Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 10:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Radiohead - In Rainbows (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

- men hvis vi skal komme ud over diskussionen om kopiering af CD´er (jeg udviser civil ulydighed ved at følge lovens ånd, ikke dens korrumperede bogstav - there, I´ve said it), så er vi måske
- enige om at pladebranchen skal skifte spor
- enige om at DRM stinker (?)

Hvordan skal pladebranchen tjene penge til at ha råd til at satse på upcoming kunstnere i en downloadtid?
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Kasper, TC skrev:

Jesper Juul skrev:
Kopiering af cd'er er stadigvæk ikke tyveri, højst brud på ophavsrettigheder.

Det ved jeg nu ikke helt... Du tager noget uden at betale for det. Det er vel at stjæle?

Nej du tager ikke noget som helst du kopierer en cd eller lign.

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
Mr_Tarantino skrev:

Ja alle ringer jo til deres advokat når der bliver en check på et par millioner under næsen på dem. Alle!

Kan vi blive enige om at man ikke er særlig klog, hvis man ikke gør? Pladebranchen er business-men. Business-men tager nøjagtigt lige så meget de kan slippe afsted med, indtil man selv siger stop. Hvis man skal kritisere nogen i dén henseende, så er det da ham der ikke siger stop - det er vel ikke så mærkeligt at en forretningsmand forsøger at tjene de penge han kan, så længe folk giver ham muligheden for det? Det mener jeg altså ikke er det samme som skruppelløs udnyttelse af naive unge. Så må man da lære de unge at de ikke skal skrive under på stavnsbånds-kontrakter før de har talt med deres advokat!

Mr_Tarantino skrev:
OG du er da godt nok dygtig til at lægge ord i munden på mig som jeg ikke har sagt: "I virkeligheden synes jeg du fornærmer unge musikere en del, ved at sige at de kun skriver under på en pladekontrakt fordi de ikke er kloge nok til at lade være."

Prøv lige at læs mit sidste indlæg en gang til og fortæl mig så hvor det lige præcis står.

Det er måske nok at lægge ord i din mund, men du skriver at pladebranchen udnytter at "unge og uerfarne" musikere er nemme at lokke med. Betyder det ikke at du mener de burde lade være med at skrive under på disse kontrakter?

Jo det er skam præcis hvad jeg mener. Men det er jo ikke lige helt hvad du skrev jeg havde sagt vel?

Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 5
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes