye navne få nemmere ved at nå ud til brugerne, eller vil de drukne i hjemme-produceret skrammel der aldrig skulle have været uden for brusekabinen?

Først og fremmest: Hvis denne distributionsform er fremmende for kulturen fordi den sætter de nye kunstnere fri fra den slæææmme pladebranche, hvad er det så der forhindrer de nye kunstnere i at gå uden om pladebranchen som den er i dag? Hvis Radioheads metode er bedre for kunstnerne end pladebranchen, hvorfor er der så ikke nogen NYE kunstnere der allerede er blevet store på at forære sin musik væk? (hvilket jo ikke engang er dét Radiohead gør).

Hvem er det vi vil beskytte ved at fjerne pladebranchen? Forbrugerne, eller kunstnerne?

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Hva fann ..... hva gør vi som kun høre musik på 33rpm
Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Den kommer også på LP

http://www.hifi-musik.dk/?page=viewtopic&mode=reply& t=2483

Har kun rigtig fået hørt "15 steps" og "Nude", men det tegner meget godt!
15 steps gav mig faktisk kuldegysning da jeg hørte den på vej til arbejde idag Very Happy

the_rieper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

det er da mega nederen at den ikke kommer på cd!? hvis de endelig ville nøjs med webudgivelse, kunne de så ikke osse ligge den ud i flac f.eks.
Til top Vis the_rieper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af the_rieper

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Den kommer både på CD og LP, tjeck mit link

the_rieper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Den kommer både på CD og LP, tjeck mit link

pyha.. fik bare lige indtrykket af tråden at det ikke udkom på cd!

Kasper, TC
Branchemedlem
Branchemedlem

Tapeconnection

Bruger siden: 27 Marts 2007
Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

andersena skrev:

Jeg synes det er varm luft, så længe det er grupper der allerede har tjent en hulens bunke millioner på pladeindustrien, der laver disse tiltag. Vi mangler at se at den slags distributionsformer kan betale sig for et nyt upcoming band der selv betaler for indspilningen af sin plade. Hvad er det _egentlig_ der vil ske hvis denne distributionsform bliver fremherskende? Bliver det nemmere at finde frem til kvalitets musik, fordi pladebranchen ikke er en stopklods, eller bliver det sværere fordi der ikke er noget filter, og ikke mindst ikke er nogen branche til at finansiere indspilingerne? Vil de nye navne få nemmere ved at nå ud til brugerne, eller vil de drukne i hjemme-produceret skrammel der aldrig skulle have været uden for brusekabinen?

Først og fremmest: Hvis denne distributionsform er fremmende for kulturen fordi den sætter de nye kunstnere fri fra den slæææmme pladebranche, hvad er det så der forhindrer de nye kunstnere i at gå uden om pladebranchen som den er i dag? Hvis Radioheads metode er bedre for kunstnerne end pladebranchen, hvorfor er der så ikke nogen NYE kunstnere der allerede er blevet store på at forære sin musik væk? (hvilket jo ikke engang er dét Radiohead gør).

Hvem er det vi vil beskytte ved at fjerne pladebranchen? Forbrugerne, eller kunstnerne?

Jeg tror hele denne floskel om den store stygge pladebranche er blevet opdyrket for at retfærdiggøre at man stjæler musik på nettet. Folk vil have det hele men ikke betale for noget somhelst.

Til top Vis Kasper, TC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper, TC Besøg Kasper, TC's Websted

the_rieper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

har lige været inde på deres hjemmeside.. man er TVUNGET til at købe deres boxsæt hvis man vil have cd'en.. det vil sige at du os SKAL købe
deres vinyl.. ikke fordi vinyl er nederen. ville ønske jeg havde en plov selv, men da jeg ikke har det er det da irriterende at betale for noget man
ikke kan bruge..

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Det kan jo være en stand alone cd kommer en gang i fremtiden....ellers så sælg vinyl'en

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Kasper, TC skrev:

andersena skrev:

Vil du ikke uddybe det? Den grådige pladeindustri? Er den grådig når den ike bryder sig om at folk stjæler musik på nettet og derfor ikke køber cd'er?

nej det er tyverri at downloade musik ulovligt. det der irriteret mig er at hvis jeg køber en cd for at støtte et band, så ud af de 150 kr jeg betaler får kunstneren ca. 5-25 kr. så vil ejg meget hellere have et band der sælger selv. og hvor man selv kan bestemme prisen. og upkomming bands kan gøre det samme. og hvis de er gode vil folk betale

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

andersena skrev:

nej det er tyverri at downloade musik ulovligt. det der irriteret mig er at hvis jeg køber en cd for at støtte et band, så ud af de 150 kr jeg betaler får kunstneren ca. 5-25 kr. så vil ejg meget hellere have et band der sælger selv. og hvor man selv kan bestemme prisen. og upkomming bands kan gøre det samme. og hvis de er gode vil folk betale

Det regnestykke lyder altid meget simpelt, men sådan hænger det jo bare ikke sammen i praksis: Hvis pladebranchen ikke tog sin del, hvem skulle så betale for indspilningen? Hvem skulle betale for markedsføringen? Hvis butikkerne ikke fik sin avance på at sælge skiverne, hvem skal så bringe musikken ud til forbrugerne? Fint nok at et upcoming band bare selv kan bruge 100.000,- på at indspille en plade de ikke ved kan sælges, og derefter bare lige lægge musikken ud på deres hjemmeside til fri download og så forvente at folk selvfølgelig vil give nok penge af egen fri vilje til at det løber rundt, men hvis det nu var standarden, så ville der være to væsentlige issues: 1. Hvordan markerer du dig blandt de 800.000 andre bands der gør det samme, og 2. Vil du som forbruger rent faktisk vælge at betale 25 kroner hver eneste gang du downloader et album, eller vil du hvis det er valgfrit falde for fristelsen til kun at betale nogle få af gangene?

I virkeligheden er regnestykket ikke så svært: Hvis du som musiker kan vælge mellem:

A: 25 kroner stykket fra 5000 solgte albums til 25 kroner stykket, og du skal betale 100.000,- for at indspille pladen

B: 100 kroner stykket fra 1000 solgte albums til 100 kroner stykket, og du skal betale 100.000,- for at indspille pladen

C: 25 kroner stykket fra 50.000 solgte albums til 150 kroner stykket, og pladeselskabet betaler indspilningen og markedsføringen for dig

Hvad vil du så synes er sjovest? Hvis du vælger C, betyder dét at kun en sjettedel af CD'ens pris havner i musikerens lomme så at pladeselskabet snyder musikeren?

Og først og fremmest: På hvilken måde begrænser pladebranchen og/eller reglerne om ophavsret musikernes mulighed for at vælge denne distributionsform? Jeg siger jo ikke at en musiker ikke må vælge at gøre det sådan, jeg siger netop at det skal være musikerens valg hvordan musikken skal distribueres, ikke dit og mit valg. Ophavsretten begrænser _ikke_ en musikers frie valg til 100% selv at bestemme distributionsformen. Hvis det er pladebranchen der er de slemme, mens det er åh så synd for musikerne at de holdes nede af den store stygge grådige pladebranche, hvorfor går musikerne så ikke bare udenom? Det er da ikke nødvendigt at vi som forbrugere _trækker_ musikerne udenom pladebranchen, det står dem frit for at springe branchen over hvis de vil. Det er der så bare pudsigt nok ikke ret mange af dem der har lyst til.

Jeg synes derimod at en kontrolleret, fri distributionsform hvor musikernes indtægt sikres (hvilket indebærer fortjeneste til investorer, som eksempelvis et pladeselskab der betaler for indspilningen og markedsføringen). Det kunne eksempelvis være dét abbonnement på musik som branchen netop er ved at indføre nu.

I det hele taget, så synes jeg at synet på pladebranchen som den store stygge ulv er meget blåøjet. Prøv i stedet at se dem som investorer der gør det muligt for musikerne at leve af deres musik, og dermed være i stand til at producere mere og bedre musik. Uden investorerne ville der ikke være så meget musik.

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

andersena skrev:

Har du hørt om MySpace..? Der er der jo en endeløs række af nye bands osv der prøver at komme igennem med deres musik. Lily Allen fra UK er jo et godt eksempel på at man godt kan slå igennem som ny kunstner osse. Og ja jeg ved godt hun fik en pladekontrakt, men princippet er jo det samme.

Og om man bliver "stor og tjener mange millioner" er jo ikke det det handler om? Det handler jo om at gøre sin musik/kunst tilgængelig for alle, og ikke lade en udenstående firma tjene en bunke penge på det?

Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes